lac de vieilles forges

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

09-02-2006 17:18

Rene bedankt voor alle info , jammer dat ik de slideshow niet aan de praat krijg maar ga het nog even op een andere comp proberen die van mij is onderhand geschikt voor het bejaardenhuis.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

09-02-2006 18:51

@Rene Vermunt
Gewoon even om misverstanden te voorkomen dit :

"Vergunning kan je overigens halen in Renwez." dat is zeker waar alleen niet op de plek die jij beschreef ..

Renwez : Tabacerie
Daar zeg je gewoon tegen de Jongedame : un permit de peche .. carpe du nuit .. le lac . en je wijst een beetje richting lac , dan is het Aaah .. oui monsieur .. en alles komt in 1 keer goed.

In de kroeg in Les Mazures .. daar begrijpen ze je een stuk sneller als je een Leffe van de tap besteld , maar dat terzijde..

Revin :
"Bij het oude treinstation zit een tabacshop. Meestal zijn de vergunningen daar uit verkocht. Als je dan terug rijdt over de brug, kom je bij een benzinestation."

Gewoon Renwez doen dat is het dichste bij en het makkelijkst .. Revin is trouwens de andere kant op en een stukkie verder ..

Groeten

P.S. dit is geen kritiek of afzeiken hoor maar je zou toch die jongens het niet moeilijker maken dan het al is, niet dan ?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-02-2006 19:15

** Off Topic **

Mooie slideshow !! Duurt even voordat alles gedownload is, maar dan heb je ook wat ! :D

Je maakt me nu natuurlijk wel nieuwsgierig naar de rest !
CarpeR Diem
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

10-02-2006 21:49

Strakke slideshow Rene,

mooie foto's en echt Karpervis muziek! :D
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

10-02-2006 23:01

Koos, en andere cornuiten,

Sorry ik bedoelde Revin i.p.v Renwez
Ene... Revin is dichterbij dan Renwez toch ? Tenminste als je eerst vergunning haalt. Dan kom je er al langs. Renwez ligt dichterbij Vieilles Forges, da's waar. Maar wel aan de andere kant.

Zal van de week nog wat "slide shows" online zetten. Had eigenlijk niet verwacht dat er zoveel mensen plezier aan zouden beleven. Heb ze eigenlijk voor mijnzelf en vrienden gemaakt. Je moet toch wat met al die foto's he.
Ik ben wel voorzichtig met het plaatsen van bepaalde wateren, omdat niet alle wateren bij iedereen bekend zijn. Heb geen zin om andere te kwetsen die daar nog volop bezig zijn.... dus wees gerust 8)

Rene.
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

18-02-2006 20:59

Prachtige presentatie Rene,perfecte muziek keuze.Trouwens Within Temptation komt bij ons uit Waddinxveen.
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

28-02-2006 19:12

water ziet er prachtig uit maar valt er wel te vissen zonder boot?? M.b.t. obstakels. En kun je met je spullen aan de boskant komen zonder boot.

Hoor het graag

tjuus
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

01-03-2006 18:02

Thanks Ronnie, met al die boomstronken is een boot wel handig om uit te drillen. Als ik veel verspeel vanaf de kant dan ben ik daar aardig ziek van. Met de auto naar de stek is geen optie ( zag de foto's ) want als het gaat regenen ben je de pineut. En lopend met een steekwagen is dat te doen? Water trekt me wel voor m,n eerste trip naar france maar zoek me rot in de michelin gids en het boekje van aart maar het blijft moeilijk.

Tjuus
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

01-03-2006 21:56

@ Ronnie
Dat is nou precies het stuk waar je niet mag vissen ! ..
Het reservaat ook wel paaiplaats genoemd ..
Riskante onderneming om daar te gaan varen , laat staan vissen , gewoon niet doen dus .
De gene die daar gevist hebben (in dat reservaat) en niet zijn gepakt hebben echt mazzel gehad ..
Uiteraard zit daar heel veel karper , er wordt daar normaliter niet gevist, dus ook geen druk op de vis ..
Net voor de blauwe borden mag je uiteraard wel vissen , maar ga er nou niet achter zitten .. ze staan ineens achter je ,twee man sterk te paard.
Soms ook op de mountainbike , aardige gasten .. zijn de heren Gendarmerie de Peche als je je aan de regeltjes houdt maar , doe je het niet dan ben je de lul .. in het gunstigste geval mag je naar huis .
Zijn ze het een beetje zat , dan mag je ook naar huis maar dan veel euro'tjes lichter en een vette kater ..(en dan niet van de drank)
Dus .. wees gewaarschuwd ..
Groeten van Koos
lievens jurgen
Berichten: 34
Lid geworden op: 20-05-2005 20:49
Locatie: Markegem (belgie)
Contacteer:

02-03-2006 13:19

euh, bij mijn weten zijn de reservaten, bij de dam en langs de straat vrij
dus kan je er wel vissen
Gebruikersavatar
Yves Kemps
Berichten: 49
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00
Locatie: Beringen (Belgie)

02-03-2006 16:33

Inderdaad zoals Jurgen al zei,zijn de reservaten opengestelt sinds vorig jaar.
Hebben er controle gehad van de garde de peche toen we er zaten te vissen.Geen probleem.


Grtz :wink:
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

02-03-2006 19:25

Mag je hier wel met vier hengels vissen ??
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

11-03-2006 00:05

Even voor de goede orde....

Op Vieilles Forges mag je overal vissen , behalve bij ;

- Het strand recht voor de camping
- Direct Rechts van het strand waar de boten gestald liggen
- Aan de kant waar je aan komt rijden richting de camping tot het strand
- Aan het eind van de weg, na de dammen, tot de brug over de weg
- 50 meter links en rechts van de grote dam.
- In het reservaat, aan allebei de kanten !!!!!
- Aan de ene kant, tot net voor de "gezonken boot" in het water. Net na de bocht zeg maar.

Ikzelf heb regelmatig midden in het reservaat gevist. Ben nog nooit daar gecontroleerd. Dit was wel altijd vroeg in het voorjaar. En i.d.d stikt het daar van de vis. Wel eens 5 runs achter elkaar gehad in een uur tijd.
Pas i.d.d. op met een boot daar ! Het stikt van de stronken, en achterin loop je vast. Dit is wel dé hotspot van Vieilles Forges, maar zeer moeilijk te bevissen. Op 50 cm water stikt het daar werkelijk van de karper.
Op de dag trekken ze uit het reservaat en kan je net zo goed je hengels in je foudral laten. Maar na 22.00 uur gaat het helemaal los tot een uurtje of 09.00 in de ochtend.

Als je laat in Mei gaat moet je zeker niet in het reservaat gaan zitten.
Eerst komen de wilde zwijnen je de stuipen op het lijf jagen. En als je dat gehad hebt lopen er paarden bijna dwars door je tent met mannetjes met bonnenboekjes bij zich. Vanuit de toren bij de botenstalling hebben ze je al lang zien overvaren.....

Vindt het trouwens knap wie het ooit gelukt is om helemaal achterin het reservaat met een normale auto te komen. Dit is echt onmogelijk. Staat er geen water en modder dan zijn het wel kuilen van een meter diep !

Rene.
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

15-03-2006 22:45

Zijn de reservaten nu wel of niet vrij bevisbaar??
Volgens Jurgen en Yves wel !
Maar volgens Rene niet !
Ik neem aan dat Rene er het recentst gevist heeft en ga maar van zijn mening uit.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

16-03-2006 17:58

Volgens mij ook niet !

Ik heb er afgelopen zomer ook nog gevist en er een aantal "de lul zien worden " , na een waarschuwing van ondergetekende ! .. waren weliswaar Duitse jongeheren die het niet helemaal begrepen hadden , maar waren toch op korte termijn op ge toedeledoki'iet met een briefje op zak en een paar andere briefjes uit de knip.
Maar , als je een andere mening toebedeeld bent .. succes !
En .. vang ze !

Groeten van Koos.
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

16-03-2006 22:40

Dank je Koos.
Tja, we gaan pas eind mei misschien dat er voor die tijd nog wat meer duidelijkheid over wordt geschreven.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
lievens jurgen
Berichten: 34
Lid geworden op: 20-05-2005 20:49
Locatie: Markegem (belgie)
Contacteer:

17-03-2006 13:08

ben net terug van een 4 daagse,
geloof me vrij je mag vissen tot tegen de dam en tot tegen de weg,
er liggen boeien aan de dam, zelfde langs de weg,daar mag je wel vissen maar het gebruik van een boot is niet toegelaten.
anders mag je doen wat je wil.
en deze info is zeker het recenst !
gerwin berlo
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-12-2003 01:00
Locatie: den bosch

17-03-2006 19:28

heeft er iemand ook weleens problemen gehad met de kabels die over de gehele lengte door het water lopen?????? deze lopen voor de kribben langs....ook zit er om de zoveel meter en boei aan ....was trouwens een raar gezicht op de fishfinder......liggen deze er nog steeds in???
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

20-03-2006 19:11

Oke jurgen bedankt voor de info.
Vraagje nog, weet je hoe het zit met de bereikbaarheid van de mobiele telefoon heb je daar genoeg ontvangst ?
B.V.D.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Yves Kemps
Berichten: 49
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00
Locatie: Beringen (Belgie)

20-03-2006 19:24

Bereikbaarheid van je mobieltje is goed.
En ik kan Jurgen alleen maar gelijk geven.
Als je ons niet geloofd moet je er niet gaan zitten.

Grtz
:wink:
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

20-03-2006 19:37

Yves bedankt,wie zegt er dat ik jou of Jurgen niet geloof????
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

20-03-2006 20:30

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het gemiddeld gewicht daar. Zijn het nog steeds van die aquarium visjes of is het gemiddelde al iets opgelopen naar laten we zeggen, 20-22 pond?

De laatste keer dat ik er was, was in '98...
Toon mix, anders nix!
Helle Hans
Berichten: 10
Lid geworden op: 19-03-2006 03:46
Locatie: Z/Limburg

21-03-2006 22:38

Hallo hans!
Wat wou je prcies weten over het water??
Ik kan je wel al zo vertellen dat er wedstrijd is 25 t/m 28 mei dus die dagen is het onmogelijk om vrij te vissen.

Ik geloof dat ik las dat je een 30 lb motor had electrisch?! die is zwaar zat voor het water.Idd als de wind hard opstaat heb je dan wel standje 4 nodig om tegen de wind op te komen.

Reddingsvesten zijn er alleen verplicht tijdens wedstrijden/carp enduro's maar ik raad iedereen met een boot er zoiezo wel 1 aan! Veiligheid boven alles!!

Ikzelf vind omstreeks september een betere tijd om daar mn sessie te maken.....aangezien de karp naar mijn mening iets beter te haken is.

Voor de franssprekende onder ons kan je ook terecht voor de vergunningen bij:

Seddik AIT ABDELMALECK
La Carpe Mazuroise
46 Ter Route de Nouzonville
08000 charleville mezieres
0033(0)3245690 of 0033(0)681322169

Wanneer je nog geen carte du peche heb en deze daar wil laten kopen vergeet geen pasfotoos mee te nemen.

Vielles Forges is 150 hectaren groot - Het vis bestand is redelijk -het is niet echt een makkelijk water te noemen.

Tip* Boskant tegenover de dijkjes .... niet te ver uit de kant vissen (wanneer het regent word dit dus overvaren met het hele zooitje) aangezien de bospaden dan niet meer te berijden zijn.

Helle Hans Out!
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

22-03-2006 16:47

Helle Hans schreef:Hallo hans!
Wat wou je prcies weten over het water??
Ik kan je wel al zo vertellen dat er wedstrijd is 25 t/m 28 mei dus die dagen is het onmogelijk om vrij te vissen.

Ik geloof dat ik las dat je een 30 lb motor had electrisch?! die is zwaar zat voor het water.Idd als de wind hard opstaat heb je dan wel standje 4 nodig om tegen de wind op te komen.

Reddingsvesten zijn er alleen verplicht tijdens wedstrijden/carp enduro's maar ik raad iedereen met een boot er zoiezo wel 1 aan! Veiligheid boven alles!!

Ikzelf vind omstreeks september een betere tijd om daar mn sessie te maken.....aangezien de karp naar mijn mening iets beter te haken is.

Voor de franssprekende onder ons kan je ook terecht voor de vergunningen bij:

Seddik AIT ABDELMALECK
La Carpe Mazuroise
46 Ter Route de Nouzonville
08000 charleville mezieres
0033(0)3245690 of 0033(0)681322169

Wanneer je nog geen carte du peche heb en deze daar wil laten kopen vergeet geen pasfotoos mee te nemen.

Vielles Forges is 150 hectaren groot - Het vis bestand is redelijk -het is niet echt een makkelijk water te noemen.

Tip* Boskant tegenover de dijkjes .... niet te ver uit de kant vissen (wanneer het regent word dit dus overvaren met het hele zooitje) aangezien de bospaden dan niet meer te berijden zijn.

Helle Hans Out!


Die bospaden zijn dan met een tereinwagen toch nog wel te berijden?
Of is het zó erg?

Hoe diep zijn die sporen dan wel niet, een meter?
P.s. Nou weet ik nog niks over het gemiddeld gewicht...
Toon mix, anders nix!
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

23-03-2006 18:24

Rene Vermunt schreef:Hans,

Boot mag, alleen electromotor geen benzine.
Neem zwemvest mee, kan er erg spoken daar.
Tent wordt gedoogd, als je maar op de nachtviszone's gaat zitten.
Die zij er in overvloed.
Ga niet op de z.g.n dammen zitten, of je moet gek op brasem zijn.

Als je nog foto's wilt zien :
http://www.ziezotec.nl/karpers/vieillesforges.html

120 foto's in slideshow format. Krijg je een goed idee wat je te wachten staat.

Succes !

Rene.


Schitterende diashow rene!

Heb net echt zitten genieten... Is tenminste weer wat anders dan dat constante fototje van de zoveelste gevangen vis.

Echt goede foto's ook. Welk toestel heb je hiervoor gebruikt als ik het vragen mag? En alles handmatig ingesteld of ook veel op de auto-stand?

Die laatste vis is trouwens een wat beter hangbuikzwijntje... :wink:

Gr. Erik!