dep.52 liez & charmes

Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-08-2011 19:55

Begin augustus zijn mn vismaat en ik op terugweg gestopt bij liez. Op het stuk tegenover de aanlegsteigers stonden een 4tal tenten. Voor de rest nergens vissers zien zitten. Ik had ook de indruk dat het water zeer laag stond, zeker aan het uiteinde aan de kant van peigney. Sommige boten lagen daar letterlijk in de modder.

Van vangsten weet ik niets af gezien er geen vissers 'dichtbij' zaten.

Iemand recent nog geweest?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-08-2011 21:58

ik heb juist vanmiddag bij Vos gehoord dat het water hoog stond, maar mischien was dat aan het andere uiteinde 8)
er werd goed gevangen, maar dit is info uit de tweede hand
Justin Bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2006 21:10
Locatie: Purmerend

20-09-2011 14:05

Beste medekarpervissers,

Aankomend weekend ga ik voor een week richting de meren nabij Langres. (Charmes, Villegusien en LieZ)
Heeft iemand nog wat actuele info zoals waterstanden en vangsten en drukte van de afgelopen tijd?
Heeft iemand misschien een kaartje van de nachtviszones van Charmes.

Ik heb het board al afgezocht en de nodige info gevonden maar bovenstaande punten niet kunnen vinden.

Alvast bedankt

Groet,

Justin
raymond heuver
Berichten: 70
Lid geworden op: 26-11-2010 10:06

20-09-2011 18:14

kun je eventueel vragen als je je vergunning ophaald.
en het moet met bordjes aangegeven staan als ze er nog staan vr gr
Justin Bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2006 21:10
Locatie: Purmerend

21-09-2011 13:37

Bedankt voor de info tot nu toe.
Iemand anders nog nuttige info?
Erik Oudshorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

21-09-2011 16:44

Justin,

Vraag naar een "Guide de peche" als je een vergunning gaat scoren, daar staan de nachtviszone's in van alle vier de meren.

Voor het nachtvissen op de vier meren van Langres komt er een speciale nachtvergunning bij, deze kost 50,- Euro.

Vergunningen, ook de extra nachtvergunning kan je halen bij Expo Peche, dat is een viswinkel in Langres. Deze ligt aan de rotonde vlakbij de Intermarché in Langres.

Suc6 iig!
stefan everts
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2007 18:59

22-09-2011 20:03

De nachtviszones zijn heel duidelijk aangegeven met grote gele borden,ff met de verrekijker loeren en je ziet ze wel hangen aan de bomen...maar je kunt idd een gratis boekje krijgen bij die hengelsportzaak waar alles heel duidelijk aangegeven staat,hou je wel aan die 100 meter uit de kant vissen want ze zijn r daar echt heel streng op!

succes and enjoy

hier een filmpje van afgelopen zomer aan de 4 meren ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_Fl1o9vuRWQ
Justin Bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2006 21:10
Locatie: Purmerend

22-09-2011 23:02

Bedankt mensen. Leuk filmpje Stefan. Jammer dat je niks ving. Ik zag dat je op charmes zat. Was het op charmes een beetje visbaar op werpafstand met dat wier?
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

19-10-2011 20:37

Hoe zit het met de drukte rond deze tijd?
Wat zijn de kosten van een vergunning? 65 + 50 voor nachtvissen?
Zijn er veel nachtvis stekken?
Ik twijfel nog tussen Charmes en Liez.
Ik wil aankomend weekend vertrekken naar een van deze wateren.
Alle info is welkom mag ook via PB.
Word 2e keer naar het mooie land maar 1e keer op openbaar water.
MVG Ricow.

Afbeelding
Erik Oudshorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

20-10-2011 13:12

Ricow,

In 't najaar kan het best druk zijn op de 4 meren, zorg dat je een alternatief achter de hand hebt!

En voor de eerste keer vissen op openbaar water gelijk Liez aan te doen is, in mijn optiek een behoorlijke sprong in 't diepe.. Zeker met niet veel ervaring! Maar tegelijk ook een mooie uitdaging! Mss is 't wijs om eerst de 4 meren te bezichtigen en te observeren en om van daar uit een keus te maken die 't beste bij jou en de omstandigheden terplekke past.

Op liez heb je drie zone's waarvan er één in de zomermaanden dicht is ivm watertoerisme aldaar. Hoe 't exact in elkaar steekt weet ik niet.. Mss kan iemand anders dat toelichten.

En als je de vergunning gaat halen moet je niet vergeten de "Guide de peche" te vragen, daar staat het reglement en de nachtzone's aangegeven per water. En het bedrag van de vergunning(en) zal idd zo rond de 65+50 euro liggen. 65 voor de "gewone" vergunning en 50 voor de additionele nachtvergunning..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-10-2011 13:21

Spreken we hier dan over een jaar vergunning?
Beetje zonde als het daadwerkelijk om een jaarvergunning gaat.

Eventueel ook vakantie kaarten te verkrijgen?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

20-10-2011 20:03

Bedankt voor de informatie Erik,

Via PB heb ik met iemand gesproken die zij dat het beter is een ander water te zoeken als je geen boot hebt, wat in mijn geval is.
Wie kan daar wat meer over vertellen?
Zijn er genoeg stekken bereikbaar met de auto of eventueel te voet, liever niet te ver natuurlijk want al die meuk voor een week...:P
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

20-10-2011 21:31

Zou daar zeker niet zonder boot aan de slag willen aangezien de meeste stekken enkel per boot bereikbaar zijn,mocht je een wel een plek vinden waar je met de auto komen kunt wat ik betwijfel omdat het er aardig druk is momenteel zou ik er nog niet zonder boot willen vissen want het minimaliseerd je kansen behoorlijk, succes iig.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

20-10-2011 23:31

Hallo Rico,

Zonder boot kan je eigenlijk net zo goed thuis blijven. De vis werd 3 weken terug gevangen op +/- 5 meter diepte d.w.z. minimaal 150 meter en dus niet op werpafstand. De dichtst bijzijnde stek is +/- 1 km lopen. Een boot is wel handig en een b.b. motor ook. Bij een beetje redelijke wind schiet het met een elektro al niet eens echt op.
De nachtviszone op de kop is onbevisbaar i.v.m. het lage water.
Als er op de kopse kanten van elke nachtviszone vissers zitten kan je in mijn optiek beter ergens ander heen gaan. Dus 4 vissers en je bent gezien. Ik ben er de eerste week van oktober geweest en toen was het druk.
Vergunning kost 80 euro voor een week. Dat is een vakantie vergunning. € 30,- voor een week vergunning en € 50,- voor een nachtvis vergunning.

Succes
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

21-10-2011 00:12

Dan houd het helaas op ja.
Hmm ik had deze wateren echt op het oog.
Kon ik mooi uitwijken naar een ander nabij gelegen water mocht het ene niets zijn.
Maar helaas we vertrekken zaterdag al, en weten verder ook nog geen alternatief.
Wie nog een mooi water of kanaal weet in het noorden of iets verder, daar hoor ik het heel graag van via PB.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-10-2011 11:26

Ricow je hebt PB!
maurice leltz
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-06-2007 09:35
Locatie: Etten-Leur

28-10-2011 08:11

Wie is er de laatste paar weken nog op charmes liez of vingeanne geweest. en wil zijn ervaringen delen evt via pb.
Ik ben eerste week van oktober geweest en toen was het idd nog erg druk.
gr maurice
Kiss your fucking ears goodbye, Ja, das warn noch Zeiten !!
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

30-10-2011 08:59

Gisteravond net terug van charmes,nog steeds (heel) erg druk (vol eigenlijk) en de vangsten zeer magertjes. Liez nog vissen met max. 1 hengel door de lage waterstand en andere 2 lacs gesloten door lage waterstand. Volgend jaar waarschijnlijk maar is een ander water zoeken want ben geen fan van nummertjes trekken voor een stek,ondanks dat toch een heel leuk weekje gehad.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-11-2011 10:58

ricow coolen schreef:Dan houd het helaas op ja.
Hmm ik had deze wateren echt op het oog.
Kon ik mooi uitwijken naar een ander nabij gelegen water mocht het ene niets zijn.
Maar helaas we vertrekken zaterdag al, en weten verder ook nog geen alternatief.
Wie nog een mooi water of kanaal weet in het noorden of iets verder, daar hoor ik het heel graag van via PB.
In ieder geval bedankt voor de reacties.



Een beetje jammer dan Rico dat je niet eens de moeite doet om even te laten weten hoe het geweest is... ik doe nog alle moeite om je enkele pb's te sturen met google earth plaatjes vaneen paar goede watertjes tot de stekken toe en als ik dan even vraag hoe het geweest is komt er niet eens een antwoord.... jammer van mijn tijd dan maar zeker of is dat de trend bij de hedendaagse jeugdige vissers tegenwoordig ?
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-11-2011 13:04

Komt me helaas bekent voor Ryan. Ben er daarom ook maar mee gestopt. Jammer want je kan elkaar verder helpen. Het leven is te kort om het allemaal zelf uit te zoeken.
Wie weet reageert hij nu als nog.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

11-11-2011 18:16

Wie weet reageert hij nu als nog.


Dat zou voor mij dus mosterd na de maaltijd zijn.
Achteraf kan je een paard in de bek schijten. :wink:
Catch them if you can...
bas hietbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 19-03-2008 20:52
Locatie: deventer

24-11-2011 20:33

Hey jongens,

Ik krijg toch een beetje raar gevoel bij alle verhalen die ik lees over deze wateren. Ik vis zelf al een aantal jaren in een paar wateren rondom panneciere en heb hier eigenlijk nooit problemen met boeien en uitvaren/vissen op grote afstand. Ik ben nu aan het kijken naar wat wateren wat dichter bij huis en heb ook via het gidsje..en google earth de wateren rond liez bekeken. Maar als ik zo alle verhalen lees over controles van afstanden en minder hengels bij minder hoog water heb ik eigenlijk helemaal geen zin om hier te vissen. Hebben jullie niet dat gevoel dat je je precies aan de regels moet houden en zo dus eigenlijk niet echt de vrijheid hebt die we eigenlijk wel zouden moeten hebben? Anders lijkt het wel haast een betaalwater waar je op je aangewezen plekje moet zitten en dan binnen de lijntjes moet vissen. Hier ben ik namelijk ook begonnen maar weet zeker dat ze mij met geen 10 paarden meer op een betaalwater krijgen. Voor mij is er niks mooier dan gewoon aan komen rijden en gaan zitten waar ik wil en als ik niet goed zit m'n tent 100 meter naar rechts of links zet. Waarschijnlijk zit er niemand te wachten op dit bericht maar ik ben het wel kwijt :wink: Of zie ik het niet goed? Is het de moeite waard om een keer op Liez en omliggende wateren te gaan kijken? Ik hoor het wel.

Groet Bas.
Gebruikersavatar
Bud Huis in't Veld
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-05-2008 15:36

29-11-2011 16:37

als ik me niet vergis ben je voor een bootje een vergunning nodig (officieel).. dacht 40 euro.

de bekeuringen zijn er wel fors. echter zelf nooit gekregen:P.(ook nooit gecontroleerd) en zo druk als dat het er eerder was is het zeker niet meer.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-11-2011 18:20

Andre Burm
Berichten: 11
Lid geworden op: 06-05-2010 21:29

12-12-2011 21:31

Leuke aanvulling Mourad !
Mooi om te zien dat verandering in de aanpak goed kan uitpakken.
Was het nu zo rustig tijdens jullie verblijf? Het lijkt erop dat je best een groot deel van het water bevist met z'n tweeen.

Komen er nog meer avonturen? André