Lijnen uitvaren cassien

roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

05-01-2010 00:39

bert, lees het verhaal van mario nog een keer. En hoe denk jij dat iedereen daar eet? Droog brood en water? Of zou er toch nog heel stiekem door iedereen nog gewoon gekookt worden op een fornuisje? Kan nooit zo goed tegen mensen die zo reageren als jij.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-01-2010 01:48

het verhaal van mario :
Ik ben er een paar jaar terug geweest


Het gaat om de regels zoals die nu zijn, als jij denkt dat die niet voor jou gelden kom je er wel achter.
De politie/guard du peche aldaar intereseert het geen biet hoe jij eet
K. van den Herik

05-01-2010 08:04

après moi le déluge....

viswachter, boswachter, brandwachter... 3 disciplines. Ik hoorde dat ze bij een visser die een fikkie aan het steken was ze een vliegtuigje zijn water hebben laten droppen...
Afbeelding

Zonder gekheid, maar de brandweer speurt naar warmtebronnen met speciale camera's
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

05-01-2010 08:22

Bert,

Die regel dat je niet mag koken is al jaren zo. De meeste regels bestaan al jaren.
En dat geld niet alleen voor Cassien, er zijn meerdere wateren in het zuiden waar koken verboden is. Openvuur al helemaal.

Net zoals de lijnen uitvaren, je moest is weten op hoeveel wateren in Frankrijk dat verboden is. Ja, dit komt omdat karpervissers graag meer dan 100 meter uit de kant vissen, en ja er zijn meer mensen die gebruik maken van het water. Zoals Mario ook aangeeft is het net hoe je er mee omgaat. Als je alles netjes houd, overdag de lijnen binnen haalt (binnen de 100m) en niet loopt te blazen als een keer een snoekbaars visser in je lijn zit kan het weinig kwaad. Boete riskeren? Tja, je eigen keus.

Uiteraard zijn er veels te veel die zich niet aan de regels kunnen houden en daarom bestaan die regels. Prima, als jij naar Cassien gaat en je netjes aan alle regels gaat houden. Veel succes en wie weet vang je wel een berg dikke karpers.

Groeten,
Alex
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

05-01-2010 09:03

inderdaad gewoon normaal doen scheelt al de helft. Zo niet meer... Snap die reacties niet van sommige. Als ik bv 150 rij op de snelweg, gaan diezelfde mensen dan ook zeuren? Dalijk mag je nog maar 80.... Zo werkt het niet. Er zullen vast mensen zijn geweest die hebben lopen kloten ipv vissen. Ik reken mezelf meer tot visser. Ook maar net, want ik ben wel van de bosbrandjes aansteken. Zal eens kijken of ik klaas ook zo'n foto kan bezorgen....
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

05-01-2010 09:26

Zo'n foto levert je geen boete op dat scheelt :-)
Zelfs niet als je de veroorzaker bent... staat wel een hele leuke gevangenisstraf tegenover :D

Voor de rest gewoon meenemen en lekker koken. Is het karpervissen in 2011 misschien wel helemaal verboden... en maar klagen dat de regels weer strenger zijn geworden.

Bart

ps. roeland laat me even weten in welke week je gaat... zorg ik voor een leuk aandenken
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

05-01-2010 10:10

hou het nieuws maar in de gaten bart...

als ik terug ben zal ik mn ervaringen wel delen met jullie.
als bart me niet gaat naaien bij de plisi verwacht ik binnen een paar maanden wel terug te zijn.

bedankt voor de vele wijze antwoorden mannen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-01-2010 15:23

Bart Bouwens schreef:
Voor de rest gewoon meenemen en lekker koken. Is het karpervissen in 2011 misschien wel helemaal verboden... en maar klagen dat de regels weer strenger zijn geworden.

Bart


Bart,ga mij niet vertellen dat jij je strak aan die regels houd,er zijn zat mensen hier op het forum die doen alsof ze de moraalridder zijn,en de hielelikkers van de wet zijn! Hoe vreet jij er? 100% overtuigt dat jij ook even aan de kant kookt! (Koffie/Thee,soms worstje en je avondmaal en ontbijt) 80% kookt aan wateren waar het eigenlijk niet mag! Nee jij leeft van de bosvruchten zeker en je eigen shit die je produceerd! beetje iemand de regels slijmerig voorlezen! (Kots).Er worden ook jeugdkampen gehouden om Cassien heen,en gebruiken ook gaspitjes om te vreten (Athans,als ze geen woutlopers zijn). Ik kots van mensen die de regels nadrukkelijk aan iemand voorlezen! En zelf bang is dat het dalijk helemaal over is. Op een veilige manier een pitje gebruiken IN je tent,wat iemand dus al zegt DAN WORD ER NIET OVER GEKLAAGT.

Maar wel jammer,geen lijnen uitvaren! wat nou als je verder dan 100 meter uitgooid? Moet het bewezen worden dan dat het echt daadwerkelijk uitgegooid is?

De groetuh!!!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

05-01-2010 15:39

Over kotsen gesproken... dat doe ik van de "vissers" die zich ver van huis niet aan de regels houden.
Hoe ik op Cassien eet? Inderdaad ik eet er elke dag lekker warm. Koffie uit een thermoskan en 's middags een heerlijke warme maaltijd. Maar vuur of een gasstelletje die heb ik dus NIET bij me.
Jij bent er 100% van overtuigd dat ik dat wel heb nou kom maar eens kijken en als je het tijdig laat weten zorg ik voor een warme maaltijd!

Benieuwd hoe ik aan dat warme eten kom? Vrienden wonen er op enkele minuten vandaan en zij helpen graag.
Ik help ze ook graag een handje door ervoor te zorgen dat ze niet bij de smeulende resten van hun huis hoeven te gaan kijken.

Bart
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-01-2010 16:08

Jij blij dat je er vrienden heb wonen in de buurt En dat je elke dag warm eten heb,maar ga dan niet tegen andere de regels voorlezen,en laat ze lekker de gang gaan! Niet iedereen heeft er vrienden wonen in de buurt,die even eten kunnen komen brengen en een thermoskan gevuld met koffie. makkelijk heb jij het he. Het is gewoon overduidelijk dat 80% van de vissers daar gewoon lekker kookt,en gelijk hebben ze, want 2 weken leven op dat droge brood en smeerkaas is ook niet alles.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

05-01-2010 16:20

misschien een idee om dat die vrienden ook mijn vrienden worden.... En van iedereen die daar ook gaat vissen. Kan iedereen lekker warm eten en drinken, en zij kunnen lekker in hun huis blijven wonen. Vet idee he...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-01-2010 17:30

:lol:


@ Bart,sorry voor mijn heftige reactie!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

05-01-2010 17:47

Leen maakt niet uit.
Hopelijk denk je nog eens terug aan deze topic als je er zit te vissen. En als je toch perse wilt koken verstop je dan niet maar kook in je boot. Da's stukken veiliger dan tussen de stuiken of in je tent... bedenk maar eens wat er gebeurd als je aan het koken bent en je krijgt er beet... die boot vergeet je niet :-)

En ja ik hou mij wel aan de regels (noem me een zeikerd kan en wil d'r niets aan doen :wink: ) omdat ik er in 2011 ook nog wil kunnen vissen. Dat wil jij toch ook?

Bart
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-01-2010 18:17

Die stomme klote regels altijd :evil:
Maar die zijn er wel ontstaan omdat die karpervissers er een tyfus zootje van hebben gemaakt, en dat je dat in je eigen land doet is al erg genoeg, maar in een ander land ben je te gast, en gedraag je daar ook naar en respecteer de regels en andere colega vissers, :wink:
CN
Unicorn Carp Fisching
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-01-2010 01:29

Ik zeg stek nummers, iemand die de reserveringen verzorgd en het ideale btw is een feit.

Beschadigde vis zit er al zat dus hollee!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-01-2010 06:04

Eén van de andere 95.000 meren in Frankrijk is natuurlijk ook een optie. :D
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

18-01-2010 21:00

Cor Nannings schreef:Die stomme klote regels altijd :evil:
Maar die zijn er wel ontstaan omdat die karpervissers er een tyfus zootje van hebben gemaakt, en dat je dat in je eigen land doet is al erg genoeg, maar in een ander land ben je te gast, en gedraag je daar ook naar en respecteer de regels en andere colega vissers, :wink:
CN


cor man je hebt echt gelijk je hebt je gvd aan te passen in een ander land deed iedereen dat maar is dan was het een stuk aannemelijker in ons eigen landje en ook langs de water kanten!!!

maar cassien is ondanks alle regels zeker de moeite waard mannen met of zonder regels...gedraag je gewoon netjes dan doen ze echt niet zo moeilijk hoor!!

de groeten
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-01-2010 22:13

Dit verhaal gaat niet alleen voor vissers op maar is een algemene maatregel die voor een ieder geld die er aanwezig is. In 2009 was ik in september in de directe omgeving van Cassien en maakte er toen maar twee bosbranden mee. Met windkracht 7 er bij weet je echt niet wat je overkomt. Is een probleem wat zich al jaren in de zuidelijke landen voordoet. Ben een keer in de nacht van een camping moeten vertrekken. Ben je de gek die zich niets er van aantrek denk ik aan de persoon die onder een verdachten situatie daar om het leven is gekomen tijdens een brand. Wil je daar ook naar solliciteren trek je dan nergens iets van aan.

Peter

FREJUS (ANP) - Hoewel er woensdag nieuwe branden oplaaiden in Frankrijk, lijken toeristen zich daardoor niet te laten afschrikken het zonnige zuiden te bezoeken. Dat is de indruk die de autoriteiten in Fréjus hebben. Er zouden nauwelijks afzeggingen zijn en er is geen sprake van een massale uittocht.

,,Er zijn er wel wat weggegaan maar de meesten blijven gewoon,'' aldus een zegsman van de gemeente Fréjus, de plaats waar maandag camping Domaine du Colombier, deels afbrandde. Volgens plaatselijke middenstanders in Fréjus zijn ,,slechts'' duizend kampeerders vertrokken uit de regio.

De gemeente heeft mensen die alles kwijt zijn, geld en benzinebonnen gegeven om mee thuis te komen. Vakantiegangers die wilden blijven, konden op andere campings in de buurt terecht waar, ondanks het hoogseizoen nog plaats genoeg was.

Ondertussen hebben de directeuren van VVV's in de regio de koppen bij elkaar gestoken voor een publiciteitsoffensief. Belangrijkste onderdeel daarvan is het bezoek dat de Franse minister van Toerisme donderdag zal brengen aan Fréjus, Roquebrune-sur-Argens en Sainte-Maxime. Doel van dit bezoek is te laten zien dat de kuststrook vrijwel geen last heeft van de branden.

Bij het bestrijden van de nieuwe vuurhaarden raakten woensdag zeventien brandweerlieden gewond, van wie twee ernstig, aldus de brandweer van Salon de Provence. De nieuwe vuurzee bij deze plaats strekt zich uit over 300 hectare bos. Vijftig mensen zijn geëvacueerd.

Eerder op de dag kreeg de brandweer wel een grote brand onder controle bij La Motte, even ten zuiden van Draguignan in Var. Bij Fréjus laaide het vuur op enkele plaatsen opnieuw op maar dat bleken ,,gecontroleerde tegenvuren'' die de brandweer zelf aanstak om de brand te stoppen. Maandag en dinsdag kwamen in Var vier mensen om, onder wie een 38-jarige Nederlandse.

De weersvoorspelling voor het gebied zien er overgens niet best uit. De wind wakkert donderdag aan met stoten tot windkracht 8 uit het noord-noordwesten. Het risico bestaat dat de branden richting kust trekken.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-02-2010 18:40

Google eens naar M.R.E. Meal Ready to Eat

Scheutje water in het zakje, pouche met maaltijd er in een eventjes wachten...

:D
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

21-03-2010 20:21

Maar wel jammer,geen lijnen uitvaren! wat nou als je verder dan 100 meter uitgooid? Moet het bewezen worden dan dat het echt daadwerkelijk uitgegooid is?

De groetuh!!![/quote]

Bij controle steken de controleurs een briefje papier op de molen,ge moet dan binnendraaien en opnieuw uitwerpen.Indien het papiertje na de inworp terug vrij komt (of bijna) is er geen probleem,ook niet als ge 150m ver smijt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-03-2010 09:31

Zwemmend je lijnen wegbrengen is niet verboden :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

22-03-2010 14:24

Swiep plons piep

Zolang er uit de bootjes mag worden gedrild niks aan de hand toch?

Groetjes,