Online vergunning bestellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

06-02-2012 15:57

Wij hebben na enkele jaren een betaalwater nu gekozen om naar een openbaar water in Frankrijk te gaan. Nu hebben we op Carp 2012 het boekje nachtvissen in Frankrijk gekocht en zijn wel benieuwd of er al mensen bekend zijn met het online een vergunning kopen? (http://www.cartedepeche.fr)

We hebben ons oog laten vallen op Lac des Vieilles Forges, maar welke vergunning moet ik dan aanschaffen? Ik ben tot hier gekomen: http://www.cartedepeche.fr/ChoixCarte/343/ID_PRODUITTYPE/4/12-liste-des-cartes.htm

Maar is dit nu het goede departement? En wat is precies het verschil tussen de vergunning van 60 en 85 euro? En hoe zit dat met 1e en 2e categorie?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..

Groeten
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

06-02-2012 16:41

Hee Frank,

Even helpen dan.
Je bent helemaal goed op weg.
Je kunt nu kiezen tussen een kaart (Urne) die ook geldig is voor een aantal andere departementen in het noorden. € 85,00
Of je kiest voor een kaart zonder dit en dan mag je alleen in het departement 8 vissen. € 60,00
Over 1e en 2e categorie zou ik je nog niet zo druk maken, aangezien vieilles forges gewoon 2e categorie is en oh ja 2e categorie is normaal :-)
Je zit tevens bij het goede departement je krijgt zometeen ook nog de vraag of je hem opgestuurd wilt hebben of printen.
Indien er nog vragen zijn gooi ze in de groep.

Gr,
Josse
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

06-02-2012 16:43

He zeer relaxed!!! Is dat nieuw?
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

06-02-2012 16:59

Josse bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee!

Maar in het boekje 'nachtvissen in Frankrijk' staat:

"In noord-oost Frankrijk bestaat er een interdepartementale samenwerking tussen 16 departementen (groen gekleurd). Als u een vergunning koopt in 1 van de onderstaande departementen mag u zonder bijbetaling in de andere departementen op alle openbare wateren behorende tot de 2e categorie, met 4 hengels, vissen."

Daarom vond ik het raar dat er 2 verschillende vergunningen staan. Maar ik heb dus zeker die van 85 euro nodig als ik in de hele noord-oost regio wil vissen?

En weet je toevallig hoe dat met de foto zit als je online besteld? Kan je dan gewoon een foto uploaden, of kan ik er na het uitprinten een foto op plakken?

Groeten
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

06-02-2012 20:25

Je kunt een foto uploaden.

Btw: ik weet niet hoe lang je van plan bent te gaan en of je dit jaar nog vaker wilt gaan? Je kunt namelijk ook een Carte Vacance kopen. 7 dagen geldig en daarmee heb je dezelfde rechten als een 'grote' vergunning, dus ook het interdepartementale samenwerkingsverband (in dit geval URNE) Dan ben je voor 30 euro klaar.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

07-02-2012 10:51

Vorig jaar kon je alleen nog voor midden en zuid Frankrijk online vergunningen kopen, ik zie dat daar nu ook Noord aan toegevoegd is? Nice...

Dat je nu ook het hele jaar een vakantievergunning kan kopen is goed geregeld! Die scheelt inderdaad in aanschaf. 7 dagen geldig is soms wat kort, maar voor de "vakantie" vissers een uitkomst.

Je kan inderdaad kiezen om voor 1 departement een vergunning te kopen. Maar voor die +85 euro krijg je een (CHI) of (EGHO) zegel. Dan is die geldig voor alle departementen van zuid of Midden Frankrijk. Ik denk dat dat ook voor Noord geld. (URNE)

Wat ik niet kan ontdekken, misschien weet jij dat Josse? Vroeger kon je alleen met een extra zegel zowel in zuid als midden Frankrijk vissen. CHI en EGHO werkten daarin samen.

Is het al mogelijk om nu ook een zegel te kopen dat je nu in alle 3 de federaties mag vissen?

Groet,
Alex
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

07-02-2012 11:41

Heej Alex,

Even gecheckt voor je dat is gewoon mogelijk indien je een URNE (noord) vergunning koopt krijg je op een gegeven moment de keuze voor een CHI of EHGO stempel. Hoppa 110€ armer maar een vergunning rijker waarmee je toch wel in 80% van Frankrijk terecht kunt.

Gr,
Josse
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

07-02-2012 12:50

Hallo Josse en Alex,

Nog even een vraag, ik ben van plan om van het voorjaar naar departement Aisne af te reizen. Nu doorloop ik het stappenplan van de vergunningaanvraag inloggen--->vergunning selecteren--->Je krijgt dan de vraag om een plaatsnaam in te voeren. Ik ga vissen in de omgeving van Saint Quentin maar krijg dan de melding "niet beschikbaar" Echter als ik het nabijgelegen Chauny invoer kan ik wel een vergunning kopen. Is deze dan wel geldig? Zo'n vergunning geld toch voor het gehele departement?

groet,
Martijn
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

07-02-2012 13:03

Bedankt Josse! Zover was ik nog niet. Maar dan is eindelijk de samenwerking daar!
Mooi, kost idd wel wat!

Martijn,

bij Choix N´3 kan je ook per departement kijken. Bij Aisne, krijg je een lijst met alle bechikbare aappma´s waar je online een vergunning kan kopen. Meestal is dit een vergunning voor het hele departement of wel alle wateren in de eerste en tweede categorie. (dus ook nachtviswateren ect)

Ik weet dat er enkele beperkingen zijn, met viswateren waar je ook clubzegel of extra vergunning nodig hebt. Omdat het vereniging wateren zijn. Ik denk niet dat je deze via internet kan aanschaffen.

Dus als je een vergunning wilt voor het hele departement kan je kiezen voor "aisne" en dan een beschikbare federatie. Maakt niet uit welke. Alleen dep. Aisne kost 60 euro. Maar je doet er slim aan om die van 85 te nemen. Deze is geldig voor heel Noord-Frankrijk. De URNE zegel komt er dan bij.

Groet
Alex
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

07-02-2012 13:16

Alex,

Bedankt voor je duidelijke antwoord! Scheelt weer rondrijden voor een vergunning.

groet
Martijn
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

07-02-2012 17:13

Het scheelt enorm! Wie kent het niet op zondag aankomen, alles dicht... Of op een feestdag. Of je gek zoeken naar een bar/bistro hengelsportzaak haha... Hoeft nu niet meer.

Die Fransen gaan met de tijd mee!

Ik zie nu zelfs, dat als je naar bepaalde wateren gaat (bv Orient) kan je al de extra "carpiste" zegel kopen en een bootvergunning! Dus kant en klaar je vergunning! (mooie pdf staat daar trouwens)

Voor de gene die het dan echt niet weten hoe het moet:

1. Maak een account aan "Créer un compte" rechts boven aan.
2. Vul dan alleen het deel in bij "Mes informations"
- Nom is je achternaam, prenom je voornaam.
- Date de Naissance je geboorte datum (bv 25/12/2012)
- Email, lijkt me duidelijk
- Mot de passe een password!

- Adresse1, je straatnaam en huisnummer.
- Pays, is je land van herkomst (Pay-bays voor Nederland)
- Code Postal, je postcode
- Ville, je woonplaats

Er staat al een vinkje bij het 2e adres. Deze kan je aanlaten staan. Dat betekend dat je eventueel je vergunning per post op een ander adres wilt ontvangen. (als je het vinkje weghaalt)

Bij Photo pecheur, uiteraard je foto (goede pasfoto) uploaden! NIET vergeten.

Die onderste 2 opties, die je kan aanvinken, sluit reclame uit. Dus aanvinken als je het NIET wilt.

Dan die Inscreviz les caracteres, JUIST invullen (hoofdletters ect).

Dan Valider... je krijgt een email met daarin een login naam. Hiermee kan je inloggen.


Als alles goed is gegaan, kan je nu terug naar de hoofdpagina.

Kies Je choicis ma carte,

Dan krijg je een overzicht van alle vergunningen.
“Carte annuelle "Personne majeure" ou Interfédérale” is de jaarvergunning
“Carte Vacances” is de vakantie vergunning.

Ik kies even voor de jaarvergunning. Klik op de paarse winkelwagen er naast.

Je krijgt 3 opties, Choix N°1, nummer 2 en 3.
Nummer 1 kan je zoeken op stad en postcode. Op nummer 2 kan je zoeken op association per departement en op 3 zoek je op alles per departement. Kies optie 3.
Kies voor de juiste departement en klik op rechercher. Je ziet een lijst met alle associations. Zoek bijvoorbeeld die gene op die mogelijk een viswater in beheer heeft. Voor Orient (departement Aube) is dat “LACS DE LA FORET D'ORIENT” klik dan op Valider… ect

Je ziet nu je vergunning, klik door op Je choicis sette carte, nu krijg je enkele opties.
Zoals een zegel kopen Carpiste of een bootvergunning. Voeg deze 1 voor 1 toe.
Als je er 1 toegevoegd hebt zie je een winkelwagentje. Klik nu even op vorige. (via de internet explorer) Je kan nu een 2e toevoegen aan je winkelwagentje.

Vervolgen kan je gaan afrekenen!

Nu ben ik zelf er nog niet aan toegekomen, maar ik ga er vanuit dat je via een creditcard moet betalen of via overschrijving ect. Ook krijg je de optie of je het via de post wil laten opsturen of digitaal laten afdrukken. LET OP! Bij het digitaal afdrukken kan dit maar beperkt. Sla je vergunning dus op ergens! Eenmaal afgedrukt en je ontdekt een fout in je vergunning kan je dit niet meer wijzigen! (dit voorkomt uiteraard fraude). Dus check alles van te voren!

Succes!
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

09-02-2012 07:19

Heb dit onlangs dus ook geprobeerd.
Wonen in nederland gaat niet, moet een plaats in frankrijk zijn...
postcode pakt ie een postcode in frankrijk, kon niks veranderen.
is zo'n 3 weken geleden dat ik het geprobeerd heb.
zal vanavond nog eens proberen, wellicht een foutje ergens.
Foto uploaden gaat ook via webcam.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

09-02-2012 07:26

Je kan zeker een Nederlands adres opgeven moet geen probleem zijn. Echter als je dan doorklikt en ergens staat wat fout of je bent ergens wat vergeten in te vullen. Moet je sommige velden weer opnieuw invullen. Dat had ik in het begin ook. Dan moet je dus weer op nieuw pay-bays selecteren (ook al staat het er al) en gewoon weer opnieuw je postcode ect. Totdat dat "script" zelf weer je woonplaats erbij pakt...

Uiteindelijk moet het goed gaan. Maar let goed op dat je dus alles juist hebt ingevuld alvorens je verder gaat.

Groet
Alex
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

09-02-2012 07:31

nu lukt het inderdaad wel.
was op de site http://www.cartedepeche.fr
pays bas pakte die toen ook niet, nu lukt het meteen.
misschien een kinderziekte, begreep dat het nieuw is sinds dit jaar.
Ferry Reijenga
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-11-2009 19:32

13-02-2012 20:12

Hallo,

ik ben zover gekomen met inloggen dat ik nu de vergunning moet kiezen.
nu heb ik nog een vraag.
ik ga in april een week vissen in de Rhone, departement Herault.
van de zomer ga ik 3 weken naar de Lot, departement Lot et Garonne.
is er een mogelijkheid dat ik een vergunning kan kopen om in beide departementen te vissen?
zo ja hoe moet ik dat online doen?
waarschijnlijk moet ik dan een jaarvergunning kopen, dit zal goedkoper zijn dan een vakantievergunning voor 4 weken.
maar ik weet niet hoe?
wie kan mij helpen.

groet ferry
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

13-02-2012 21:41

Je klikt op liste de carte, Carte annuelle "Personne majeure" ou Interfédérale, optie 2, kies je departement, lot bv. kost € 85,-
mag je op CHI en EHGO water vissen. deze is voldoende voor jou.
wil je in heel frankrijk vissen kies je ook nog voor URNE, ben je helemaal klaar.
Let wel op de verschillende regels in betreffende departementen. Kan zijn dat je extra zegels moet hebben voor nachtvissen of boot.
Ferry Reijenga
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-11-2009 19:32

16-02-2012 22:13

het is gelukt.
bedankt roeland.
nu heb ik nog ff een vraagje, ik heb mijn vergunning uitgeprint en ik zie alleen CHI op de vergunning staan
en geen EHGO.
ik heb dus gekozen voor de lot.
heb ik iets fout gedaan of maakt dit niks uit voor het vissen in de petit rhone?
zo ja kan ik dit nog veranderen?
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

17-02-2012 07:32

Carte interfédérale Personne majeure CHI

Carte annuelle « personne majeure ».

1ère et 2ème catégorie – Tous modes de pêche.

Permet de pêcher sur les parcours réciprocitaires des 37 départements adhérent au Club Halieutique Interdépartemental (CHI) et des 36 départements adhérent à l'Entente Halieutique du Grand Ouest (EHGO).

Dit staat bij je vergunning in dep. Lot.
Is dus voor 37 dep. in CHI en 36 dep. in EHGO.

Weet niet of er voor herault en lot specifieke regels gelden om op bepaalde wateren te vissen.
Aapassen gaat niet als ie geprint is, zul je daar idien nodig een zegel of stempel moeten halen.

http://www.pecheherault.com
en
http://www.pechelot.com
geven vast meer duidelijkheid.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-02-2012 03:31

Dat word dus gewoon vergunning halen in Frankrijk.
kan er geen wijs uit halen.

Moet er toch heen om te vissen,dus dan maar daar. Net zo makkelijk.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jermaine Timmerman
Berichten: 274
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: onder de pannen

25-02-2012 21:03

beste mensen,

mocht ik een vergunning halen online heb ik dan geen stempel nodig eventueel voor een rubberboot of iets anders wat geldig is voor het gebruik van een rubberboot?
of heb je helemaal niets nodig mag je gewoon een boot gebruiken of is dit water gebonden?


mvg jermaine
Ga op je gevoel af en laat advies van andere in je achterhoofd. gewoon vissen!
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-02-2012 17:08

Dit is water gebonden. Voor sommige wateren in Frankrijk staat deze vergunning ook al online
zoals bijv Orient. Maar dat geld niet voor alle wateren.

Je moet eerst weten of je er met een boot mag varen. Zoja of er een extra vergunning nodig is.
Maar er zijn niet zoveel wateren waar een extra bootvergunning nodig is.

Groet
Gebruikersavatar
Jermaine Timmerman
Berichten: 274
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: onder de pannen

27-02-2012 17:22

hey alex bedankt man ja wij gaan naar lac de vielle forget.
daar mag je dus wel met een boot op ja komt wel goed.

mvg jermaine
Ga op je gevoel af en laat advies van andere in je achterhoofd. gewoon vissen!
Pim Rijsemus
Berichten: 22
Lid geworden op: 11-10-2009 10:28

07-03-2012 21:57

Ik heb net mijn carte vacance binnen. Het is ff een hoop werk, maar deze jongen zit maandagmorgen met het eerste licht aan de waterkant in Frankrijk. Geen gezoek meer voor een vergunning.

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

09-03-2012 18:19

Jermaine Timmerman schreef: lac de vielle forget


Nooit van gehoord. Is het niet toevallig lac de vieilles forges?

Zoja, wanneer ga je?
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

19-03-2012 15:20

kleine tip mijnerzijds,

Als je van tevoren google chrome even installeert dan vertaald hij hem automatische naar ned.
vis zwemt
Plaats reactie