zeg Nee tegen Betaalwateren

Plaats reactie
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-02-2003 09:08

En dan nog iets, voor dikke vis hoef je helemaal niet naar frankrijk !! Dat maakt het nog erger ...

mvg
stefan
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

14-02-2003 10:17

Stefan,

Sommige mensen snappen dit niet of willen dit niet snappen. Ik denk zelf vooral het laatste, maar wat is er nu makkelijker dan een maand van te voren een stek boeken op een kermis als Fishabil, erheen rijden en je te barsten vangen aan grote (vaak verdachte) vis.
De vraag is of je het op je geweten wilt hebben, maar blijkbaar zijn er binnen de karpervisserij nog heel veel mensen zonder of met een zeer slecht functionerend geweten.
Zoals Aart al zei het aankoop budget van Fishabil is werkelijk schandalig hoog, en wat zal men daar mee doen? Grote vissen kopen. En waar haalt men die vandaan? Visdieven werken niet voor niets vandaar waarschijnlijk het belachelijk hoge budget!

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er mensen zijn die nog überhaupt op dit soort wateren willen vissen.
Is het vangen van een (gejatte, makkelijk te vangen, uitgehongerde, 20 keer per jaar uit het water komende, eventueel beschadigde) 40er nu echt zo geweldig? Ben je daardoor een goede visser?
In mijn ogen ben je dan een vuile egoïst, zo iemand is in mijn ogen niet eens een visser laat staan een goede visser. Van dit soort mensen word ik dus kots en kots misselijk.

Met misselijke en onbegrijpende groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-02-2003 10:23

Aart, inderdaad, die worden heus niet opgekweekt. De mensen die kiezen hier heen te gaan, daarvan weet je exact met wat voor motieven ze ooit met vissen begonnen zijn.

Bij Carpworld zijn trouwens al vele boze brieven binnengekomen over de ronduit belachelijke advertenties.

'Tim Pays-lie' himself reageerde hierbij schuchter dat het te laat was om deze advertenties stop te zetten, en dat ze voor het jaar erop jaar de mogelijkheden zouden bekijken...

Goh, in hoeverre zou dit antwoord te maken hebben met het feit dat ie er zelf ook vist en er meedoet aan WK's en dergelijke...

Gr. Laurens
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

14-02-2003 10:41

goeie lau: Tim pays lie


hahaha... fucking TIM, ze moesten 'm ontvoeren en in Rusland droppen in the middle of nowhere zonder eten, kijken hoe lang zijn 'biertje' nog op zijn bierbuik blijft staan. ter vergelijking wat er allemaal met die arme karpers gebeurt ;-(
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

14-02-2003 10:50

Laurens en Raymond,

Als we zo gaan denken kunnen er veel mensen naar Rusland toe :grin:

Wat mij betreft is Tim Pays lie :grin: niet heel veel slechter als alle andere betaalwater vissers, allen Tim is degene die ook nog reclame loopt te maken voor dit soort ranzige praktijken.

Maar wat mij betreft zijn alle betaalwatervisser net zo slecht als Tim.

Groeten,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-02-2003 11:29

Het was niet mijn bedoeling om hem in zo'n slecht daglicht te zetten trouwens hoor...

Als visser heb ik enorm veel respect voor hem.

Ben dan ook nogal verbaasd dat hij zich inlaat met zulke praktijken...
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

14-02-2003 18:02

Bij zo'n man als Tim p hang ik qua gevoel tussen resepect en desillusie...

tolereren moeten we de wanpraktijken never, wat voor -carpworld-godfather er ook achter hangt!

ray-ageer
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-02-2003 18:12

Laurens,Ray: met diezelde Tim P. maakt Fishabil ook reclame (foto van hem met grote vis), de ene hand wast dus kennelijk de andere...! Eerlijk gezegd koop ik door dit soort toestanden al langer dan 10 jaar nooit meer Engelse karpermagazines.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-02-2003 18:26

Ray, het is inderdaad erg tegenstrijdig...

Aart, het siert je! Persoonlijk koop ik ze alleen voor de goede technische informatie en sfeerverhalen over die geweldige Engelse biggen...

Met openbare groet,
Laurens
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

14-02-2003 20:46

och jah, de engelse klappers.... DE helden... sure....

dream on

ed

ps. Waar mijn broek van af zakt is wel dat ik hiero in discussie over wel of niet BTW's soms moet lezen: how even ed, in engeland werkt men in weze al lang via commerciele, 'goed gerunde' wateren. Het kan wel werken hoor Ed! .... yeah right...

dream on. (h)

Wat het teweeg heeft gebracht, dat geweldige engelse gedoe, de helden van weleer (maddocks en co) moge beetje bij beetje duidelijk worden.... (wel ten koste van de karper, maar alsof dat een maddocks en co ooit een reet heeft geintresseert??)

Maar goed, 95 % wat bij jullie / ons in de vistas zitten stamt uit hetzelfde engeland... Geeft zeker niets, want verdomd, de spullen vangen nog ook. (even vergetend dat al het andere ook wel wel vangt, maar dit wordt niet echt bevestigd, want wordt simpelweg niet geprobeerd)

Dit terzijde

ed
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

15-02-2003 11:19

geweldige "Engelse" biggen Laurens, weet je dat zeker?......

Jos
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-02-2003 13:37

Zeker weten Jos, ik heb het dan ook over die Engels topwateren die Echte Britse topvissen herbergen en niet over wateren zoals Darenth waar gewoon Du Der vissen rondjes trekken. Het showen van die vissen in de Engels bladen vind ik dan ook ronduit belachelijk...
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

15-02-2003 14:48

'Double-D carp' -Du Der-,

grote franse karpers in the Uk, tis om te janken... Moet je je voorstellen dat een paar mafketels het voor elkaar krijgen om op bv op de Zwaan een bekende engelse veertiger los te laten, daar kun je toch niet bij met je pet, alleen al het idee dat je met een vis op de foto gaat die een paar maanden voorheen 500km naar links zwom?????? :eek:

Wat heeft dat nou eigenlijk nog met de karperromantiek te maken... Pure zelfverheerlijking is het. triest en echt heeel zielig, ik wil niet weten wat voor karperoorlog er uitbreekt als blijkt dat het 100% zeker is dat onze 30kg schub nu 'links' zwemt.

Raydelijk bezorgd
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

15-02-2003 18:15

Paul Hunt, de Engelse eigenaar van Canadian Carpin, organiseert sinds 10 jaar visreizen naar de St. Lawrenceriver, waar je (soms)megavangsten kunt doen. Om zijn voornamelijk Engelse gasten te plezieren heeft hij twee karperputjes in zijn programma opgenomen, 'stocked by Canadian Carpin'. Huiver even mee:
Lake 1, 7 acres, 110 vissen van 32-48 lbs.
Lake 2, 4(!) acres, 85 vissen van 20-40 lbs.
Een keer raden waar die vissen vandaan komen...
Kun je, weliswaar voor veel geld, in een van de mooiste en karperrijkste rivieren ter wereld vissen, is het nog niet goed genoeg en worden twee putjes volgestort met van de rivier gejatte karper om de ontevreden visser toch maar die wanhopig verlangde veertiger te laten vangen. Ziek is het, anders kan ik het niet noemen.

Peter
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

15-02-2003 18:27

Peter,

Ziek is het zeer zeker, maar het extra zieke eraan is dat het op heel veel plaatsen gebeurt en dat er nog steeds mensen zijn die er nog willen vissen ook. Deze mensen houden dus dit soort praktijken in stand en die mensen DIE zijn ZIEK.

PS: Hiermee verzieken ze op den duur ook voor andere mensen een hobby!

Met diagnose-stellende groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-02-2003 09:57

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://overheid-op.sdu.nl/cgi-bin/showdoc/pos=0/session=anonymous@3A2082055240/query=1/action=pdf/SC38020.pdf" target="_blank" class=bericht>http://overheid-op.sdu.nl/cgi-bin/showdoc/pos=0/session=anonymous@3A2082055240/query=1/action=pdf/SC38020.pdf</a><!-- BBCode auto-link end -->

Heren,

Gelukkig wordt het de beroepsvissers steeds moeilijker gemaakt.

Sportvissers ook trouwens.

Nu de horecamannen het een beetje moeilijker maken om particulier snoekbaars te kopen.

MVG

Klaas
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-02-2003 15:44

Hoi Klaas,

Wat die horeca aan gaat het volgende, bij ons in het dorp zitten twee grote catering bedrijven.
Van een weet ik dat men in het verleden snoekbaars betrokken van een beroepsvisser uit lith aan de Maas. Het is jou zeker ook niet bekend of de (goede man) daar vergunning voor heeft.

Peter
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

17-02-2003 21:02

deze dicussie liep als een tiet
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-02-2003 21:20

Dankzij JOU jamie. Want JIJ hebt 'm geopend. Kun JIJ niet zorgen dat er nog zo'n geniale topic komt? Sinds JIJ geen topics meer opent wordt er weinig relevants vermeld!!!!!!!!!!!!!! :cry:
JAMIE JAMIE JAMIE JAMIE JAMIE!!!!!!!!!!!!!!
JAMIE FOR PRESIDENT!!!!!!!!!!!!!!!!
THE REST SUCKS!!!!!!
JAMIEEEEEEE!!!!!!!
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

18-02-2003 00:13

John,

Dit heb ik ook al een keer in iets andere bewoordingen proberen te vertellen maar dit schijnt blijkbaar niet te helpen. Jamie heeft blijkbaar niet door dat zijn postings totaal geen enkele toevoegende waarde hebben aan de discussie, maar ja sommige mensen steken nu eenmaal graag zijn / haar kop in net zand.

Met niet-de-kop-in-het-zand-stekende groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 00:40

Peter,

Sinds 9 januari moet de beroepsvisser toch een administratie bijhouden.

Als het snoekbaars seizoen open is, de beroepsvissers het recht heeft, is er weinig aan te doen.

Ik ken een vreetschuur, daar wordt, tegen en dikke prijs, buiten het seizoen, snoekbaars op de kaart gezet. Sterker nog: Op een groot bord buiten.

Heb hem gevraagd: Heb je illegale snoekbaars of.. is het ouwe troep uit de vriezer? Na mijn pintje werd ik weggekeken. Ben maar een frietje wezen eten. Scheelde wel 50 euro trouwens.

MVG

Klaas
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

18-02-2003 10:55

die posting van jullie is net zo simpel, en heeft ook niks toe tevoegen.
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

18-02-2003 11:03

Jamie,

Leer nu eens om je mening te onderbouwen in je postings. De meeste hier proberen een goede discussie te voeren waarin meningen worden gegeven onderbouwt met argumenten, zodat er een gesprek op niveau ontstaat.
Als ik jou laatste paar postings na lees dan is de diepgang en onderbouwing ver te zoeken.

Met zoekende groet,

Joep

PS: Jamie laten we op het board maar stoppen met deze onzin als je verder wil praten dan voeg me maar toe op msn: <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:punk_assnigga@hotmail.com" class=bericht>punk_assnigga@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end --> dan verzieken we hier de discussie niet meer.
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

18-02-2003 13:47

Tja Jamie

Postings met dit onderwerp lopen wel vaker als een tiet. Das niet zo moeilijk! Maar ja, 9 pagina's das wel erg veel!!

Maar ik zal je uitleggen hoe dat komt:

Van die negen trekken we al eens 3 pagina's af! Hoezo 3 eraf zul je je afvragen :sad:??
Dat komt omdat die 3 pagina's gevuld zijn met de onzinnige berichten die jij gepost hebt. :eek:
Vaak berichten met nog minder dan 1 zin als inhoud!!

Houden we zes pagina's over. Daar trekken we er nog eens 3,5 vanaf!! Alweer eraf zu l je denken!! 3,5 eraf?? JAJAJA!!
Want mensen proberen jou duidelijk te maken dat die onzinnige postings nutteloos zijn en vragen jou iets fatsoendelijks te tikken! En daar vul je makkelijk 3.5 pagina mee! :sad:

Houden we 2,5 pagina over! (tel je even mee :smile: )

Dus eigenlijk valt het wel mee met die lopende tieten :smile: waar jij het hierboven over hebt!

Met vriendelijke en excuserdende off topic groet,

Tim
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

19-02-2003 09:42

Tim,

Weer een halve pagina minder :grin:

Maar ja groot gelijk heb je en je bent niet de enige die het zegt of gezegd heeft. Dus laten we er vanaf nu mee ophouden, misschien dat Jamie dan ook met de onzinnige postings stopt. :wink:

Met vriendelijke groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.