12 April naar frankrijk

Plaats reactie
jeroen v/d linden
Berichten: 32
Lid geworden op: 06-12-2011 13:43
Locatie: Amersfoort

07-12-2011 09:42

Hallo beste mensen,
Mijn vismaat en ik willen 12 april naar frankrijk, we weten alleen niet waar we moeten zoeken ivm de tyd dat we gaan. Is het verstandig om zuiderlijker tegaan of maken we ook kans elders.We zijn 4 jaar terug naar madine geweest zou er graag heen willen maar is nog gesloten had ik gehoord kan iemand dat bevestigen. Heeft er iemand anders misschien wat info een mooi water heb zelf al wel gezocht maar zie door het water de vissen niet meer zeg maar.
Heb al wel een boekje nachtvissen in frankrijk besteld.
We hebben allebei een boot en willen niet echt heel groot water. 500hactare is groot zat.
Bvd jeroen ps liever geen btw
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

07-12-2011 16:32

Wacht maar totdat je het boekje in huis heb!

staat zoveel info in .
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-12-2011 19:01

Hoe lang ga je en hoe ver wil je rijden?
Boekje staat idd zeer veel in, verder is het gewoon flink wat uurtjes op google spenderen en de knoop doorhakken.
Wat het seizoen op madine is moet trouwens niet zo moeilijk uit te vinden zijn.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
jeroen v/d linden
Berichten: 32
Lid geworden op: 06-12-2011 13:43
Locatie: Amersfoort

08-12-2011 08:25

We gaan 7 dagen en willen 8 uurtjes max vanaf utrecht rijden.
ik heb op de site van madine gekeken maar kan geen woord frans Vertaler er op gedaan maar kan ik alleen de hoofd pagina vertalen. (ben echt slecht met coputers)
Staat die info over gesloten tyden ook in dat boekje?
Volstaat het 2011 boekje ook voor 2012 of veranderen ze dat elk jaar riegelreus.
Misschien weet iemand het alvast bedankt.
sido de jong
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-10-2009 21:01
Locatie: oudehaske (fr)

08-12-2011 21:05

Je hoeft niet perse nacht te vissen, Laatste keer , een paarjaar geleden ook in april naar madine geweest, puur dag vissen en de tent op de camping. goed gevangen op de dagzones. vissen van 6 tot 6 en snachts lekker slapen.

gr sido
jeroen v/d linden
Berichten: 32
Lid geworden op: 06-12-2011 13:43
Locatie: Amersfoort

09-12-2011 08:00

Oke ik dacht namelijk dat het water dicht was voor alle zones.Het kan een optie wezen maar eerst is kijken of we een ander water kunnen vinden waar we wel de nachten door kunnen vissen. Ik ga namelijk niet zo vaak naar frankrijk ivm gezin tyd geld dus wil elk minuutje benutten. Heeft er iemand tips, alle info is welkom. vriendelijke groet jeroen
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

09-12-2011 10:41

Madine is niet al te moeilijk. Vis opzoeken en proberen vast te houden.
Zou wel goed de zones in de gaten houden. Die kerel die de vergunningen verkoopt kan je ook verder helpen...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-02-2012 18:01

Persoonlijk zou ik niet in april naar Madine gaan. Waarschijnlijk is de watertemperatuur dan nog redelijk koud. Zeker nu met dit type winterweer, is ook het noorden van Frankrijk zeer koud.

Je zal vast wel een vis kunnen vangen, maar een dergelijk water komt beter op gang met
wat zonniger weer zodat de watertemperatuur omhoog kan. Ik denk dat april nog te vroeg is.
Maar das mijn mening.

Ik zou dan eerder voor de Moselle gaan, wat hoger op. (regio pont a mousson) Dat gedeelte is niet zo diep en warmt snel op. Als je toch naar een meer wilt zou ik een kleiner water uitzoeken. Het boekje idd zou uitkomst kunnen bieden. Opties genoeg.

Groeten
Alex
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-02-2012 22:05

Tja en dat kom je aan op Madine, is dat chaletje gesloten. Ik heb me rot gezocht. Heb het meer 'even' overgeroeid ! En uiteindelijk voor een hoop geld een vergunning ergens in een cafeetje gekocht.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rene weingart
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-01-2004 17:58
Locatie: utrecht
Contacteer:

05-02-2012 06:59

Jeroen,

Je kan ook natuurlijk je kansen wagen op 1 van de rivieren.....
Saonne of Doubs zijn zo'n 7 a 8 uur rijden.
En hoefd niet altijd even moeilijk te zijn.
_______________________________
groeten Rene
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

05-02-2012 08:14

ik afgelopen april naar lac du villedon geweest.
dit is ook een heel mooi water.
misschien iets langer rijden als dat je zelf wil.
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-02-2012 16:21

jeroen v/d linden schreef:Bvd jeroen ps liever geen btw


Right Kevin
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jeroen v/d linden
Berichten: 32
Lid geworden op: 06-12-2011 13:43
Locatie: Amersfoort

28-02-2012 11:02

Heren harstikke bedankt voor de opties die gegeven zijn, maar we zijn eruit.
We gaan toch naar madine en gaan daar dag vissen. Het zal hard werken worden maar daar is niemand nog aan dood gegaan :wink: .
Nognaals bedankt groeten jeroen
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

28-02-2012 12:50

dagvissen op madine moet goed te doen zijn hoor vanaf eind maart / April, heb de afgelopen 6 jaar bijna niet anders gedaan daar (m.u.v. afgelopen jaar ).
je moet beetje geluk hebben met de weersomstandigheden e.d.
pas wel op dat de controle redelijk streng is rond die tijd, d.w.z dat je echt alle hengels binnen moet hebben voor het donker is, zoniet en je word gecontroleerd een hoop gezeik met Jean Pierre ( de controleur daar) , en dan moet je al een aardig woordje frans spreken wil je je daar nog uitlullen :-)
ook geen tent op je stek, een Oval word soms wel toegestaan, maar officieel mag je enkel onder een paraplu. zorg dus dat alles netjes is op je stek en dan kom je met een oval nog wel weg.
overnachten op de stek word oogluikend toegestaan maar let wel ,"ook zonder tent "


succes alvast
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

29-02-2012 13:15

Hoe staan ze tegenover het gebruik van een boot in de zuidelijke zones van het meer in de ''winterperiode'' ?
Aangezien er nu op het kaartje staat; zone de peche interdite en barque. Maar aangezien je niet echt vist vanuit de boot zoals snoekvissers dit doen, hoe reageren ze hier op?

Willen Madine evt. als uitwijkwater gebruiken mocht het te druk zijn waar we nu van plan zijn om te gaan vissen.
Weet wel dat er veel wier kan staan in de zomer in de zuidelijke armen, maar in April is het hopelijk niet zo erg?

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-02-2012 15:48

Ligt eraan hoe Maart eindigt en April begint. kan zo vol staan op de wat ondiepere stukken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

01-03-2012 12:34

@Mathieu

weet niet goed welk gedeelte je precies bedoeld maar als er staat zone de peche interdite en barque mag je hier enkel vanaf de kant vissen dus niet vanuit een boot, het gebruik van een rubberboot voor uitvaren , voeren en drillen mag dus wel. (max 100 mtr)
vanaf 1 mei mag er in deze zone overigens wel vanuit een boot gevist worden. ..dan een ware invasie van snoekbaarsvissers :-)

info m.b.t. regels zone,s e.d. vind je op deze site :
http://lespecheursdemadine.fr/reglementation.htm
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

02-03-2012 15:07

@Richard

Eigenlijk ben je ook aan het ''vissen'' vanuit de boot als je aan het drillen bent. Dat het voor snoekvissers verboden was, was me al duidelijk.
Maar als karpervisser is het daar dus gewoon toegestaan om je boot te gebruiken, gelukkig! Na 1 mei is het sowieso toegestaan voor iedereen inderdaad. Op het kaartje bedoel ik de zuidelijke gestreepte zones by the way! De site was me al bekend :wink:

Beetje dubieus, maar als het in ons voordeel is lekker zo laten doen :wink:

Bedankt en gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Plaats reactie