Moselle Toul - Bayon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen Hooft
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-05-2004 18:39
Locatie: Soest

18-09-2011 18:46

Karperkameraden,

Inmiddels 2 maal naar de Moselle afgezakt met wisselend succes. We willen nu echter wat zuidelijker gaan zoeken en daar zijn we nog niet geweest. Kan er ook weinig van vinden in het boekje nachtvissen in Frankrijk en de departementspagina (54).

Wie heeft er ervaring met en informatie over het vissen op de Moselle op het stuk Toul - Bayon?

Toul - Villey le sec - Sexey aux Forges - Pont Saint Vincent - Flavigny sur Moselle - Crevechamps - Neuviller sur Moselle - Bayon?

Alle informatie is welkom! Koen
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

18-09-2011 23:19

De stukken van Pont Saint Vincent tot Toul, en dan bedoel ik met name het laatste stuwstuk, zijn behoorlijk kaal "dankzij" de betaalwateren in de regio. Heb ook het idee dat er steeds minder gevist (en gevangen) wordt daar. Verder stroomopwaarts heb ik geen ervaring.

De nachtviszones staan trouwens gewoon in het boekje, bladzijde 56-57 :wink:
Gebruikersavatar
Koen Hooft
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-05-2004 18:39
Locatie: Soest

19-09-2011 19:27

@Joachim: Wat bedoel je met kaal? Weinig begroeiing? En wat hebben de betaalwateren daarmee te maken?

Iemand anders nog tips?
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-09-2011 21:35

De kaal wist denk ik eerder op de karperpopulatie ipv de begroeïng langs het water. Menig mooie karper is richting de betaalwateren gegaan, en ga er maar vanuit dat dit niet door eigen toedoen (van de karper) was.
Daarom alleen al dat ik geen 300,00 EUR neertel voor een weekje op een putje met gestolen vissen door te brengen.
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

20-09-2011 13:18

Lode, Joachim,

Helemaal mee eens, hopeloze situatie aan het worden daar.
Het zijn trouwens niet altijd btw-ers er verdwijnt ook het nodige naar lokale putjes.

Eeuwig zonde.

Mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

20-09-2011 22:09

Wij zijn dit jaar ook de Moselle afgezakt, maar niet tot Toul.

Het zuidelijkste voor ons was Liverdun, ±20 km boven Toul. Mooi stuk met weinig vrachtverkeer en volgens een lokale witvisser was er in 2010 nog een 25+Kg gevangen. Wij hebben hier niets gevangen op een 1,5 meter lange Meerval na. Daarna weer meer noordelijk gegaan.

Maar ons inziens de moeite waard om nogmaals, of nog zuidelijker terug te keren in 2012! :lol:

gr, Marijn

p.s. Het stukje Moselle 2011 is te lezen op http://www.vortumsekarpersite.nl
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

20-09-2011 23:19

Mooi stuk daar he Marijn? ;)

Ik weet al wie je daar gesproken hebt denk ik. Die kerel komt regelmatig buurten en een praatje maken. Ik heb ook foto's gezien van vissen die daar gevangen zijn, maar dat waren wel echt op z'n Frans gewogen 50ers... Zelf heb ik er ook redelijk gevangen maar helaas niet van dat kaliber. Veel kleine schubs daar.
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

21-09-2011 08:26

Het is zelfs zo dat er sinds seizoen 2011 een aantal van de bovengenoemde nachtzones zijn gesloten vanwege karperdiefstal en transport naar de omliggende betaalwateren.
Krom!!
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

21-09-2011 18:23

jasper de man schreef:Het is zelfs zo dat er sinds seizoen 2011 een aantal van de bovengenoemde nachtzones zijn gesloten vanwege karperdiefstal en transport naar de omliggende betaalwateren.


Ha Jasper,

Weet je ook welke stukken gesoten zijn? Staan deze al in 't boekje "Nachtvissen in Frankrijk"?
Wij hebben dat boekje gebruikt als leidraad om van stuk naar stuk te rijden.

Zouden het de locals zijn, die dat doen? In onze tijd daar zijn wij maar af en toe een Franse Karpervisser tegengekomen. De meesten waren meer geinteresseerd in Meerval / Roofvis. Ja, je kan alles kapot maken :x

Wat ons ook verleld is, maar ik kan dat niet bevestigen, dat hoe meer naar 't zuiden je gaat de gem.±Kg ook minder worden. Maar dat maakt verder ons ook niet uit, wij denken dat op ongeveer elk stuk wel eens een dikke bak rond zou kunnen zwemmen.

gr, Marijn
Gebruikersavatar
Koen Hooft
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-05-2004 18:39
Locatie: Soest

21-09-2011 19:25

Bedankt voor jullie reacties, nuttig! Jammer van de vissen die overgezet worden.

Wij zijn ook in en iets verder Liverdun wezen kijken maar niet echt een stek kunnen vinden waar we wilden blijven. Op het stuk bij Custines hebben we gezeten, veel gevangen maar klein.

Ook bij Pont a Mousson bij de sportvelden gezeten, en bij Metz/Ars sur Moselle. Die laatste stek was erg mooi, maar leverde niets op.

Ik was eigenlijk geinteresseerd in het stuk Toul-Bayon vanwege het feit dat het ons noordelijker met behulp van alles wat je op internet kan vinden, google earth, nachtvissen in Frankrijk toch eigenlijk niet 'de' stek hebben kunnen vinden en hebben behoorlijk wat gezien en verkend tussen Metz en Dieulouard.

@Marijn; cool filmpje op jullie site, waar was dat op filmpje 1?

Ik wil echt wel weer terug naar de Moselle, maar heb de laatste keer teveel uren in de auto doorgebracht, veel stekken bezocht of getracht te bereiken... en toch heb ik het gevoel dat ik mooie stekken/stukken gemist heb, dat kan niet anders! Iemand tips?
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

22-09-2011 18:24

Als je 1x tje niks vangt,, dat zegt natuurlijk niets.
Ben 2011 al 5 x moselle geweest, meerval 3x 2x karpers, 41,2 pond en 15 pond.
In oktober hopelijk weer een x tje knallen aan die mooie moselle.

Oja, zoek en gij zult vinden :oops:
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

24-09-2011 09:29

Koen Hooft schreef:@Marijn; cool filmpje op jullie site, waar was dat op filmpje 1?



Hallo Koen, dit was ergens in de buurt van P-a-Mousson, een hele mooie stek :roll: :lol:
[urlhttp://www.vortumsekarpersite.nl/][/url]
Maar inderdaad, 't is zoeken zoeken zoeken maar dan zijn ze er volop, de mooie Moselle stekken.
Succes met zoeken! :oops: :oops:

Gr, Marijn
Plaats reactie