lac de vieilles forges

jeroen v/d linden
Berichten: 32
Lid geworden op: 06-12-2011 13:43
Locatie: Amersfoort

13-12-2011 16:01

@j v/d beek het probleem is juist de tyd en geld dus zal ik al de info wel van het net moeten halen.
Het liefst was ik naar madine gegaan. Ivm eerdere trip. alleen gaan we tevroeg, nachtvissen is daar pas vanaf 1 mei toegestaan.Forges leek me een pracht water alleen als het echt zo enorm druk is als dat ze zeggen ben ik naar alternatieven gaan kijken. Lees ook over bepaalde wateren dat het onveilig is zijn er ook berichten op forges over de veiligheid?Inieder geval thxs voor de reactie zo wordt ik beetje bij beetje wijzer :D greetz jeroen
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-12-2011 16:19

We hebben het hier over het vissen in Frankrijk in het algemeen Erwin. Dus niet specifiek Forges. Daar heb ik nooit gevist en daar zal je mij ook nooit zien ook. En dat weet jij ook wel ouwe helikopter piloot.....
Ben het dus met Joeri eens dat je ook moet investeren in een water. zomaar ergens aankomen en gelijk de sterren van de hemel vangen komt zelden voor. Of je moet met je neus in de boter vallen maar over het algemeen heb je even tijd nodig om een water te leren kennen. Forges heeft dan het grote nadeel dat je weinig bewegings ruimte heb kwa verkassen gezien het daar altijd vrij druk is. misschien is Madine dan ook wel een betere optie voor Jeroen en dan gewoon op de dag vissen.
Andre Burm
Berichten: 11
Lid geworden op: 06-05-2010 21:29

13-12-2011 19:12

Soms is vangen van kleinere vissen beter als dagen achtereen blanken daar waar enkel een handvol biggen zwemt he ! Afwisseling tussen beiden maakt de ware vissers.

Op VF heb ik al 5 a 6 sessies gevist en elke keer vis gevangen - de ene keer meer als de andere en naar mate je vaker komt leer je inspelen op de situatie en telkens meer van het water kennen.

Water bevat (of dat na de damreparaties nog zo is weet ik niet) een aantal lekkere visjes waar sommigen de neus voor op halen maar goed ! Rustig is het er soms echt wel hoor - maar als je in de nederlandse dagen (hemelvaart-pinksteren-bouwvak- hersftvak) gaat natuurlijk niet he maar dat is hopelijk algemeen bekend toch?........

Tank vol - gewoon domweg naar toe rijden op een zaterdagmorgen en kijken of het je wat lijkt.

P.S. Overigens kan je op Forges ook overdag vangen hoor.....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-12-2011 22:19

Waarvoor ga je niet gewoon naar Madine Jeroen?
Als je wilt heb ik nog wel wat informatie voor je.

Stuur maar een pb!
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

13-12-2011 22:44

haha helikopter pilot goeie mare forges is op zich geen slecht keus als je aan de overkant in het bos gaat zitten .ben er zat geweest en ook wel is zomaar 2 nachtjes en dan ook gevangen ook .ben het wel met de mensen eens dat het er erg druk kan zijn maar dat is meestal op de pieren .er zitten nogsteeds mooie vissen op afgelopen jaar zijn er weer 50 ponders gevangen .tis niet ver rijden met de auto en als je het niet erg vind om over te varen kan je best wel rustig in het bos zitten.ik zelf ga ook vaak korte sessies en mag niet klagen kwa vangsten ,juist uit die kleinere sessies leer je meer omdat je in een kortere tijd toch vis wil vangen.zelf zou ik de jongens wat kleinere wateren aanraden die zijn er zat in die buurt ,maarja ook daar kan het druk zijn .
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

10-01-2012 16:29

Iemand enige info of het de eerste week van Juli ook al druk is?

We willen met 5 of 6 vissers die kant op gaan..
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-01-2012 18:01

Bereid je erop voor dat je dan 2aan2 vist met zn alle bij elkaar zal zeker niet lukken. Dus zorg dat je drie keer alles bij je hebt zoals kook spullen en 3 goeie boten.
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

10-01-2012 22:36

Dat was ook de planning om 2 aan 2 te zitten. Maar als het enigszins mogelijk is wel allemaal aan dezelfde kant.. Gaan half februari die kant op, even kijken hoe het erbij ligt en wat info op doen!
kevin szameit
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-02-2010 12:40

10-06-2012 11:16

Hallo medevissers,

Ik heb een paar vraagjes over VF

Mag je er ook de hond mee naartoe nemen ?
En zou ik ook een vergunning moeten kopen voor het vrouwtje,
Ook al vist ze niet ? Dus een niet-visser

Bij voorbaat dank alvast voor eventuele antwoorden
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

10-06-2012 12:06

Kevin,

Voor iemand die er niet vist, hoef je ook geen vergunning te kopen.
Hond is toegestaan hoor.

Het is geen btw :wink:
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

19-06-2012 09:36

kevin szameit schreef:Hallo medevissers,

Ik heb een paar vraagjes over VF

Mag je er ook de hond mee naartoe nemen ?
En zou ik ook een vergunning moeten kopen voor het vrouwtje,
Ook al vist ze niet ? Dus een niet-visser

Bij voorbaat dank alvast voor eventuele antwoorden


Nee vrouw heeft geen verg nodig, wat ik je wel aanraad is je hond te enten tegen rabiës, dat is namelijk verplicht in Frankrijk, en om je hond te behandelen tegen vlooien en teken, en bij terugkomst direct een wormenkuur te geven.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

21-06-2012 17:15

Hoe is het gesteld met de paden daar, ivm de auto?

Zijn de stekken aan de overzijde van de camping ook per auto te bereiken?
Gebruikersavatar
patrick koks
Berichten: 27
Lid geworden op: 02-09-2007 18:50
Locatie: neer

25-06-2012 22:05

He jongens.wij willen ook gaan. Nu hadden wij de vraag ,wat kost een vergunning.
Heb je er week,maand of jaarvergunningen. en moet je ook nog een aparte vergunning erbij kopen voor het nachtvissen.

Patrick
ingo keulen
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-05-2010 16:47
Locatie: Amstenrade

27-06-2012 20:29

Vorig jaar ben ik de laatste keer naar forges geweest in augustus. Ik had een stek aan de boskant, dag van aankomst was de grond hard.. Na twee dagen regen was het 5 cm blubber dus je kan je wel voorstellen hoe de paden daar uitzien als het regenachtig weer is! Onbegaanbaar zonder goede 4*4..
Na 4 dagen regenen waren de paden echt verschrikkelijk, overvaren is veel makkelijker en je bent een stuk mobieler! Sommige stekken kunnen druk zijn.

Vergunning kan je per jaar maar een een vakantievergunning kopen voor 30 euro is ook mogelijk (een week geldig). Nachtvergunning en bootvergunning zit hierin, ook in de vakantievergunning voor een week. Volgensmij is de vakantievergunning het hele jaar te verkrijgen. Je kan de vergunning kopen in de tabacshop in Renwez, maar beter is les mazures waar een leuk viswinkeltje ligt langs de doorgaande weg aan de rechterkant van de weg als je vanaf het meer komt.

Succes als je die kant uitgaat!
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

29-06-2012 21:13

Wij vertrekken vannacht naar Forges..

De resultaten volgen volgende week wel op het board!
Gebruikersavatar
sebastian brugman
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-09-2006 00:08
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

07-08-2012 11:21

Voor jullie weer even een recente update betreft vergunningen. Tegenwoordig koop je een jaarvergunning voor €60,- en dien je een nachtvisvergunning te kopen voor €10,- extra. Bij elkaar dus €70.- voor een jaar pret. Vakantievergunningen zijn in de zomer maanden zo ie zo te krijgen voor ong €30,-. Je mag met een boot het water op mits alleen aangedreven met peddels of electromotor. Inmiddels zijn er aan de camping kant enkele nieuwe pieren en stekken bijgekomen. Tussen de pieten bevindt zich een trailerhelling en bij de zeilschool bevindt zich er nog een. Welke je gebruikt ligt aan je stekkeus uiteraard. Inmiddels zijn wij er al vele malen geweest en weten dat dit water niet gemakkelijk is. Soms vang je goed, een maand later blank je met dezelfde tactiek voer etc. Verwacht geen grote hoeveelheid vis op de kant. Het meer is verder relatief veilig m.u.v. wat auto inbraakjes. Haal alles dus uit het zicht. Aan de Boskamp komen met een auto is zo goed als onmogelijk. Kom dan met een echte 4x4 en dan wens ik je succes. Vanwege de afstand met Nederland (260km vanaf Tilburg) is het er heel erg druk geworden Succes en vang ze.
Wie niet waagt wie niet vangt.. Gewoon het schepnet vullen..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-08-2012 22:21

mits alleen aangedreven met peddels of electromotor


En de locals? Nog steeds met 60 pk door het water heen knallen zeker? Of is dat ook niet meer toegelaten?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

05-09-2012 20:43

Dit jaar al 4 keer geweest. Het is inderdaad zeer moeilijk water. Maar ik vindt het prachtig water en een zeer mooie omgeving waarin je je bevind. De eerste keer dat ik ben geweest in dit jaar was net na de paai en vingen we met zijn tweeen 13 (totaal 144 kg aan karpers) karpers in een lang weekend. Een aantal weken later vingen we in een lang weekend 6 kapers (totaal 83 kg aan karpers) Een paar weken terug zijn we een week geweest. We vingen toen totaal 27 karpers (totaal 365 kg). Tijdens deze sessies verspeelden we ook heel veel vissen. Vorige week vingen we daarin tegen in een week 9 karper op zelfde stek met het zelfde aas en het zelfde weer.

Vrienden van me hebben wat minder geluk gehad dit jaar. Die vingen dit jaar erg slecht. Deze vingen in 3 verschillende weekend sessies 4 vissen gevangen waarvan allen in de laatste weekend sessie.

De conclusie die ik uit dit prachtige water kan trekken is dat het erg onvoorspelbaar is. Daarin tegen heb ik op meerdere plekken gevist en is het van belang dat je die bodem en dieptes goed weet. Ook kan je gerust verkassen als je na 1 a 2 dagen niks heb gevangen. En dan vervolgens op een andere stek de vissen achter elkaar weet je vangen.

Wat wel jammer is dat het in sommige tijden van het jaar erg druk is! Het beste kan je je dan richtten op een ander meer in de buurt. Aangezien je met de zelfde vergunning op vele wateren mag vissen.

Zijn er nog meer mensen die dit jaar informatie hebben over de vangsten?
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

07-09-2012 07:39

Jullie hebben goed gevangen daar. Gefeliciteerd. Maar om te zeggen dat Vieilles Forges moeilijk is valt toch wel mee als je zoveel vis al hebt gevangen. Ben er ook verschillende keren geweest en ook geblankt. Is gewoon belangrijk om op de juiste stekken te zitten daar. Als je na een dag niets hebt al verkassen. Voorjaar bij de weg naar Renwez zitten en najaar meer richting dam, Pieren en zijtakje vermijden en je komt al een heel eind. Moeilijk is Orient of de Rhone of zo. Dit is een leuk beginnerswatertje voor de eerste keer Frankrijk alleen heel druk en dus niet op vrijdag of zaterdag aankomen.
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

08-09-2012 08:37

Hoi stijn,
Ik moet zeggen dat ik op een enkel keer na altijd wel goede ervaringen heb gehad op vieilles forges. Wel valt me op dat het de laatste 2 jaar veel minder gevangen wordt. Dit heb ik van diverse vissers en Franse locals opgevangen (hier heb ik regelmatig contact mee). De bekende stekken bij de dam en de tunnel bij de weg leverde weinig vangsten op vergeleken met andere jaren.

Wanneer je je goed verdiept in vieilles en meerdere keren al gevist hebt zal heb een stuk makkelijker gaan (meestal zo). Wanneer dit niet zo is blijft het een lastig water voor sommige. Dan kan je vaak blanken ipv de vissen vangen.

Het blijft voor mij leuk water. Ook omdat je tijdens het vissen in een mooie rustige omgeving zit.
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

03-10-2012 17:02

Hallo,
Kan mij iemand vertellen tot wanneer het karpervissen is toegestaan op vielles?
Als ik op de vergunning kijk zie ik staan tot 30 september(Maar er staat zo veel op de vergunning in het frans..haha), las op het forum dat er ook later in het jaar daar nog wordt gevist.
Nu had ik al van marco een pb berichtje dat je daar het hele jaar mag vissen op karper, en dat er andere regels gelden voor roofvissers.
Wie o wie kan dit ook nog bevestigen en heeft er ook later in het jaar gevist?
Groetjes, Leon
wessel van bakel
Berichten: 50
Lid geworden op: 20-09-2009 21:35

03-10-2012 17:16

wat ik weer tot 30 sept.. en dan is de laatste week ook nog een Enduro van Starbaits waar je niet zomaar bij kan aansluiten
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

03-10-2012 17:37

Aha, dus al verschillende meningen!?
Bij de enduro kan ik me zeker niet meer aansluiten...want die datum is al voorbij :wink:
Nog andere reactie's?
Gr, Leon
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-10-2012 17:44

Als jij leest 30 September in je vergunning,wat doen die andere meningen er dan nog toe?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

03-10-2012 18:04

Slecht geslapen? :o
Jij hebt de vergunning zeker niet?

Zoals ik al schreef is het niet echt duidelijk?
En staat er iets over 1e en 2e catogerie viserij.
En een hele was lijst aan termen in het frans, wat ik helaas niet goed beheers.

Wie kan mij wel verder helpen?

Gr, Leon