Etang du Stock

Gebruikersavatar
Dannis van Wijk
Berichten: 76
Lid geworden op: 22-10-2006 10:19
Locatie: Sliedrecht

18-03-2010 16:30

Geachte medevissers,

Ik heb wat vragen over du stock.
Ik weet dat er al wat dingen over zijn maar ik kan nog niet echt alles vinden wat ik wil weten.
Het is al een paar jaar verboden om er te nachtvissen,.... Is dat dit jaar nog steeds omdat er nogal eens wat veranderd in Frankrijk, meestal slecht voor ons want nachtvissen wordt afgeschaft en meestal niet meer terug gebracht maar je weet maar nooit, daarom deze vraag (wederom)

Naast het nachtvissen wat dan vorig jaar nog wel verboden was, hoorde ik ook dat het verboden is om een tent te hebben aan het meer of er in te verblijven.
De ene zegt dat je als je je hengels indraai snachts het geen probleem is de andere zegt totaal verboden, ... Hoe zit dit nu ?

Mag je markers plaatsen ?

Dan denk ik maar weer de laatste vraag voor nu,..... Je mag met een boot op het meer maar mag dit gemotoriseerd zijn, dus bedoel een buitenboordbrommer of alleen maar elektro ?

Hoop dat jullie me kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen.
We willen namelijk al eind april begin mei erheen.

Groetjes

Dannis
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

18-03-2010 18:51

Hallo,

Du Stock is bekend, en heel druk.

Zeker na de artikelen van dhr Hageman in spiegelmagazine, die in NL en Duitsland zijn gepubliceerd.
Nachtvissen is er nog altijd verboden en de controles zijn streng, zeker in het voorjaar. Een boete is niet goed voor je portomonnee.

Markers plaatsen is ook niet echt een aanrader vanwege de vele roofvissers die vanuit bootjes hun avondjmaal proberen te vangen.

Een benzinemotor is op sommige van de meren in de omgeving wel toegestaan en op een aantal niet.

mvg Jasper
Krom!!
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-03-2010 22:08

Hoe hoog is die boete dan Jasper?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-03-2010 23:18

nachtvissen: verboten
wildkamperen : verboten
markers plaatsen: verboten
voeren met de boot: verboten
uitvaren : verboten
gebruik van visvinder: verboten

je moet op de camping in rhodes gaan staan, maar het kan zomaar zijn dat alles vol is, begin mei is het altijd druk en zijn de controles extra streng
oh en

vissen vanaf de camping: verboten

je mag (mocht) er wel een buitenboord motor gebruiken, de boot moet dan wel een nummer hebben en verzekerd zijn (als dat niet veranderd is)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

19-03-2010 06:08

Beste Dennis,

zonde van je vrije dagen om naar stock te gaan.
het stukje hierboven van bert is niet overdreven. zou zeggen kijk eens verder rond waar je wel gewoon je ding kan doen.

succes!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-03-2010 07:23

Ron, standaard was de boete voor het nachtvissen waar dat niet mag € 750.
En nachtvissen is op Grand Stock nog nooit geoorloofd geweest (wel op Petit Stock, maar dat is al weer geruime tijd geleden).
En dat een dergelijke boot een nummer moet hebben (gratis aan te vragen trouwens) en verzekerd moet zijn staat in de Franse wet en zal ook niet veranderen, maar meestal knijpt men t.a.v. buitenlanders wat dit betreft een oogje dicht...
Gebruikersavatar
Dannis van Wijk
Berichten: 76
Lid geworden op: 22-10-2006 10:19
Locatie: Sliedrecht

19-03-2010 07:53

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden die zijn gelukkig niet VERBOTEN :lol:

Jammer dat het allemaal zo moeilijk moet gaan in frankrijk maar ja zal ook wel te danken zijn en dan noem ik het maar even aan onszelf (karpervissers) :evil:

Jammer genoeg is het niet alleen in NL dat je van die vissers hebt die denken dat karpervissen gaat om zuipen herrie maken en zooi achterlaten, een soort van uitgaan met je vrienden langs de waterkant, meestal in buitenland zijn ze daar helemaal niet van gediend en zullen de regels alleen maar steeds scherper worden tegen die buitenlanders die hier een beetje herrie komen schoppen ruzie maken met locale bijv snoekbaarsvissers enz :cry:

Gelukkig zijn er ook genoeg die de karpervisser wel een goede naam geven en laten zien hoe het wel hoort.


ik ga inderdaad maar kijken naar de volgende bestemming die op het lijstje staat en dat is weer heel iets anders dan het grote meer als du stock nl de rivieren rond Nancy alleen even nu uitvinden hoe het daar zit met nachtvissen enzo, heb het boekje maar even besteld over nachtvissen in frankrijk.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden 8)
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

19-03-2010 08:18

Op de Mossele, zit ook mooie vis............ Is mooie rivier!
Wou zelf ook eens op De Stock gaan, maar heb nu reeds een ander water op het oog. 8)
Wordt dat niets dan kunnen we nog altijd gaan Mosselen........ :roll:

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-03-2010 11:19

Natuurlijk kan dat maar hou er wel rekening mee dat de Moselle met name de laatste jaren ook volop wordt bevolkt door vissers met auto's met een Duits kenteken....
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-03-2010 12:21

Aart Lokhorst schreef:Ron, standaard was de boete voor het nachtvissen waar dat niet mag € 750.
En nachtvissen is op Grand Stock nog nooit geoorloofd geweest (wel op Petit Stock, maar dat is al weer geruime tijd geleden).
En dat een dergelijke boot een nummer moet hebben (gratis aan te vragen trouwens) en verzekerd moet zijn staat in de Franse wet en zal ook niet veranderen, maar meestal knijpt men t.a.v. buitenlanders wat dit betreft een oogje dicht...



Weet ik Aart maar heb vaak het idee en steeds vaker het idee dat mensen hier maar wat roepen als ze ergens de klepel hebben gevonden die niet ver van de boom viel...

Kijk het is gewoon hartstikke druk met vissers daar. Dus zal het allemaal wel meevallen denk ik.
Dat dat vaak mensen zijn die bewust regels overtreden en de bekeuring voor lief nemen is mij bekend.
Maar vraag me dan wel eens af wat dan die bekeuring zal zijn of is geweest. Of blijft het bij een waarschuwing.
Mensen met ervaring laat je horen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-03-2010 13:06

ron cuyten schreef:Dus zal het allemaal wel meevallen denk ik.


dan geloof je ons toch niet, ga lekker nachtvissen op Stock en ondervind het aan den lijve
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-03-2010 15:39

Bert ik zat in 93 voor het eerst op kleine en vorig jaar eind september voor het laatst op grote stock.

Het gaat mij niet om of ik jou geloof of niet maar mij meer om de bekeuringen hoe hoog en wel of niet weg gestuurd of wel blijven zitten en hengels binnendraaien noem maar op.

Dus Bert vertel jij ook bekeurt of zomaar beetje meepraten hier?
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

19-03-2010 17:18

kennis van mij is samen met zijn maat van de 10 keer dat ie op stock is geweest 1 maal gepakt.
resulteerde in:

hengels binnendraaien die vervolgen met niet al te veel zorg in de jeep werden geflikkerd.
na 2 maanden bericht thuis gekregen, en een boete moeten betalen van zo'n 1500 gulden de man.
na 3 maanden nog geen reactie gekregen omtrent het ophalen van de hengels.
brieven geschreven zonder reactie.
keertje of 10 gebeld maar werden van het kastje naar de muur gestuurd.
zijn ze er heen gereden en na een halve dag erachter gekomen waar de hengels zich bevonden.
konden ze ook nog even opslagkosten afrekenen a 400 gulden.

in totaal geloof ik 9 maanden in beslag genomen.


grote stock is een schitterend water om te vissen en ben er zelf ook meerdere keren met me gat in de boter gevallen.
zowel qua vis als controle
maar gaat het fout......berg je dan maar.
ik ben er zelf na '99 niet meer geweest ....zou me niks verbazen als het nog strenger is geworden.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-03-2010 18:07

Tja toch wel blij dat we in Nederland vissen grotendeels :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

20-03-2010 08:37

Wat voorbeelden:

Grande Stock 1994: Controle gendarmerie: Papieren allemaal goedgekeurd. Overdag vissen toegestaan dus ook geen probleem. De auto stond verstopt in een zandweg. Boete. Heel wat Franse Francs.

Grande Stock 1998: Controle bij het terugvaren naar de 'botentrailer'. Vermoedens van nachtvissen. Een uur lang een discussie. Uiteindelijk met waarschuwing mogen vertrekken.

Grande Stock 2001: Controle bij het dagvissen op de grote dijk. Alles goedgekeurd. Een dag later opnieuw controle. Direct vertrekken ivm klachten roofvissers(!?). (ik zat er in mn uppie en enkel overdag) Opnieuw een discussie maar het was kansloos. Dag later opnieuw controle. Ik moest mijn spullen inpakken omdat ik wat riet aan de kant had geschoven om te kunnen vissen. Daarna naar huis gegaan.

Daarna nog enkele keren in alle rust op de camping kunnen staan zonder problemen en goed contact met de campingbeheerders en zo af en toe een Duitse karpervisser. Ook al stond het water toen niet in de spotlight, er waren genoeg Nederlanders en Belgen die er (meerdere) keren per jaar aanwezig waren. Wat later was het over met de rust op Stock.

Verder nooit echt grote problemen gehad maar wel veel waarschuwingen. Mijn voordeel: ik zit er vaak in alle rust zonder mensen om me heen. Een tent gebruik ik niet en een oval-plu (wanneer het regent) probeer ik altijd discreet weg te zetten. Verder ben ik te gast in Frankrijk en gedraag ik mij er naar.

Groeten Roy
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-03-2010 09:04

Je ziet er ook wel onschuldig uit Roy :lol:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

24-03-2010 10:05

Ja precies Roy.

Je komt ook om te vissen. Als je van plan bent een twee persoons tent ergens een week vol in het zicht te zetten kan je het wel schudden natuurlijk. Het is en blijft het best om je gewoon aan de regels te houden. Houd je je dr niet aan is dat op eigen risico.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-03-2010 06:19

ron cuyten schreef:Ja precies Roy.

Je komt ook om te vissen. Als je van plan bent een twee persoons tent ergens een week vol in het zicht te zetten kan je het wel schudden natuurlijk.


of je zet een witte partytent, gekleurde paraplu en een bbq naast je tent met een goed grote rodpod, af en toe beetje zwaaien naar de controleurs en je "franse" camouflage is geslaagd en je kan rustig een week midden op de dijk vissen!

geintje natuurlijk....lijkt me wel duidelijk wat de achterliggende gedachten is.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-03-2010 14:28

Zit wel een kern van waarheid in van wat je zegt Joery .. al eens meegemaakt.

Zelf ben ik nog nooit weggestuurd trouwens in Frankrijk, wel in Belgie 1 keer.

Kwestie van onopvallend vissen denk ik.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

26-01-2012 20:20

Iemand al weet van de nieuwe wetgeving op du Stock ?
Ik wil dit jaar, 2012 eens een poging wagen.
Nachtvissen moet niet echt, maar enige notie van de huidige reglementering is welkom !!
Pluk de dag
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

27-01-2012 09:38

Hier http://www.federationpeche57.fr/ staat alles alles wat je moet weten!

Nachtvissen is niet toegestaan..
michiel krull
Berichten: 7
Lid geworden op: 18-04-2010 22:30

18-02-2012 06:55

Ik heb er al eerder over geschreven,er lopen daar ook een hoop mensen rond die het op je spullen hebben voorzien!!!! En zeg niet dat gebeurt mij niet dat dacht ik ook......

gr. michiel
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

27-02-2012 17:54

idd michiel,
heb t in 2011 ook meegemaakt in april bij du stock,
de aanhanger achter de auto gejat vol met visspullen....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-02-2012 07:10

Slimme gasten. Schrijven een artikel in een hengelsportblad. Laten foto's van dikke vissen zien. Lokken de internationale karperscenen. Leggen zo een keurige voerplek aan. De plek wordt vakkundig afgeroomd. Zullen polen zijn
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

27-03-2012 15:33

Ronald vd Riet2 schreef:idd michiel,
heb t in 2011 ook meegemaakt in april bij du stock,
de aanhanger achter de auto gejat vol met visspullen....


bij een kameraad van mij hebben ze daar 3 hengels + molens weggehaald half jaar ervoor