Etang du Stock

Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

27-03-2012 18:05

Indianenverhalen of waarheid ????? :o
Pluk de dag
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

27-03-2012 19:26

Wil de aangifte wel naar je mailen hoor :wink:
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

27-03-2012 22:46

En onze aangifte haha. Op je spulletjes passen daar! :evil:
blub blub
michiel krull
Berichten: 7
Lid geworden op: 18-04-2010 22:30

29-03-2012 16:44

absolute waarheid!!!!!

2 jaar geleden 4 hengels plus molens gejat en verleden jaar gepakt met nachtvissen en onder die boete kom je niet uit
viskaart plus paspoort laten zien en binnen een aantal weken netjes de boete thuis in de bus.

groetjes michiel.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

30-03-2012 21:31

Op Etang du Gondrexange en du Stock (ligt vlak bij elkaar en valt onder de zelfde vergunning) ben ik zes of zeven keer geweest. Ik heb er nog nooit wat raars of vervelends meegemaakt. Hooguit dan dat we de markers zwemmend uit het water moesten halen van de Garde de Peche, zwemmend ja, want de boot mochten we niet meer gebruiken.
Laatste keer dat ik ben geweest is wel alweer zo'n vijf jaar geleden.

Gewoon je verstoppen in de bosjes en je auto parkeren bij de campings.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

31-03-2012 02:33

Richard Pont schreef:Gewoon je verstoppen in de bosjes en je auto parkeren bij de campings.

en waar is dat goed voor ?
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

31-03-2012 08:34

Lijkt me logisch, als ze niet weten dat je er zit, zullen ze je ook niet zo snel lastig vallen. Zo heb ik ook jaren lang in uppie gevist in het 'beruchte' Zuiderpark in Den Haag en heb ik nooit problemen gehad. Dit ondanks ik er aardig wat schoten heb horen vallen en grote groepen baldadige jongeren voorbij heb horen komen.
Neem het verstoppen op du Stock ook weer niet te letterlijk hoor, het is niet zo dat we er onder een camounet diep in de bossen zaten. Maar een beetje uit het zicht in de bosrand zitten deden we zeker wel. Vooral als er dan ook geen auto in de buurt staat val je ook niet zo op.

De auto parkeren bij de camping deden we vooral op du Stock omdat je vrijwel nergens de auto bij je stek in de buurt kan parkeren (en omdat we dus niet op willen vallen). Als je de auto dan ergens in ' niemands ' land parkeert weet je bijna zeker dat er wordt ingebroken.
Nee, dan parkeer ik mijn auto, net zoals in Nederland, het liefst in de buurt van waar veel mensen komen, in een woonwijk of in het geval van du Stock bij de camping.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

31-03-2012 12:21

Controle is met de boot. Ze zien heus wel je hengels staan en anders je boot die in het riet ligt.
blub blub
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

31-03-2012 16:27

Dan is er veel veranderd in 5 jaar Richard.

Auto op de campings staat nu garant voor snelle controle. Vergunning kopen bij of in de buurt van Stock, Gondrexange of een andere put in het gebied, staat garant voor snelle controle.
Waarom?....Eerste wat de garde de afgelopen jaren heeft gedaan is langs de (bekende) verkoop punten rijden en daarna langs de campings. Ben niet de eerste die dit is opgevallen....

Plus de wateren zijn redelijk in trek bij de franse roofvissers die er vanaf half april tot laat in het najaar actief zijn. Zelfs de 60+ vissers beschikken tegenwoordig over een mobiele telefoon.

Geef ze eens ongelijk, wat zou jij doen als er al 25 jaar overlast is van buitenlandse "karpervissers" op je water....
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

31-03-2012 19:14

Waarom altijd maar naar Franrijk ?? In eigen land zijn ook mooie vissen te vangen !! Ik was meestal ontgoocheld als ik weer eens trip naar Frankrijk gepland had en de planning niet uitkwam zoals ik verhoopte.

Terug in eigen land, op mijn thuiswater, verliepen de vangsten meestal positiever.

Zeg nu zelf, wat zou jij doen als al die buitenlanders op je thuiswater zouden komen vissen ?? Ik merk soms Nederlanders aan mijn thuiswater. Dan bekruipt me soms toch een vreemd gevoel !! Niet dat ze er niet mogen vissen, maar toch !!

Zo zullen ook de Fransen er wel over denken! Ze proberen inderdaad die buitenlanders te weren en soms hebben ze daar goede redenen voor !!
Pluk de dag
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-03-2012 19:17

Waarom zou alleen het resultaat tellen? De meeste mensen kiezen hun vakantie ook buiten de deur, liefst in een ander land. De sfeer, natuur, taal en eten is anders. Het avontuur lonkt, en das nu net de reden
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

31-03-2012 21:57

Sluit ik mij helemaal bij aan Martijn.

Voor mij persoonlijk is Frankrijk ook meer als alleen maar vissen.
Ik zie het niet als vakantie.
Meestal ben ik helemaal naar de kl*te maar de omgeving, rust en de mooie (grote) vissen zijn de reden dat ik afreis naar het buitenland om mijn hobby te beoefenen.

Heb het al eens eerder gezegd op dit forum. Veel mensen zien elke Frankrijksessie als een aparte sessie. Maanden lang wordt er voorbereid, hoop tijd en geld wordt er in die week gestoken. Meestal valt die week ook nog eens binnen een vakantieperiode en het resultaat kan je al raden....
9 van de 10 is het niet zoals verwacht. Te druk, weer zat niet mee, andere vissers enz...enz...enz...
Onderweg naar huis klinken altijd dezelfde woorden: "nooit meer! volgende keer pakken we een ander water"
Bijna bij elke topic ( Frankrijk) zie je wel zo'n voorbeeld..

Net zoals in Nederland kost Frankrijk ook tijd en de mensen die succesvol zijn gaan regelmatig terug naar hetzelfde gebied/water, vaak buiten de vakantie periode en plannen meestal aan het begin van het seizoen een weekendje waarin de omgeving bekeken wordt en alles zo goed mogelijk wordt voorbereid.

Maar mensen, en vooral karpervissers zijn soms net een stel schapen. Allemaal achter de meute aan. Laat daar nou net de grootste fout liggen. Elk water, waar je op internet iets over kan vinden is de situatie hetzelfde....Druk, drukker en gezeik.

Ik citeer: "Zodra je ergens over hoort,leest of ziet...dan ben je te laat"...
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

25-04-2012 01:42

nog iemand op stock geweest de laatste tijd ? )
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-09-2017 18:04

Hoe gaat het tegenwoordig op Etang du Stock? iemand recente info?