Lac du Gerard Mer

Plaats reactie
'Martin Monster'
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-02-2003 01:00
Locatie: Spijkenisse

02-02-2003 22:39

Hallo allemaal,

Ik heb dit water opgekregen en wil er graag meer informatie over hebben.
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

03-02-2003 21:11

Ben er 2 jaar geleden langs gekomen. Lijkt me een heel koud diep bergmeer, kan verder niets zeggen over dit water. Heb er ook niemand op karper zien vissne
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

04-02-2003 23:36

erg mooi mysterieus water... schijnen kapitale snoeken te zwemmen, en een kapitale snoek is daar echt een kapitale snoek, zag ooit plaatjes, slik ik ga daar niet zwemmen, 20kg+ snoeken. Als er zulke grote snoeken zitten zal het met de karper ook wel goed zitten denk, geen knollen iig.

ik vond het er erg mooi maar tis moeilijk te bevissen, groot stijl stuk langs een weg en de andere kant is prive eigendom -dat was toen-.

suc6 Ray!
'Martin Monster'
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-02-2003 01:00
Locatie: Spijkenisse

05-02-2003 17:24

Bedankt voor de informatie.

Ik zal dit water beslist gaan bevissen, misschien kan iemand mij wat info. verstrekken over het nachtvissen en dergelijke.
Weet iemand op welke site ik dit water kan bekijken.
Groeten,

Martin Monster
'Martin Monster'
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-02-2003 01:00
Locatie: Spijkenisse

20-02-2003 19:26

Gérardmer

Ik heb een tijdje geleden gevraagd of er iemand mij iets kon vertellen over Lac du Gerard Mer.

Ik heb erg weinig respons gehad. Misschien omdat ik de naam van het meer niet goed had gepeld. Het meer heet Gérardmer, dus waarschijnlijk dat dit meer respons geeft.

Je kan me ook een prive mail sturen.

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:l.monster1@chello.nl" class=bericht>l.monster1@chello.nl</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

Groeten,

Martin
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

20-02-2003 22:56

uh martin, wat verwacht je nu eigenlijk?

er hebben toch mensen gereageerd...

ID: waarom rij je er niet even heen, zo ver is het niet... Kun je alles zelf uitvinden, mooiste wat er is echt! Je maakt op dit board allen maar concullega's met dit soort postings.

suc6
Arjan van den Berg

21-02-2003 10:47

Ik ben er geweest, heb er veel rondgereden, gevist en bij de hengelsportzaak geweest en voor karper moet je daar niet zijn. Grote snoeken zwemmen er wel, ware monsters. r zal best karper zwemmen, maar die zijn wel zeer dun gezaaid.

MVG

Arjan
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

21-02-2003 13:51

Gerardmer is een hooggelegen zeer koud bergmeer met grillige dieptes en een rots/stenen bodem,vrijwel geen karper bestand en nachtvissen verboden.Wel inderdaad zeer grote snoeken en andere soorten roofvis.Veel rekreatie door de div campings aan het water,boten en waterfietsen tehuur. Interessanter is het kleinere iets verder gelegen Longermer met een diepe(stenen) en een ondiepe kant,dat wel door een boswachter wordt gepacht en waar je ook voor de benodige papieren moet zijn. Daar zit ook alle soorten vis een ook weer grote snoek en daar is welleswaar een klein bestand aan Karper maar dan ook zeer groot.Dus doe er je voordeel mee,Succes. CN
wim veenendaal
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-07-2002 02:00
Locatie: beesd

27-04-2003 14:43

Hoi Cor, ik weet niet hoe jij aan die info komt voor wat betreft lac du gerardmer? Ben er afgelopen zomer geweest en heb nog nooit zoveel karpers bij elkaar zien zwemmen als daar!! gemiddeld kreeg ik daar 3 runs op een nacht, de laatste avond zelfs 7!!
Hoe bedoel je vrijwel geen karper bestand. Nachtvissen is inderdaad verboden, maar heb geen enkele keer controle gehad. Ben ook bij Longemer xonrupt wezen kijken maar niet gevist,ziet er inderdaad heel mooi uit.Je kan daar met 1 vakantie vergunning op beide wateren vissen. Twijfel er wel aan of er grote vissen op zitten, 25 karpers gevangen met een gemiddeld gewicht van 13 pond!! Allemaal korte hoge spiegeltjes van hetzelfde gewicht. Als je het mij vraagt worden die twee meren gebruikt om consumptie karpers te kweken.
Erik Voskuil
Berichten: 17
Lid geworden op: 19-09-2002 02:00
Locatie: Dordrecht

01-05-2003 11:54

Ik kan het bericht van Wim bevestigen!
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

18-05-2003 14:01

Ik heb eens een toeristisch foldertje gehad van dat meer en zelfs op dat foldertje stonden vissers met diverse karpertjes in hun handen afgebeeld,het betroffen allen schubjes tussen de 5 en de 15 pond.
silures:
"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!"
http://www.silures.nl
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

30-05-2016 19:53

Iemand in de afgelopen jaren nog op dit water geweest?

Zit er in de zomer in de buurt en opzich lijkt me het wel een paar sessies waard.

Info via pb is ook prima :wink:
Eric Bijsma
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-03-2014 22:20

08-06-2016 14:47

Lars,

Ben er vorig jaar geweest en geheel rond geweest met de boot.
Prachtwater, geen vis gezien.
Toevallig al Wikipedia bekeken?? --> 30+ meter diep
Kanten slecht te bereiken
1 zijde loopt een lange weg, andere zijde priveterrein en een stuk camping. Voor de rest heel veel bootjes en recreatie.

Longemeer is ook prachtig ! Maar eveneens een heel erg diep bergmeer.... Ik schat je kansen daar laag in...
Je hebt langs de oostkant een weg lopen, hier en daar kun je parkeren. Op zich zitten daar nog een paar leuke stekken tussen...


Succes !
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

08-06-2016 20:09

Eric Bijsma schreef:Lars,

Ben er vorig jaar geweest en geheel rond geweest met de boot.
Prachtwater, geen vis gezien.
Toevallig al Wikipedia bekeken?? --> 30+ meter diep
Kanten slecht te bereiken
1 zijde loopt een lange weg, andere zijde priveterrein en een stuk camping. Voor de rest heel veel bootjes en recreatie.

Longemeer is ook prachtig ! Maar eveneens een heel erg diep bergmeer.... Ik schat je kansen daar laag in...
Je hebt langs de oostkant een weg lopen, hier en daar kun je parkeren. Op zich zitten daar nog een paar leuke stekken tussen...


Succes !


Bedankt voor de tips,

Zo te zien dacht ik even iets te makkelijk om dit water te bevissen met een hit-n'run tacktiek.

Ben je in de omgeving nog wel iets leuks bevisbaars tegen gekomen? (Mag via de pb ;) )
Plaats reactie