WCC 2010

Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

16-08-2010 19:58

Zijn er nog mensen die mee doen aan het WCC 2010 op Madine??

Leek me wel leuk om te zien wie er allemaal gaan.
pom van der heijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 27-06-2007 01:07
Locatie: leiden

18-08-2010 09:07

je ziet me daar...!
KARPERMAFFIA!!
KARPER-MAFFIA.HYVES.NL
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

19-08-2010 14:14

pom van der heijden schreef:je ziet me daar...!



Lache man! Ik kan niet wachten om heen te gaan!

Zijn er nog meer mensen die gaan als visser of bezoeker ofzo?
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

22-08-2010 17:19

pom van der heijden schreef:je ziet me daar...!


Landverrader, wanneer ga je in Servië wonen?

Groetjes,

René
pom van der heijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 27-06-2007 01:07
Locatie: leiden

25-08-2010 12:02

zo snel mogenlijk! klere land hierzo... rijd dr ff vol n auto over je schepnetsteel hahaha

hopen op n mooi stekkie!

grtz!
KARPERMAFFIA!!
KARPER-MAFFIA.HYVES.NL
pom van der heijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 27-06-2007 01:07
Locatie: leiden

04-09-2010 06:57

hoppaaaa!!! onderweg! de ballenggggg!!

km
KARPERMAFFIA!!
KARPER-MAFFIA.HYVES.NL
K. van den Herik

08-09-2010 08:29

Afbeelding

Wat is btw een teamrunner? Roeislaaf? Reserve motor voor de boot als roeislaaf?
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-09-2010 11:24

Is dat niet iemand die erbij zit om als kapitein in de boot cq scheppert enz
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

08-09-2010 12:19

geen idee daarom deze doodserieuze vraag.

In Engeland van de vrouw van zo'n gast teamrunner, daar kon ik me wat bij voorstellen, tering wat een lekker ding was dat. Maar ik val in herhalingen... Jo heet ze dacht ik
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-09-2010 18:43

MArk en zijn maat kregen net een aanbeet tijdens een gesprek met Coen en Sander op 3FM. Dat was dan wel weer geinig..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

09-09-2010 11:19

Wel leuk om het te volgen op de website: http://www.worldcarpclassic.com/

Met interactieve stekkenkaart en de vangstenlijst. Volgens mij wordt er voor WCC maatstaven aardig goed gevangen, Sissingh & Huizinga hebben allebei vis, en ook Pieter Beelen heeft de eerste binnen.

Ook wel mooi om te zien dat twee Polen veel vis vangen op kopstek PVTV1, maar dat de dikke vissen toch even doorzwemmen naar PVTV2... Machtig interessant.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
K. van den Herik

09-09-2010 13:05

toppie joppie hoor, zal wel aan de supoerieure bol van polen liggen: kk8-9 vismeel
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

09-09-2010 14:43

Zo, ben eens gaan kijken op de site en kaartjes.....
Vind dat er niet zoveel vis uitkomt gezien het mega aantal stekken.....
Als ik het goed heb komt vanaf de conventionele nachtvisstekken, tijdens WCC Boel Baits genaamd?! ...... Zeer weinig vis.......De stekken in de armen leveren ook nu nog de meeste vis op......


Groeten Madine Blanker.....
carpangling rocks society sucks
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-09-2010 15:15

[quote="Etienne Joha 2": Vind dat er niet zoveel vis uitkomt gezien het mega aantal stekken.....
Tja Etienne, dat is altijd en overal zo: namelijk hoe meer lijnen in het water des te minder er verhoudingsgewijze wordt gevangen...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-09-2010 15:17

Fout hoor Klaas, die Polen vissen nog met roggebrood met stroop :lol:
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

09-09-2010 19:03

Ja, dat klopt.
Ongelofelijk hoeveel stekken er zijn..... Weet niet met hoeveel hengels er per koppel gevist mag worden?

enfin ik ben er in Mei geweest (op een nachtvisstek) en had een vette Blank, mijn vermoeden was toen dat de meeste vis al in de Armen/ uitlopers zaten ivm de paai....... Sommige stroken leveren ook tijdens het WCC niet veel vis op.....
Maar als ik het nu gauw beschouw, komt daar uit die lange grillige armen ook nu de meeste vis..... Dat vind ik wel interressant, verder ben ik persoonlijk niet zo van de Enduro's en dit soort "wedstrijden". Al ben ik er niet op tegen als ze alles netjes opruimen......
Madine is een megamooi Reservoir, maar alleen jammer dat je maar op bepaalde stekken mag nachtvissen.
En in Frankrijk wil ik nu ook graag de nacht kunne doorvissen :wink:

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

09-09-2010 19:17

Even los van mijn mening over karperwedstrijden of wat dan ook: wanneer krijg je beter inzicht in het aantal vissen dat op een drukbevist water wordt gevangen, met vangstlocaties? Dit is gewoon mooi om te zien en leerzaam hoe je het ook wendt of keert.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
K. van den Herik

10-09-2010 00:13

heb ik geen wedstrijdje voor nodig om dat ter leren.

Wedden dat de zondag op maandag nacht het productiefste nachtje is om te vissen in nl?

Waar nog steeds geen antwoord op de vraag wat een runner is.
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

10-09-2010 11:23

Ja, is zeker interressant. Je ziet da tde vis schijnbaar ook in najaar/ late zomer veel in de "uitlopers" vertoeft en niet zozeer op het Open water/ cq groot gedeelte...... voor de dam?!
Je krijgt wel wat inzicht over de gemiddeldes van vis wat er zit. Dat er dikke vis zit, wist ik en vele anderen allang,denk ik.
En dat je niet mag nachtvissen in de uitlopers ook........ :-?

Enfin, ik meen dat een runner een soort helper is.

In de wedstrijdvisserij heb je een soort "runners" die langs het parcours lopen en kijken naar anderen, de vergaarde info wordt dan doorgespeeld aan hun visser..... Dus bv, 10 plaatsen verderop vangt iemand goed met alleen 2 casters aan de haak, soms wordt er met zo een tip dan iets gedaan. Soort spioneren dus bij de concurenten en dan bij voorkeur diegene die goed het vangen zijn.......

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

10-09-2010 11:52

Ik meen dat de runners ook mogen assisteren mocht je onoverhoopt een vis vangen en je wilt er met de boot achteraan. Volgens mij is het zo dan 1 van de 2 vissers ten aller tijde op de kant moet blijven.

En een runner verwent natuurlijk de wedstrijdvissers, je bent per slot toch ook een hele week van huis :D

Zo allemaal een beetje duidelijk voor je Klaas, of wil je ook nog weten hoe je zo een runner kunt aanschaffen? :P

Grtz Toon
K. van den Herik

10-09-2010 12:03

Van een oud vrouwtje geweest zeker toon? Nog goed op de nikes en altijd binnengestaan.

Merci voor de uitleg.



MVG

Klaas
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

10-09-2010 12:16

vraag me af of die huizinga echt goed kan vissen of dat het allemaal voor de comercie is heel het vissen word kapot gemaakt ze vindne het belangrijker dat er een naam staat die comnmercieel bekend is dan een naam van een karper visser.Maja dit zal dan wel weer met sponsers te maken hebben en knaken zo is de voetbal ook naar de klote geholpen het is opgezet omdat mensne het leuk vonden ondertussen zijn het bedrijven waar mensen miljoenen willen verdienen en ik zie dat ook met het vissen de kant op gaan.Hoe denken jullie hier over?
K. van den Herik

10-09-2010 13:02

je vaart met je boot je gekochte onderlijn uit en voert met gekocht aas en gaat dom zitten wachten.

Je druk maken waar te beginnen en wat te doen als je niks vangt heb je niks mee te maken.

Karpervissen is de makkelijkste tak van de hengelarij.

Moest dit soort evenementen niet gehouden worden zou 40% van de karperaars niet op karper vissen. De rest was nog in de weer met een bamboe hengel, een speld als haak en een eerpel als aas. Kut commercie
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

10-09-2010 13:23

Tsja het hoort er allemaal een beetje bij hé.
Karpervissen is één van de meest populaire visserijen geworden. En krijg je automatisch dat dit interessant is voor de commercie. En dat zorgt dan weer voor veel gemak voor de vissers waardoor het allemaal nog populairder wordt....

Je houdt het toch niet tegen dus laat het maar gebeuren. Toevallig vissen 2 goede kennissen van me daar mee momenteel, nota bene met mijn vortex :) Dus mijn boot heeft vanaf nu WCC ervaring!
Ik geef zelfs toe dat ik elke morgen ff kijk of ze ondertussen wat gevangen hebben. En de winnaar, dat wordt bijna altijd bepaalt door de loting van op welke stek je je ding mag doen. Moet je nog wel wat van de visserij weten natuurlijk.

Grtz Toon
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

10-09-2010 15:30

Nogmaals ik ben er niet op tegen, maar een wedstrijd vind ik het niet echt. de Loting is zo belangrijk, je moet gewoon ook geluk hebben dat de vis rond jouw stek zit......
Ik kan best wel vissen, maar met karpervissen komt er meer kijken dan Technisch goed kunnen vissen, je kunt ook gebonden zijn aan andere factoren die ervoor zorgen dat je niet het maximale eruit kan halen.
Je kunt ook op een WCC blanken en toch een goede visser zijn...... :wink:

In mijn ogen is er maar een goede visser, en dat is diegene die lol heeft in zijn hobby.......
En zo'n WCC is wel een hapening en moet ook kunnen. Al zie ik mij nu niet geroepen om mijn najaars sessie om Madine te gaan vissen, nu na dit WCC, haha. Ik wou eigenlijk nog gaan, daar ik een jaarvergunning heb.... :roll:

Goed vangen, ligt er vaak aan hoe fanatiek je bent. Wil je vaak verkassen, etc.etc. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier.
Ik Blank graag, whahaha.

Zo ga nog maar eens kijken of er nog wat gevangen wordt op het WCC.......


Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks