single-hook baits

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

03-01-2003 20:29

Kan iemand mij in een kort bestek uitleggen wat single-hook baits zijn ? Ik zag ooit een presentatie van Frank Warwick hieromtrent maar de essentie van de zaak is me ontgaan.
Pluk de dag
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

03-01-2003 20:59

Jean-Pierre,

single-hook bait betekent dat je alleen met je haakaas vist om op die manier vissen die door de wol geverfd zijn en voerplekken vermijden aan de schubben te komen. Je kan eigenlijk alle aassoorten op deze manier vissen, maar de pop-ups van Frank Warwick zijn (vaak) effectiever door hun felle kleur en baitbooster (sterk soort flavour dat je op de pop-up doet). Ook zal een pop-up vaak meer opvallen doordat het net van de bodem loskomt. Ik dacht (net als iedereen waarschijnlijk) toen ik deze pop-ups voor de eerste keer zag dat deze felgekleurde en sterk meurende toverballen nooit vis zouden kunnen vangen en al helemaal niet de gedresseerde vissen, maar het tegendeel bleek waar! Zeker nu in de winter kan dit aas héél productief zijn, omdat de vissen (vaak) niet erg actief azen en de felle kleur en sterke geur kan ze net doen besluiten om alsnog te gaan snacken....

mvg,
Remco
Plaats reactie