Camping Les Sources du Lac / Lac du Der

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco van der Maas
Berichten: 122
Lid geworden op: 29-05-2006 09:02
Locatie: Barendrecht

01-05-2010 08:11

Graag beetje info!

Ik zit in augustus met de familie op de camping Les Sources du Lac, een camping aan een zijarm van het Lac du Der. Ik ben niet van plan 10 dagen te gaan vissen (dan heb ik oorlog met mijn vriendin vrees ik), maar ik wil een aantal ochtendjes gaan vissen van 5 tot 9. Ik zal twee hengeltjes meenemen, ben ik lekker mobiel.
Is er iemand bekend met deze locatie, en zo ja:
- kun je vanaf de camping vissen?
- waar zou je anders (makkelijk) kunnen vissen?
- Welke vergunning heb je nodig en waar haal je die?

Elk beetje hulp en info is van harte welkom!
Alvast bedankt.

Remco
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

02-05-2010 18:53

Voor meer info mbt Du Der zie link http://www.pecheauder.com/
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

06-05-2010 08:12

Hey Remco,

Je kan nagenoeg niet vanaf die camping vissen, staat een hek rondom. Enigste opening is het strand (maar daar mag je volgens mij niet vissen).

Ten tweede zit je in augustus, zo´n beetje het heetste maand... ik denk persoonlijk dat je zeer weinig kans maakt. Aangezien de karper dan waarschijnlijk enkel snachts actief is. Als je dan toch gaat, vis dan zo vroeg mogelijk. En/of blijf zolang mogelijk zitten (tegen de avond). Overdag zou ik het niet eens proberen.

Die vergunning haal je bij de haven giffaumont (zie die site) vrij simpel.
Uiteraard probeer de carte de vancanne te scoren (30 euro) 15 dagen geldig.

Ik zou het zuid bassin proberen, het grote meer is moeilijk. Probeer enkele voerstekken aan te leggen en onderhoud deze. Wellicht dat het dan lukt om een karper te vangen.

Succes.
Alex
Plaats reactie