lac de vieilles forges

Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-10-2012 19:44

Heb je hier wat aan?

http://www.lacdesvieillesforges.com/reg_carp.html
onderaan staat info in het "engels" :D
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

03-10-2012 19:52

Naar mijn idee valt karpervissen onder categorie 2. Dit houd in dan je het gehele jaar mag vissen. Onder categorie 2 valt volgens mijn idee het roofvissen. Dit is van maart t/m september. Of ik zit er helemaal naast en is het net het omgekeerde. Maar daar ga ik niet vanuit. Heb hier zelf een jaarvergunning alleen daar staan de categorieën niet beschreven wat onder welke vallen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-10-2012 12:37

Wetgeving:

•Het is het gehele jaar toegestaan te nachtvissen. ( let op bij aflating van het water is het meer eerder gesloten) Uitzondering vanaf het strand tot de dam. In de bosrand niet voorbij de boeien.
•Nachtvissen alleen vanaf de kant.
•bewaarzakken zijn verboden.
•er mag een boot gebruikt worden met electra motor.


EDIT:

Ik heb hier nog een oude vergunning liggen van 2009 en 2010,en daar staat in Toute l' Annee. ;-)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-10-2012 12:50

Ow en om nog duidelijker te zijn

Nachtvissen gehele jaar toegestaan: Ardennes ( 08)

Lac Des Vieilles Forges.

Handig dat boekje ''Nachtvissen in Frankrijk''
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

04-10-2012 20:35

van de officiële site (pdf):
AAPPMA « Les Triages » de RENWEZ
• Le Lac des Vieilles Forges sur tout le pourtour, excepté :
- la partie longeant la Route Départementale n°40, lieu-dit
« Pont des Aunes »
- de la confl uence de la prise du ruisseau des Prises Pierret au bar
de retenue (côté les Mazures).
• Ouverture de la carpe de nuit du 1er février au 31 septembre 2012
dus nachtvissen van 1 februari tot en met 31 september

wat betreft de 2 categorieën, 1 is zeg maar forel water(duur), 2 is witvis water
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2012 09:14

Goh Bert, Frankrijk heeft dus een extra dag dit jaar (31 septembre 2012)...
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-10-2012 10:41

Afbeelding
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2012 16:57

Bert,

In het boekje staat gehele jaar nachtvissen.

Dus die info in het boekje klopt niet blijkbaar.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

05-10-2012 17:00

Op die pagina al eerder aangegeven staat inderdaad tot en met 30 september 2012. Dus de laatste maanden alleen overdag vissen dan...

Boekje lijkt inderdaad niet te kloppen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-10-2012 18:43

Ik weet niet wat en hoe het in het boekje staat, maar het boekje is voor 99% correct.
Je mag in het hele departement op de aangewezen zones het hele jaar nachtvissen, met uitzondering van vieilles forges.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2012 19:00

bert kamp schreef:Ik weet niet wat en hoe het in het boekje staat, maar het boekje is voor 99% correct.
Je mag in het hele departement op de aangewezen zones het hele jaar nachtvissen, met uitzondering van vieilles forges.



Toute l' Annee. (Gehele jaar)

Dus dat is net die 1 procent :)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

05-10-2012 21:25

Haha,
Dus de meningen zijn nog goed verdeeld :lol:
Ik ga er gewoon zitten en kijken of ik wordt weg gestuurd... :D
Groetjes, Leon
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-10-2012 21:52

De meningen misschien wel maar de feiten niet, en die zeggen dat het nu verboden is.

Leon, vroegâ mocht je er vanaf 1 mei nachtvissen en een maat dacht in april ook 'kijken of ik wordt weg gestuurd', hij moet z'n hengels nog terug krijgen.
Leen, als er in het boekje staat "vieilles forges: Toute l' Annee" dan is dit een fout, als vieilles forges gewoon in het lijstje staat onder alle nachtviswater dan is het een omissie.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-10-2012 12:22

Duidelijk zo verder allemaal lijkt me.


Leon,ik zou het er niet op wagen! Wij zijn er ook een paar keer geweest,en in die paar keren waren de controle's zeer scherp!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Robin Bulters
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2013 16:32
Locatie: Jura
Contacteer:

25-05-2013 22:35

Net terug van VF, meerval begint de overhand te krijgen! Bakken tot ver over een meter, ze worden echt groot nu Zag op de dieptemeter allemaal stofwolken van woelen van de meerval.
Viva la France, er zelf heen rijden biedt je de meeste kans!
Ap Vis
Berichten: 39
Lid geworden op: 12-01-2010 23:46

26-05-2013 20:22

Heb je verder nog wat up to date info , Robin?
Gebruikersavatar
sebastian brugman
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-09-2006 00:08
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

01-06-2013 17:54

Er word inderdaad nog steeds door de zeilschool met die oranje bootje met benzine motoren gevaren. Helaas heeft alleen de zeilschool en beheerders dit voorrecht, of misschien maar beter ook. Wij gaan eind van deze maand weer eens die kant op. Wegens omstandigheden al 2 jaar niet meer gevist, dus gaan we weer eens naar het voor ons goed bekende Vielles Forges. Bij terugkomst zend ik jullie en update.
Wie niet waagt wie niet vangt.. Gewoon het schepnet vullen..
Gebruikersavatar
Robin Bulters
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2013 16:32
Locatie: Jura
Contacteer:

24-06-2013 03:35

Bijzonder spijtig, maatje van me zit nu op Vieilles Forges e heeft allemaal dode vissen gezien (stuk of 20 op de foto's te zien) en gefotografeerd. Zal later even proberen wat foto's erop te zetten.

In en in triest ziet het eruit iig
Viva la France, er zelf heen rijden biedt je de meeste kans!
Gebruikersavatar
sebastian brugman
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-09-2006 00:08
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

28-06-2013 22:32

Zoals beloofd hierbij de update. Vandaag teruggekomen van 4 nachten vielles. Dode vissen hebben wij geen een gezien, dus weet niet waar je maat gezeten heeft maar er was geen teken van sterfte. Helaas zijn de berichten betreft de hoeveelheid meerval wel waar. Sommige vissers hadden er meerdere per dag en ook wij konden niet aan deze bolliemonsters ontkomen. Er werd over het algemeen zeer matig gevangen en geblankt. In middels zijn de jaarvergunningen €60.- en komt er €10,- voor een nachtpas bij of €30,- voor een 7-daagse vergunning en ook hier koop je voor €10.- een nachtpas voor een jaar bij.
Vergunningen te verkrijgen bij Tabac in Renwez en nu ook bij de camping aan het meer. Daarbij zijn er enkele nieuwe regels toegevoegd en is de nachtviszone nu zeer duidelijk aangegeven op de vergunning. Kaki, groen of camo tent verplicht, geen benzinemotor, nachtvissen van 1 april tot 31 sept, geen kampvuur, afval opruimen, en vis mag niet worden bewaard tussen zonsondergang en zonsopgang. Mocht je nog iets willen weten hoor ik het wel.
Wie niet waagt wie niet vangt.. Gewoon het schepnet vullen..
Gebruikersavatar
Robin Bulters
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2013 16:32
Locatie: Jura
Contacteer:

05-04-2014 16:03

Is er nog iemand een beetje '' up to date'' wat betreft VF? en bereid om wat info te geven met betrekking drukte en recentelijk bezoek, graag via PB. Donderdag vertrekken voor 5 dagen.
Viva la France, er zelf heen rijden biedt je de meeste kans!
bart soeteman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-03-2014 14:24
Locatie: Dordrecht

11-04-2014 01:57

nou robin,

Ik hoop dat jij mij wat info kunt geven als je terug bent ik ben namelijk van plan om eind mei daar een paar dagen te vertoeven.
Ben er 2 weken geleden nog geweest om eens een kijkje te nemen en er zaten al redelijk wat koppels aan de waterkant maar dan vooral aan de kant van het strand , de bosrand was helemaal verlaten kwam er natuurlijk ook een stel nederlanders uit hendrik ido ambacht
tegen die daar ook de put waren aan het opserveren.
(altijd weer die hollanders :lol: )
wij hebben wat plekken aan de bos zijde gepeild en de water tempratuur lag volgens de fish finder op 9 graden over het hele meer .

met vriendelijke groet bart
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

12-04-2014 12:47

Hoi Bart.
Ben er 2 weken geleden nog geweest om eens een kijkje te nemen en er zaten al redelijk wat koppels aan de waterkant maar dan vooral aan de kant van het strand , de bosrand was helemaal verlaten kwam er natuurlijk ook een stel nederlanders uit hendrik ido ambacht.

Je hebt dan toch slecht gekeken, of ik had mij goed verstopt in het bos, ik zat er wel degelijk te vissen. gr Johan
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

14-04-2014 11:56

Die 2 gasten uit Hendrik ido Ambacht en Maassluis :lol: zijn inmiddels terug van een weekje Vieilles Forges ,aangekomen op maandagmorgen en het was lekker rustig aan het water ,een koppeltje zuid Nederlanders zaten aan de dam en konden de vissen met moeite aan de schubben komen.
Wij hadden onze zinnen gezet op de stek op de hoek zodat we een mooi groot gebied konden bevissen ,en eventueel de korte zijarm inkonden bij stijgende watertemperaturen .
Gelukkig was die stek vrij dus daar kamp gemaakt en koffie gezet na een uurtje peilen en rommelen op het water wat stekken aangevoerd ,wat stekken werden instant bevist en er werden 2 stekken opgebouwd zonder erop te vissen ,dit zouden we 2 a 3 dagen volhouden en er dan op vissen.
Dezelfde dag al een run op een talud op een meter of 4 maar die vis werd gelost ,en de daaropvolgende nacht was het blank . Wederom wat verschillende dieptes opgezocht ,hengels verplaatst en aasaanbiedingen verandert en die nacht kwam er weer een visje uit en wel uit het diepste gedeelte de bedding . Daar 2 verschillende stekken gemarkeerd en wat zwaarder van voer voorzien en bevist ,de 2 andere stekken weer van voer voorzien in afwachting wat dat zou gaan brengen. Inmiddels was het woensdag en het werd al wat drukker ,het werd donderdag en weer wat drukker en vrijdag was het een invasie van kleine groene bootjes met daarop kleine druk gebarende groene mannetjes met tassen vol met eten en grote dozen groene flesjes :o
Gelukkig zaten wij op een stek tegenover de dagviszone zodat ze alleen naast ons konden zitten anders was de lol er goed af geweest :roll: Uiteindelijk telden wij zo rond de 30-36 man waarvan velen met 4 hengels dus best een zware hengel en lijn druk.
Uiteindelijk hebben de stekken die werden voorgevoerd geen vis opgelevert ondanks dat die tot het einde met 1 hengel werden bevist . De vissen kwamen allemaal uit de bedding op grote afstand ,die moesten allemaal met de boot gehaald worden ivm de vele snags .
In die week heb ik vele honderden meters vreemde lijn opgevist, divers montages en vreemde stukken lood geborgen , behoorlijk wat vuilnis gespot in het bos ,wat zeker ook afkomstig was van Nederlanders.
Al met al hebben we redelijk gevangen ,is de vis erg wispelturig best wel dressuurgevoelig ,moet je wel tegen een stootje en wat drukte kunnen.
Ik ben geschrokken van de toestand van een aantal karperbekken ,die toch flink beschadigd waren ,mijn mening door verkeerd gebruik van loodmontages en zware voorslagen ,ook die ik heb opgevist .
Er zwemmen mooi gevormde vissen op en laten we dat alsjeblieft met zijn allen zo houden .

Oja en voor de wat minder ervaren vissers het is zeker geen makkelijk water ,en zonder dieptemeter en boot niet te bevissen 8) 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
Robin Bulters
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2013 16:32
Locatie: Jura
Contacteer:

16-04-2014 14:31

Ik kom net terug van een heerlijke korte sessie op VF, heb 3 nachten en 4 dagen gevist op dit superwater, paar hele mooi vissen gevangen. Wat mij betreft is het een heel moeilijk water met name de obstakels, de hengeldruk en het harde werken voor de vaak kleine vissen.

Na meerdere keren flink naast de pot gepist te hebben was het nu eindelijk eens zoals ik me het had voorgesteld. Paar mooie, harde, bloedstollende(drills) runs op de goede momenten en een paar super mooie vissen. Als jullie deze willen zien moeten jullie binnenkort maar even de film kijken.

Het was echt ideaal visweer, baalde ervan dat ik naar huis moest, zeker toen het begon te waaien en een beetje miezeren. Gelukkig kan ik over 3 weken weer, volgende week start de Enduro die ze daar jaarlijks (meerdere keren) houden. Dan schijnen er zo 200 koppels te zitten en om de 20 meter een visser. Houd daar rekening mee heren als jullie willen gaan.

- Du jeudi 24 au dimanche 27 avril 2014 : Enduro carpe organisé par l'AAPPMA Les triages de Renwez

Bron: Lacdesvieillesforges.com
Viva la France, er zelf heen rijden biedt je de meeste kans!
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

18-04-2014 11:53

Volgens mij zat jij naast het strandje net op het hoekje ,je trok een vis voor het strand weg en smiddags zag ik je nog een vis drillen uit de boot ,die zat al een eind richting overkant als ik het goed zag ,het was zeker super weer ,jammer dat savonds vaak de wind wegviel .
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven