bootsticker

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik van Uden
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-12-2004 22:54
Locatie: Noord-Brabant

09-01-2006 12:34

Ik ga in het voorjaar naar een openbaar water in Frankrijk.. Nu heb ik wel wat gelezen over de zogenaamde boot stickers maar ik heb toch nog een aantal vragen.

Zijn deze boot stickers op ieder openbaar water verplicht?
Waar kan ik deze sticker meestal kopen?
Hoe duur is ie?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, verschillende stickers?

Wie mij kan helpen, bedankt...

Groetjes Rik van Uden
mijn target is genieten van elke gevangen vis
Gebruikersavatar
Rik van Uden
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-12-2004 22:54
Locatie: Noord-Brabant

10-01-2006 13:47

Betekent het uitblijven van reacties dat de frankrijkgangers deze bootsticker nooit hebben hoeven kopen en dat dit dus niet overal verplicht is...

ik heb erover gelezen op een franse site.. hier stond dat wilde jij met een boot dat water op je een sticker moest halen waarop stond dat je een karpervisser bent...

ik ga nog even verder op zoek...

we willen naar vieilles forges.. weet iemand zeker of dat deze sticker hier wel of niet verplicht is?
mijn target is genieten van elke gevangen vis
Sander Harders
Berichten: 33
Lid geworden op: 13-07-2002 02:00
Locatie: Den Haag

10-01-2006 21:16

Hoi Rik,

Gewoon ff vragen aan degene bij je jouw vergunning koopt.

Op openbare wateren heb ik een dergelijke bootvergunning nooit meegemaakt. Op sommige plassen waar ik heb gevist is echter wel een aanvullende zegel voor boten nodig (bv. Padoux). Deze zegel zit echter al bij de vergunning die nodig was om 's nachts op karper te mogen vissen. Kennelijk gaan ze er in Frankrijk vanuit dat een karpervisser altijd een boot nodig heeft.

Hoi,
Sander
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-01-2006 21:26

Op zich is dat helemaal geen vreemde vraag Rick. Wat jij meldt komt op enkele wateren voor.
Maar...in feite is het overal verplicht op openbaar water (meestal in de vorm van een GRATIS bootvergunning), maar normaal gesproken is er niemand die daarop let.
Vrijwel alle Franse snoek en snoekbaars vissers, die altijd met hun bootje op het water zitten, schaffen die gratis vergunning wel ieder jaar aan (moet vroegtijdig bij de 'ambtenarij' aangevraagd worden!).
Het is te lastig om hier allemaal uit te leggen hoe dat in elkaar zit en waar het niet specifiek bij de vergunning verplicht is moet je je er ook maar niet druk over maken.
Gebruikersavatar
Rik van Uden
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-12-2004 22:54
Locatie: Noord-Brabant

10-01-2006 22:22

Bedankt voor de reacties.. bij het aankopen van onze vergunning zullen wij er voor alle zekerheid nog naar vragen..

Voor ons is het de eerste keer openbaar water in frankrijk, zijn er verder nog dingen waar we zeker rekening mee moeten houden??

alle tips zijn welkom...
mijn target is genieten van elke gevangen vis
erwin schot
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2004 13:04
Locatie: scheveningen

13-01-2006 12:50

bedoel je niet een een vignette (zegel) op je vergunning als je een bood gebruikt met vissen.
deze had tot dit jaar altijd nodig koste 5 euro ongeveer bovenop je vergunning je kreeg dan een zegel dat je gebruikt maakte van een boot
deze is in departement meurthe et moselle afgelopen jaar afgeschaft
weet niet hoe dat in de rest van frankrijk geregeld is
deze sticker/ zegel is niet bedoeld om op de boot te plakken het kan zijn dat je het dus verkeerd gelezen heb

gr erwin
jacco noordermeer

13-01-2006 14:55

aart is het niet zo dat als je met een boot met benzine motor mag en wilt varen je die vergunning nodig hebt

ooit op lies geweest en daar moest ik ook een sticker op de boot hebben
om met een motor te varen

of ik daarvoor moest betalen weet ik niet meer
Plaats reactie