Salagou in de zomer?

Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-08-2006 12:02

Nou, ik heb nu een digitale camera gekocht, ik vond het kutten en kloten met een analoge camera maar niks.

En het was een topsessie omdat we veel gevangen hebben, maar niet echt zwaar (voor dat water). De eerste 3 nachten vingen we bijna niks, maar toen we gingen verkassen kwamen de runs achter elkaar.

Allemaal schubkarpers (en 1 spiegelkarper) tussen de 18 pond en de 34 pond. Wij hadden wat zwaarder gehoopt, maar dat zat er niet in.

We willen eind September weer terug gaan. Kijken wat dat ons brengt. Dit keer direct vissen vanuit camping Riri of misschien overvaren naar de overkant.

Even nog wat andere zaken. De hitte viel op zich wel mee. Er waren momenten dat we zaten te bakken in de zon, maar deze momenten doken we het water in.

Overdag vangen (wat ik dus niet gewend ben) gebeurt daar net zo vaak als 's nachts (althans, bij ons dan).

Het beste werkte daar voor mij een snowman. Ik had op alle 4 mijn hengels verschillende aaspresentatie's, maar de snowman deed het het beste van alle 4.

Op verschillende dieptes gevist, maar rond de 6/7 meter bleek het meest productief.

Zoete boilies vingen deze sessie meer dan vismeelboilies.

Wat mij ook opviel was dat de karpers van daar bijna allemaal een extreem grote bek hebben, hoe dit kan weet ik niet.

Een voorslag is een must. Mijn vismaat had dat eerst niet, maar na een aantal hele mooie vissen verspeeld te hebben, heeft ie dat toch maar gehaald bij de hengelsportzaak in Clermont l'Herault.

Van de genderarmerie hebben we geen last gehad, we zijn niet gecontroleerd op het afbreken van de tenten overdag.

En last but not least, wat een verschrikkelijk mooi water is Salagou.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-08-2006 15:56

Mourad,

Een prima resultaat zo midden in de zomer, chapeau!
Is ook een aardige stek zo vlakbij de oude brug.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-08-2006 19:31

Arno, laten we hopen dat ik het in September beter ga krijgen :lol:
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

25-08-2006 03:50

ik vetrek zaterdag naar salagou, ook op een camping beetje vissen enz. en andere dingen doen met m'n vriendin. op welke camping zat jij ??
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-09-2006 08:12

Chris Kroesen schreef:ik vetrek zaterdag naar salagou, ook op een camping beetje vissen enz. en andere dingen doen met m'n vriendin. op welke camping zat jij ??


Ik stond ingeschreven bij Chez Riri, maar ik viste zelf niet op de camping. Rechts van de camping heb je een oude, verzonken brug naar Clermont L'Herault. Daar viste ik, links van de brug. Op een wandelpad die eindigt in het water, de laatste stek van deze pad, bij het riet.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

10-10-2006 12:35

Zojuist vroeg iemand mij om wat tips wat betreft Salagou in de zomermaanden via een privebericht en het leek me wel handig om het hier ook gelijk te plaatsen, zodat anderen er ook hun voordeel mee uit kunnen halen en leren van mijn fouten.

Komt ie:


"Pablo, wat ik je zeg gewoon uitprinten, dit kan je echt een heleboel koppijn besparen.

Voordat je bij lac du salagou aankomt, rij eerst even naar de winkelcentrum van Clermont L'Herault. Ga daar naar de locale viswinkel en vraag naar een carte du vacance. Dat is een vakantievergunning voor in de zomermaanden en daar mag je 15 dagen aaneengesloten mee vissen, deze vergunning kost rond de 30 euro. Veel goedkoper dus dan een jaarvergunning. Neem je ID mee, want daar vragen ze naar.

Rij dan pas door naar Salagou. Clermon't L'Herault is namelijk onderweg. Als je eerst naar Salagou rijdt, dan pas naar Clermont, kost het je veel tijd.

Hou er ook rekening mee dat Clermont L'Herault 30 km verwijderd is van Salagou. Heen en terug per keer zou betekenen 60 km, dat is dezelfde afstand van hier (Amsterdam) naar Den Haag. Dat is veel. Koop dus gelijk veel eten zodra je daar bent om je vergunning te kopen. En abnormaal veel drinken. Je gaat daar in de zomermaanden ontzettend veel dorst krijgen. Een 5 liter fles water daar kost 70 cent, maak daar gebruik van! Ga geen water drinken van een van de campings daar, dat is niet zo puur als wij die hier kennen.

Je gaat in de zomer en in de zomer kan het behoorlijk warm worden daar! Overal om het hele meer heen zijn bergen. Die blokkeren een groot gedeelte van de wind, dus echte afkoeling heb je daar niet (als het echt te warm werd doken wij het water in. Dat koelt je wel af). Als het 40+ graden wordt, lijkt het net een oven. Koop dus geen eten wat kan bederven door de hitte daar. Ik zelf kocht daar blikvoer van de Franse merken. Voor 2,50 per blik had je een kant en klare maaltijd genoeg voor 2 personen. Het was nog te eten ook.

Sigaretten moet je van tevoren kopen hier. Supermarkten verkopen daar geen sigaretten, daarvoor moet je echt bij een tabakzaak of restaurants zijn. Het dichstbijzijnde plek om sigaretten te kopen daar (voor zover ik weet) is in een tabakzaak in hartje Clermont L'Herault. Dat is ongeveer 35 km rijden en ze kosten daar 5,50 per pak. Een alternatief zou het restaurantje zijn tegenover de tabakzaak, alleen die verkoopt het voor 9 euro per pak! Een vaste prijs voor tabak heb je daar in Frankrijk niet, zoals wij die hier hebben.

Nog een tip is om gelijk je tank te vullen zodra je aankomt in Clermont L'Herault. Het dichstbijzijnde pompstation vanaf Salagou is daar. Maak onderweg gewoon gebruik van de tolwegen/péages. Je bent in totaal 40 euro extra kwijt, maar je hebt geen/minder koppijn door files, etc. Want vergeet niet dat Frankrijk het fileland van Europa is in de zomermaanden!

Eenmaal aangekomen op Salagou, moet je niet bij de eerste de beste stek gaan zitten. De eerste keer dat ik daar ging deed ik dat wel, en dat kostte mij 3 dagen. In die drie dagen vingen we knolletjes van een pond of 8/9. Eenmaal verkast, begonnen de runs achter elkaar te komen.

Salagou is wel 1 meer, maar doordat het niet 1 grote cirkelvorm hebt, maar meer een boogvorm, lijkt het of je bij ieder stuk een aparte meer hebt. Ga niet zomaar ergens zitten. Kijk goed naar de plekken waar andere vissers vissen. Dat zijn vaak de stekken waar je moet zijn! Alleen wel een eind weg van die vissers natuurlijk.

Ga met je boot en visvinder het water op en bekijk de bodem goed, kijk waar eventuele obstakels zitten die het drillen eventueel kunnen belemmeren en breng dat allemaal in kaart. Theoretisch zou ik zeggen dat in de zomermaanden, waarbij het water 26/28 graden kan zijn, de wat diepere stukken het meest produktief zijn. Maar het praktijk bewees het tegendeel bij mij de eerste keer. Dieptes van ongeveer 6/7 meter waren het meest produktief.

Om je drinken toch een beetje koel te houden zocht ik het dipste punt op van het deel wat ik beviste, deed al mijn blikjes drinken en flessen water etc ineen grote bewaarzak, stopte er een aantal flinke stenen in (zodat het zonk naar de bodem), bond er een touw aan wat een meter langer was dan die diepte en aan die touw knoopte ik een lege colafles als marker. Hoe dieper je gaat, des te kouder het water, en dus je drinken. Hetzelfde deed ik met alle blikvoer.

In de zomermaanden wemelt het daar van de wespen. Ongelooflijk hoeveel wespen je daar hebt. In de zomermaanden heb je ook van die abnormaal grote wespen, hoe die heten weet ik niet. Als je allergisch bent (zoals ik) voor wespensteken, zou ik medicijnen (naalden) meenemen wat je direct in je bloedbaan prikt, en geen pillen. De steken van zo'n grote wesp kan dodelijk zijn, er is geen tijd om te wachten tot de pillen beginnen te werken. Ik zou zelf zo'n 5 literfles water door de helft knippen en het onderste deel (bakje) halfvol gieten met extra zoete limonade en ongeveer een meter of 20 van je vandaan op de grond neerleggen. Dit trekt de meeste wespen aan en die verdrinken in het bakje. (Liever hun dan ik).

Het is ook raadzaam om ingeschreven te staan bij een camping. Zodat je daar gewoon normaal kunt douchen en je accu van de electromotor op kunt laden. Een zonnepaneel helpt, maar het is gewoon veel beter om een gewone lader te gebruiken. Let op, benzinemotoren zijn daar niet toegestaan.

Officieel gezien moet je overdag de tenten afbreken, anders ben je aan het wildkamperen. Ik zelf deed het niet, en ben er ook niet op gecontroleerd.

Even over aas, ik viste daar met allerlei soorten aas. Tijgernoten, mais, pinda's, zoete boilies verschillende geuren en smaken, vismeelboilies (garnaal & squid) die ik van de hengelsportzaak kocht daar en niets deed het beter dan zoete boilies. Vooral scopex deed het echt goed daar. Vooral de snowman presentatie deed het em, een scopex boilie van mij en een kant en klaar gekocht popupje.

Een reddingsvestje in je boot is verplicht en maar goed ook. Er kan uit het niets een goede wind over het hele water waaien en wat extra zekerheid is nooit weg. Verder ben je verplicht 's avonds een lampje te laten branden, zodat controleurs weten waar je zit. Doe je dit niet, krijg je een boete waar je U tegen zegt.

En nog even iets, ik weet niet wat het is met die Fransen, maar of ze kunnen Engels en ze vertikken het te praten, of ze kunnen het gewoon niet. Maar een Fransman die engels kan is schaars, die vind je bijna niet. Schrijf dus van tevoren (als je geen Frans kan) alle belangrijke woorden en zinnen op een blaadje en neem die overal mee waar je gaat.

En het kan daar onweren, sjongejongejonge wat kan het daar goed onweren! Onweersbuien die je hier niet meemaakt. Zorg aub voor een goede tent, want als je die niet hebt, kan je een probleem hebben.

Het lijkt mij handig om dit ook gelijk op het Salagoutopic te plaatsen, zodat eventueel anderen hier ook hun voordeel mee uit kunnen halen en leren van mijn fouten.

Mourad"
Laatst gewijzigd door Mourad Aviara op 10-10-2006 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-10-2006 12:56

Mouran en anderen,

Toch even wat nuances aanbrengen in je verhaal Mourad. Op zich klopt het wel alleen er zijn nog wat andere mogelijkheden.

Voordat je bij lac du salagou aankomt, rij eerst even naar de winkelcentrum van Clermont L'Herault. Ga daar naar de locale viswinkel en vraag naar een carte du vacance. Dat is een vakantievergunning voor in de zomermaanden en daar mag je 15 dagen aaneengesloten mee vissen, deze vergunning kost rond de 30 euro. Veel goedkoper dus dan een jaarvergunning.


Dat is slechts gedeeltelijk waar. Een vacantie vergunning kan slechts in een korte periode uitkomst bieden. Deze kaart is namelijk slechts geldig van 1 juni t/m 30 september. Wil je vaker gaan in een jaar dan is dat wel iets om rekening mee te houden.

Rij dan pas door naar Salagou. Clermon't L'Herault is namelijk onderweg. Als je eerst naar Salagou rijdt, dan pas naar Clermont, kost het je veel tijd.


Dat ligt er maar net aan van welke kant je komt. Als je over Montpellier komt dan klopt het. Het is echter tegenwoordig korter en net zo snel om over Parijs en het spectaculaire viaduct bij Milau te rijden. Je kunt dan je vergunning kopen in Lodeve. Daar zit onder andere een sportzaak die vergunningen verkoopt. Hou er rekening mee dat hoe later je in het jaar gaat, hoe groter de kans dat er geen vergunningen meer zijn.

Koop dus geen eten wat kan bederven door de hitte daar.


Inderdaad iets om rekening mee te houden. Wij hebben echter altijd een camping coolbox op gas bij ons. Net even lekkerder dan uit blik een verse maaltijd. Overigens moet je daar in de zomer maanden wel enorm oppassen met je brander.

Kijk goed naar de plekken waar andere vissers vissen. Dat zijn vaak de stekken waar je moet zijn!


In mijn beleving klopt dit nou juist niet. Gezien de enorme drukte van vissers en de daar heersende lijndressuur, kun je beter de plaatsen op zoeken waar geen vissers zijn. Uiteraard moet dat ook wel bevisbaar zijn. De vis trekt daar enorm en mijd vaak de plaatsen waar veel lijnen door het water lopen. Naturlijk zijn er topstekken waar altijd wel vis gevangen wordt ongeacht het aantal vissers. Die stekken zijn schaars en de kans dat zo'n stek vrij is, is vrij klein.
rens slik
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-10-2006 16:58
Locatie: Schagen
Contacteer:

10-10-2006 21:24

Arno zou u mij de 2 kaarten van salagou kunnen mailen alvast bedankt.

rens,
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-10-2006 10:00

Hier hetzelfde eigenlijk weer, ook weer beantwoord via een privebericht. Dacht, ik zet dit hier ook gelijk op.

"Green hornet daar? NEE! Gebruik PB Armabraid! Reden: bodem daar is donkerrood/bruin-achtig. Je moet wel een onderlijnmateriaal gebruiken die wegvalt tegen dat soort bodemsoorten. Armabraid heeft zo'n kleur, die gebruik ik ook. Voor 's nachts maakt dat geen flikker uit, maar je zal zien dat je vaker beet zal krijgen overdag als je deze kleur onderlijnen gebruikt. Wil je een beetje een gecoate onderlijn gebruiken zoals de green hornet, gebruik dan de Fox Mask onderlijn. Zelfde functie, ander kleur dan de green hornet. Waar je alleen wel rekening mee moet houden is om donkerrode krimpkous of siliconentube te gebruiken als line aligner (als je dat gebruikt). Groen valt teveel op. Zoveel mogelijk rode dingen gebruiken. Zoals ook donkerrood lood. Ik zelf gebruikte die peervormige loodjes met een donkerrode coating erop, voelde een beetje ruw aan, weet niet of je die dingen kent. De lengte van je onderlijnen zou ik alleen niet te kort houden daar, op de een of andere manier ving ik meer op de wat langere onderlijnen dan op de wat kortere. Met langere bedoel ik rond de 30 cm.

Ik weet niet of je leadcore gebruikt, maar als je het gebruikt, gebruik dan de Twisted Leadcore van PB. Die is dun en heeft een bruine kleur. Wat ik je wel aanraad is om dan even met een watervaste stift je leadcore bij te werken, zodat het wat onderbroken lijkt. Gebruik daar geen toplood! Veel obstakels, dus je wilt je lijn zo hoog mogelijk houden. Wat ik zelf deed was na mijn leadcore een kraaltje zetten op mijn voorslaglijn, dan een (fox) sliding lead en dan een stuitje. Dit loodje houdt je leadcore toch tegen de bodem aan, en vanaf dit loodje kan je lijn gewoon direct vrij (schuin) omhoog lopen. Kijk of je gebruik kan maken van fluorcarbon voorslagen. Kosten wel iets maar, maar je schuin oplopende lijn is minder snel zichtbaar voor de vis. En zoals Arno al zei, zodra ze lijnen zien lopen, zijn ze weg. (Dat was ook de reden waarom ik zei ga een eind van die vissers vandaan, maar wel op dezelfde sectie van het meer).

En je hoeft niet de boot in en dan aan te slaan, gewoon aanslaan vanaf de kant. Maar het drillen vanaf de kant kan op zich wel, alleen je moet wel rekening houden met de obstakels op je stek. Ik zelf deed het bijna altijd vanuit de boot.

Zo'n pingpongbal systeem die je zag op de DVD van Cassien kan trouwens ook zoals je mij al vroeg, maar ik gebruikte dat niet. Valt allemaal teveel op. ALS je toch iets dergelijks wilt gebruiken, gebruik dan een lege AA flesie of iets dergelijks waar je in de dop een wartel hebt gelijmd en je hoofdlijn door het oogje laat lopen. Deze drijft op de oppervlakte en houdt je lijn dus vrij en valt dus minder op dan een pingpongbal op 1 meter van de bodem af. En als je met hetzelfde systeem vist als ik (met sliding lead) dan is een pingpongbal niet een optie. Het drijfvermogen van deze bal is groter dan het gewicht van de sliding lead, dus de sliding lead gaat niet op de bodem liggen. Terwijl als je het doet met een AA flesje, mijn hoofdlijn vrij door het oog van de wartel kan bewegen en mijn lood dus zinkt mits er niet teveel stroming staat (en je je waker niet te zwaar hebt staan). Het gebruik van zo'n fles zorgt er ook direct voor dat je je hengeltoppen gewoon lekker laag kan houden. Des te hoger je hengeltoppen, des te meer wind je hengels/lijn vangen. En tijdens het onweren zou je rodpod om kunnen waaien als je je hengels te hoog hebt staan (wat ik dus de eerste keer had).

Ik spreek je. Mourad"
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

03-11-2006 08:52

Hallo,
Kan mij iemand vertellen tot wanneer er gevist mag worden?
Het hele jaar door of....gaat het eerder dicht?
Zijn er op salagou ook stukken waar je niet mag vissen?
Wij willen volgend jaar naar de camping "Les Vailhés" gaan.
is er vanuit daar goed te vissen....heb een boot maar moet ik dan ver varen om aan goede stekken te komen?
Alvast bedankt.
Groetjes, Leon.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-11-2006 16:21

Het lijkt me beter eerst maar even de regelgeving voor 2007 af te wachten kan n.l. wat anders zijn dan 2006.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-11-2006 17:19

Aart,

Op zich verstandig natuurlijk, maar ik denk niet dat er veel zal veranderen ten opzichte van 2006.

Leon,

Wat is ver varen en wat is een goede stek? De ene stek is de andere niet, dit is sterk seizoens afhankelijk. De camping bij Vaihles ligt redelijk centraal en rondom deze camping zijn er al genoeg mogelijkheden.
Zorg dat je je accu's kan opladen, dan zit je nooit verkeerd. Hou er wel rekening mee dat deze camping beperkt open is. Tegenover Vaihles, in de hoek bij Liausson(zuidoosthoek van het meer) ligt een camping die wel het hele jaar open is.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-11-2006 19:23

Leon, waarom persé Les Vaihles? Zoals Arno al zei, deze camping is beperkt open.

Vanuit camping Riri kan je direct vissen (behalve in het hoogseizoen) en dan zit je op zich op een redelijk productief stukje van het water. Eventueel overvaren naar de schiereilandjes aan de overkant en je hebt totale privacy.

Nog anderhalve maand.. :lol:
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

07-11-2006 09:19

Mourad, Ik kies voor die camping...omdat ik daar van iemand zijn caravan kan huren. Ik ga in het hoogseizoen daar waarschijnlijk heen gewoon met mijn gezin. natuurlijk wordt er dan ook gevist.
Klopt het dat je op salagou een paar weken per jaar niet mag vissen? in april/Mei of zoiets? welke periode is dat? en mag er dan helemaal niet gevist worden? of alleen niet worden nachtgevist?
Mourad...waarom schrijf je onder aan je bericht..."nog anderhalve maand"? Groetjes, Leon.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-11-2006 17:32

Leon Lochtman schreef:Mourad, Ik kies voor die camping...omdat ik daar van iemand zijn caravan kan huren. Ik ga in het hoogseizoen daar waarschijnlijk heen gewoon met mijn gezin. natuurlijk wordt er dan ook gevist.
Klopt het dat je op salagou een paar weken per jaar niet mag vissen? in april/Mei of zoiets? welke periode is dat? en mag er dan helemaal niet gevist worden? of alleen niet worden nachtgevist?
Mourad...waarom schrijf je onder aan je bericht..."nog anderhalve maand"? Groetjes, Leon.


of je er in april/mei mag vissen durf ik je niet te zeggen. ik denk dat je er wel mag vissen, maar dat het vangen onmogelijk wordt in verband met eventuele paaitijd. maar nogmaals, ik weet dit niet zeker.

en nog anderhalve maand? dan ga ik er weer naartoe :lol:
speciaal vrij voor gevraagd. mijn vismaat ook. zou eigenlijk eind november willen gaan maar jammer genoeg gaat dat niet door.
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

07-11-2006 17:53

Mourad, je hebt een pbtje
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-11-2006 18:40

In 2006 mocht je vanaf de 2e zondag in april tot 1 juni niet nachtvissen op Salagou. Dit kan voor 2007 anders zijn maar dat is zeer onwaarschijnlijk.

http://www.pecheherault.com/index.php

http://www.pecheherault.com/index.php?p ... _ouverture

Hieronder nog even wat zaken uit het reglement:

- le dépôt des lignes en bateau est interdit dans le département de
l'Hérault.
- la pêche de la carpe de nuit est autorisée du bord seulement, du 1er
janvier au 2eme Dimanche d’avril et du 1er Juin au 31 Décembre.
Sur :
- Le Salagou
- Le Lez (du pont Zucarelli en amont à la 3ème écluse de Lattes en aval)
- L’Hérault à Agde entre le Pont SNCF et le bras mort du Canal du Midi
- L’Orb à la Malhaute (digue comprise entre les 2 buses).

- Sur le Salagou : Du 1er Juin au 31 Juillet, toute Carpe capturée devra être remise à l’eau immédiatement.

Les pêcheurs pratiquant cette pêche sont alors tenus de signaler leur présence par un dispositif lumineux.

Attention : le camping sauvage est strictement interdit.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-11-2006 19:43

Arno Spruit schreef:In 2006 mocht je vanaf de 2e zondag in april tot 1 juni niet nachtvissen op Salagou. Dit kan voor 2007 anders zijn maar dat is zeer onwaarschijnlijk.

http://www.pecheherault.com/index.php

http://www.pecheherault.com/index.php?p ... _ouverture

Hieronder nog even wat zaken uit het reglement:

- le dépôt des lignes en bateau est interdit dans le département de
l'Hérault.
- la pêche de la carpe de nuit est autorisée du bord seulement, du 1er
janvier au 2eme Dimanche d’avril et du 1er Juin au 31 Décembre.
Sur :
- Le Salagou
- Le Lez (du pont Zucarelli en amont à la 3ème écluse de Lattes en aval)
- L’Hérault à Agde entre le Pont SNCF et le bras mort du Canal du Midi
- L’Orb à la Malhaute (digue comprise entre les 2 buses).

- Sur le Salagou : Du 1er Juin au 31 Juillet, toute Carpe capturée devra être remise à l’eau immédiatement.

Les pêcheurs pratiquant cette pêche sont alors tenus de signaler leur présence par un dispositif lumineux.

Attention : le camping sauvage est strictement interdit.


Het gaat dus alleen om nachtvissen, Arno? Overdag vissen is in die periode dus geen punt?

Mogen er wel tenten opgezet worden aan de waterkant of is dat wildkamperen? Zo niet, is de enige optie 's nachts op een camping en overdag vissen?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-11-2006 23:24

wildkamperen is en blijft strikt verboden. Er zijn 5 viswachters en 1 wachtster. Ik heb zelden een lekkerder ding gezien. Natuurlijk was ik mijn vergunning kwijt. Ik vroeg om de handboei behandeling. Helaas...

Zoals de laatste 15 jaar al geldt: nix mag, alles kan, totdat men het zat is.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-11-2006 08:39

Mourad,

Het antwoord van Klaas zegt het al. Ik heb mensen gesproken die gewoon in die periode 's nachts visten zonder problemen. Maar ja, je weet, het behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ik zou het niet doen iig. Sterker nog ik zou in die periode daar helemaal niet vissen. Maar dat is voor ieder persoonlijk.

Controle is er niet of nauwelijks. Heb het zelf iig nog nooit meegemaakt. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn visserij zich afspeelde in periodes dat het er niet druk was(dus buiten het hoogseizoen). Dat scheelt alles.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-11-2006 11:22

Ze was echt lekker Arno. Jou pech... :P

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

08-11-2006 12:03

HE klaas

je heb je slaapzak toch wel gewassen zeker. :-?

ze was echt leker zeker als je al een week van huis ben.
(toch jammer dat ik die trui niet kon kopen ha ha ) :lol: :lol: :lol:

gr. dennis
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-11-2006 12:13

Ik heb ook altijd pech :cry: Klaas.

Ik heb van Wout begrepen dat jij ook een beetje pech hebt gehad.
Echt jammer.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-12-2006 07:45

Mourad Aviara schreef:en nog anderhalve maand? dan ga ik er weer naartoe :lol:
speciaal vrij voor gevraagd. mijn vismaat ook.


Het gaat niet meer door.. Boehoeeee :cry:
nico van meenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-05-2007 20:51
Locatie: deinze

17-05-2007 16:15

ik wou maandag vertrekken aldaar!maar lees hier nou net dat je niet mag nachtvissen tem 1juni!klopt dit?alvast bedankt!en moet zeggen dat er hier veel mensen hun best doen om alles mooi uit te leggen!zo moet het he :wink: