Mooie putten frankrijk

Stefan stegeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2007 12:45
Locatie: Ommen

22-04-2008 13:04

Heren,

Ik had even een aantal vragen over karpervissen in frankrijk.
Ik ga met een vriend naar frankrijk om te karpervissen.
Echter hebben wij hier nog geen echte ervaringen mee, en zou ik graag meer info willen hebben.

Wat we willen, is het liefst een mooie put/meer, of mooi stuwmeer, het liefst niet betaald, maar wel met een goed bestand aan karper.

wij willen niet te ver frankrijk in trekken, vanaf utrecht ongeveer 5 a 6 uur rijden is onze wens. ook is het van belang dat we mogen overnachten in tent.

ik heb heel wat topics gelezen op dit forum over karpervissen in frankrijk, echter kunnen wij nog niet geheel iets vinden wat aan onze wensen voldoet.

zijn er mensen die tips hebben die wellicht aan mijn eisen voldoen ?
dan hoor ik dat graag.

We gaan in de periode van 29 mei t/m 2 april.


[edit] zelf zaten we te denken aan de putten/plassen rondom metz, mensen die daar eventueel ervaring mee hebben [/edit]
gr,
Stefan
Laatst gewijzigd door Stefan stegeman op 07-05-2008 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bernard Holtkamp

22-04-2008 13:39

Stefan stegeman schreef:Heren,


We gaan in de periode van 29 mei t/m 2 april.

gr,
Stefan




Zo dan :o

Zo lang durf ik geen vrij te vragen aan mijn baas.


Maar je weet zeker dat je niets kan vinden via de zoekfuktie?
Er is de afgelopen jaren toch heel veel geschreven over noordfrankrijk en daarin worden dus heel veel wateren genoemd.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

22-04-2008 13:48

Als je niet zo ver wilt rijden dan zou ik eens kijken naar Lac de Madine, Lac du Der, of Lac D'Orient. Deze meren zijn net over de grens, enigste nadeel iedereen weet deze te vinden ;) Leuker is gewoon even door rijden ;)
Mvg,
Stephan van Went
Stefan stegeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2007 12:45
Locatie: Ommen

22-04-2008 14:02

b j van houten schreef:
Stefan stegeman schreef:Heren,


We gaan in de periode van 29 mei t/m 2 april.

gr,
Stefan




Zo dan :o

Zo lang durf ik geen vrij te vragen aan mijn baas.


Maar je weet zeker dat je niets kan vinden via de zoekfuktie?
Er is de afgelopen jaren toch heel veel geschreven over noordfrankrijk en daarin worden dus heel veel wateren genoemd.


tsja, ik willde liever ook wel 2 weken, maar helaas, dus eerst maar effe 4 of 5 daagjes, dan wellicht in de zomer nogmaals..

maar ik begrijp je spottende reactie :) haha.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

22-04-2008 14:40

Tip 1: Koop het boek "Nachtvissen op karper in Frankrijk"
Tip 2: Google Earth
Tip 3: Info plaatselijke hengelsportzaak

Suc6 mannen.

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

22-04-2008 16:41

11 maanden :o

Dan heb je tijd zat om de vissen te vinden :wink:

Franca.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

22-04-2008 17:17

:D
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

24-04-2008 10:06

voor die periode snap ik dat je wel in een tent wil en geen plu ofzo :P

maar zo je niet gewoon een huisje bouwen .... tijd zat :P
vis zwemt
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

24-04-2008 15:33

Zo dan :o

Zo lang durf ik geen vrij te vragen aan mijn baas.


voor die periode snap ik dat je wel in een tent wil en geen plu ofzo

maar zo je niet gewoon een huisje bouwen .... tijd zat


11 maanden

Dan heb je tijd zat om de vissen te vinden

Franca.


Ik denk dat hij het nu wel begrijpt heren ;)
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-04-2008 20:39

Zou je denken?
peter andrae

25-04-2008 10:59

Stephan van Went schreef:Als je niet zo ver wilt rijden dan zou ik eens kijken naar Lac de Madine, Lac du Der, of Lac D'Orient. Deze meren zijn net over de grens, enigste nadeel iedereen weet deze te vinden ;) Leuker is gewoon even door rijden ;)



Ik las bij de topic opener dat ze nog niet zoveel ervaring hebben,dus stuur jij ze naar de grootste meren van frankrijk waar je juist moet bouwen op je ervaring en je spullen echt wel voor 100% op orde moet hebben.
Danny Mieremet

25-04-2008 11:55

Peter,

Dat zijn toch ook knollenputjes geworden vandaag de dag..... Het enigste is dat er nogal wat water in staat. Maar daar houd het dan ook echt mee op. Met een uitzondering daargelaten!
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

25-04-2008 12:22

Danny Mieremet schreef:Peter,

Dat zijn toch ook knollenputjes geworden vandaag de dag..... Het enigste is dat er nogal wat water in staat. Maar daar houd het dan ook echt mee op. Met een uitzondering daargelaten!



juist "

en dat is gebaseerd op jouw eigen ervaringen daar natuurlijk ?
Danny Mieremet

25-04-2008 13:46

Die "uitzondering daargelaten" is inderdaad gebaseerd op eigen ervaringen!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-04-2008 16:40

Mooi Danny,
eigen ervaring en orient kwalificeren als knollenput? Of valt deze binnen de uitzondering?
Moet hier werkelijk hard, hard, heel hard om lachen.

Vissen van over de 30kg, diverse aantallen tussen de 20 en 30 kg, mooi bestand 15 kg vissen en eronder ook een mooi bestand. Na de vidange van 1997 is het niet zo erg teruggelopen als men wel had verwacht. Natuurlijk door de nieuwe uitzettingen heb je kans dat je wat kleinere vissen vangt, blijkbaar zijn dit knollen voor jou? Deze vissen hebben wel een mooie groeicurve laten zien over de afgelopen jaren. Er zal nu weer een vidange plaatsvinden, ze hebben maatregelen getroffen zodat het visbestand in takt blijft (hopen en duimpjes gekruist).

Orient is niet te vergelijken met menig ander water en staat bekend om zijn hardheid, op du der valt makkelijker een vis te verschalken dan op dit meer. Heb dit water in 9 jaar tijd zeven maal met een bezoek vereerd en er leuke vissen mogen vangen, vanuit dit kader durf ik te stellen dat je betreft orient een broodje aap verhaal zit te vertellen. Heb hier een tijd in rust mijn ding kunnen doen todat er weer heren waren die graag een artikel schrijven. Op zich geen probleem alleen geeft dit altijd weer neveneffecten waardoor de drukte toeneemt. Gelukkig haakt het overgroot deel na 1 bezoek af omdat het toch wel sterk tegenvalt. Sommige het blubberhappen in het najaar niet trekken en veel vis lossen omdat men geen ervaring heeft met vissen met een boot en extreme afstanden. Peter Andrea heeft in deze dan ook zeker een punt.

gegroet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

25-04-2008 17:36

peter andrae schreef:Ik las bij de topic opener dat ze nog niet zoveel ervaring hebben,dus stuur jij ze naar de grootste meren van frankrijk waar je juist moet bouwen op je ervaring en je spullen echt wel voor 100% op orde moet hebben.


Peter

Er staat niet bij dat het een gemakkelijk water moest wezen, het is misschien idd geen makkelijk water maar met vallen en opstaan leert men. Dat men geen ervaring heeft in Frankrijk wil niet zeggen dat die gene ook niet kan vissen. Er zullen hier zat members zijn die nog nooit in Frankrijk hebben gevist maar hun spullen wel voor 100% in orde hebben met enige ervaring. Nu noem ik 3 namen van bekende meren, ik word voor mijn klote geschopt als ik een paar putjes bekend ga die door veel pioneren gevonden zijn.

Ik volg dit topic op de voet, ik wil namelijk ook meerdere putjes en of wateren leren kennen net over de grens. Liefst wateren waar dikke vissen zwemmen die makkelijk te vangen zijn, kijken of iemand dit soort informatie vrij wilt geven ;)

Edit via PB mag ook :lol:
Laatst gewijzigd door Stephan van Went op 25-04-2008 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

25-04-2008 17:37

ik vis nu al zo,n 5 jaar op rij , ca, 7x per jaar op deze meren (m.u.v. Orient) en kan deze wateren ook echt niet als knollenputten omschrijven. mss heb ik de lat niet zo hoog liggen als Danny en ben ik met een vis boven de 18 kg al heel tevreden en klasseer ik deze niet in de catogerie "knol " . met een vis onder dit gewicht ben ik ook al tevreden trouwens hoor..

ben erg benieuwd welke water dan veel meer grotere vissen herbergen dan deze 3 meren ? ( mag uiteraard via PB !! )

p.s. In departement Somme liggen div. putten waar redelijk goed te vissen is, zeker voor een 1e frankrijktrip is dit een ideale hoek om naar toe te gaan.
mss geen mega vissen van 30 kg, maar op div. wateren toch nog een behoorlijk bestand.

gr
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

26-04-2008 11:39

Ik lees deze topic zo'n beetje door, en t verbaast mij telkens weer hoe makkelijk de kilopraat vanaf het toetsenbord het medium op gerost wordt. Man man man. :o
Ik lees niet anders dan over 20 30 en een mooi bestand van 15 ertussen... mensen; pond of kilo??? Who the hell cares... als je de allereerste vraag leest...

What the fuck maakt het uit als je voor het eerst naar Frankrijk waar je mee op de foto staat; waarom vergeten zovele de wedstrijd en munten en kijken ze alleen maar uit naar 'de dikke met goud beklede beker'... Ik zeg altijd maar zo; KRIJG EERST MAAR EENS BEET en dan piepen we wel anders, dan staan we weer met beide klompen op de grond of in de klei wat je wilt, en zo blij als een kind pak je je hengels van de steunen; je eerste dril in de totaal andere omgeving dat is andere koek. Succes en zie dat als streven, de rest volgt -niet- vanzelf... :wink:

Groetjes Raymond
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-04-2008 12:34

Beste Raymon,
Sluit me volledig bij je aan alleen vraag ik me af of je mijn reply wel in perspectief ziet.
Als men wateren als orient als knollenput gaat definieren waar zeker een schitterend bestand op zit dan gaat me dit net te ver. Of men deze kapitale vissen aan de schubben kan komen is daarin tegen een ander verhaal :wink: Staat trouwens ook vermeld in mijn reply, ik heb er ook al 9 dagen gezeten en geblankt en geloof me ben niet de enigste die dit is overkomen en nog overkomt. Blubber happen, storm, 72 uur regen en met je lieslaarzen tot kniehoogte in de klei, afzien dus. Door de commerciele verhalen die door menig karpervisser blijkbaar niet in perspectief kan worden geplaatst heeft als resultaat dat er weer drukte is waar te nemen langs de waterkant. Mensen met bart smit bootjes op een water van 2800ha, vissen op afstand met de spoel bijna leeg en 100 gram lood. Zo kan ik nog wel even verder gaan, magistraal water maar ook een zeer lastig water te noemen. In het voorjaar heb je minder last van het kleihappen maar dan komen er wel weer andere zaken om de hoek kijken zoals bijvoorbeeld wier, heel veel wier :lol:

Weet wel dat mijn eerste vis van orient een spiegel was van net 11kg, een schitterende vis en een kik om uberhaupt een vis te vangen vanaf dit water. Voor mij geeft alleen dit al een kik, dat er soms een grotere voorbij komt zwemmen die genegen is aan mijn haakje te gaan hangen is alleen meegenomen.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-04-2008 20:28

2300 ha :lol: Nog altijd een stuk kleiner dan het Veluwemeer...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-04-2008 21:26

die 2300 ligt aan de waterstand Aart :lol:
Veluwemeer is groter net als het ijselmeer, du der is ook groter.
Kan je nog wel even vooruit met opnoemen :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Danny Mieremet

27-04-2008 13:43

Peter,

Je hebt mij geen gewichten zien noemen.
Tuurlijk ben ik ook tevreden met een vis van een kilo of wat.

Jij hebt hebt zelf al het antwoord gegeven op mijn suggestieve antwoord.

Hier bedoel ik mee net als wat jij zegt, dat zodra er wat over geschreven wordt er direct weer hordes mensen heen gaan. De vangstgewichten zijn echter wel terug gelopen de laatste jaren. Dit berust dan op gegevens van kennissen, vrienden en mezelf.
Als je de vis er op de stek hebt zitten kun je gigantisch uithalen met enkele toppers. Evenals het veluwemeer, het IJsselmeer en Der.....
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

27-04-2008 20:54

hoi peter

ik doelde niet direct op jouw als je je aangesproken voelt, ik bedoelde meer de hele topic bij elkaar, en sowieso het geouwehoer door een groot deel van de hele karperscene, kilo dit en kilo dat... en de meeste gaan keihard op hun gat! ...dat is gewoon de harde werkelijkheid.

Ik ben echt blij dat ik niet nu hoef in te stappen, ik zou gek worden en door de bomen het bos niet meer zien.
Als je (bij wijze) tegenwoordig niet minstens met een 20kg thuis komt tel je niet meer mee als je naar het zuiden trekt, gaat nergens meer over...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-04-2008 20:56

Tsja Danny,
Andy heeft een paar leuke stukken geschreven, helaas trekt dit mensen die het niet in perspectief zetten.
3 weken geradout en 1 vis, daarna zit hij een keer op de vis en trekt er een paar mooi vissen uit, hij bivakeert op dat moment ca 2 maand non stop aan het water. Zaken in relatie zetten blijft lastig voor velen.

Maar goed dat is weer een ander verhaal.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-04-2008 20:59

Beste Raymond,
Geen zorgen voel me niet aangevallen, probeer mijn visie ter verduidelijken.
Kan me verder alleen maar bij je aansluiten en amen zeggen :)

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.