Rivier Marne, Oise of Aisne. Wie heeft er tips???!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Snel
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-02-2010 14:20
Locatie: Eemnes
Contacteer:

19-08-2011 18:19

Beste karpervrienden,

eind september vertrekken we weer richting Frankrijk.
We zijn die voorjaar bij lac de Monampteuil geweest waar we leuk gevangen hebben.
We hebben dus een vergunning voor het departement 02 Aisne.
We willen weer is op een rivier of kanaal gaan vissen. We hebben jaren
op de Mossele gevist, maar willen het nu is in dit gebied proberen.
Heeft iemand iemand nog tips wat betreft leuke en goede stekken daar?
Wil je je ervaring delen laat het even weten.

Ik weet dat er op het forum ook dingen worden geschreven zo van:
"koop het boekje nachtvissen in Frankrijk en ga die kant op"

Dat begrijpen we wel en die hebben we ook, dus dat hoeft hier niet bij gezet te worden.
Als er mensen zijn die hun ervaring willen delen en daar geen moeite mee hebben, dan horen
we dat graag.

Alvast bedankt en Tight Lines,

Mark
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-08-2011 12:45

Kom er net vandaan. Verkenningstrip op de omliggende wateren. Lijkt wel of bijna alle putten hier in dit departement prive zijn? En de openbare wateren, zoals La Frette zijn moeilijk toegankelijk. De rivier is wel interessant, maar je moet wel echt goed zoeken naar een stek. Veel oevers zijn ''te'' hoog. Alhoewel ene Phill daar prima iets op heeft gevonden las ik in een blad.

De stroming viel heel erg mee of beter gezegd er was nagenoeg geen stroming, maar heb mijn kansen deze dagen niet gewaagd op de rivier. Wel een aantal interessante stekken bezocht waar het mbt rust zeker te doen is. Veel oevers langs de rivier zijn wel erg ontoegankelijk, met name na veel regen en is de kans op vastrijden wel sterk aanwezig. Aangezien ik nagenoeg altijd alleen vis, te risicovol indien ik vast kom te zitten. Veel interessante plekken zijn lastig te vinden, dus ik zou zeker een dagje rond gaan rijden om iets te gaan zoeken voordat je daadwerkelijk je stokken mee neemt.

Wel een aantal mooie vissen gespot op een ondiep deel van de rivier rondom Attichy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Mark Snel
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-02-2010 14:20
Locatie: Eemnes
Contacteer:

20-08-2011 23:53

Hallo,

Oke nou in ieder geval bedankt. Heb je daar in
De buurt uiteindelijk wel gevist of helemaal niet?
Op die plek in Attichy waar je ze hebt zien zwemmen
Kan je daar wel komen dan en mag je daar vissen?

Groeten mark
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-08-2011 23:10

Je mocht daar idd nachtvissen op dat deel van de rivier. Vergunning is te halen bij bar restaurant Le Tip Top (pizza restaurant en cafe)

Je hebt een aantal plekken in de omgeving waar je kunt vissen op de rivier, maar helaas is er ook veel privegrond en bebouwing rond de oever. Ik ging die kant op om te vissen op een openbaar water, maar kreeg na enkele dagen geen vis op de mat en ben verder gaan verkennen en kwam uit op de rivier. Een volgende x ga ik er zeker vissen. De Marne heeft eigenlijk meer mijn voorkeur, maar meer testvissen/verkennen zal moeten vertellen wat voor mij het meest interessant is.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Mark Snel
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-02-2010 14:20
Locatie: Eemnes
Contacteer:

24-08-2011 18:37

jordyopthof schreef:Je mocht daar idd nachtvissen op dat deel van de rivier. Vergunning is te halen bij bar restaurant Le Tip Top (pizza restaurant en cafe)

Je hebt een aantal plekken in de omgeving waar je kunt vissen op de rivier, maar helaas is er ook veel privegrond en bebouwing rond de oever. Ik ging die kant op om te vissen op een openbaar water, maar kreeg na enkele dagen geen vis op de mat en ben verder gaan verkennen en kwam uit op de rivier. Een volgende x ga ik er zeker vissen. De Marne heeft eigenlijk meer mijn voorkeur, maar meer testvissen/verkennen zal moeten vertellen wat voor mij het meest interessant is.



Hallo,

oke dank je wel voor de info. Is dat restaurant in het plaatsje Attichy?
De rivier die daarlangs loopt is de Marne dan toch? Je ziet op google earth ook een stroomversnelling
daar vlakbij. Aan welke kant lagen vanuit jou oogpunt gezien zijn de betere stekken?
Ligt dat stuk met de ondiepere stukken daar dan ook?
Waarschijnlijk gaan we die kant op en zal ook zeker onze ervaringen na de trip
met jou delen.

Ik hoor graag van jou,

Gr Mark
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

24-08-2011 18:44

Hoi Mark,

Ik ben in juni op de Marne wezen vissen bij de gemeente Dormans. Ligt wel in een ander departement volgens mij. Als je vragen hebt stuur me dan maar een pb.
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

25-08-2011 15:10

Vooral in het najaar en voorjaar is het mooi vissen op deze rivieren....

Afbeelding

:roll:
Gebruikersavatar
Mark Snel
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-02-2010 14:20
Locatie: Eemnes
Contacteer:

29-08-2011 21:44

robin de ronde schreef:Vooral in het najaar en voorjaar is het mooi vissen op deze rivieren....

Afbeelding

:roll:


Hallo Ronde,

zo mooie foto en daar stroomt ie aardig. Heb je tips en eventuele plekken die gunstig zijn?
Alles info is welkom.

Groeten Mark
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

30-08-2011 09:59

Hey Snel,

Heb wel een aantal tips:

Geen partikels gebruiken, want dan wordt je gek van de Windes, barbelen en ander gespuis. Als het goed regent je tent een meter of twee omhoog zetten en je ogen goed de kost geven, zijn inderdaad maar heel weinig stekken waar je fatsoenlijk kan zitten i.v.m. hoge waterkant door de hoge waterstanden in het voor-en najaar. ;-)

Oja en genoegen nemen met een lading kleine schubjes! :wink:

Robin
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-09-2011 07:58

Hoge oevers zijn geen obstakel.
Gewoon een aluminium laddertje meenemen en je kunt heel wat hoge oevers de baas zijn.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-09-2011 11:32

Zo heeft elk probleem een oplossing. :wink:
Plaats reactie