Kruising Seine Yonne

Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-05-2011 22:35

Het zal zondermeer gebeuren maar met de hengel vis je z'n rivier toch niet even leeg ? Kunnen ze die kopvoorns trouwens ook niet meenemen, daar zwemmen er nog wel een paar van !
Let op slagboom !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-05-2011 22:43

Oh nee?

Wel eens opgevallen hoe snel grote vissen gedubbeld worden, ook op groot water? Die vissen hebben er jaren over gedaan dat formaat te bereiken en worden niet snel vervangen. Ten onrechte word vaak gedacht dat er meer grote vissen rondzwemmen dan in werkelijkheid geval is. Zon toplaag is ook met de hengel weg te vangen, zeker als er eurotjes te verdienen zijn
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

04-05-2011 09:03

FACT.

Plenty voorbeelden van. Op zowel stuwmeren van > 500 hectare als op de rivier, zelfs met enkele kilometers er tussen.

Ik zou voor de fun eens een topic moeten aan maken en mijn foto's van gevangen vissen hier plaatsen en dan diezelfde vis uitzoeken op de site van mar peche...........
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-05-2011 09:54

Niemand houd je tegen...
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

04-05-2011 13:21

Sebastiaan!

Ik deel je mening en vermoeden volkomen!
Moet ook wel zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de door jouw gevangen Maddocks 'slachtoffers'.

Hoe meer tegen die wateren gepubliceerd wordt hoe beter, dus ik zou zeggen: 'plaatsen die shit' :wink:
Krom!!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

04-05-2011 13:37

Vraag het me af. Dit zal denk ik alleen maar meer volk trekken. Genoeg volk die het niets interesseert als de kiloos maar op de weger komen. Zal alleen helpen als ze worden gepakt tijdens het overzetten van een vis. De fransen moeten er zelf aktie op ondernemen anders zal het weinig helpen. Laatst ook langs de Yonne gereden en de locale vissers sturen je al door naar frans betaalwater als je informeert naar nachtviszones. Ze gaven zelfs aan bij welke boerderij je kan boeken.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

04-05-2011 17:28

Bah,

Wat walg ik van dit soort verhalen... Toen ik er rond reed hoorde ik dergelijke verhalen al, maar geen bewijzen. En nu hoor je dit... :cry:

Groet
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-05-2011 19:02

Sebas, toen was dat helaas volgens de Franse wet nog niet crimineel, sinds de laatste jaren dus wel dankzij vnl. de inspanningen van CAMOU (Philippe Lagabbe). Helaas bestaat CAMOU niet meer en vist Philippe ook niet meer...
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-05-2011 21:28

Het kwaad is al geschied beste Aart.

De allerlaatste keer dat ik er was moesten we het doen met 1 run in 4 nachten met 8 hengels ( 2 personen). Vroeger waren 4-8 runs per etmaal heel normaal.En nogmaals.de vissen die ik in handen heb gehad zijn perfect te vergelijken met de foto's op maddocks zn site.

Geloof me.het is daar NOOIT meer zoals het was. En neem ook van me aan dat het knap klote voelt dat "jouw plekkies"uitgebaat worden door zo'n geldwolf :(
Ze zoeken het maar uit. Ik ben in ieder geval vertrokken naar andere landen en regio's die nog in de kinderschoenen staan !


Tight lines allemaal!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-05-2011 21:58

Ik weet het als geen ander Sebas...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-05-2011 00:52

sebastiaan de Roode schreef:FACT.

Plenty voorbeelden van. Op zowel stuwmeren van > 500 hectare als op de rivier, zelfs met enkele kilometers er tussen.

Ik zou voor de fun eens een topic moeten aan maken en mijn foto's van gevangen vissen hier plaatsen en dan diezelfde vis uitzoeken op de site van mar peche...........


DOEN!!! Vooral doen. Nu blijft het namelijk vaak bij gissen en hebben de voorstanders van betaalwateren altijd het vrij sterke argument dat er geen bewezen diefstallen/overplaatsingen zijn.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-05-2011 07:54

Noem het een sterk argument.....
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-05-2011 08:22

Er zijn Europa duizenden rivieren met ongevangen karpers erin. Ik kom in de buurt al geen 15 jaar meer. Zoek lekker een andere rivier.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-05-2011 09:58

Duizenden? Ik moet toch weer eens met je praten Mitsz...

O ja, sterk is dat argument misschien niet, maar het tegendeel zie ik nooit bewijzen, het blijft bij beweringen. En daar heeft ene K v/d H volgens zijn zeggen al enkele malen door voor joker gestaan.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-05-2011 11:40

Ok ok honderden dan Kees. Maar er zijn er errug veel...
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-05-2011 15:41

Het is me inderdaad wel eens door de kop geschoten dat het een "leuk" artikel zou zijn in bijvoorbeeld de karperwereld of het blad karper.
Laten we eerlijk zijn.............al die geweldige verhalen over al die geweldige betaalwateren waar wekelijks records gebroken worden lezen lekker weg.
Hordes peppies volgen elkaar van water naar water, als het maar gepubliceert is, het complete bestand beschreven staat, en als klap op de vuurpijl ook de vierkante meter waar je "zoete boilie" moet liggen. Haha.....waar de %^&%& is de essentie van het karpervissen gebleven? Of ben ik de laatste der Mohicanen? Op zoek naar het mysterieuze, het onbekende. Wateren waar je moet zoeken en werken voor je vis, maar waar de hoofdprijs van bijvoorbeeld 7 kilo meer waard is dan een 25 x eerder gevangen spiegel van 27 kilo?


Zou DE karperwereld gebaat zijn als ik zo'n soort verhaal in elkaar flans?

"De keerzijde van de medaille"- door Sebastiaan de Roode ?

Ik bespeur in ieder geval geen commercieel belang voor onze karperwereldvrienden? En al helemaal niet voor alle betaalwateren en adverteerders in deze bladen? Volgens mij het bestaansrecht van de KW. Zal wat zijn joh...........Eindelijk een geweldig waargebeurd verhaal en vervolgens 5 concrete voorbeelden van overduidelijk herkenbare karpers inclusief beeldmateriaal (en dus keiharde bewijzen ) dat vissen die ooit in de rivier zwommen gestolen zijn en nu zwemmen in dergelijke "betaalwateren".


En weet je wat de reden is en ik het nog niet gedaan heb>?

HET LEVERT GEEN REET OP, EN VERANDERD NIX
En uiteraard ben ik weer die gast die overal tegen aan trapt.


90% leeft in de veronderstelling dat deze topvissen "gekweekt" worden voor dit soort wateren. De minder naieve karpervisser weet natuurlijk wel beter.
Niemand boeit het anno 2011 geen ruk waar een vis vandaan komt. Als hij er maar zwemt!
In ieder geval niet de startende - aankomende generatie karpervissers die opgroeien en niet beter weet dan dat je stekken boekt op het internet en "een weekje karperen" zo'n 400 euro kost. Alle foto's van het gehele bestand zijn te vinden. Inclusief de routebeschrinving naar het water. Je hoeft je karper eigenlijk alleen nog maar op te halen daar. Commercie heerst. FOK Essentie, ik ga lekker naar Rainbow volgende week want op stek 16 zijn vorige week 4 vissen boven de 25 kilo gevangen hahahaha pathetic weakness allemaal.......die exorbitante groeiende markt en vraag van karpervissers die willen vissen op een met bomen omringd klote putje van 3 hectare waar zeker 78 vissen op zwemmen boven de 15 kilo.
De kern en voor velen verborgen boodschap in dit verhaal is dat iedereen die zich waagt aan het vissen op deze betaalwateren criminele activiteiten sponsort, en door hun omzet die organisaties dus helpen om steeds meer nieuwe wateren kunnen opkopen om opnieuw vol te pompen met gejatte vissen.

We gaan op lange termijn allemaal naar de klote met zn allen, en het grootste gros heeft zelf niet door hoe hard ze daar aan meewerken, FACE IT BOYS
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 06-05-2011 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-05-2011 16:06

Steintje Verheggen schreef:Vraag het me af. Dit zal denk ik alleen maar meer volk trekken. Genoeg volk die het niets interesseert als de kiloos maar op de weger komen. Zal alleen helpen als ze worden gepakt tijdens het overzetten van een vis. De fransen moeten er zelf aktie op ondernemen anders zal het weinig helpen. Laatst ook langs de Yonne gereden en de locale vissers sturen je al door naar frans betaalwater als je informeert naar nachtviszones. Ze gaven zelfs aan bij welke boerderij je kan boeken.


Amen. Nekschot voor die dieven...........
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-05-2011 16:55

Ik volg je wel in je verhaal hoor Sebastiaan, voor mij telt het water waarin en de manier waarop, niet zozeer wat m'n unster me te vertellen heeft. Hoewel ik uiteraard ook heel blij ben met een zware vis. Maar dan wel daar en niet "Jopie de papegaai" op een nieuw recordgewicht. "Daar" staat in mijn geval voor het "openbare vaarwater", maar ook een groot meer of zelfs een mooi polderstelsel of een oud, vrijwel onbevist watertje zou ik niet versmaden. Eigenlijk komt het er op neer dat ik kale plekken met gaten in de grond mijd als de pest, alsmede de wateren waar die te vinden zijn.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-05-2011 04:01

Sebastiaan, ik zou het prachtig vinden als zo'n verhaal wel gepubliceerd wordt. Op de lot is ook vis gestolen voor de nashresorts. Ik heb zelf gezien dat er vis gestolen werdt. Misschien anders gewoon toch hier op het forum een artikel plaatsen. Waar misschien daarna discussie kan ontstaan. Waar er misschien wel meer zijn die voorbeelden kunnen geven van gestolen vissen. Betaalwateren zijn voor ego vissers die vis moeten vangen anders horen ze er niet bij (-:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-05-2011 08:52

Kees, er zijn wel degelijk bewijzen hoor. CAMOU had genoeg plaatjes van vissen van openbare wateren die later op betaalwateren teruggevangen zijn.
En b.v. Nash heeft destijds zelf aan mij openlijk toegegeven dat er meer dan 100 grotere / grote vissen van openbare wateren naar zijn Franse put zijn verhuisd. Was destijds ook niet verboden door de Franse wet, dus nog legaal ook. De Vito's van het Franse Nashteam waren een aantal jaren heel berucht...
Sebas, ik vrees dat welk artikel dan ook niets meer zal helpen in het tegengaan van betaalwateren. De grote meute interesseert het namelijk geen barst waar de vissen vandaan gekomen zijn...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-05-2011 09:37

Als je dan bedenkt hoe klein de kans is, dat je je vis terug ziet op een foto van een betaalwater. Ik pluis tenminste niet honderden sites af om een vis terg te vinden. Dan kan je bedenken dat heel wat wilde vissen hun te kleine rondjes zwemmen op een put. Helaas is dit iets wat vele vissers niet willen horen, en negeren deze signalen. Erg zonde allemaal!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-05-2011 09:44

Kees Verheij schreef:Duizenden? Ik moet toch weer eens met je praten Mitsz...

O ja, sterk is dat argument misschien niet, maar het tegendeel zie ik nooit bewijzen, het blijft bij beweringen. En daar heeft ene K v/d H volgens zijn zeggen al enkele malen door voor joker gestaan.



Hier Kees,

ik had ze allemaal goed. :P

http://www.toporopa.eu/nl/rivieren_van_europa.html

Even een spelletje, voordat we weer gaan praten over visdiefstal en dergelijke.

Vis op vrije vissen mensen!
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

07-05-2011 11:23

Betaalwateren zijn als prostituees, makkelijk, altijd bereikbaar en kort van plezier. Ga liever voor de moeilijke weg en de lang aanhoudende voldoening bij succes.

Vooral riviervissers lijken de dupe te zijn, de rivier is het moeilijkst te controleren en dus een makkelijke bron voor het stelen van grote vis. Als ik mijn riviersessies plan, check ik gewoon of er geen betaalwateren in de buurt liggen omdat ik me liever op een zo min mogelijk uitgedund visbestand uitleef dan op 1/3 van de originele sluis-stuk-populatie. Langs de Moselle is het op een aantal plaatsen hetzelfde verhaal zoals rond Toul, etang de pierre heet het water geloof ik en verder stroomopwaarts heb je nog zo'n hoerenput die openlijk toegeeft dat sommige van zijn vissen ooit hun rondjes zwommen op de rivier.

Zonde allemaal, en inderdaad jammer dat veel mensen hun oogkleppen opdoen als het hier om gaat. In mijn ogen ben je dan het begrip 'visser' niet waardig. Zeker zijn er ook betaalwateren die hun zaken wel goed op orde hebben en met een origineel of gekweekt bestand hun centen verdienen. Eigenlijk zou er een soort website moeten zijn zoals die anti-pedofielen website waarop ze allemaal met naam en gezicht op worden geplaatst, maar dan voor slechte betaalwaters. Als dat minder omzet tot gevolg heeft stoppen die praktijken vanzelf wel een keer.

groet
Krom!!
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

08-05-2011 02:03

Etang de Pierre idd.. Ik heb met een winkelier van een hengelsport zaak daar in de buurt nog staan praten over het stelen van vissen van de Moselle. Volgens hem zwemt Etang de Pierre ook vol met gestolen vissen van de rivier en zijn er sinds vorig jaar ook een aantal extra controleurs actief om diefstal te voorkomen. Dit bleek inderdaad het geval te zijn toen ik (ongeveer 2 uur na aankomst al!) voor het eerst een boete kreeg voor illegaal nachtvissen in die regio.

Ik denk er wel eens aan om een keer een weekje Etang de Pierre te boeken op die dijk en vervolgens alle gevangen vissen weer terug te zetten in de Moselle. Gewoon omdat het kan.