Mittersheim

Plaats reactie
Ben van de Linde
Berichten: 50
Lid geworden op: 25-08-2004 13:16

21-03-2005 12:55

Hallo mede-forum gebruikers,

Zijn er onder jullie die ervaring hebben op dit water in Noord-Frankrijk?

Zo ja, willen jullie deze ervaring delen?

Wij plannen er een 4-daagse sessie midden augustus, alle info ten zeerste geapprecieerd.

Mvgr.

Ben
Wie het kleine niet eert, is het grote ....
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-03-2005 14:23

Ben,

Misschien ben je ervan op de hoogte maar Mittersheim hoort bij 'ik zou het maar het plassengebied van Gondrexange' noemen.
Op al deze plassen waaronder Petit stock, Etang de Gondregange en Mittersheim mag je al jaren niet meer nachtvissen. Tevens zijn tenten en vuur ten strengste verboden.
Toen er nog wel 's-nachts gevist mocht worden ben ik er vaak geweest (behalve op Mittersheim). Ik heb toen regelmatig te maken gehad met een fanatieke controleur cq boswachter, dus pas op.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Ben van de Linde
Berichten: 50
Lid geworden op: 25-08-2004 13:16

21-03-2005 17:04

Wat het nachtvissen betreft daar ben ik van op de hoogte dat is trouwens zo op te veel Franse waters.

Echter wat het de problematiek van de tent betreft, is mijn ervaring dat als je effectief 's nachts niet vist dit oogluikend wordt toegestaan.

We zijn vorig jaar eens gaan kijken naar Mittersheim en het leek ons een meer dan aardige plas water om eens ons "geluk" te proberen.

Echter alle info is meer dan welkom,aangezien we niet zomaar ergens weet ik veel waar zouden willen gaan zitten. Gezien de korte tijdsduur van de sessie hebben we niet echt de tijd om eerst een grondige verkenning van de 400 Ha te doen. Ook over het eventuele bestand tasten we nog volledig in het duister.

Zij die zich geroepen voelen om een licht te laten schijnen, hou je vooral niet in.

Mvgr.

Ben
Wie het kleine niet eert, is het grote ....
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-03-2005 22:37

Ben, dat het nachtvissen op teveel Franse wateren verboden is volgens jou daar is een duidelijke verklaring voor.
In de Franse AAPPMA's (HSV-en) besturen zitten, net als in Nederland, maar erg weinig karpervissers en het is niet meer dan logisch dat de overige vissers (roofvissers of vaste stokvissers) in die besturen zich absoluut niet druk zullen maken om het nachtvissen op hun verenigingswater(en) toe te staan.
Sorry, maar ik kan je niets vertellen over het bestand op Mittersheim, vermoedelijk in verhouding ongeveer idem als op het Grote Stock.
Plaats reactie