hoe visssen op casien

dieter smulders
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-11-2007 00:00

03-11-2007 00:05

is het een water met veel diepte niveaus ? is er altijd wel een visje te vange kan iemand mij wat uitleg geven over het water
have fun!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-11-2007 00:26

Grapje ?

Zo niet, mag ik vragen hoe oud je bent ?
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

03-11-2007 01:16

Meeste vissen komen van de midden. Verder is er nog ergens een brug, daar liggen ze altijd onder, mooi met het pennetje tegen een van de pijlers gooien...

:roll:
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

03-11-2007 01:58

ZIjn onderhand zat topics over toch? :D


Reken er wel op dat je zulke diepte's niet gauw ergens anders zult tegenkomen! En owjah..............dieptemeter levert zeker een groot voordeel op!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

04-11-2007 12:26

cassien ligt toch bij eindhoven in de buurt? dat is toch dat plasje wat naast dat andere plasje ligt. dat plasje heet volgens mij duder ofzo??
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

04-11-2007 14:06

j van der beek schreef:cassien ligt toch bij eindhoven in de buurt? dat is toch dat plasje wat naast dat andere plasje ligt. dat plasje heet volgens mij duder ofzo??



Ja klopt ga er wekelijks wat vangen eitje daar :roll:
het woord Cassien zegt toch genoeg
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

05-11-2007 08:36

dit is dus een van de redenen waarom ik niet meer actief post hier op het forum.
Waarschijnlijk is ook dit een jong iemand wat niet weet hoe een forum werkt, een beetje positief posten en een duwtje in de richting doen veel meer als dit soort KUT antwoorden.
Maarja, jullie hebben natuurlijk niet hoeven te leren. Jullie ken(nen)(den) alles al.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-11-2007 09:02

Mannen,

Ik snap dat jullie zo reageren, en dat dit soort vragen in jullie ogen storend zijn.
Maar jullie zouden deze jongen ook op de goede weg kunnen zetten... iedereen zal dingen moet leren, en heeft niet direct de wijsheid in pacht, ook ik niet.

Beste Dieter,

Mijn advies om goede informatie te krijgen is als volgt.
Probeer om te beginnen eens te zoeken op cassien ( navigatie --> zoeken ) .
En filter uit op categorie, zodat je alleen informatie krijgt over het vissen in Frankrijk.
Spit deze topics door ( voor zover deze goede informatie bevatten en niet off-topic gaan ( zoals hier ) ).
Je zult posts van mensen lezen die ervaring hebben op dit water, je kunt dan eventueel via een persoonlijk bericht ( PB ) contact opnemen, of je vraag in het topic erbij zetten, zodat de informatie ook met andere gedeeld kan worden die er behoefte aan hebben.

Probeer in ieder geval wel eerst te kijken of je de informatie kunt vinden op het forum zelf, post je vraag in een soortgelijk topic, sluiten de topics echt niet aan op de informatie die je wilt hebben kun je een topic openen.

Hopelijk kun je hiermee een goede kant op.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

05-11-2007 15:50

ach, wanneer zo'n vraag gesteld wordt vind ik dat er best met een knipoog
op gereageerd mag worden. Het is wel goed dat er in de loop van het topic
iemand is die het topic nog iets van informatieve waarde meegeeft maar
toch, komopzeg...
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

05-11-2007 16:39

Mijn advies is, ga naar France toe, pak een wat onbekender water in de buurt, ga een aantal dagen kijken bij cassien, keer volgend jaar terug met plan van aanpak..
Als je nog met zulke vragen zit, zal ik Cassien nog even laten voor wat het is..

Succes!
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

05-11-2007 16:53

Zou een extra binnenband meenenen, want Cassien is heel ver fietsen...... :lol: Vanuit Utrecht 1450 km......... Misschien kom je onder weg nog wat andere wateren tegen!!

Serieus: over Cassien is heel veel geschreven. Zoek maar ens via google........ Mijn gouden tip is>> vis met een scherpe haak en niet onbelangrijk>> Aas eraan doen :oops: (sorry kon het niet laten!!)

Oke dan ,een tip :je hoeft niet altijd ver uit de kant te vissen 8) En veel voeren is ook niet altijd nodig........... (bespaart spaarcentjes....)

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

05-11-2007 16:57

1450 KM op de fiets..

Dan heb jij je respect verdiend!!
Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

06-11-2007 13:01

Ehh Etienne,
Het is, om precies te zijn 1360 km vanaf Purmerend.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-11-2007 12:35

Bijna geen 1 member hier geeft er die jongen een antwoord waar hij iets mee kan. Jullie trokken er vanaf dag 1 al monsterkarpers op de kant, versiplde nix, want deden alles op gevoel ofniej? Ongelooflijk......alsof jullie de hair hebben uitgevonden.........geitewollensokkenmentaliteit hierzo :)
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

07-11-2007 15:27

geitenwollensokkenmentaliteit vs luiedonderitus :wink:

Toen ik voor het eerst van Cassiën hoorde ging ik op zoek naar naar boeken,
films, magazines en noem zo maar op om informatie over het water te
bemachtigen. Toen ons budget en materialenstatus het toelieten om naar het
zuiden af te reizen zijn we de diverse forums nog eens goed afgestruind, op
zoek naar alle mogelijke soorten info die we konden krijgen...

Ik trek mn geitenwollensokken nog maar eens extra hoog op, de antwoorden
op de door Dieter gestelde vragen zijn al lang en breed uitgeschreven in welk
medium en op wat voor manier dan ook.

een tikkeltje onnozel antwoorden is dan geen schande vind ik...

baai, grs sebastian
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

08-11-2007 18:11

Eenvoudige vragen, eenvoudig antwoord..... Ik sluit me geheel bij Sebastiaan aan. Ik ben ook naar Cassien geweest en heb me ook de info zelf gezocht. Dat hoort erbij, bij mij begint een sessie al thuis!! Al had ik niet veel gelezen erover, wel de Forums afgestruind!!.

Vragen over vergunningen, waterstanden, bereikbaarheid, wel/ niet nachtvissen, boot toegestaan (electro/ benzine motor) etc oke, maar als iemand naar Cassien wil en vraagt een Zoete boilie of Visgeurboilie dan snap je mijn inziens weinig van Groot watervisserij.....>. Niet dat ik de Expert ben.......

De hier gebruikte technieken, werkten daar ook :lol: Gewoon vissen alsof je een Dressuurputje bevist..... Leadcore, etc. uitgebalanceerd aas, etc. Zo heb ik daar vissen op de kant getrokken..... Je moet natuurlijk ook geluk hebben...... Ik heb mobiel gevist en dat kan werken!!

Die 1450 km, is als je even lang du Der rijdt....... en daar vraagt waar en hoe je er moet vissen dan hoef je misschien niet door te fietsen en daar je succes gaan beproeven. :lol:

Je visserij moet je mijn inziens opbouwen..... verstand komt met de jaren, of niet?! :lol:

Te vaak stellen, met alle respect!!, jongere vissers vragen over wateren in Frankrijk, die je niet even kunt gaan bevissen als je met Mamma en Pappa toevallig in de buurt op de camping zit...... (alhoewel dat kan natuurlijk wel :lol: )



Groeten een Opbouwer....... en part-time Blanker :cry:
carpangling rocks society sucks
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

08-11-2007 19:22

ja wil niet veel zeggen maar ga je echt zo ver rijden om een week of 2 weken op 1 vis of 2 te wachten.ik zie hier namen die dat wel doen.dit water is echt de moeite niet waard.
probeer maar
kapot gevist.
breek me de slurf niet open
Danny Mieremet

08-11-2007 20:48

Gelul!

Je kunt er nog prima je visjes vangen.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

09-11-2007 03:53

grapjas nu zul je paar mensen op t board hier pijn doen die konden t dus niet
waaaaaaaaaaaaaaa.
die troosten zich met wat geiten die ze op de berg gefotografeerd hadden na 1400 en meer km gereden te hebben.
sukkels.daar ga je echt niet voor hier zwemt kerp van 20 kg en nog meer zelfs.
maar omdat de zelfzekerheid er niet is gaan ze eerst kijken waar dikke vis gevangen word en dan met auto erheen.lol
rivier en maas kanaal.daar vang je mooihu vis, enkele hier die lukt dat aardig mooi zo.ga zo daar.ik vang nooit wat na 32 jaar wil ik ook wel eens na elke dag meerdere uren op t groot water te zitten.een kerp vangen .denk maar een korda filmpje te kopen meschien dan eens een vis.
geloof t of niet. maar met gelul kom je er niet formuleer je beter.
greets
nope
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

09-11-2007 13:12

ron thijsen schreef:formuleer je beter.


en hier kon ik mn lach dan weer niet inhouden... 8)
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

09-11-2007 14:38

hy onze fotograaf,en super grapjas.
breek me de slurf niet open
Danny Mieremet

09-11-2007 16:15

ron thijsen schreef:grapjas nu zul je paar mensen op t board hier pijn doen die konden t dus niet
waaaaaaaaaaaaaaa.
die troosten zich met wat geiten die ze op de berg gefotografeerd hadden na 1400 en meer km gereden te hebben.
sukkels.daar ga je echt niet voor hier zwemt kerp van 20 kg en nog meer zelfs.
maar omdat de zelfzekerheid er niet is gaan ze eerst kijken waar dikke vis gevangen word en dan met auto erheen.lol
rivier en maas kanaal.daar vang je mooihu vis, enkele hier die lukt dat aardig mooi zo.ga zo daar.ik vang nooit wat na 32 jaar wil ik ook wel eens na elke dag meerdere uren op t groot water te zitten.een kerp vangen .denk maar een korda filmpje te kopen meschien dan eens een vis.
geloof t of niet. maar met gelul kom je er niet formuleer je beter.
greets
nope



Misschien dat jij beter even weer de schoolbanken in kunt duiken!
Wat een schrijf/taal vaardigheid heb jij zeg. Ben erg benieuwd hoe je handschrift eruit ziet.

Onn-Topic: Er zijn mensen die kunnen vissen en er zijn mensen die NIET kunnen vissen. :wink:

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

09-11-2007 18:07

Sebastian Huvenaars schreef:
ron thijsen schreef:formuleer je beter.


en hier kon ik mn lach dan weer niet inhouden... 8)


:lol:

Ik kon het nauwelijks lezen.
~~Dreams can be true.~~
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

09-11-2007 18:10

ja was vergethu dat ik uit kiel kom.ben hier om werkzaamheden in de industrie dsm om afsluiters en een nieuwe fabr op te starten de ned hadden hier geen kennis van kan ook: http://www.hitma-process.nl/nm/196/Onde ... rs.html:en ben pas 3 jaar hier en na 2 jaar toch weer weg ga ik echt niet taal leren heb ik geen tijd meer om te vissen.
p.s ben geen duitser die vis dood.
zelfs bij ons in duitsland ondanks daar terugzetten flinke boete kan kosten
greets der ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

09-11-2007 18:26

Heil Ronnie :)