vergunning uitleg nodig aub !!

Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 16:47

hallo mensen,ik heb mijn vergunning al gekocht.en heb aan een put gezeten waar ik niet terug wil komen.maar mijn vergunning is een jaar geldig.koste me overigens ook 150 euro.aangezien ik geen frans ken en google translate echt klote werkt.zou ik graag hulp van buitenaf willen hebben,ik heb me kapot gezocht en snap er de ballen niet van.ik heb mijn vergunning overgechreven,en zal het hieronder even kopieren,graag de uitleg waar ik nou wel mag vissen.ik pak deze keer het liefst een meer( een lac ) als julie me wilden helpen zou dat super wezen !

federation de l'oise pour la pche et la protection du milieu aqautique
carte du peche personne majeure
association agréé pour la peche et la protection du millieu aquatique de : cadre reserve au cachet de l'assocation

volet reserve aux 15 associations reciprocitaires suivantes de 2é categorie du domaine public du departement de l'oise : attichy,babceuf,boran-sur-oise,chantilly,compiegne,creil,cuise-la-motte,jaulzy,montataire,noyon,pont-sainte-maxence,precy-sur-oise,thourotte,tracy-bailly-saint-leger et verberie

cadre reserve au timbre de l'association reciprocitaire

cette carte delivree par l'une de ces associations et accompagnée de la carte de peche permet de pecher a quatre lignes maximum:
sur les lots des 15 associations réciprocitaires de 2e categorie du domaine public du department de l'oise

pour information,nomenclature des cours d'eau du domaine public 2 categorie l'oise
la riviere oise,sur son parcours dans le departement,la riviere aisne,les canaux (canal du nord et canal laterál á l'oise),le thérain sur 890 metres en amont de son confluent avec l'oise,le canal st jean a chantilly

t.sv.p.

cette carte de peche donne le droit de pecher a 1 ligne :
-sur tous les lots de peche classes en 2eme categorie du domaine public en france
-sur les lots des a.a.p.p.m.a classes en 1ere categorie,mais apres avoir accuite le montant du droit de peche de l'association
Cette carte de peche donne le droit de peche a 4 lignes maximum:
-sure les lots de peche classes en 2eme categorie du domaine public ou prive,mais apres avoir acquitte le montant du droit de peche de l'associations.
-sur le canal de i'ourcq(105 km dans les departements de i'aisne i'oise et la seine-et-marne),sans contisation supplementaire pour tous les detenteurs de cette carte de peche
-a l'etang federal de la freneuse a pimprez

"reglementation" voir arrete prefectoral en maire + aappma + internet

date d'ouverture de la peche a la truite et autres poissons en 1ere categorie : du 4eme samedi de mars au ier dimanche d'octobre (sous reserve de modification)
date d'ouverture de la peche du brochet et du sandre : du 1er janvier au dernier dimanche de janvier et du 1er mai 31 decembre
date d'ouverture de la peche a l'anguille : du 15 janvier au 15 julliet.
peche de la carpe de nuit : elle est autorisee a 4 lignes par pecheur,eschees aux esches vegetales uniquement,dans les rivieres oise,oise non canalisee et aisne pour leur parcours dans le departement de l'oise,ainsi que dans certains plans d'eau de 2eme categorie du departement,apres avoir acquitte le montant du droit de peche de l'association.
LES reserves de peche en aval et amont des ecluses et des barrages sont mainteneus" par voies navigables de france pour la securite des personnes.
TAILLE REGLEMENTAIRE DES POISSONS :
brochet : 50 cm
ombre: commun 30 cm
truite et saumon de fontaine : 25 cm
ecrevisse (autre que l'americaine):9 cm
Sandre:40 cm

Limitation des truites : 6 truites maximum par jour par arrete prefectoral ou moins suivant reglement interieur de la societe.
la peche n'est autorisee qu'une 1/2 heure avant le lever du soleil et 1/2 heure apres le coucher.

comment agir en cas de constat visuel de pollution:
1-la gendarmerie la plus broche de lieu de pollution ou la marie.
2-le president de l'A.A.P.P.M.M.A
3-la federation de peche de l'oise
4-le service departemental de l'O.N.E.M.A.

en cas de probleme ou de signalistion defaillante sous les lignes electriqus contactez RTE-EDF transport
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-06-2010 18:55

Hey Rik

Als ik het vertaal kan ik er best wel wijs uit halen,denk niet dat iemand hier de perfecte vertaling voor neer kan zetten.

:lol:

Maar je kan er wel belangrijke dingen uit halen. Veel tekst is al tekst wat je al snapt en uitvoert als je vist in Frankrijk

Geen zooi maken
Houd je aan het aantal toegestaande hengels.
Etc etc
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 19:12

hey leen.dat snap ik wel. maar wat ik er van begrijpen wil : waar mag ik vissen.op welke lacs ? waar is de vergunning geldig ? ik heb het boekje nachtvissen in frankrijk. maar kan er zo weinig mee als ik het niet begrijp :s
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-06-2010 19:18

departement de l'oise denk ik. Heb je hem daar gekocht?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 19:25

ja ik heb hem bij dep oise gekocht.in dep oise zijn aardig wat putten waar je mag nachtvissen,ik kom er alleen niet uit welke putten het nou precies zijn,ik heb gezeten op etang communal de saint vaast les mello,toen wij daar aankwamen,kwam er meteen een man naar ons toe,die werkte bij die gemeente.en nam ons mee naar een soort gemeentehuis,daar kochten we de vergunning,en kregen we voor 60 euro borg een sleutel mee,konden we het hek opendoen aan de andere kant van de put,het is wel een openbaar water,geen prive.nu is de vraag dus in welke wateren mag er gevist worden met deze vergunning ?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-06-2010 20:05

Liste des plans d'eau de 2ème catégorie où la pratique de la pêche de la carpe est autorisée à toute heure :
(Lijst met putjes -----------------------om op karper te vissen-----------------------elk uur van de dag)

• Etang communal du Mauvais Pas à ATTICHY géré par l’A.A.P.P.M.A. d’ATTICHY.

• Etangs gérés par l'A.A.P.P.M.A. de BORAN SUR OISE.

• Etang de BRESLES, géré par l'A.A.P.P.M.A. la Tanche Bresloise de BRESLES.

• Etang communal de BREUIL-LE-SEC géré par l'A.A.P.P.M.A. de BREUIL-LE-SEC.

• Etang du "Carandeau" géré par l'A.A.P.P.M.A. de COMPIÈGNE.

• Etang de Toutevoie à GOUVIEUX géré par l’A.A.P.P.M.A de PRECY SUR OISE.

• Etang “ Henri CHAVAL ” à JAULZY géré par l’A.A.P.P.M.A. de JAULZY.

• Etang communal de MELLO géré par l'A.A.P.P.M.A. de MELLO.

• Etang les Ailleries géré par l'A.A.P.P.M.A. de MILLY-SUR-THERAIN.

• Etang communal géré par l'A.A.P.P.M.A. de MILLY-SUR-THERAIN.

• Grand étang de MILLY-SUR-THERAIN géré par l'A.A.P.P.M.A. de MILLY-SUR-THERAIN.

• Etang "du Haut Marais de MOUY" géré par l'A.A.P.P.M.A. de MOUY.

• Etang “ Gravière ” de COINCOURT géré par l’A.A.P.P.M.A. de MOUY.

• Etang de SAINT OMER EN CHAUSSEE géré par l'A.A.P.P.M.A. de SAINT.OMER-EN-CHAUSSEE.

• Etang “ de la Prairie ” géré par l’A.A.P.P.M.A. de SAINT-OMER-EN-CHAUSSEE.

• Grand étang de la voile de THERDONNE géré par l'A.A.P.P.M.A. de THERDONNE.

• Etangs des Sautriauts et de la Grévière à VERBERIE géré par l'A.A.P.P.M.A. de VERBERIE.

• Etangs de Saint-Pierre, de la Rouillie et de l’Etot à VIEUX-MOULIN gérés par l’A.A.P.P.M.A. de COMPIÈGNE


http://www.federationpeche.fr/60/depart ... p?page=534
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 20:13

bert zijn dat alle putten waar ik met deze vergunning op vissen mag ? dan dank ik je echt vriendelijk! wat een opluchting zeg ! dan komt de volgende stap voor me zelf dan om te kijken waar ik gaat vissen.. mag ik je nogmaals vriendelijk bedanken !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-06-2010 20:18

je mag ook nog in het hele district nachtvissen op de oise en aisne
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 20:27

das mooi.dus in het hele district op de rivieren.behalve in de reserves. mijn volgende vraag,hoe zoek je op waar die putten liggen.ik kan sommige wel vinden via google earth.maar lang niet allemaal.mischien mensen die op 1 van al die wateren eens een keer geweest is ?

nog 1 vraag,hoe kan je zien of je met de boot mag varen ? ik weet dat het een stempel moet wezen.ik heb een blauwe kaart en een roze kaart,op de roze kaart staat een stempel van de gemente sain vaast les mello.en op de blauwe kaart staat een postzegel ( personne majaure cpma)met daarover heen een stempel wat ik niet helemaal lezen kan---> ongveer : aas martins - pecheurs de montaire. enig idee ? wil graag met de zodiac kunnen varen.ben in ieder geval al een heel stuk uit de brand !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-06-2010 22:36

hoe zoek je op waar die putten liggen

http://maps.google.nl/
je kunt zoeken op de plaatsnaam, soms ook op de naam van het water

hoe kan je zien of je met de boot mag varen

dat verschilt per water/vereniging, ga er maar vanuit dat je op die putjes geen boot mag gebruiken, de grootste zal zo'n 10 hectare zijn

Heb ook nog goed nieuws voor je, met jouw vergunning (de blauwe) mag je nog in 17 andere departementen vissen
lees viewtopic.php?f=40&t=55908
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-06-2010 22:46

Idd zo deed ik het ook

Boekje erbij van de wateren van Frankrijk en google maps.

Meestal staat er in het boekje wel bij of je er met een boot op mag,en of je er met 3 of 4 hengels mag.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 22:55

dat meen je niet ?? dus met de blauwe kaart,kan ik in elk department vissen die een samenwerkings verband heeft met nord-est ? en dat wil dus betekenen dat ik in elk water dat in mijn boekje staat van "nachtvissen in fankrijk 2010" mag gaan zitten op de plekken die toegestaan zijn om te verblijven ? verder staat het nog in mijn boekje over deze nord est,categorie 2 wateren.wat houd dit in ? verder hardstikke bedankt bert ! deze informatie is echt schitterend om aan te horen !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-06-2010 23:07

categorie 2 is 'goedkoop' witvis water
categorie 1 is 'duur' forel (vliegvis) water
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 23:11

hoe kan ik dit onderscheiden ? is mijn vergunning voor categorie 1 water ? of voor categorie 2 ? het is allemaal nog nieuw voor me,sorry als dit een beetje domme vragen zijn hoor.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-06-2010 23:25

karper = witvis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 23:31

oke top bert,mag ik je nogmaals vriendelijk bedanken ! nu komt het klote werk :) water zoeken wat me aanspreekt ! gaan we zowiezo weer weken mee bezig zijn !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-06-2010 23:46

Een mooi water om mee te beginnen is lac de vieilles forges, uitwijk mogelijkheid dichtbij donchery en padoux(les ayvelles) en de maas niet te vergeten.
Is dichtbij, kun je ook een lang weekend naartoe
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-06-2010 23:50

ja daar zat ik inderdaad al naar te kijken.veiles forges,alleen heb zo het idee dat het er zo stervens druk is ! als ik alleen al kijk naar het topic over veiles forges... en is het echt zo"n ramp dat je naar elke stek bijna toe moet varen met je spul ? of zijn er ook zat stekken die redelijk te belopen zijn ?
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

15-06-2010 06:41

je kan ook rond rijden en via het bos naar de waterkant wij zaten tegen over het strandje
wel nog een stukje bij de bus vandaan maar goed te lopen
alleen heel druk en zeker met mooi weer
in renwez kan je een vergunning halen maar die heb jij al zo te zien

rene
karperen en de rest
welke rest???
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-06-2010 15:53

na het 1 en ander uitgezocht te hebben is vielles forges niet mijn water,als ik de verhalen hoor over de drukte,schieten mijn haren overeind,waarschijnlijk toch maar een rivier pakken denk ik.. in ieder geval bedankt voor alle moeite mensen !
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

15-06-2010 16:15

http://www.nachtvisseninfrankrijk.nl
Boekie bestellen
Ff kijken....
Dep. 60 (Oise):
Ff achterop kijken, jawel, groen:
Samenwerking Nord-Est, mag je in al die andere groen gekleurde nummervakkies vissen. Ojee! Dat is toch bijna heel Noord Frankrijk. Verder staan in dat boekje alle wateren waar je in al die departmenten met die ene vergunning mag vissen... Kun je wel ff vooruit denk ik.
Informatie krijg je niet op een bordje, daar kun je lekker zelf naar zoeken. Maar zo heb je in ieder geval een startpunt.

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-06-2010 16:23

als je me bericht gelezen had,wist je dat ik het boekje nachtvissen in frankrijk heb,en ging dit topic erover hoe mijn vergunning in elkaar steekt.maar jij wist vroeger na 1 keer eerder in frankrijk te zijn geweest wel alles te vinden ? kwa regels hoe en wats ? bedank voor je toelichting.ben er weer op vooruit gegaan.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

15-06-2010 18:34

Toevallig nog ergens een 'Super Bazooka' zien liggen....? :(
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-06-2010 08:35

Ja, in mijn garage Niels:)
Mag je best een keer lenen als je naar een verre bestemming gaat vliegen.
Is geschikt voor hengels t/m 13 ft.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

16-06-2010 13:39

Rik, is niet vervelend bedoeld hoor.
Ik ging er echter na je eerste bericht vanuit dat je 'm niet had. In dat boekje staat het immers vrij duidelijk aangegeven, toch?
Het betreft dus niet alleen de wateren in Dep. Oise, maar ook in alle aangesloten (= reciprocite) departementen die onder je vergunning vallen. Aangezien Oise (60) bij Nord-Est hoort, vallen daar de meeste andere wateren in de departementen die samenwerken met Nord-Est onder. Daar hoef je geen Frans voor te kunnen en ook niet 10x naar Frankrijk voor te zijn geweest... Enige vervelende is, zoals met alle regels en vergunningen, de uitzonderingen. Voordeel is echter dat dat meestal ter plekke wel staat aangegeven. Betreft ook doorgaans meer de kleine putjes en verenigingswateren die buiten deze regelingen vallen. Maargoed. Blijf je daar weg en hou je als richtlijn het boekie aan, dan kun je zat uit de voeten. Mocht het boekje toch niet stroken met wat er in je vergunning staat, dan kun je bij controle altijd nog de "je ne sais pas" - truc proberen. Moet je vaak wel inpakken, en kost soms een paar euro... Hahaha.
Verder is m.i. het leukste aan Frankrijkvisserij om een beetje uit te proberen en uit te zoeken hoe alles zit. Dat je dan een paar x goed op je bek gaat is daarbij uiteraard wel inbegrepen.

Succes!

Groeten
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!