zeg Nee tegen Betaalwateren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

06-02-2003 18:12

Edwin,

Eerlijk gezegd kan ik die opmerking niet toelichten :wink: Bij jouw posting kreeg ik het vage gevoel dat je continu bezig bent om je eigen visserij goed te praten. Bij mij zou dat in eder geval niet werken, m.a.w. ik zou stoppen!

Je verhaaltje/vraag over HIJ vind ik erg in interessant en verdient een eerlijk antwoord van mijn kant: "Ik weet het niet!" Blij zou ik zeker niet zijn, integendeel!

En hoe vaak een vis gevangen mag worden? Geen idee (haha verrassend!), maar daar zitten wel grenzen aan. Ik ken wel een paar wateren waar ik gewoon medelijden heb met de karpers, waar ik dus nimmer een korst nat zou maken. Maar daar stopte ik met vissen toen IK het gevoel kreeg dat het genoeg was. Als anderen daar vissen (op verantwoorde manier), dan lig ik daar echter niet wakker van.

Mzzzz, beetje een vaag verhaal, maar ik ben te moe ok helder te denken :wink: Ik kom hier later wel ff op terug.

Gr.

Martijn
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

06-02-2003 18:57

Heren,

Citaat van site van CC:

Ook de karpers die wij zelf hebben uitgezet, de mooie donkere volschubs, zijn nog niet gevangen. Ook dit zijn vissen van dik dertig. Wij mochten namelijk meemaken hoe enkele mooie volschubspiegels en schubkarpers, mede door ons gevangen op de aangrenzende privé meren van dezelfde eigenaar, overgezet werden naar wat het commerciële karperwater "Etang du Renard" of wel "Fox Lake" is geworden.

Het eerst te openen karperwater, "Etang du Renard", van ruim 12 hectare, zal bij aanvang de opening een bezetting hebben van ruim 1000 vissen met een te verwaarlozen aantal vissen tot 8 kg, 90% van de karpers zullen zwaarder wegen dan 20 pond, 300 vissen boven de 30 pond, 50 vissen boven de 40 pond, 10 vissen boven de 50 pond en een vijftal vissen boven de 60 pond. Ongeveer de helft van de vissen komt uit dezelfde natuurlijke omgeving.

einde citaat.

Bovenstaande citaat gaat over Les Etangs de l'Abbaye en staat letterlijk zo vermeld op de site van CC (en in iets andere bewordingen op de site van het Etang zelf)

Als ik nu de voorwaarden van de KSN erbij pak (hierboven gegeven door Klaas) dan lijkt mij dat dit water niet door de beugel kan.............. De vis komt niet van origine van dit water, en van goed visstandbeheer is ook geen sprake. (volgens mij heeft een gezonde populatie de opbouw van een piramide, dit lijkt echter meer op de toren van Pisa).

CC steunt echter dit water en geeft daarmee aan het allemaal wel oké te vinden wat daar gebeurt, en doet er zelf ook aan mee........ Krijgt CC nu ook een negatieve aanmerking op de lijst van "afgekeurde" wateren (/ verhuurders)? Of alleen het Etang zelf..............

Met vragende groet,
Kiron

_________________
Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-02-06 19:00 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-02-2003 20:31

HPE,

Dat toerisme lijkt me een logisch gevolg. Geeft in princioe ook niet. Let wel van een staatsvergunning komt er geld binnen. Op B-wateren is over het algemeen geen vergunning nodig.

Nederlandse overheid en meedenken. De gene met de oplossing biedt de meeste kans. Taak NVVS is in deze m.i. voorlichting.


Kiron,

Beetje glad ijs.

Maar stel nu dat CC of een andere eigenaar zegt ok jullie hebben gelijk. Wat zouden we kunnen doen om het te verbeteren? Stel nu dat ze ook een zeer dappere poging doen. Stel op al hun wateren.

Waar is de karpervisser in het algemeen meer mee gediend. De medewerking van eigenaren of 3 of 4 vissers die dan maar niet naar water x gaan? Zou het eerste geval een constructieve bijdrage zijn en het 2e een tijdelijke pleister?

Krijg je niet een beetje het idee dat zomaar raak trappen, wel leuk is maar eerder tegen werkt? Stroop en azijn?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

06-02-2003 20:46

Klaas,

Het brood uit de mond stoten van bijv. CC door bijv. (veel) negatieve reclame zou ook effect kunnen hebben.......... alleen daar is veel meer inzet voor nodig dan er nu is.... een utopie waarschijnlijk.

Denken dat CC nu opeens een stuk diervriendelijker te werk zal gaan, komt op mij nogal vreemd over. De verhuurders weten dondersgoed waarmee ze nu bezig zijn, het erge is dat ze er nog trots op zijn ook.....

Aangezien cc niet de eigenaar van het water is hebben zij geen zeggenschap over bijv. de visstandbeheer, en de oorsprong van de vissen. De enige mogelijkheid om 'een dappere poging" te doen is het niet meer verhuren van stekken op deze wateren..... En dat is alweer het brood uit de mond stoten!!! En dus (zeer waarschijnlijk) geen optie. .... Toch weer dat geld als drijfveer hé

Groet,Kiron
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

06-02-2003 22:04

zoals eerder deze discussie al tientallen malen aan de orde kwam, het draaid ze om geld, geld en nog eens geld. Want zonder geld is er geen brood op de plank. Zoals je ziet kunnen we volgens mij over dit onderwerp een boek schrijven. IK begon deze discussie om me te verontschuldigen en me te uiten tegen betaal water. inmiddels bevat deze discussie bijna 8 pagina's

het liefst had ik gehad dat er geen discussies waren over betaalwater. want dat betekende dat er hoogst waarschijnlijk geen waren. Maar helaas bestaat deze topic wel.

met vriendelijke groeten,

jamie justin


--------------------------------------------------

zeg NEE tegen betaalwater


------------------------------------------------
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

06-02-2003 22:32

Jamie,

En je punt is??

Klaas,

Wat Kiron aanhaalt staat inderdaad letterlijk op de site van CC en er staan nog veel meer wanpraktijken op vermeld. Maar hoe gaat de KSN in zo'n geval oordelen, gaan ze in zo'n geval de hele organisatie op "De Zwarte Lijst" zetten of gaan ze alleen een aantal wateren van deze organisatie op "De Zwarte Lijst" zetten??

Naar mijn idee zou in zo'n geval de hele organisatie op de zwarte lijst. (Eigenlijk moet de hele organisatie opheffen, maar dat terzijde) Want stel je zet alleen de wateren waarvan dit soort praktijken vermeld worden op "De Zwarte Lijst" en de organisatie heeft nog meer wateren dan zullen op de andere wateren na verloop van tijd ook wanpraktijken gaan ontstaan en dan kun je weer een nieuw onderzoek gaan houden.

Maar daarom zie ik ook niet zoveel in het onderzoek van de KSN, stel dat er na verloop van tijd een Zwarte Lijst is waarop een aantal wateren zijn vermeld. Denken jullie dan dat er niemand meer naar deze wateren toe gaan, was het maar zo simpel.

Ik ben dus zeer benieuwd wat voor standput de KSN hierover inneemt.

Met benieuwende groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

07-02-2003 16:33

dat is afwachten
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

08-02-2003 10:19

Jamie,

Ben in je postings eens wat duidelijker en onderbouw je meningen / standpunten eens.

Zo'n posting als hierboven daar heeft dus niemand wat aan. Als je aan de discussie mee wilt doen zorg dan dat je duidelijk zegt wat je wilt zeggen.

Dit is geen persoonlijke aanval naar jou, maar ik snap van zo'n posting als de jouwe helemaal niks en ik denk wel meer mensen. Dus ben AUB wat duidelijker.

Dus: Wat is afwachten????

Met vriendelijke groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

09-02-2003 13:40

lees eerst goed de rest van deze discussie en je zal het weten. over onderbouwen besproken , in het begin van deze discussie die ik ben begonnen hier over betaalwater, staat onderbouwing genoeg dus niet zeveren.

groeten,

jamie justin

---------------------------------------------------------------------------------------
zeg NEE tegen betaal water
---------------------------------------------------------------------------------------
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

09-02-2003 18:51

jongens jongens, wat zijn jullie slim zeg,....
ooit wel eens aan gedacht dat hier ook echte karpervissers op de site zitten die niet bij de ksn zijn aangesloten?
volgens mij niet, en ik ken er een aantal die netter met alles om gaan als de KSN ers
zelf.........
met groet marcel
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

09-02-2003 19:27

Jamie,

Ik heb het idee dat jij op sommige momenten gewoon roept wat andere mensen zeggen. Jij voegt zelf weinig nieuws toe, meestal roep je hetzelfde als anderen doen alleen dan in iets andere bewoordingen.
En om nou in elke posting te noemen dat jij deze discussie bent begonnen is ook niet echt vernieuwend.

Marcel,

Je hoeft ook geen lid te zijn van KSN om een serieuze karpervisser te zijn, er zijn in mijn ogen genoeg serieuze karpervissers die (nog) geen lid zijn van KSN. Maar de discussie gaat ook niet om het wel of niet lid worden van KSN het gaat over de betaalwateren. En naar aanleiding van het onderzoek van KSN kwamen we bij KSN uit.

Met vriendelijke groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

09-02-2003 20:34

Op 2003-02-09 20:32, schreef jamie justin bluming:
deze discussie begon ik over betaalwater...iedereen die reageerde zei het zelfde ....... dus vertel niet zoveel kwats op het bord.
-------------------------------------------
JOEP MELOEN ZEGT :
''Ik heb het idee dat jij op sommige momenten gewoon roept wat andere mensen zeggen.''

------------------------------------
nou joep jij was zeker de eerste die dit zei over napraters gesproken.........
''Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.''
-----------------------------------------

beschuldig andere dan ook niet als je het zelf ook doet.



greets JJ



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jamie justin bluming op 2003-02-09 20:36 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jamie justin bluming op 2003-02-09 20:37 ]</font>
edo krul
Berichten: 75
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: denhaag
Contacteer:

09-02-2003 21:01

betaalwater nee oke!
maar du der of madine vind ik toch anders
het is een natuurlijk bestand het is groot genoeg dus is blanken hier wel van de partij.
er zijn natuurlijk genoeg andere wateren in frankrijk waar je niet hoef te betalen
maar als je het nu een mooi water vind!
ik vis graag op du der en dat je er nu moet betalen jaaa wat moet je dan
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

09-02-2003 21:11

Jamie,

Volgens mij was jij degene die overtuigd is van de slechte kanten van betaalwateren. Vooraf wilde je naar een betaalwater toe en nu ben je ineens fel tegen betaalwateren. Een tijd geleden had je zelfs als onderschrift bij je postings: "Kiron heeft gelijk, zeg nee tegen betaalwateren".

Wie roept er dan mee met anderen??

Groeten Joep,
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

10-02-2003 09:41

Beste mensen (behalve Peter Emmerink),

Ik heb deze discussie zo objectief mogelijk geanaliseerd en ben tot de volgende conclusie gekomen; JAMIE HEEFT GELIJK.!!!!!!!!
Wie is deze (eindelijk zinnige) discussie eigenlijk begonnen? Dit is me nl. niet geheel duidelijk! :???:
Groet,

John
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

10-02-2003 12:25

John Kalishoek,

Gelijk heb je dat dit "board vervuiling" is, ik zal er vanaf nu ook mee stoppen. Maar ik ben het er niet mee eens dat dit een zinnige discussie is geworden ondanks ons. Lees mijn eerdere postings nog eens even na, daar staat naar mijn idee genoeg zinnigs in.

Met zinnige groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-02-2003 23:49

De KSN kan wel stoppen met de inventarisatie over betaalwateren, de mensen hier weten er zo veel over te vertellen!

Misschien moeten jullie die informatie die zeker berust op persoonlijke ervaring en ooggetuigen verslagen eens doorsturen naar de KSN. Zijn hun ook weer eerder klaar!

Succes verder met de dicussie

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2003-02-10 23:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-02-2003 12:22

Advertentie Fishabil in de Carpworld:

21 nieuwe veertigers aan het bestand toegevoegd...

Ze geven het nog toe ook!
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

11-02-2003 12:32

Laurens,

Zij zijn niet de enige die het openlijk toegeven, CC kan er ook wat van. Onbegrijpelijk maar waar.

Met niet-begrijpende groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

13-02-2003 17:08

wat bedoel je laurens????
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

13-02-2003 18:46

Jamie,

Lijkt me vrij duidelijk wat Laurens bedoelt he?

Dat men op betaalwateren een wanbeleid voert en dat men zomaar vissen uitzet zonder op iets anders dan de eigen portemonne te letten.
En hoe komt men aan 21 40ers??

Met voor Jamie nog eens uitleggende groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
jamie justin bluming
Berichten: 48
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: venlo

13-02-2003 19:34

dank je wel joep kanters , nu is het me wat duidelijker

met vriendelijke groeten,

jamie justin
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

13-02-2003 21:14

Geen dank :grin:

Met vriendelijke groet,

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-02-2003 01:35

Laurens, en er zit al 1000 kg karper per ha (en dat nog naast alle overige vissoorten)...
Het jaarlijkse budget van Fishabil voor aankoop van grotere en grote karper is 42.000 Euro. Mag je één keer raden waar die grote vissen vandaan komen.....!!!!
Duidelijk is in ieder geval dat het geen filantropische instelling is en dat dit geld verdiend wordt aan alle imbecielen die daar gaan vissen.
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

14-02-2003 09:01

Ik kan toch niet bevatten hoe iemand trots kan zijn om voor een belachelijk bedrag op zo'n belachelijk water te vissen. Maar jah dankzij deze mensen bestaan de BTW's nog altijd.

MVG Josse
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.