Lac de la Liez

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

19-05-2005 19:17

Beste boarders,

Heb al een zoekopdracht gedaan maar kan hier nog niet de info uithalen die ik nodig heb, dus hier enkele vragen ( Ben het boekje van Aart L. kwijt en mijn Frans is niet al te best ( ronduit slecht ) zodat ik van de franse visfederatie site ook niet veel wijzer wordt):

- Waar kan ik vergunningen halen en mag ik met deze vergunning ook
op 1 van de andere 3 meren vissen?

- Welke vergunningen heb ik allemaal nodig om hier te mogen vissen?
Ik ga in juni, kan ik dan beter een vakantieverguning kopen en zoja
mag je daar ook mee nachtvissen en een boot gebruiken of moet je
daar dan ook weer een aparte vergunning voor kopen?

- Hoe zit het als ik ga dagvissen; welke vergunningen heb ik dan nodig.
Hoe zit het met de regelgeving m.b.t. het dagvissen, mag ik wel in een
tent aan het water verblijven? En van hoelaat tot hoelaat mag ik dan
vissen?

Ik hoop graag op mijn vragen antwoord te krijgen, daar zouden jullie mij echt een dienst mee bewijzen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Martijn
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

21-05-2005 08:50

Hoi Martijn,

Antwoord op je vragen:

- Je kan naar Langres rijden en daar in de visshop een vergunning halen, je rijd gewoon naar Langres en dan wijst de rest zich vanzelf, is nl een vrij grote viswinkel maar ben even de naam kwijt.

- Je kan dan als je alleen in juni een trip maakt het beste een carte vacance kopen, dit is het goedkoopste en daarmee mag je in Juni vissen.

- Je dient bij deze vergunning van wel een Timbre d'bateu te kopen, dit is een soort postzegel die men op je vergunning plakt, deze kost je €17,- en geeft je het recht om met een boot te vissen.

- Je moet ook een nachtvistoeslag betalen, deze is ook iets van €11,- of zoiets... Anders ben je afhankelijk van het vissen overdag maar dat is ieders eigen keus...

- Houd er rekening mee dat Liez een stuwmeer is en dat het in de zomer (vooral eind zomer) wel laag water kan zijn. Laag water is niet erg maar te laag water dan wordt Liez gesloten.
Je kunt dan wel uitwijken naar een van de andere wateren, hier kan je met dezelfde vergunning terecht.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen...

Grts en good luck :wink:
marielle pansier
Berichten: 64
Lid geworden op: 01-07-2004 17:04
Locatie: Oss

21-05-2005 16:53

Hoi Martijn;

Ben net terug van liez.
Het water staat er zo hoog dat er op de nachtzones haast niet gevist kan worden.
Verder zijn er weinig stekken bevisbaar.
Ik ben daarom uitgeweken naar charmes en heb daar redelijk gevangen tot 37 pond.
Op mouch staat het water ook hoog maar hier is nog wel te visse maar ook hier geld ook maar een paar stekken bevisbaar.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

MvG M Pansier
Plaats reactie