Lac de La Selve 2008

Plaats reactie
marc klein
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-06-2007 23:09
Locatie: Voorburg
Contacteer:

16-08-2008 10:07

Lac de la Selve (167 ha.) ook wel Lac Selves of Lac st. Maury genoemd is voor ons een favoriet vakantie vismeer. Voor de 2e keer gestaan op een kleine camping La Romiguiere waar je van alle gemaken word voorzien. Het gedeelte van het meer bij deze camping varieert van 1,5 meter tot 9 meter in het midden. Dit is een vrij vlakke bodem, alleen de inlaten van de rivier de Selvet en nog een klein stroompje zorgen voor wat verandering van stroming en diepte in het water. Vorig jaar gevist met laag water en daar redelijk wat zeelt gevangen de vangsten op karper vielen toen tegen. Dit jaar met opkomend water mooie vis gevangen 6 - 8 en 10/12 kilo. Verder veel runs gehad van zeelt (20 stuks) maar dat kwam door het gebruik van wat kleinere pop-ups. Dit jaar niet 's avonds gevist maar ik verwacht dat de avonden wat meer activiteiten geven. Zelf had ik gevoerd met tijgernoten en kippenvoer (gekocht bij de super U). Gezien de hoeveelhied voorns en zeelt niet de juiste manier maar het gaf wel vis. Er zijn aardig wat kreeftjes in dit water. Ik was daar als hobbyist niet op voorbereid en gezien het feit mijn vrouw niet van panties houdt kon ik daar ook geen gebruik van maken. Als men van de camping wilt vissen dan kan dat best er zijn mooie plaatsen echter vissen met 4 of 8 hengels wordt wat krap. Nacht vissen is toegestaan en er is vast een plekje (wel moeilijk vanwege het hoge water en de schuine wand) aan da kant de bivvy op te zetten. Dit gedeelte wordt nog te weinig bevist op karper de andere camping is bekender. Maar ik denk als dit gedeelte wat meer bevist gaat worden er zeer mooie vangsten geboekt kunnen worden (veeeeeeel voeren vanwege alle andere spoorten vis die er zitten, grote voorns, zeelt en kreeftjes). Zijn de kantstekken niks probeer dan een uitschieter te vinden zo 9 a 10 meter de karpers zijn gewend aan deze diepte en vertoeven er graag. De camping La romguiere is van alle zaken voorzien (brood bestellen de dag ervoor zelf halen, pizza's halen, gebruik van sanitair) hier kan je ook makkelijk de boot te water laten. Volgens zeggen maar alle informatie daarover kan je beter opvragen bij de eigenaren van de camping wordt de stuwdam gerepareerd met robots en hoeft het meer niet meer leeg. Maar nogmaals neem contact op met Henk of Zieta van Camping La romiguiere die weten echt meer.
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

16-08-2008 15:29

1 nacht gevist en de tranen liepen al over m'n wangen :cry:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-08-2008 22:30

Waarom wouter?
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

16-08-2008 22:46

Nou volgens mij is het heel wat dieper dan 9 meter en het liep heel erg steil af.
Toen we er waren bleek het ook een water te zijn dat meer geschikt is voor roofvis en dat was wel te zien aan al die jagende vissen. Er zou ook minder karper zitten kregen we te horen bij de vergunningen enzo.

Wij zaten in het voorjaar dus de watertemperatuur e.d zaten ook wel tegen misschien, maar ben daar rond geweest en heb gekeken en dan weet je wel dat er massa's wateren in frankrijk zijn waar je met heel wat meer succes kan vissen.

Maar nu zijn we er geweest, en als je het nooit probeerd weet je het natuurlijk ook niet :P

Ik heb het natuurlijk alleen over het karpervissen, misschien zijn de andere vissen er wel leuk te vangen.
Iemand wel leuk karper gevangen daar dan ?
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

16-08-2008 22:48

En een voorslag of zoiets zou ook wel fijn zijn, want toen ik me hengels binnen haalde was me lijn wel erg beschadigd doordat het zo steil afliep.

Volgens mij zal het in de zomer een stuk lager staan hoor en misschien is het voor anderen een geweldig water, maar voor ons viel het zwaar tegen.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-08-2008 16:06

Het is een zeer lastig meer. Nachtvissen is langs de hele oever toegestaan en er zijn best wel wat stekken vindbaar. Bij die camping vind je idd wel goede stekken. Maar ook achterin nabij de lange trailerbaan vind je stekken. Diep? hier is het volgens mij minimaal 20 meter of dieper en dat na een paar meter uit de kant.... Wij hebben er ook maar 1 nacht gevist, wel nog een knappe 15kg vis gevangen. Maar zeker niet een aanrader. Er liggen in die omgeving veel mooiere meren o.a Cantales, Paraloup, Castelnau en Sarrans.

Groet
Alex
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

18-08-2008 17:16

Wij zijn toen ook naar pareloup gegaan, maar het water stond ook vrij hoog moet ik zeggen bij ons en het bleef ook maar stijgen..

Er zijn in ieder geval veel makkelijkere wateren waar je veel en mooie vissen kan vangen, maar je moet alleen even zoeken :D
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

27-08-2008 00:17

Vorig jaar geweest.
3 dagen gepeild met boot en diepte meter. 1 plateau kunnen vinden op het gehele meer. Ook daar was het nog zeker 8 tot 10 meter.
Richting de dam is het zelfs 50 meter ! Mooi Lac, maar niet om zomaar eventjes een karper te vangen van formaat....

René.
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

29-08-2008 18:02

Er liggen ook nog 2 ruines onder water. Heb op internet ooit eens een site gevonden met fotos na een vidange. Ik weet alleen niet waar ze liggen. Onze dieptemeter ging nl de eerste dag stuk toen we er waren :lol: . We waren toen genoodzaakt om voor twee kleine riviertjes te vissen die in het meer uit komen. We hebben ons wel goed vermaakt toen > met 15 runs per dag. Allemaal knolletjes trouwens van een pond of 12, de dikste was 22 pond. de visjes waren wel erg mooi gebouwd. Dat was 5 jaar geleden dus in theorie zouden er al redelijk wat 30ers kunnen zwemmen.
blub blub
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

09-09-2008 22:41

die zwemmen er ook idd.. maar dan wel op 50 meter diepte :P

Nee ik heb er dit voorjaar met wouter samen gezeten en ik denk dat het voor ons heel duidelijk is dat we hier voorlopig niet meer terug gaan. Misschien komt het door het voorjaar en doordat in die tijd het water hoog staat maar ik kan zo een waslijst wateren opnoemen die mij meer aanstaan.

toch leuk dat dit voor jou HET water is.

zo zie je maar weer. ieder zijn eigen wensen.

grt bas
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Finn Kuipers
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-07-2013 12:31

21-07-2013 12:34

Oud forum onderwerp maar iemand een idee waar het beste mee te vissen is op dit meer vanaf camping la Romiguiere? Hoeven geen megavissen te vangen maar iedere info is welkom over aas. Verder is het een harde bodem of zand?
marc klein
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-06-2007 23:09
Locatie: Voorburg
Contacteer:

28-07-2013 10:18

Hoi,

Wij zijn er drie jaar geweest. Bij La Romiguiere een heerlijke tijd gehad. Het water staat, zoals je waarschijnlijk al op hun site hebt gezien, in de winter heel laag. In Mie laten ze het meer weer vol lopen. Wat mooi uitkomt want het is dan een met gras begroeide bodem en heerlij voor paaiende vis. Het eerste jaar was ik beginnende karpervisser en wist er toen 1 te vangen. Omdat witvissen mijn favoriet was ving ik zeelt op zeelt en voorn op voorn. In de avonturen kon ik in 30 minuten vissen wel 30 tot 40 voorns uit het water tikken. De zeelt ving ik met de matchhengel en maaien en soms mais. Het tweede jaar ging het karpervissen meer kriebelen maar nachten maakte ik nooit. overdag 3 karpers tussen 8 en 12 kilo. Het derde jaar kwam ik een jongen tegen die mij vertelde dat je geen grote voerstek moest maken omdat de karper hier zwemt van plekje naar plekje en evne onder duikt voor een snack en dan weer door gaat. Dus moet je zoek naar een bijzondere bodem. Een taludje zal je niet vinden want het loopt vrij langzaam af naar de diepte zo een 250 meter van de camping af. Maar als je in de rivierbedding gaat zitten heb je de meeste kans. Mij lukte het om in de laatste vakantie 8 karpers te vangen en 20 zeelten. De karpers varierend van 10 tot 15,1 kilo. De laatste nacht brak ik mijn hengel onder een boot maar weet zeker dat die aanbeet een mooi grote was, tenminste zo voelde het. Ik heb gevoerd met maïs en vismeelpellets, iedere keer een flinke hand bij de haak. Ik ving ze 175 meter uit de kant daar waar de linker en de rechter rivierbedding bij elkaar kwamen. Maar ik ving er ook een gewoon op een ondieper stuk waar ik vaak karper zag springen. Nachtvissen brengt veel op... Succes. Ben jaloers want dat is zo een mooi gelegen camping. Geniet van de zonsondergang, recht voor je neus.
coen kuipers
Berichten: 85
Lid geworden op: 14-10-2004 21:33
Locatie: Rhenen(prov.Utrecht)

04-05-2014 13:54

Marc,

Super dan voor je info, wou het simpel houden en direct vanaf de vouwwagen met de kinderen vissen. 175 m lijn uitvaren wordt het niet dan.... Ook gewoon op werpafstand wat te vangen?
Plaats reactie