Openbaar water voor vele sessies

Plaats reactie
Mark Bouzel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-01-2011 15:39
Locatie: Westerhoven

20-01-2011 15:47

Beste mede vissers,

Sinds kort heb ik een auto van de zaak met tankpas :D Daarnaast heb ik ook nog het geluk om op vrijdag middag vrij te zijn en geen "last" te hebben van een vriendin ;)

Nu zoek ik een water in Frankrijk, minimaal 16ha. waar ik en mijn vismaat kunnen gaan vissen, het plan is om dit om het weekeind te doen startend vanaf maart.

Dit water moet dan dus openbaar zijn zodat ik maar eenmalig een vergunning hoef aan te schaffen en dan kan gaan wanneer ik wil. Op dit water moet een boot met electromotor(voerboot voor kleine afstanden) zijn toegestaan, daarnaast is het fijn om met de auto aan het water te kunnen komen het liefst zelfs nog aan de stek. De auto is helaas geen 4x4 dus ook een beetje gangbare wegen zijn een must omdat het niet altijd goed weer zal zijn wanneer we gaan.

Ik kan me er volledig in vinden als mensen het water niet aan de grote klok willen hangen. Het is de bedoeling om vanaf maart t/m oktober daar te gaan vissen dus gelieve een water dat niet te druk bevist is......

ik hoor het graag....
Het heet vissen en niet vangen .... blanks horen erbij, deze worden dan ook vaak beloond :D
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-01-2011 15:55

Nu zoek ik een water in Frankrijk, minimaal 16ha. waar ik en mijn vismaat kunnen gaan vissen, het plan is om dit om het weekeind te doen startend vanaf maart.



ik hoor het graag....[/quote]
Noem je dit zoeken ? :lol:
Let op slagboom !
Mark Bouzel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-01-2011 15:39
Locatie: Westerhoven

20-01-2011 16:18

Haha : :-? ,

Ik ga van de week een rondje frankrijk doen nou goed...
via google earth word ik niet veel wijzer en de reeds bekende wateren zoals ville forges e.d. die overal op dit board te vinden zijn lijken mij niet echt de wateren om ieder weekeind naar toe te rijden i.v.m. de drukte....
Het heet vissen en niet vangen .... blanks horen erbij, deze worden dan ook vaak beloond :D
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-01-2011 16:52

Nee

Niet naar Frankrijk rijden schiet op? Koop ''nachtvissen in Frankrijk'' en je omt heus veel te vinden als je besluit vele sessie's te houden


Ik bedoel,dan kan er een onderzoeks weekend ook wel bij?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Mark Bouzel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-01-2011 15:39
Locatie: Westerhoven

20-01-2011 17:10

leen goudappel schreef:Nee

Niet naar Frankrijk rijden schiet op? Koop ''nachtvissen in Frankrijk'' en je omt heus veel te vinden als je besluit vele sessie's te houden


Ik bedoel,dan kan er een onderzoeks weekend ook wel bij?


Het boekje is besteld, zal deze een keer doorlezen tijdens een nachtsessie of in de vrije tijd. Aangezien het voor mij nogal nieuw is heb ik dit bericht ook geplaatst, schrik niet terug om een onderzoeks weekeind in te lassen al ben ik dan liever aan de waterkant.

Dit bericht was dan ook bedoeld om wat tips te krijgen om te beginnen, natuurlijk is het ook welkom om te melden welke wateren niet geschikt zijn om dit te doen, graag dan ook met vermelding waarom.

In afwachting van het bestelde boek en eventuele reacties
Het heet vissen en niet vangen .... blanks horen erbij, deze worden dan ook vaak beloond :D
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

20-01-2011 17:16

Mark,

Mag je met je tankpas ook in het buitenland tanken?
Ik namelijk niet. Is wel vaker bij lease-auto's.

Dus ik moet tanken bij de grens, daarna kan ik wel een 800km rijden, voor ik weer terug in Nederland moet tanken of zelf een keer tank moet betalen (ook geen ramp).

W.
Mark Bouzel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-01-2011 15:39
Locatie: Westerhoven

20-01-2011 18:01

Wilco van Leest schreef:Mark,

Mag je met je tankpas ook in het buitenland tanken?
Ik namelijk niet. Is wel vaker bij lease-auto's.

Dus ik moet tanken bij de grens, daarna kan ik wel een 800km rijden, voor ik weer terug in Nederland moet tanken of zelf een keer tank moet betalen (ook geen ramp).

W.


Dit klopt inderdaad ik kan 1200km op 1 tank rijden nadat ik de grens over ben, 600 heen en 600 terug. ik zit natuurlijk met de tijd vandaar dat ik meer in het noorden van Frankrijk zit het moet wel aantrekkelijk zijn om op vrijdag middag te vertrekken en de zondag weer naar huis :wink:
Het heet vissen en niet vangen .... blanks horen erbij, deze worden dan ook vaak beloond :D
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-01-2011 22:21

Mark ik snap je vraag ook echt wel. Als je eenmaal een leuke tip heb is er een beginnetje je gaat wat wateren in de buurt bekijken of je hoort en ziet daar nog eens wat het zijn allemaal stukjes van de puzzel. Mijn stukje : plassen/putten langs de rivieren. Veel succes en laat af en toe eens een puzzelstukje zien.
Let op slagboom !
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

20-01-2011 22:29

Waarom perse in frankrijk als ik vragen mag?

Gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

21-01-2011 13:07

Kan de vraag van Kenny wel begrijpen. Je moet wel rekening houden met veel verkeer en een vroege spits op vrijdag. Reistijd is veel langer en denk dat als je vrijdagmiddag pas aanrijd je wel eens file kunt gaan hoppen. Rond Antwerpen en Brussel zeker. Ga je via Maastricht zal het denk ik meevallen maar je zult echt niet door kunnen rijden. Weet niet waar je vandaan komt maar misschien dat er betere alternatieven zijn dichterbij.

Noord-Frankrijk is nu eenmaal drukbevist en de Fransen zitten er ook vanaf vrijdagmiddag. Je bent dan gewoon te laat op een stek als je dan vertrekt. Wat nu eruit ziet als niet druk kan straks gigantisch druk zijn. Kanalen heb je denk ik meer kans dan meren op een stek. Zou altijd een paar backups houden in de buurt en niet alleen etangs/lacs maar ook kanalen en evt rivieren. Blindstaren op 1 water kan je veel teleurstelling opleveren als je geen backupwater hebt. Orienteren ter plaatse is veel beter dan alleen van het boekje nachtvissen in frankrijk uitgaan. Dit is een fijn hulpmiddel welk ik ook al een aantal jaar gebruik maar per water kan een reglement verschillen welke je vaak pas terplekke kunt achterhalen. Raad je ook aan om eerder te investeren in een orientatieronde dan meteen te gaan vissen. Vooral omdat je toch nog genoeg weekenden hebt. Dan hoeft het toch niet meteen te gebeuren het eerste weekend. Zeker in maart als het toch nog niet optimaal. Natuurlijk is er al wel veel info via internet te achterhalen en sites als http://www.unpf.fr en http://www.powercarp.com kunnen je ook al een eind op weg helpen mbt reglementen.
Mark Bouzel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-01-2011 15:39
Locatie: Westerhoven

21-01-2011 13:19

@ dennis: Ik zal zeker zo nu en dan een tipje van de sluier lichten en delen van de puzzelstukjes laten zien, alvast bedankt voor je tip. Ik ga rustig op zoek.

@ kenny: Na zo'n beetje 14 jaar(actief) karpervissen hier in nederland heb ik al veel gezien en ben de te drukke putten een beetje beu... een alternatief was duitsland alleen mijn vismaat was meer gecharmeerd van frankrijk dus hebben we besloten om het een jaar of langer in frankrijk te proberen

@steintje: Hoe het verkeer gaat lopen moeten we inderdaad nog bezien, we vertrekken praktisch tegen de belgische grens aan dus we zijn antwerpen zeer snel gepasseerd mocht het daar echt tegenvallen dan kan de tomtom uitkomst bieden anders is maastricht zeker nog een alternatief, natuurlijk afhankelijk van waar de wateren zich bevinden. Het feit van een backup water is mij reeds bekend dit is nederland al noodzakelijk.... om de drukte te vermijden hoopte ik namelijk ook op tips van wateren waar je dus gewoonweg niet hoeft te kijken ;) Ik ga zo even de sites bekijken die je in bovenstaand bericht hebt genoemd. De oriëntatie ronde gaat zeker wel komen, Frankrijk is alleen groot sowieso als in een straal van 500km vanaf de NL-grens gaat zoeken.
Het heet vissen en niet vangen .... blanks horen erbij, deze worden dan ook vaak beloond :D
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

21-01-2011 13:49

hoi Mark,

Ik zat idd ook aan Duitsland te denken ja, maar zoals steintje al zei zijn meerdere 'back-up's' wel handig en de kanalen zeker een optie. succes met je (jullie) keuze en we horen het wel.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-01-2011 18:32

Jah

Door Belgie heen in de ochtend of avond is een ramp (Zeker Antwerpen en nu ook Brussel). Iedergeval daar rekening mee houden. Wil niet zeggen dat jij daar langs komt,maargoed beter gezegd dan helemaal niet.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

22-01-2011 00:38

als je een seizoen de tijd hebt vind je genoeg wateren. naar mijn mening maakt het dan ook niet uit als het een keer tegen zit op de weg. mocht je snachts aankomen op je water ken je het water en hoef je alleen maar te voeren en te gaan slapen. je hebt daarna nog 2 visdagen. ik zou de druk niet te hoog leggen om vrijdag al te vissen. is enkel mijn mening maar ik vis nooit als ik in het donker aankom ik voer wel altijd hoe laat of vroeg het dan ook is. mvg rik
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

22-01-2011 21:30

bij valenciennes ligt een leuk water, ernaast ligt ook nog een kanaal --> zie google earth....
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

22-01-2011 22:59

Dave in dat hele departement is het nachtvissen en gebruik van boten sinds 2005 verboden.

GR Remko
Mark Bouzel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-01-2011 15:39
Locatie: Westerhoven

25-01-2011 14:08

Hoi Mede vissers,

Bedankt voor alle tips betreffende de verkeersdrukte, dit wordt voor mij inderdaad afwachten indien ik langs antwerpen en brussel kom zal dit tussen 14.00 en 15.00 uur zijn...

Om de zoektocht verder door te zetten, zijn er gebieden waar nachtvissen verboden is, boten verboden.. laten we het op een ander roer gooien, welke wateren zijn voor mij geen optie omdat deze totaal niet voldoen aan hetgeen ik zoek.

Houd hierbij rekening met:
- Nachtvissen vr-za-zo
- Geen back-up wateren in de buurt
- gebruik van rubberboot met elektromotor
- bereikbaarheid van het water/stekken

Daarnaast heb ik ook gehoord dat de lokale vissers/bevolking het niet zo heeft op de nederlandse vissers is dit alleen in bepaalde regio's/wateren, of vallen deze verhalen allemaal reuze mee?

Alvast bedankt
Het heet vissen en niet vangen .... blanks horen erbij, deze worden dan ook vaak beloond :D
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

25-01-2011 18:13

De Seine, in hartje Parijs.

Heb je de kroeg direct om de hoek. :roll:
Ego Piscis, Ego Viva
Plaats reactie