lac de madine

Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

27-04-2006 19:16

Ik mailde naar de beheerde van Madine, die heeft mij een informatiepakket thuisgestuurd, maar in het frans. Nou is mijn frans alles behalve goed, maar volgens mij staat er dat het vissen voor een week daar 200 euro is? Die gasten zijn gek! Ik wilde 2 weken gaan, maar ik ga er echt geen 400 euro voor betalen..

En een vergunning is daar toch voor een heel jaar? En niet voor een week? Misschien dat ik het verkeerd heb begrepen.. :-? Omdat alles in het frans is begrijp ik er echt geen bal van. haha
Jan-Willem Arts
Berichten: 93
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

27-04-2006 21:00

Inderdaad ik heb vandaag papieren voor 2006 binnen gehad; op elke zone ongeveer de helft betaalstekken a 200 euri bovenop de vergunning, en de overige stekken zullen dus wel bomvol zijn. En strenge controles op 100m uit de kant, schijnt dat ze nieuwe booien neergelegd hebben!! Dus al met al einde Madine...(voor mij).
Wouter Foezenek
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-01-2006 22:21
Locatie: etten-leur

27-04-2006 22:05

hoi Jan-Willem

ik vertrek binnenkort naar madine en ik wil bij de dam gaan zitten en mijn vraag aan jouw was zijn dit nu ook betaal stekken of gaat dat pas per 1 juli in ???

mvg wouter
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

02-05-2006 12:50

kom net terug van Madine

de controles zijn er idd erg streng.
ben op 3 dagen 4 x gecontroleerd.
2x de lijnen moeten binnenhalen zodat ze konden zien hoe ver we ongeveer visten.
en ook of we wel recht vooruit visten en niet naar links of rechts.
Ook het dagvissen onder een ovaltje is verboden zelfs als het regent.
Ook de vangsten waren slecht .
Bij vertrek zaten intussen alle nachtstekken al zo,n beetje vol en het ziet er naar uit dat dit de komende weken ook zo zal zijn.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-05-2006 21:58

Nou, dat wordt dus niks met Madine. Willen ze het aantal vissers terugdringen ofzo? Want met dit soort ongein is het al niet eens meer leuk om daar te vissen. :evil:


Richard van den Broek schreef:kom net terug van Madine

de controles zijn er idd erg streng.
ben op 3 dagen 4 x gecontroleerd.
2x de lijnen moeten binnenhalen zodat ze konden zien hoe ver we ongeveer visten.
en ook of we wel recht vooruit visten en niet naar links of rechts.
Ook het dagvissen onder een ovaltje is verboden zelfs als het regent.
Ook de vangsten waren slecht .
Bij vertrek zaten intussen alle nachtstekken al zo,n beetje vol en het ziet er naar uit dat dit de komende weken ook zo zal zijn.
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

08-08-2006 00:55

Dus het idee van lekker overdags vissen op een dagstek en s'nachts de hengels binnendraaien en aan het water overnachten zit er niet in ?

Is er misschien iemand die dit kan bevestigen?

hoop wat te horen,

Mvg Marco
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-08-2006 10:27

Ik snap überhaupt niet dat men wil vissen op wateren waar je moet aansluiten voor je stekkie en je niet echt je eigen ding kan doen(afstand, recht vooruit vissen e.d.). Er zijn zat wateren in Frankrijk waar je dat wel kunt doen. Maar goed het zal bij velen wel om de namen te doen zijn. (Madine,La Liez, Orient, Du Der....).
Zo ben ik immers ook ooit 1 keer op Cassien terecht gekomen, en toen gingen mijn ogen echt open.
Pionieren is er voor velen niet bij, onbekend maakt vaak onbemind.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben me namelijk absoluut bewust van de schoonheid van de vissen die er zwemmen. Deze vindt je echter ook elders waar je wel (redelijk) je eigen ding kan doen zonder allerlei streng gehandhaafde regels en andere vissers die in je nek staan te hijgen totdat jij weggaat. Zeker als je bereidt bent om "slechts" overdag te vissen.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

08-08-2006 16:39

Salagou was/is ook niet zo onbekend hoor :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-08-2006 18:51

Arno Spruit schreef:Ik snap überhaupt niet dat men wil vissen op wateren waar je moet aansluiten voor je stekkie en je niet echt je eigen ding kan doen(afstand, recht vooruit vissen e.d.). Er zijn zat wateren in Frankrijk waar je dat wel kunt doen. Maar goed het zal bij velen wel om de namen te doen zijn. (Madine,La Liez, Orient, Du Der....).
Zo ben ik immers ook ooit 1 keer op Cassien terecht gekomen, en toen gingen mijn ogen echt open.
Pionieren is er voor velen niet bij, onbekend maakt vaak onbemind.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben me namelijk absoluut bewust van de schoonheid van de vissen die er zwemmen. Deze vindt je echter ook elders waar je wel (redelijk) je eigen ding kan doen zonder allerlei streng gehandhaafde regels en andere vissers die in je nek staan te hijgen totdat jij weggaat. Zeker als je bereidt bent om "slechts" overdag te vissen.


Het grote probleem, Arno, is dat het niet echt dichtbij is. Doordat het niet dichtbij is, zijn mensen vaak genoodzaakt om informatie over wateren te verkrijgen via internet. En op internet is informatie over de wat maagdelijkere wateren waar jij naar refereert schaars. Je vindt veel meer informatie over de wat bekendere wateren zoals Salagou, Du Der, Madine, etc.

Denk dat dat een grote rol speelt in het beslissen over de potentiele wateren waar je kan vissen.

Dat is bij mij wel het geval.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-08-2006 23:04

Kennelijk is het nog lang niet iedereen duidelijk hoe dat in elkaar zit in Frankrijk (overdag vissen waar niet 's nachts gevist mag worden, maar wel 's nachts in je tentje verblijven, uiteraard met de hengels opgeborgen), wanneer is dat niet toegestaan:
- de visrechthebbende kan dat in haar vergunningsvoorwaarden of overige reglementen verboden hebben
- als er bordjes staan die dit verbieden
- de betreffende gemeente (of gemeenten) kunnen dat verboden hebben in een gemeentelijke verordening

Het eerste en tweede is dus nog niet zo moeilijk te achterhalen, maar wat terzake daarover in de gemeentelijke verordening staat, daarnaar moet je bij het gemeentehuis (Marie) informeren. Dit kan natuurlijk ook vooraf telefonisch.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-08-2006 09:38

Hoi Ruud,

Je hebt gelijk, Salagou is zeker niet onbekend :lol: . Alleen de hengeldruk is, de laatste jaren, in vergelijking met "de andere bekende wateren" peanuts. Zeker in het najaar en winter. Tot 2004 was het nachtvissen na 31/10 niet toegestaan. Omdat dat sinds 2004 wel mag onstond er een totaal nieuwe situatie die nog steeds maximaal te benutten valt omdat er dan nauwelijks gevist wordt daar.
Dat zet e.e.a wel weer in een heel ander perspectief nietwaar?

Aart,

Er zijn mijns inziens ook meer dan genoeg mogelijkheden om overdag te vissen en 's nachts in je tentje te slapen zonder de regelgeving te overtreden (als deze regelgeving lastig te achterhalen is, b.v. omdat men de taal niet of onvoldoende machtig is). Er zijn b.v. zat campings die aan, of vlakbij, goede tot zeer goede wateren liggen. Je bent dan niet meer beperkt tot dat eeuwige nachtvissen. Je moet alleen de discipline op kunnen brengen om iedere keer je spulletje op en af te bouwen. Kun je dat opbrengen, dan gaat er een wereld voor je open met ik denk verassende resultaten.
Ik denk dat als men reeël naar de resultaten kijkt, veel vis gewoon gevangen wordt op de "legale" uren.

Mourad,

Wat je zegt is absoluut waar en begrijpelijk. Je rijdt dat stuk wel met verwachting om wat te vangen. Echter de "gouden eeuw" ligt vaak vlak na de "ontdekking" van een "nieuw" water. Als je er over een water leest of hoort ben je meestal al te laat. Pionieren kost tijd en je zult vaak op je gezicht gaan, maar als het je lukt kun je even vooruit met een smile van oor tot oor op je gezicht.