Laatster nieuws ivm staking en geen benzine bij de pomp

K. van den Herik

18-10-2010 22:04

Tja: zie boven. Wie weet er meer? Welke sites?

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-10-2010 11:11

http://www.rfi.fr/france/20101015-franc ... sont-greve

Helaas wordt je hier ook niet zoveel wijzer van Klaas.
K. van den Herik

19-10-2010 12:29

nergens eigenlijk Aart. Ik hoorde dat bij Cholet ook weinig benzine te krijgen is. Draait daar nu nog een kamp?

Ben ik verdorrie verplicht om projectspiegels te gaan vangen. Ik ga in elk geval niet naar het zuiden.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

19-10-2010 14:35

Nou ik wel Klaas!!!

Kan niet wachten.....................

Ik gooi gewoon 60 liter extra benzine in 3 jerrycans en gaan met die banaan.

Groet,

Arno.
K. van den Herik

19-10-2010 14:41

Tja moeders zou mee Arno. En ik ken mezelf, ik ga dan eens babbelen met van die lui en dan lig ik zo ergens in de hoek of de bak...

Ouder en zelfs wijzer dus.... whoaaaaa
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

19-10-2010 15:12

Zou je in Luxemburg wel kunnen tanken?

Groetjes,

René
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-10-2010 16:17

Hier in Spanje aan de Ebro ook. 120 liter is wel wat lastig om mee te nemen wacht wel lekker af met elke dag de zon op men bolletje :lol: :lol:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-10-2010 17:08

Klaas, gelukkig wordt er nu geen viskamp in de omgeving van Cholet gehouden.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

19-10-2010 20:57

hmmmm volgende week Vrijdag gaan we op weg naar france, tis wel wat om in de gaten te houden.

Afwachten maar.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-10-2010 21:55

Het zijn wel volhouders zeg

Paar weken terug stond ik in de stad Montier en Der vast omdat ze alle kruisingen blokkeerde. En dat voor 62 jaar :lol:

Hij is fijn,kom ik door de blokkade heen,wil ik een parkeer terreintje oprijden om even te pinnen,komt er een gozer met een groot bord voor me auto staan,mocht de parkeerplaats niet op omdat hij (20 jaar) staakt voor een verhoging pensioens leeftijd (62). Maargoed hij vond het niet fijn dat ik zijn knieeen aanraakte met me bumper.

Die gekkigheid doe je maar lekker als ik weer weg ben.

Achteraf nagedacht,want voor het zelfde geldt keert heel de ploeg zich tegen je omdat ik iemand aanraakte met me auto.

Achjah het blijft gekkigheid,zeker als je beter door denkt en die verhoging toch wel doorgaat.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-10-2010 22:08

Leen,

Duizend keer beter is je duim opsteken. Meegemaakt dat een Fransoos begon te schelden bij een staking als ratten vlogen ze er op af. Zijn auto werd lekker in elkaar geschopt.
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

20-10-2010 08:07

Leen, misschien afgevraagd waarom een jongen van 20 zou gaan staken tegen een verhoging van de pensioenleeftijd??
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
K. van den Herik

20-10-2010 12:06

om rotzooi te trappen, allemaal naffers... als je met pensioen wilt, ga dan eerst werken, 42 jaar en klaar. Mag trouwens ook hier ingevoerd worden, liefst met terugwerkende kracht, stelletje opmakers. Minst betaald-meest vangen en janken als het een beetje tegen zit...

Wedden dat er hier ook gaan staken? Nog meer de boel blokkeren bij de winkels door de hangouderen....

Heb je er ook nog die gaan om 1/2 6 boodschappen doen, voor de gezelligheid, hebben ze wat te doen, pleur op, ga breien en doe je boodschappen niet op momenten dat werkenden nog net een half uurtje hebben...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

20-10-2010 12:12

Ik ben zondag op maandag nacht vanaf Spanje via Bordeaux - Orleans - Parijs - Lille gereden en heb nergens last van gehad.

Heb wel bewust de tank vol gegooid vlak voordat we Frankrijk inreden, na Bordeaux en bij Orleans voordat we de ring van Parijs opreden.

Zoals ik al zei, niks gemerkt!

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

20-10-2010 12:48

Orly: 2 vliegtuigen de lucht in... gaat lekker.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-10-2010 13:34

pj otte schreef:Leen,

Duizend keer beter is je duim opsteken. Meegemaakt dat een Fransoos begon te schelden bij een staking als ratten vlogen ze er op af. Zijn auto werd lekker in elkaar geschopt.


Jup,zal ik zeker ook doen........Werd al voor gek verklaard omdat ik dat deed. Was meer geluk dan wijsheid dat er niks gebeurde!

Erik.

Ze moeten eens in omringende landen kijken. Griekenland loopt ook te klagen,terwijl hun de laagste pensioens leeftijd hebben!

Enne die jongen van 20 jaar,die moet gewoon lekker gaan werken. Die merkt dat over 42 jaar wel weer. Kijk een man van tegen de 60 of 58 of 56 en die gaat staken ervoor,dan zeg ik een dikke OKE.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

20-10-2010 16:51

Echt kut: Jacco is aan het vissen in Frankrijk, hebben ze zijn boot opgeblazen....
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

20-10-2010 19:08

Puntje bij paaltje; Wij zijn de klootzakken die tot 70 door kennen werken en die fransozen zitten fijn met een stokbrood en een fles wijn op een terrasje als ze 60 zijn.

Groot gelijk hebben ze!

:roll:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-10-2010 19:52

Beetje kortzichtig Robin, ook in Frankrijk is / wordt de vergrijzing een feit, net als hier. D.w.z. vroeger werkten een heleboel 'jongeren' voor een relatief klein deel ouderen (65 plussers) en zo was de AOW / het pensioen ook zonder problemen te betalen. Over niet al te lange tijd werken er een realtief klein aantal 'jongeren' en die zouden dan de AOW / het pensioen voor een relatief groot deel ouderen moeten gaan betalen. Een kind uit groep 8 van de lagere school beseft nog goed dat zoiets gewoon spaak gaat lopen. Het is nu zelfs al zo dat sommige pensoenfondsen al meer uitkeren dan ze binnenkrijgen, verhoging van de premies is ook geen optie in deze crisistijd, bovendien zouden de nog werkenden daardoor nu extra belast worden en dat is ook geen optie.
Er zal niets anders opzitten dan de AOW leeftijd op termijn met 1 en later met 2 jaar te verhogen en qua pensioenen ook de tering naar de nering te zetten d.w.z. maximaal per jaar uitgeven wat er ook per jaar binnenkomt en niet verder interen op de toekomst omdat dit niet eerlijk is t.o.v. de 'jongeren' die pas over tig jaar met pensioen kunnen gaan.
En ook de Fransen komen er echt nog wel achter dat er geen andere oplossing is of komt en als zij nog een poos zo doorgaan wordt ook iedereen daarvan de dupe in Frankrijk. Onnozele Henkie blijven spelen houdt vanzelf op als er minder blijft binnenkomen dan er uitgaat en dat is in Frankrijk al veel meer aan de orde dan hier...
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

20-10-2010 20:29

Tuurlijk Aart, ik weet wel hoe de vork ongeveer in de steel zit. :wink:

Desalniettemin kunnen Ingrid en Henk opdraaien voor de "fouten" die in het verleden zijn gemaakt.

Als na de WO II iedereen het gewoon met een rubbertje had gedaan, was er nu niets aan de hand geweest. :lol:

Hopelijk kappen de fransozen snel met staken, moet vrijdag over een week daarheen...

8)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-10-2010 20:51

Als na de WO II iedereen het gewoon met een rubbertje had gedaan, was er nu niets aan de hand geweest.


Denk niet dat iedereen het hier en daarbuiten mee eens is. Waren er namelijk nog meer buitenlanders hier binnen komen zetten na de WO 11. Hoewel veel Spanjaarden en Italianen gingen na enige tijd weer terug. Wel wat kinderen achterlaten. :wink: Of de kwaliteit van rubbertjes in die jaren erg slecht was is goed mogelijk. :lol:
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

20-10-2010 20:56

Er zijn nog tal van manieren om te bezuinigen, laten we het op 65 jaar houden dan hebben we lang genoeg gewerkt. Die pensioenfondsen verdienen nog steeds bakken met geld, kijk maar eens wat de mensen aan de top verdienen, daar moeten wij toch hard voor werken voor die centjes.
Is maar goed dat daar het volk van zich laat horen en niet zomaar alles aannemen wat de hoge heren zeggen, hier in dit land wordt alleen hard geroepen en niets gedaan.
Rot voor de mensen die een beetje de dupe zijn van de stakingen, maar zo bereik je tenminste wat.
Mijn mening, gelukkig zijn er meer mensen met een mening.
Groet Ron
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-10-2010 21:19

Ron, zou mijn huiswerk maar eens goed doen wat die bakken met geld aangaat op dit moment.

Dat er zijn die fouten gemaakt hebben met verkeerde investeringen is wel een punt. Kan aan de andere kant pensioenfondsen waarvan de leden al 15 jaar geen premie meer betaalt hebben. Vandaag kwam nog het bericht dat we hier de beste pensioenvoorzieningen ter wereld hebben. Of dat alles voldoende is om in de toekomst alles op dezelfde wijze te financieren is helaas niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-10-2010 22:11

De eerste pijler van je pensioen is de AOW die door de staat geregeld is en betaald wordt door de belastingbetaler. Dat heeft nog niks met opgebouwde pensioenrechten via arbeid te maken.

Eenvoudige som leert dat er straks te weinig belastinginkomsten zullen zijn om de AOW te betalen. Verhogen van de AOW leeftijd helpt om dit dan beheersbaar te houden.

Pensioenfondsen staan momenteel onder druk vanwege de economische crisis en daarmee samenhangend inkomstenverlies uit beleggingen. Dat is hetgeen dat bovenop de AOW komt uit het werk dat je gedaan hebt. Praten we nog maar niet over andere verzekeringen. Veel mensen zijn bovendien AOW afhankelijk vanwege beperkte pensioenopbouw of ontoereikende verzekeringen.

Als straks de AOW gerechtigde leeftijd 67 jaar gaat worden is dat nog steeds een zeer langzame afbouw die stapsgewijs genomen wordt. Er zit niks anders op vrees ik. In Frankrijk gaat het om een afbouw van 60 naar 62 jaar. Ik ben geen Fransman en heb daar dus geen mening over. Maar als Nederlander die nu al 5 jaar later gaat vind ik het van de zotte. De economische schade is bovendien aanzienlijk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-10-2010 05:24

Klopt helemaal Kees, feitelijk kun je deze hele kwestie terugbrengen tot een simpele optel- en aftreksom. Kennelijk is het huidige Franse onderwijs nog slechter dan hier:) daar met name een groot aantal Franse jongeren staken om het staken en geen flauwe notie hebben van het waarom van de voorgestelde maatregel.