Vergunning Cassien

Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

11-10-2007 13:10

Naar het schijnt kun je bij Gerard en Chez Pierre niet meer terecht om een vergunning te kopen.
Heeft iemand enig idee waar men tegenwoordig de vergunning kan kopen (in mijn geval op maandagmorgen).
Misschien mensen die er net vandaan komen?
Gebruikersavatar
marco lam
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-08-2007 21:10

11-10-2007 13:48

hoi Johan,

ik ben net terug van cassien, je kunt je vergunning gewoon bij chez Pierre halen. In mijn geval was hij maandag de hele dag gesloten dus dan zul je even naar het centrum moeten. Waar je daar precies terrecht kunt voor een vergunning weet ik niet, maar dat je daar ook je vergunning kunt halen weet ik zeker.
anthony lagrou
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-02-2006 16:01

11-10-2007 17:48

Je kunt je vergunning ook kopen op één van de camping's! Is alle dagen open en koste van de zomer trouwens minder dan dat je hem ging halen bij Pierre!! Ongeveer 5euro minder..
Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

12-10-2007 14:02

Ok mannen, bedankt voor deze info.
bas oplaat
Berichten: 18
Lid geworden op: 03-10-2006 20:31

12-10-2007 17:17

Vraag me af of je nu ook nog boten kunt huren aan het meer wie kan me daar antwoord op geven ???
MIchael Deelen
Berichten: 27
Lid geworden op: 19-04-2006 22:12
Locatie: Bergschenhoek

12-10-2007 19:22

jazeker Bas je kan er ook gewoon boten huren aan het meer :wink:
Carpfishing Away Of Live....
bas oplaat
Berichten: 18
Lid geworden op: 03-10-2006 20:31

12-10-2007 19:27

Zijn er ook genoeg boten te huur niet dat er maar een paar boten liggen wand we gaan met 1 zodiac en we wouden een grote sleepboot huren voor de spullen .... en waar precies kan je ze huren wand ik lees overal dat chez pierre dichtzit en die ander ook maar wat is daar eigenlijk allemaal van waar .... ik ga namelijk zaterdag voor de eerste keer naar cassien...en kan wat dat betrefd nog wel wat raad gebruiken..
Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

12-10-2007 22:35

Bas,
Ik huurde altijd een boot bij Gerard. Toen ik hoorde dat gerard de boel verkocht had besloot ik voor de zekerheid een rubberboot te kopen.

Dat je zelf een Zodiac meeneemt is dus m.i. een goede keuze. Je kunt evt. een klein rubber speelgoedbootje meenemen voor je spullen. Ligt er natuurlijk aan met hoeveel jullie zijn.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

22-10-2007 11:37

bas oplaat schreef:Zijn er ook genoeg boten te huur niet dat er maar een paar boten liggen wand we gaan met 1 zodiac en we wouden een grote sleepboot huren voor de spullen .... en waar precies kan je ze huren wand ik lees overal dat chez pierre dichtzit en die ander ook maar wat is daar eigenlijk allemaal van waar .... ik ga namelijk zaterdag voor de eerste keer naar cassien...en kan wat dat betrefd nog wel wat raad gebruiken..


Vergunning is nog steeds te koop bij Pierre.
Boten kun je er ook huren, kost geloof ik wel 12 euro per dag.
Zoek een stek zo ver mogelijk achterin de noordarm, welke in deze tijd van het jaar het meest productief is ;)
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

22-10-2007 11:37

bas oplaat schreef:Zijn er ook genoeg boten te huur niet dat er maar een paar boten liggen wand we gaan met 1 zodiac en we wouden een grote sleepboot huren voor de spullen .... en waar precies kan je ze huren wand ik lees overal dat chez pierre dichtzit en die ander ook maar wat is daar eigenlijk allemaal van waar .... ik ga namelijk zaterdag voor de eerste keer naar cassien...en kan wat dat betrefd nog wel wat raad gebruiken..


Vergunning is nog steeds te koop bij Pierre.
Boten kun je er ook huren, kost geloof ik wel 12 euro per dag.
Zoek een stek zo ver mogelijk achterin de noordarm, welke in deze tijd van het jaar het meest productief is ;)

Suc6 gast
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

26-10-2007 14:46

O.s. heb ik van http://www.Carp.be, is dit nog steeds juiste info?
En het nummer wat erbij staat is dat van "De Gerard"? Wij willen ook namelijk graag een boot bij hem huren.

Nieuwe Reglementen voor 2004 in Cassien
De afstandsvisserij is gelimiteerd

Het is verboden de lijnen uit te varen. Enkel uitwerpen is toegelaten (dit word streng gecontroleerd, men komt 's morgens vroeg en dan legt men een papiertje op de spoel en u mag indraaien dan mag u terug uitwerpen en als het papiertje er niet af valt dan ben je gezien. Ze zeggen niet dat u mag 120 meter ver vissen maar het gaat hier om de techniek en de kracht van het uitwerpen dus kan je 170 meter ver werpen dan is dat geen probleem).

Een boot is toegelaten voor:

De dieptes te verkennen maar men mag geen vismateriaal en visvinder tergelijker tijd aan boord hebben (pas op want een goede vriend uit Nederland was daar in Januari 2001 en zijn visvinder is in beslag genomen hij was gewoon de diepte aan het verkennen zonder matriaal in de boot enkel maar visvinder en toch werd hij in beslag genomen)
Men mag er zijn markers mee plaatsen
Het recupereren van een vast gelopen lijn.
Het vervoeren (varen) van matriaal
Voederen?


Meer info kan u verkrijgen via volgende Tel nr: 00 33 493 60 7O 34 SARL LES BOIS DE CALLIAN GERARD THEVENON
Gebruikersavatar
marco lam
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-08-2007 21:10

26-10-2007 18:32

hoi Marijn,

allereerst maar even voor de duidelijkheid, Gerard is niet meer! De bootverhuur en vergunningen loopt nu via Philipe( chez pierre), dat is een restaurant verder.
wat betreft het regelement: ik heb nog nooit ondervonden dat er zo streng gecontroleerd werd, je mad idd je lijnen 'officieel'' niet uitvaren, maar ik heb er afgelopen september slechts 1 keer controle gehad. je moet gewoon een beetje uitkijken met wat je doet. Ik heb in de twee weken dat ik er geweest ben, maar 1 keer de controleboot gezien! Het risico blijft natuurlijk altijd voor jezelf, maar volgens mij valt het allemaal nog wel mee met de strenge controles.

groeten Marco
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

26-10-2007 19:57

bedankt Marco, die boten, zijn die dan ook te huur bij "Pierre" en moet je deze van te voren boeken of zij er altijd genoeg? Waar ligt pierre? (in zuid midden of etc.)

bvd, Marijn
Gebruikersavatar
marco lam
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-08-2007 21:10

27-10-2007 11:39

Er zijn genoeg boten te huur bij Pierre. Het ligt echt een paar honderd meter bij Gerard vandaan dus dat kan echt niet missen, Ik weet niet wanneer je er heen gaat, maar toen ik er was, was pierre op maandag gesloten.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

27-10-2007 12:02

Als je aankomt rijden vanaf de afslag langs de zuidarm is het het tweede "horecatentje" links. Bij Gerard werkte toendertijd trouwens wel een godslekker wijffie en deze zomer had ie een andere mooie meid staan...........zijn ook de enige 2 lekkere die er rondlopen daar, dus als je je verveelt of toch nix vangt zou ik zeker een biertje pakken ;)
Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

31-10-2007 13:08

Ben net terug. Bij het restaurant vlak voor de brug aan de linker kant kun je een vergunning kopen. Tevens kun je hier de auto bewaakt parkeren voor Eur 10,-.
Het is echter vanaf dit restaurant wat lastig je spullen in de boot te laden.

Gehele week geen controleurs gezien.

Ps: geen van de vissers die ik tijdens mijn sessie heb gesproken heeft een karper gevangen in deze periode (ook mijn maat en ik niet). Achter in de Noord tegen de barage aan zou zeer goed zijn gevangen, maar dat heb ik van horen zeggen.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

31-10-2007 14:01

Klopt, dat zei ik eerder in dit topic al. Zoek een stek zo ver mogelijk achterin de noordarm. Zeker deze tijd van het jaar houdt veruit de meeste vis zich daar op! Maybee ligt het aan de dieptes?
T loopt daar achterin tot ongeveer 40 meter diep. Ik heb het idee dat het grootste gros overwintert tegen de barrage aan.

Ik heb afgelopen zomer al nog nooit zoveel karper zien liggen als tegen de barrage aan. Het stukje waar je dus niet mag vissen, achter de boeien.
ben er heengevaren omdat er om de 3 seconden karper uit het water sprong............en mijn vermoedens werden bevestigd....... :P
(zie foto)

Onmenselijk........ik lieg niet als ik zeg dat ik nog nooit zoveel karpers bij elkaar heb heb zien zonnebaden, spelen en jumpen. Maybee waren het er wel duizenden!!! Karpers varierend van 6 tot 20 kilo met extreme schubbenpatronen, ver weg van de hoge hengeldruk, levend in vrede, zonder angst voor een vislijn of om gehaakt te worden...........schitterend gezicht!!


Afbeelding
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

31-10-2007 17:37

Deze keer wel een vergunning gekocht...?
Danny Mieremet

31-10-2007 19:10

Wat denk jezelf? Hij en een vergunning!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-10-2007 20:54

Vast wel Niels, hij vist ook voor en niet achter de boeien...
peter andrae

01-11-2007 15:26

Nou Sebastiaan dan had er bij mij een zak variantje,s ingegaan daar zijn cassien karpers ook niet vies van volgens mij.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

02-11-2007 14:01

Niels Hofman schreef:Deze keer wel een vergunning gekocht...?



Jongens wat heb ik jullie lieve opmerkingen weer gemist.
Hier spreekt wederom KW's grootste illegale hond. Mij wil je niet kennen op dit board..............ik ben een rotte appel. iemand die zich afzet van de gevestigde orde, die niet te sturen is. Niemand verteld hem wat hij wel en niet mag, consequenties aanvaard hij daarentegen wel. Dat maakt hem dan weer een "toffe lul"...........

En by the way:
Stiekem ondertussen niet te veel kwijlen allemaal he. En niet meer allemaal zoveel PB'en voor wat stekinfo of geile plaatjes, bij mij is dat allemaal illegaal. Dat zo'n kneus toch een roodgloeiende mailbox heeft. Of zou ik niet alleen zijn op dit board? 8)


Ontopic:
"Carte vacance". Cassien is waar voor je geld. Je mag er vissen met 4 hengels en vangt er fatsoenlijke vissen die wij misschien over 10 of 20 jaar ook wel hebben, als we maar blijven dromen en betalen!
Er komt geen hond hoogstens een kudde franse wilde zwijnen kan je het leven wat angstig maken......die zijn vaak wel vriendelijker dan de gemiddelde Nederlandse BOA.......Frankrijk is gewoon the place to be.



Kan ik hier in dit verotte Nederland niet zeggen, en kost het overigens nog veel meer centen ook. Dat geld gaat de koffieautomaat van de plaatselijk hengelsportfederatie in. Owneej.......ze geven ook "voorlichting" :P
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 02-11-2007 14:29, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

02-11-2007 14:02

Aart Lokhorst schreef:Vast wel Niels, hij vist ook voor en niet achter de boeien...


Waar baseer je dat op Aart?
Omdat je slechts 4 hengels links op de foto ziet?
Wel tof trouwens...............zo kijken de meeste controleurs er dus ook tegenaan, en het werkt! Niets is wat het lijkt he, in deze wereld.

:P
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-11-2007 22:04

Sebastiaan, wat mij betreft hoef je je echt niet groter voor te doen dan je bent...
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

03-11-2007 00:50

Joh ik maak maar gekheid Aart;)

Maar vInd je het niet grappig om te zien hoe mensen je veroordelen omdat je er een alternatieve denkwijze op na houdt hier?