cassien.....2010

Plaats reactie
samuel kuijper
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-03-2010 17:30

31-03-2010 20:56

Beste mede vissers,

Mijn naam is Samuel ik ben 33 jaar en zal eind mei samen met me vrouw en zoon(jawel het kan echt :wink: )
naar saint cassien gaan om daar van de laatste 2 weken nachtvissen te genieten.....15 juni sluit het seizoen.

Er schijnt dan veel vis te zitten in en rond de westarm.........maar nu las ik dat de westarm afgesloten is....klopt dit........en is dit helemaal....of mag je b.v op kevin ellis zitten...beetje verwarrend waar precies die grens is.

Ook heb ik een vraagje over dieptes op cassien....en verder bodemverloop.........zijn hier kaarten van....of heeft iemand nog wat bruikbare info voor me? :oops:
Ik hou er namelijk van om voorbereid te zijn..........ik beschik over een bootje met dieptemeter dus kom er uiteindelijk toch wel achter maar alles wat je thuis al kunt doen is meegenomen toch.. :D

Heeft mischien iemand nog een ander advies met betrekking tot stekkeuze in deze periode?
alle info is van harte welkom........ik speur namelijk alles af met betrekking tot cassien( zal de koorts wel wezen denk ik :lol: )

Is pierre open rond deze tijd ivm parkeren van me auto.......zijn er dan andere bewaakte alternatieven?
Ik had nl. gelezen dat hij soms buiten de zomermaanden dicht kan zijn.

alvast bedankt!!!
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

31-03-2010 22:49

West arm is afgesloten vanaf Ellis. Ik geef je 0 % kans dat je op die stek terecht kan omdat de stek veelal om die tijd doorgegeven wordt aan bekenden van diegene die er zit. Denk dat uberhaubt de kans klein is om in dat deel van de west een stek te kriigen.
Het kan enorm druk zijn rond die tijd,en een groot deel van de populatie karper zal achter in de west ophouden.
Stekkeuze is veelal afhankelijk van wat er vrij is,en diepte is een kwestie van gewoon op verschillende diepte's proberen. Maar meestal zo 2 tot 7 meter kan te er nooit veel naast zitten. Kan veel dieper,of ondieper.
Pierrie (zijn zoon nu)is meestal in de weekenden wel open,doordeweeks is altijd een verrasing.
Voor het parkeren vewacht ie meestal wel een vergoeding.
Pecheur de Lac,die verder door de bocht zit richting de brug kun je meestal ook wel terecht voor vergunning en auto.
samuel kuijper
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-03-2010 17:30

02-04-2010 16:38

Dank je wel andre voor je reactie.
Ik hoop echter wel dat er wat vrij zal zijn, maar das afwachten, maar wie weet.

Kun je eigenlijk met de auto een beetje in de buurt komen bij de west, want als ik nl. op Google kijk zie ik toch weggetjes die erheen lopen................maar wat ik nog herriner van een aantal jaren geleden dat er enorme geulen kunnen zitten........weet iemand of dit nog zo is........?
Het zou nl. makkelijk zijn als ik alles vanuit de auto drop en dan wat later de auto wegzet bij pierre ofzo...........inplaats van z' on vrachtschip te bouwen met z 'on bult erop :lol:
lievens jurgen
Berichten: 34
Lid geworden op: 20-05-2005 20:49
Locatie: Markegem (belgie)
Contacteer:

11-05-2010 14:12

Ook even een vraagje,

Tijdens de zomermaanden (nachtvissen verboden) mag je dan aan het water blijven slapen zonder te vissen of moet je naar een camping?
En eigenlijk heb ik dezelfde vraag voor du der.
Als er iemand is die meer weet?

bedankt
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-05-2010 07:45

Lievens Jurgen,

Waarom denk je dat er in de zomermaanden niet meer snacht gevist mag worden op Cassien?
Dit komt omdat het dan vergeven is van de tenten aan dat water en dat willen ze niet meer.
Dus het antwoord op jou vraag is nee. Je mag ook niet slapen aan de waterkant.

Idem voor Der, ook hier geld wil je overnachten aan het water zal je een nachtvisstek moeten reserveren. Dus moet je naar een camping ect. En die zijn er eventueel genoeg te vinden.
Dus ook al zijn je hengels uit het water, mag je niet kamperen aan het water.

Samuel,

De west arm in mei? ik geef je ook 0% kans... Maar de laatste jaren is het iets rustiger geworden rondom Cassien... Maar dat neemt niet weg, dat er nog steeds duizenden Duitsers, Engelsen, Belgen, Fransen ect zitten. Ik dacht te menen dat de complete westarm afgesloten zou zijn, dus nog ver voor Ellis. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Volgens mij kan je die regels wel op internet vinden... Ik heb genoeg topics gezien waar links zijn gepaatst naar de regelgeving.

Gebruik google´s eens, er zijn genoeg dieptekaarten te vinden op het internet.

Groetjes
Alex Poot
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

18-06-2010 13:12

Ha, iemand foto's of info over hoe 't eruit ziet na de stortvloed?
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

18-06-2010 13:17

Weet alleen dat er op Cassien ook één dode is gevallen.

Bart
MIchael Deelen
Berichten: 27
Lid geworden op: 19-04-2006 22:12
Locatie: Bergschenhoek

25-06-2010 10:51

Is er nog steeds niemand die meer info kan verstrekken over de omstandigheden ?
Carpfishing Away Of Live....
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

16-07-2010 23:47

me neefie zit er nu,word geen reet gevangen....enkel visje op 16 meter diepte.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

27-09-2010 15:20

iemand nog naar cassien geweest? en ook nog wat leuks gevangen? groetjes stefan
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

11-10-2010 11:57

niemand dit jaar er naar toe geweest?
michiel krull
Berichten: 7
Lid geworden op: 18-04-2010 22:30

24-10-2010 17:18

kijk eens op sunrisebaitservice.com staat een leuk verslag en enkele prachtige platen
van zowel vissen en waterhoogte.
p.s.kijk bij last updates.

mvg michiel
Plaats reactie