Doubs Frankrijk 2008

K. van den Herik

26-11-2009 12:18

Klaas is, gezien z'n vele berichten, een beetje een beroepszeikerpessimist. Vind meerval heus ook wel leuk.


Ik schrijf niet meer dan de waarheid in deze. Kan ik nog onderbouwen ook. Dat dat dan niet altijd de mening van de meerderheid is, zal dan aan de meerderheid liggen.

Wat leuk is, is helemaal niet belangrijk en is mijn insteek niet eens. Ga gewoon niet iets mooier voorstellen dan het is.

ok beetje beschermen dan, maar dan hoe de dingen behandeld worden, door vissers.
Afbeelding
silure peché en Loire 2,05m pour 95 kg
K. van den Herik

27-11-2009 09:06

Zal me nog een keer moeten verontschuldigen omdat ik niet zo maar klakkeloos alles aanneem (not). Daar dit een db is, ben ik niet te beroerd om ergens vraagtekens bij te zetten. Een eigen mening mag ik ook hebben.

Maar waarom zet ik vraagtekens bij het

”beschermen van de meerval in europa”?

Argument in Nederland ( en niets mis mee overigens) Er zijn meervallen genoeg en deze hoeven niet meer op de rode lijst, zodat er gericht op meerval gevist kan worden.
Is dit ter bescherming van de meerval? Of ter vermaak van de visser? Dacht ook het 2e.

Een plaag.
http://www.webcarp.com/claudevalette/cl ... ebase.html

Lionel kan je haarfijn uitleggen hoe de situatie in de Loire en omliggende putten is. En ook waarom de beroepsvissers op de bovenstaande manier omgaan met de meerval. Hier verdiend de meerval wel bescherming, maar dan tegen de vissers. Dit is gewoon normaal en trowuens vastgelegd in de wet in kader dierenmishandeling. Het verwijderen op een min of meer normale wijze (visstand beheer dus) is in belang van de volledige visstand. We willen toch een ecologisch verantwoord beheer, met behoud van soorten enzo? Hier is dus de bescherming van de belangen van de meervalvisser in het geding. Die wil die 100 kilo niet dood, die wil ie vangen.

http://www.meervalstudiegroep.com/doelstellingen.html

Dit zijn voor mij gewoon legitieme redenen om een cluppie op te richten. Verschuilen achter drogredenen komt altijd een keer terug, net een boemerang.

En ja: ik heb boter op het hoofd (gehad). Alleen leer ik wel van fouten en u?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

02-12-2009 14:23

Ach ja, iedereen zijn mening over meerval. Wel moet ik zeggen dat de doubs erg mijn interesse heeft getrokken. Als je op google earth kijkt zie je al zat plekken waar je toch goed uit de stroom zou moeten kunnen vissen. Daarnaast moet in de stroom niet perse een probleem zijn het valt nog wel aardig te ondervangen. In mei gaan we naar de Moselle toe maar houden de doubs toch wel in ons achterhoofd!
Gebruikersavatar
Koen Janssens
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-11-2007 23:09
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

03-12-2009 02:35

K. van den Herik schreef:Koen,

De dril en alles erom heen kan er niets aan af doen dat

a) ik het een lelijk mormel vind
en b) de meerval een plaag dreigt te worden

Heeft niets met belachelijk maken te maken, daar heb jij helemaal geen hulp bij nodig.

Noem het meervalvisser belangen en klaar

En als je op de man wilt spelen prima, wil er best eens voor gaan zitten, maar aan de andere kant, me tot jou nivo verlagen doe ik niet.

"Sterkte"



Wat voor uitdrukkingen " nivo verlagen" "belachelijk maken" je hebt er wel een probleem mee..
In ieder geval is het beschermen van meerval, en alles wat daarrond te maken heeft zeker niet jouw probleem.

Het zijn inderdaad de verschillen, zo ik ze kan merken in jouw agressieve antwoorden, die "tegenstander" zijn van meerval en die we sterk in het oog moeten nemen...

Maar onze vereniging gaat ook over het " doorverkopen " zoals vele karpervissers doen en gedaan hebben. Dit is tenslotte overgewaaid uit de karperwereld. Dat is ook een van onze "interesse" ....

Je zegt een plaag...? daarom zitten honderden meerval vissers wekenlang te blanken in Frankrijk of Italie. Je zou beter eens op een meervalforum wat informatie halen... of je beter laten inlichten....

Na 18 jaar proffesioneel meerval te vissen, en enkele 1000en meervallen gevangen te hebben, vind ik dat je vel lef hebt om hier wat zogenaamde informatie te geven, terwijl je geen enkel vertrouwelijk kontakt hebt met de kern van meervalvissers.

Zou zo een beetje zijn dat ik je hier een lesje wil laten leren van mij over karper vissen....Kan ik niet en heb ik nooit gedaan..

Maar jouw richting weten we nu, bedankt voor je deelname aan het gesprek..

In ieder geval zie ik dat je de link hebt gezet van de meervalstudiegroep...nu dat is een van de duidelijke tekens dat je daar geen interessante informatie kan vinden. Uitsluitend bepaalde "kopies" die van andere forums komen.

Studiegroep betekend voor mij wel iets anders als wat het voorstelt.

En waarom je de link van Claude Vallette geeft, begrijp ik helemaal niet...

En ik blijf erbij dat de Doubs een uitstekend en veelbelovende rivier is voor Karper!!


KJ
Koen janssens - President
Internationaler Waller und naturschütz Verband
Association international de protection du silure et natur
K. van den Herik

03-12-2009 07:37

tijd zal het leren en jullie zullen zeker hartstikke goeie dingen doen en willen, maar het enige is dat ik het een beetje gek vind dat je dan de meerval moet beschermen, vis er dan niet op... of noem het eigen belang.

dus de meervalstudiegroep vindt je maar een rare club dan? Terwijl deze toch er redelijk voor gezorgd hebben dat er wat meer begrip is voor de beestjes. Hondjes worden niet aangevallen toch?Of is het alleen de naam?



enne Lionel, fanatiek meerval visser, kan je precies uitleggen hoe groot de plaag al is in de loire. Te bereiken via claude valette, beide hebben belang bij meerval. heb denk ik ook wel zijn telefoonnummer. pb maar.

Tja ik hoef geen dingen te verzinnen om iets te rechtvaardigen. Met andere verenigingen kan ik het wel of niet eens zijn, mits ik hun doelstellingen ken.

Misschien moet ik wel mijn excuus maken als ik die van jou ken, hoewel ik alleen de naam gek vind.

KSN was een erfenis. Zelf heb ik al eens gedacht aan VKBeNeLux met als zuster VG(esponsorde)KbeNeLux. Toen werd ik weer wakker...

---

kom net terug van dr pil: schijnt dat ik onbewust een antipathie heb. Komt omdat ik bang ben, dat een nazaat van de enige echte laatste nederlandse meerval uit 1 van de vaarten zeg maar, de laatste enige echte nederlandse boerenkarper opvreet. Sorry. Ligt aan mij geen mooiere vis dan een meerval en geen beter project dan de beestjes beschermen
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-12-2009 09:56

De zin van de discussie ontgaat mij volkomen. Ben van mening dat we een gezamenlijk belang hebben namelijk elk onze eigen tak van sport op een zo prettige manier te bedrijven waar mogelijk is. Dat Sportvisserij Nederland er voor pleit om meerval van de rode lijst af te halen waardoor er ook hier weer opgevist kan worden is voor zij die er op vissen alleen maar toe te juichen.

Groet,
Peter

De grootste bedreiging voor dier soorten die dreigen uit te sterven is nog steeds de mens. Dat we door ons boven de natuur te plaatsen aan totale zelf vernietiging doen wordt nog wel eens vergeten.
K. van den Herik

03-12-2009 10:59

je zegt dus hetzelfde als mij:

Argument in Nederland ( en niets mis mee overigens) Er zijn meervallen genoeg en deze hoeven niet meer op de rode lijst, zodat er gericht op meerval gevist kan worden.



en daarom vraag ik over de club:

Is dit ter bescherming van de meerval? Of ter vermaak van de visser? Dacht ook het 2e.


Ik geen alleen wat redenen dat ik denk dat die meerval niet beschermd hoeft te worden.

Ik hoor graag over argumenten waarom deze wel beschermd moet worden. Ik ruil mijn mening graag in voor een andere.

De grootste bedreiging voor dier soorten die dreigen uit te sterven is nog steeds de mens. Dat we door ons boven de natuur te plaatsen aan totale zelf vernietiging doen wordt nog wel eens vergeten.


Ik ben ervoor om 4 miljard mensen van de aarde af te trappen, maar dat zal je wel gek vinden
Gebruikersavatar
Koen Janssens
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-11-2007 23:09
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

03-12-2009 17:44

Afbeelding
silure peché en Loire 2,05m pour 95 kg[/quote]


Ten eerste 2,05 met 95 kg is een van die redenen waarom de AIPSN-ICNPA-IWNV is opgericht. Deze 205 met 95 kg is "onmogelijk"... deze lengte naar gewicht is volledig buiten elke biologische berekeningsmethode en nog "nooit" is dit soort van gewicht verhouding en lengte gevangen in Europa. Zelfs zo erg dat we in de wereld geen enkele informatie hebben inzake zo een vis...

Waar komt deze foto vandaan? interesseert ons... de link....dat is alles wat we nodig hebben..

Groet Koen
Koen janssens - President
Internationaler Waller und naturschütz Verband
Association international de protection du silure et natur
K. van den Herik

04-12-2009 07:27

oooow je doet studie?

2 meter lijkt me wel kloppen trouwens, of het is in plopseland:

Afbeelding

Ik was ze al meer tegengekomen, maar heb de foto's hier weer gevonden

http://www.chassepassion.net/forum/view ... 8&start=70

Kan iedereen lid worden? Heb je ook badges?
Gebruikersavatar
Koen Janssens
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-11-2007 23:09
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

07-12-2009 13:01

Iedereen kan lid worden, dat is geen probleem, badges hebben we niet...

Die meerval is ver over de 2 meter.....


zo hier een fototje von een karper gevangen op de Doubs in 2009, door een nederlandse karper visser...

25.500 kg

Afbeelding

Afbeelding

GR Koen
Koen janssens - President
Internationaler Waller und naturschütz Verband
Association international de protection du silure et natur
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

07-12-2009 13:48

[offtopic]
vreemd..had al even niet meer ingelogd, en mijn account was ''verdwenen''

[ontopic]


Dat meerval op sommige plaatsen een plaag is kan ik me voorstellen...net als kerper dat ook kan zijn :)

http://www.karpervissenfrankrijk.nl/200 ... rs-in.html

Verder vang ik graag zo nu en dan een meerval....heb er in nederland al ooit eentje gevangen, en de laatste trip naar frankrijk eentje van 32kg 1.55 gevangen.. vooral die dril was helemaal geweldig (400mtr afstand, met de boot er naar toe)..

heb me nou zelfs 2 meerval hengels gehaald van 4-5 lbs en een 6500b, ben dus van plan om de volgende keer met 1 of 2 hengels gericht op meerval te gaan vissen...

''lelijk'' is ook maar relatief (over smaak valt niet te twisten) ...laat een niet-visser maar eens een foto van een karper zien :)
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

09-12-2009 19:18

Hoe zit het trouwens met de scheepsvaart op de doubs?
Gebruikersavatar
Koen Janssens
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-11-2007 23:09
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

09-12-2009 20:39

vanaf de monding, verdun sur le Doubs tot de brug van Navilly is een navigatie zone.
Deze 15 km is meest bezocht in de zomer van verhuur boten.

Vanaf de Brug Navilly tot Dole is ze enkel toegankelijk met bootjes tot 6 pk.

jk
Koen janssens - President
Internationaler Waller und naturschütz Verband
Association international de protection du silure et natur
marcel kunst
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-07-2006 22:36
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

09-01-2010 12:16

hallo koen hoe gaat het met jou? nog de beste wensen we komen deze zomer weer naar je toe.
we kijken er nu al naar uit.

groetjes marcel en seth.
Gebruikersavatar
Koen Janssens
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-11-2007 23:09
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

18-01-2010 02:04

Hallo Marcel en Seht,

dank je wel, ook jullie het betse voor het jaar, en vele vissen...
Geef maar een seintje als het zover is...plaats genoeg...

Groeten Koen

je kan me bereiken via mail: aipsn-icnpa-iwnv@orange.fr
Koen janssens - President
Internationaler Waller und naturschütz Verband
Association international de protection du silure et natur
Gebruikersavatar
jeffrey muller
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-09-2009 20:12
Locatie: E.C

02-02-2010 23:31

Offtopic:

K van den Herik. Overal waar ik wat lees op het forum kom ik jouw tegenspraak tegen op iedereen.
Sommige dingen heb je gelijk, maar 90 % zie ik jouw als de persoon met de grootste ''Ego'' van het gehele forum. Mensen zoals jij zorgen voor veel post, omdat ze denken dat ze alles beter weten. Maar wat je waarschijnlijk niet door hebt is dat je het voor jezelf aan het verklooien bent. Als ik die foto van jou zie blader ik al gauw verder. Omdat ik jouw gedrag op dit forum niet kan uitstaan. Waarschijnlijk heb je veel goede ideen, maar zet het dan a.u.b. een beetje anders neer. het komt nu een beetje raar op iedereen over/

Sorry allemaal, het moest er even uit.
Laat je vooral niet afschrikken, maar ga gerust door.

P.s. K van den Herik je hoeft niet op mijn post te reageren, als je deze post hebt gelezen weet je wel waarom.

MVG,

Jeffrey
K. van den Herik

03-02-2010 07:02

Richt een ouwe wijven club op joh en ga je samen breien.

Begin verder eens met beargumenteren waarom ik geen gelijk zou hebben. Op dat moment begint er een discussie en da's best aardig op een discussieboard

Voor dat je in de stress schiet: een ouwewijven club is niet negatief bedoeld. Gewoon een cluppie dames die heel de dag samen lullen en aan het eind van de dag niets gezegd hebben en daar stik gelukkig mee zijn.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-02-2010 15:17

K. van den Herik schreef:Voor dat je in de stress schiet: een ouwewijven club is niet negatief bedoeld. Gewoon een cluppie dames die heel de dag samen lullen en aan het eind van de dag niets gezegd hebben en daar stik gelukkig mee zijn.


Ik ken wel zo'n cluppie, die verzamelen zich eens in de zoveel weken op dinsdagavond in Rijsoord :lol: :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

03-02-2010 15:34

De grootste zeurpieten zijn al een poosje niet geweest...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-02-2010 15:54

K. van den Herik schreef:De grootste zeurpieten zijn al een poosje niet geweest...

Ik mag alleen nog maar op zaterdagmiddag binnen gelukkig :wink:
Dat geeft ook de meeste omzet voor ze :lol:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

03-02-2010 16:34

FF Kaarten Jan?
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

03-02-2010 18:59

rijsoort dat is toch die straat tussen barendrecht en zwijndrecht
hahhahahahahahhahah
ik kom ook is kaarten en lullen over de doubs of breien of een bewaarzak haken hahahahhaahahahhahah
lach me dood hier op het forum iedereen schiet in de stress
mooi werk
gr rene :P
karperen en de rest
welke rest???
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-02-2010 20:14

Nee ik doe alleen aan literen, en zorg er voor dat ik de rest van de week geen behoefte heb aan drank.. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Jan-Arie de Jong
Berichten: 23
Lid geworden op: 09-06-2008 13:54

10-02-2010 21:36

Bij iedereen slaan de 'doubs' wel toe denk ik. Wat een discussie, zeg. Discussie? Stel ouwe zeikerds. Niet iedereen, maar een groot aantal wel. Kolere zeg!!
Veel drinken is altijd lekker, maar voor de meesten gewoon echt de oplossing. Heerlijk lullen over alles wat niet belangrijk is en overwegend zonder gezeik. Want laten we wel wezen; Dit forum heeft zeker als doel om informatie te delen en wellicht tips over te dragen. Zij het openbaar of middels een pb. Als er nu een oude wijvenclub opgericht wordt onder de boarders, is deze morgen groter dan het aantal inwoners van Parijs. En dan bedoel ik die boarders die er ook echt in thuis horen. Buiten deze grote groep zijn er genoeg die wel iets interessants te melden / delen hebben.
Wellicht dat er nog een ander forum in het leven geroepen kan worden?
Word Board? Dikke lippecluppie.nl?
Wordt wakker aub. Grote namen-fan ben ik niet echt, maar de meesten kunnen dus echt wel vissen. (komt echt niet alleen door een vrouwloos bestaan, veel vrije tijd en die superbollen van De Gamma) Inachtnemend alle talenten onder ons die ook nog eens normaal kunnen boarden, zie je maar vrij weinig grote namen. Ik weet dat Luc geen internet heeft, maar toch....
Goedenavond!
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

03-08-2010 23:03

vandaag terug gekomen
16 dagen frankrijk
de vangsten op de doubs waren erg slecht voor ons
maar dat kwam niet door het wier :D