Met de camper in Frankrijk...tips??

Plaats reactie
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

20-06-2007 00:28

Deze zomer hebben we een camper gehuurd. De bestemming is La France. Heeft iemand nog tips, suggesties, eventuele camperparkeerplaatsen aan het water :D ?

Ik hoor het wel.
crowbar soleil

27-06-2007 11:55

ja ik heb ook een camper en reis erg veel door frankrijk, wateren moet je zelf uitzoeken uit respect voor lokale vissers. (sorry)

Hints: Parkeer nooit langs snelwegen (overval gevaar) s'middags kan het vaak geen kwaat maar s'nachts gebeuren vaak dit soort dingen.

je mag nergens wildkamperen in frankrijk, boete's zijn niet weinig en direkt afrekenen. :evil:

zorg dat je de juiste vergunningen bezit plof niet zo neer, aan een water en begin met vissen!! zorg eerst voor een juiste vergunning. Franse zijn heel erg streng en boete's zijn heel erg hoog, zelfs kans op inbeslagnemen van hengels enz enz.

Het mooie is dat je bizonder mooie plekken tegen kan komen, waar mensen nooit van gehoord hebben (hou dat zo!) vergunningen kosten een paar euro, en dikke vissen (mogelijk) voor het oprapen succes met pioneren. :wink:
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

01-07-2007 12:11

crowbar soleil schreef:ja ik heb ook een camper en reis erg veel door frankrijk, wateren moet je zelf uitzoeken uit respect voor lokale vissers. (sorry)



Ja dat snap ik, het gaat mij ook niet om stekken (denk dat je bedoelt) maar om (legale) camperplaatsen aan het water. Ik zit met name in de bourgogne bij Bourg-en-Bresse.

Google earth, campingselect CD, de zwerfkaart, nu nog een collegiale karpervisser die wat tips heeft? w
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

01-07-2007 12:19

bij bourg en bresse (ben ik ook al eens geweest) heb je de doubs ligge dat is een rivier maar of daar karper opzit??? het ligt kortbij het meer van geneve. zoek anders een via google bijv: Pêche Bourg en bresse ofzo :D zo heb ik ook mijn info over The Lake of Annecy gevonde 8)
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-07-2007 16:11

Op de rivier Doubs zwemmen zeker karpers en er zijn zelfs enkele legale nachtviszone's op deze rivier.

Voor de zone's : http://www.carphunters.com

Gr
Alex
crowbar soleil

05-07-2007 23:13

Theo Belt schreef:
crowbar soleil schreef:ja ik heb ook een camper en reis erg veel door frankrijk, wateren moet je zelf uitzoeken uit respect voor lokale vissers. (sorry)



Ja dat snap ik, het gaat mij ook niet om stekken (denk dat je bedoelt) maar om (legale) camperplaatsen aan het water. Ik zit met name in de bourgogne bij Bourg-en-Bresse.

Google earth, campingselect CD, de zwerfkaart, nu nog een collegiale karpervisser die wat tips heeft? w


je moet goed kijken waar het mogelijk is om te parkeren als je een camper hebt, zet niet alles buiten zoals stoelen tafel enz enz je bent te gast, mits je betaald voor een camping, als je dat allemaal niet doet zijn franse nietzo moeilijk. zorg alleen voor je visvergunningen en water genoeg in frankrijk, veel plezier gewoon een aantal wateren selecteren en rijden maar. let wel op!! op heel veel wateren mag je niet nacht vissen.. :wink:
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

06-07-2007 12:15

Kijk is op campingsfrankrijk.nl,dan vind je genoeg info...
Plaats reactie