vissen is het plaatsje Haute Marne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerjan berendijk
Berichten: 204
Lid geworden op: 22-06-2008 16:44
Contacteer:

02-01-2010 19:51

ik ga op vakakantie in het plaatsje Haute Marne op de camping laforgedesaintemarie


wie weet of er nog nog vis mogelijk heden zijn op op karper te vissen


http://www.laforgedesaintemarie.com/


gr gerjan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-01-2010 20:21

Beste Gerjan, Haute Marne is niet het plaatsje maar het departement (52) waar deze camping zich bevindt. En de plaats heet Thonnance-Les-Moulins.
Vismogelijkheden kun je vinden op de website van de federatie Haute Marne.
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

30-04-2017 15:49

Wij gaan komende zomer naar deze camping. Heeft iemand al ervaring met vissen in deze streek?
Etang les Salles lijkt me wel een mooi watertje in deze. Ik weet dat du der hier ook in de buurt ligt, maar zo'n ervaren visser ben ik (nog) niet.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-04-2017 16:30

Les Salles is een btw, even verder zoeken dus.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-05-2017 07:14

Ronald van Oers schreef:Wij gaan komende zomer naar deze camping. Heeft iemand al ervaring met vissen in deze streek?
Etang les Salles lijkt me wel een mooi watertje in deze. Ik weet dat du der hier ook in de buurt ligt, maar zo'n ervaren visser ben ik (nog) niet.


Ervaring omdat het groter water is dan je gewend bent ? Als je kan vissen, kan je dit ook op du der hoor, het is natuurlijk heel imposant zo'n grote slok water, maar het blijft gewoon vissen. Ook op du der komen de vissen langs de kanten gezwommen.
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

01-05-2017 08:29

Tis inderdaad wat Rik zegt. Daarnaast heb je op een kwartier rijden de rivier de Marne lopen. Langs de rivier loopt het kanaal Champagne et Bourgogne. Op deze beide wateren heb ik mijn visjes wel weten te vangen. Ik weet niet of je zelf een auto tot je beschikking hebt? Kanaal 2 dagen aanvoeren (bijv 2 stekken) en dan heb je daarna nog mooi een paar dagen om deze stekken te bevissen. Hetzelfde geldt voor de Marne.....
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

01-05-2017 22:26

Yep, ik heb een auto tot mn beschikking. En dat kanaal klinkt wel positief. 15min is een hele mooie afstand.
Alleen nog ff oefenen op het kanaal bij ons in de buurt, want daar heb ik helemaal geen ervaring mee.
Of ik kan vissen? Op de kleinere plasjes pak ik mn visjes wel idd en het liefst onder het kantje vandaan. Maar mijn kennis, mag en kan zeker uitgebreid gaan worden en daar ben ik ook wel aan toe zeg maar.
En nu hup, weer terug aan mn huiswerk. Volgende hoofdstuk: stekken bepalen aan kanalen en rivieren ;-)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

01-05-2017 22:32

Een kanaal is ook niet veel anders dan een heel lang gerekt plasje met heel veel plek om onder de kantjes te vissen. Alleen even oppassen met bootjes als je toch wat verder van de kant vist.
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

03-08-2017 09:35

Beste forumers. Om even terug te komen op de vorige posts. Ik ben nu ter plaatste en uiteraard het gebied en beide riviertjes verkend. De Marne zelf is een ondiepe sterk stromende rivier, dus de aanwezigheid van karper lijkt me erg stug. Forel zwemt er genoeg en die smaken nog best goed ook. Canal de Marne ziet er inderdaad wel carpy uit, alleen staat deze bomvol met wier. Ik schat hier mn kansen wel het beste in, alleen moet ik nog ff goed gaan zoeken naar een bevisbare plaats. Is het wellicht een beter idee om meer richting het noorden te gaan kijken, richting du der bijvoorbeeld? Daar komen deze riviertjes ook in de buurt voorbij.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-08-2017 11:05

Dan zit je echt op een verkeerd gedeelte van de rivier te kijken. Want er zwemt wel zeer zeker karper. En er zijn plekken waar er ook scheepvaart is. Even Maps openen dus...
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

03-08-2017 13:33

Yep, google maps is hier mn beste vriend. Gisteren met de mtb langs het kanaal gereden vanuit het plaatsje Donjeux naar Fronville. Hier niet echt goede stekken kunnen ontdekken. Met de scheepvaart valt het volgens mij wel mee, heb slechts een boot gezien die net in een sluis omlaag gebracht werd. Best mooi om te zien. De hoogteverschillen in dit kanaal zijn ook best behoorlijk.
Vandaag ff boodschappen gedaan in Joinville en natuurlijk ff gestopt bij het kanaal. Hier een mooi kommetje ontdekt, waar het op het eerste gezicht ook wel meevalt met het wier. Dus hier maar eens terug naartoe met de pijlhengel en wat kilootjes voer.
Mocht je wat info willen delen Ricardo, is altijd welkom. En natuurlijk blijf ik zelf ook pionieren, het landschap hier verveelt iig niet snel.
Plaats reactie