lac du settons - pannaciere

Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

22-04-2008 00:41

hallo ik ga voor het eerst naar frankrijk en wil ff wat info op doen ,
daarom een paar vraagjes ,

ik heb via via al het een en ander gehoord en mijn oog is gevallen op lac du settons of pannaciere , van het dep. nievre.
we zijn van plan om met zijn 3en te gaan voor 4 nachten .

weet iemand waar ik hiervoor de benodigde vergunningen kan halen in frankrijk..( addres) ?

is het toegestaan mogelijk een voorboot te gebruiken ?

zijn er nachtvis-stekken waar je met zijn 3en kan en mag nachtvissen , 3x3 hengels ?

waar van de 2 wateren zitten de meeste en zwaarste spiegels (want daar gaan we tog wel voor) ?

welke boilie is het best op settons en welke op pannaciere ?

heeft er iemand nog tips omtrent deze wateren ?

en welk van de 2 wateren zouden jullie gaan ?

alle info is welkom zowel via pb als gewoon reageren

mvg jeffrey van osch
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

22-04-2008 09:06

jeffrey van osch schreef:hallo ik ga voor het eerst naar frankrijk en wil ff wat info op doen ,
daarom een paar vraagjes ,

ik heb via via al het een en ander gehoord en mijn oog is gevallen op lac du settons of pannaciere , van het dep. nievre.
we zijn van plan om met zijn 3en te gaan voor 4 nachten .

weet iemand waar ik hiervoor de benodigde vergunningen kan halen in frankrijk..( addres) ?

is het toegestaan mogelijk een voorboot te gebruiken ?

zijn er nachtvis-stekken waar je met zijn 3en kan en mag nachtvissen , 3x3 hengels ?

waar van de 2 wateren zitten de meeste en zwaarste spiegels (want daar gaan we tog wel voor) ?

welke boilie is het best op settons en welke op pannaciere ?

heeft er iemand nog tips omtrent deze wateren ?

en welk van de 2 wateren zouden jullie gaan ?

alle info is welkom zowel via pb als gewoon reageren

mvg jeffrey van osch


Morvan, erg mooi ;)

Bij het meer Lac des Settons heb je een camping staan met houten huisjes (Camping Hermitage de Chevigny geloof ik) nog geen 100 meter bij de ingang van die camping heb je een restaurant en daar kan je de vergunningen kopen. Je mag er met 4 hengels vissen p.p maar het water is niet erg makkelijk. De nachtzones staan aangegeven, bij de botenverhuur kan je een gratis kaart krijgen.
Mvg,
Stephan van Went
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

22-04-2008 11:33

heej jeffrey,

indd. kan je daar je vergunningen halen
en indd. is het niet het makkelijkste water
als je voor de eerste keer gaat is panniciere misschien een betere keus
relatief makkelijker op de vis,

tja bolie's :P mag je toch echt zelf uitzoeken
nog ff en we mogen je riggie nog knopen ook :p

op beide wateren is het grotendeels spiegel en qua gwicht maakt het ookt niet uit

een voerboot is op beide wateren toegestaan

echter is op panniciere geen normalen boot toegestaan
een kleine tip (OVER HET ALGEMEEN is op panniciere dieper---dikker...)

btw zeker gezien de lengte van de sessie zou ik niet op setton gaan daar je vaak meer tijd nodig hebt.

als je nog meer wilt weten hoor ik't wel

greetz paul
vis zwemt
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

22-04-2008 19:48

Op panneciere is uitvaren niet toegstaan, niet met een normale boot en ook niet met een voerboot. Voeren, drillen en peilen mag wel met een boot. Lac de Settons ging dit jaar leeg voor werkzaamheden aan de dam heb ik gehoord. Panneciere is geen moeilijk water, met veel spiegels van 7-8-9kg.

gr. Robin
Bernard Holtkamp

22-04-2008 20:58

Vergunning voor panneciere is verkrijgbaar in het dorpje chaumard.

Kan je ook als je wilt iedere dag vers brood halen al moet je dat wel even doorgeven aan de uitbater van het winkeltje.
Roeland Verhoeven
Berichten: 48
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: Loon op Zand

22-04-2008 22:58

Jeffrey,

Lac de Settons is niet een moeilijk water wat wij hebben vernomen.
We hebben daar 2 jaar geleden een sessie gevist en hebben aardig gevangen, niet zwaar (15-28 pond) maar wel mooie vis.
Je mag hier met een boot gewoon op het water, lijnen uitvaren, voeren etc.
Inderdaad is de vergunning te halen bij het restaurantje aan het water. Was ook niet duur staat me bij echter de afstand, tol e.d. maakt het toch iets duurder dan een water dichterbij.

Voer, niet moeilijk doen, een vismeel en een zoete boilie werkt altijd.
Ik vis met proline en een 'eigen' merk althans een boilie "via via".

Mooi water, niet eenvoudig maar zeker mooie en zware vis is Lac de Madine.
Hier heb je wel een goed boot nodig en zeker voldoende lijn om de vis te kunnen halen (150-300m).

Nog vragen, ik hoor het wel.

Gr Roeland
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

22-04-2008 23:30

oke jongens bedankt voor jullie reacties als ik het dus goed begrijp is het maby beter als we naar panna gaan , maar daar mag je wel met de voorboot over heen om te kijken wat de bodem verloop is en voeren met de boot , maar niet je rig droppen ?

en kan iemand me vertelen wat de tol ongeveer gaat kosten ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Bernard Holtkamp

23-04-2008 07:07

Je krijgt 2x tol.op de A1 en de A6.

Maar hoeveel het precies was ben ik een beetje kwijt.

Ik dacht iets van rond de 25 euro per rit.


En diepte meten en voeren met je voerboot mag....als je maar geen lijnen er mee uitvaart.

Gr bart



PS: even google gebruikt en het blijkt 25.71 per rit te zijn.
Niet slecht gegokt dus 8)
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

23-04-2008 08:07

beste jeffrey

ik ben al aardig wat keer naar setton geweest en
je mag hier NIET uitvaren je mag alles doen met een boot maar nogmaals NIET uit varen

op PAnnieciere mag je helemaal niks met een boot maar,....
hier mag je wel met een voerbootje op setton mag dat ook maar dan
mag je nog steeds niks uitvaren.

setton is in verhouding toch echt een stuk moeilijker als pannieciere

qua kosten; ik neem voor ongeveer een anderhalve week per keer
300 euro mee

hiervan betalen we tol; circa 2 x 25 eurie
62,50 eurie's voor je vergunningen

(in jou geval is het goedkoper om dag vergunningen te halen deze zijn 24 uur geldig en 8 eurie's per vergunning)


de rest is voor het eten

van dit geld houden we meestal wel wat over maarja het is een makkelijke richtlijn.

greetz paul
vis zwemt
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

23-04-2008 23:29

jongens bedankt voor jullie reacties ik denk dat het pannaciere wordt .
heeft er iemand een exact addres voor de tom tom ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Bernard Holtkamp

24-04-2008 09:59

Als je chaumard in tikt dan kom je er.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

25-04-2008 12:07

heb eens even gekeken en kwam op 3 opties te kiezen voor het plaatsje chaumard .
optie 1 gewoon chaumard-frankrijk
optie 2 chaumard gem. frankrijk
optie 3 chaumard ( saint-julien chapteuil )

ik heb optie 1 gekozen dan kom ik op 80 euro benzine heen ,718 km heen en 7uur en 30 min. kan dit ongeveer kloppen ?
en als ik via tomtom 'vermijdt tolwegen' doe is dat een besparing op kosten in verhouding met de kosten van de tol en benzine voor het omrijden ?

ps ---------> paul bedankt voor je info via de pb
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

28-04-2008 16:51

klopt de afstand en tijd is goed

tja of je geldt bespaard?

ben 1 keer via luxemburg gegaan was wel om maar reed prettiger..


greetz
vis zwemt
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

04-05-2008 22:31

We zijn gisteren terug gekomen uit Frankrijk, zijn voor 4 dagen naar panneciere gegaan met ze 3en.
De eerste nacht was al meteen goed 1 mooi spiegeltje van 6,2 kilo, s'ochtends om 11 uur een mooie spiegel van 7,2 kilo.
De wind hadden we vol op onze eigen kant, die middag is de wind volledig gedraaid, en is het een stuk drukker geworden met lokale franse vissers, naast ons en daarnaast.
de rest van de week heeft niemand aan onze kant nog wat bijgevangen, tot de ochtend van vertrek, kregen onze buren nog een run, en net voor het opruimen kreeg ik nog een terugzakker maar sloeg mis.
Verkassen was geen optie, dit omdat het te druk was op de nachtzones, een stuk verderop zaten 2 nederlanders hier uit de buurt, net buiten de nachtzone(wat ze niet wisten), en vingen in 4 dagen tijd 14 vissen waarvan de zwaarste 14 kilo. (die zijn de 4e dag weggegaan omdat ze te horen kregen dat ze daar niet mochten nachtvissen)
Hebben geen controle gehad van garde de peche, en hebben gewoon al onze lijnen uitgevaren met de voerboot.
je mag er officieel niet met een boot op, maar dit wordt gedoogd!
De laatste 2 dagen hebben we supermooi weer gehad, met temperaturen van 31 graden!
Veel fransen daar spreken slecht tot geen engels, maar met het boekje "nachtvissen in frankrijk" (vertalingen) zijn we toch een eind gekomen.
Alhoewel we weinig vis gevangen hebben, heb ik echt genoten van de omgeving, en heb ik het goed naar mn zin gehad.
Dus panneciere is voor ons zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel met zn 2en en voor een week!
Op de terugweg zijn we nog aan de kant gezet door de gendarmerie, omdat iemand van ons achterin zonder gordel zat, We moesten 90 euro contant betalen, maar hadden alle 3 geen contant geld meer bij.
"You must pay or the car will stops" uiteindelijk zijn we er toch nog onderuit gekomen, waarschijnlijk kregen ze een melding.
Al met al een absolute aanrader!
Wannie Wedduh?!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-05-2008 08:52

Davy, je mag er wel met een boot op, alleen mag je geen lijnen uitvaren met een boot. Dat dit wel gedoogd wordt is onzin en door dit wel te doen verpest je het (vooral) weer voor de locale vissers.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

05-05-2008 17:16

Aart Lokhorst schreef:Davy, je mag er wel met een boot op, alleen mag je geen lijnen uitvaren met een boot. Dat dit wel gedoogd wordt is onzin en door dit wel te doen verpest je het (vooral) weer voor de locale vissers.


Dat het gedoogd wordt zijn niet mijn woorden maar van de vrouw van de bar waar we de vergunningen gekocht hebben (en dan bedoel ik niet dat het uitvaren van de lijnen gedoogd wordt maar het varen zelf), en het uitvaren van lijnen wordt ook door de lokale vissers gedaan.
Wannie Wedduh?!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-05-2008 22:33

Davy, neem s.v.p. van mij aan dat de locale vissers beslist niet hun lijnen uitvaren (ik ken er namelijk een aantal van o.a. uit Château Chinon en ook de secretaris van de Federale visfederatie). Dat andere Fransen dit soms wel doen neem ik wel van je aan.
Jacko Benjamins
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-01-2008 12:41

06-05-2008 12:09

Davy, hoeveel was je trouwens kwijt voor vergunningen? Had je een seizoensvergunning of een dagvergunning? Hoeveel kost zoiets?

Groet
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

06-05-2008 16:48

ik was 64 euro kwijt voor een jaarvergunning, 62 voor de vergunning (gele briefje) en 2 euro voor de carte d'identité
Wannie Wedduh?!
Jacko Benjamins
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-01-2008 12:41

07-05-2008 08:22

Het is bij Panneciere toch ook mogelijk om een vakantie vergunning te kopen? Weet jij ook hoelang die geldig is (meende 2 weken) en wat dat kost?
Bernard Holtkamp

07-05-2008 08:36

Is 2 weken geldig en kost €35 (betaalde ik vorig jaar oktober).

Is ook te verkrijgen in het dorpje bij panneciere,chaumard.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

07-05-2008 12:40

dag vergunning konden we niet kopen zij da vrouwke .. want dat wilde wij ook doen ..
hadde we dus jaar vergunnig gekocht komen we op bestemming aan staat er op zoon bordje dat er ook vakantie vergunningen verkrijgbaar zijn voor 15 dagen voor 35 euro :evil:
en gwoon lkker je lijnen uitvaren !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

07-05-2008 16:51

ja jef maar dat is tussen de periode van 01-06-2007 tot 31-12-2007 is 15 dagen geldig en kost 30 euro, heb dat formulier wat op dat bordje zat hier voor me liggen, weet je nog ;)
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

07-05-2008 18:52

Jeffrey,

Ik vind je houding erg egoïstisch.
Als je echt zo in elkaar zit dan ben jij 1 van de degenen die het op dat soort wateren verpest voor de anderen. Bedankt.

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

13-05-2008 20:48

Weet iemand hoe de jeugd van de KSN het daar heeft gedaan 2 weken terug?
Ben namelijk die week ervoor geweest

Gr,
'instinct'