Lac de Jaunay

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

22-02-2005 16:51

Wie heeft er informatie over dit water? Ik ga deze zomer met het gezin op vakantie naar dit (relatief) schaarse karpergebied. Ik heb een camping geboekt aan dit meer.
Wie heeft hier ervaringen opgedaan tijdens zijn zomervakantie en wil daar wat over vertellen. Dat mag natuurlijk ook aan mijn persoonlijk mailadres als je dat liever doet.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

01-03-2005 16:10

Hoi Peter,

Mijn ouders gaan in de zomer ook naar deze camping dus zal ik er waarschijnlijk ook wel een weekje gaan vissen.
Wat ik weet over het meer, het is 114 hectare groot en er schijnt aardig wat karper te zitten. De zwaarste die daar is gevangen is 41 pond, maar dat is dan wel een uitschieter.

Voor nachtvissen kun je een vergunning halen bij de nabijliggende campings.

Misschien tot daar,
Joachim
stef v.d linden
Berichten: 39
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-03-2005 12:41

hoi Peter,
ik ben daar een aantal jaren geleden geweest en heb daar ook op karper gevist.Het water is in twee delen gesplitst door een weg die er over hen gaat.ik heb alleen in het gedeelte gevist wat aan de dam grenst(is een groot mooi stuk)hier bevint zich ook een nachtvis zone.Het bestand is er inderdaad groot maar in de zomer is het er moeilijk vissen ivm groot aanbod van natuurlijk voedsel(kreeftjes ed).Aan de overkant van de nachtvis zone is een baai ondiep met lellies en meer begroeing.Hier heb ik leuk gevangen.Als je wat bewoners wil zien moet je naar de creperie aan het meer gaan daar hangen een aantal fotos van een Engelsman die daar goed heeft gevangen.Hennep,mais ed hoef je niet mee te nemen want in st jilles de croix vie zit een gamme vert(franse boerebond)en die hebben genoeg en goedkoper als hier.Wij stonden op camping la guyonniere en hierop was een piep klein meertje stampvol met een jarige karpertjes leuk met een bamboe hengeltje en mijn dochterje die sinds dien verslaaft is aan vissen.Veel succes en kijk uit voor de wilde zwijnen!

groeten Stef
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

12-03-2005 17:35

Hoezo wilde zwijnen? Over het aas had ik ook nog een vraag. Je vertelde dat ze mais en hennep verkopen in een dorpje vlakbij. Hebben ze dat in 25 kilo zakken of gaat het daar in zakjes van een kilo? Waar heb je zelf mee gevist? Je kunt me misschien op mijn PB nog wat vertellen dan stuur ik je mijn E-mail voor als je foto's hebt of zo.

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
stef v.d linden
Berichten: 39
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-03-2005 11:18

hoi Peter,
wilde zwijnen wonen in bossen .Lac de Jaunay ligt in de bossen!In de zomer hebben deze beesten jongen en zijn dan erg agresief dus loop ze niet in de weg.Ik heb zelf een groep van ongeveer 10 zwijnen met jongen gezien ,ze doen niets als jij ook niets doet is alleen erg mooi om te zien.En aangezien deze beesten ook drinken komen ze naar het water.
Als ik mij niet vergis had ik zakken van 10 kg hennep en duiven voer zeker, mais weet ik niet.Maar als je daar wil vangen in de zomer heb je ook wel wat nodig!
Ik viste met boillies en mais en drijvend in de morgen.Helaas waren digitale camera's toen nog wat prijziger als nu, dus ik heb alleen gewone foto's en geen scanner.Zoek eens op de naam van het meer volgens mij kun je dan wel wat vinden
Veel succes Stef
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

22-03-2005 19:18

Wat leuk dat je ook drijvend gevist hebt. Dat is na al die jaren nog steeds mijn meest spannende manier van karpervissen hoewel ik ook al jaren niet meer zo gevist heb. De kanalen en rivieren waar ik normaal gesproken vis, zijn niet echt productief op die manier. Heb je daar drijvend goed gevangen of was het drukker op boilies en mais?
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Arjen Verleun
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-01-2004 21:58
Locatie: Delft

28-03-2005 10:49

ik zou ook graag voor mij vader willen weten of er ook nog witvis is te vangen met de vaste hengel... want wij gaan er in juli 2 weken naar dit meer toe op camping le pin parasol, en ligt de nachtviszone dichtbij die camping?

mvg
Arjan
Remco Hoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-05-2005 10:47

03-05-2005 10:54

Hi,
Ik heb vorig jaar daar een paar dagen, avonden gevist (juli/augustus).

Ik heb daar een paar behoorlijke runs gehad, waaronder 1 (45cm :( )gevangen. Maar wel een lekker kleurtje gekregen.

Volgens mij heb ik nog wel foto's van het meer zal vanavond eens kijken waar deze zijn en zal ze eens plaatsen dan heb je een indruk van het meer.
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

10-05-2005 20:18

Stuur me de foto's anders even naar mijn persoonlijke mailadres. Ik ben wel geïnteresseerd.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Remco Hoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-05-2005 10:47

14-05-2005 11:15

Na lang zoeken, kon ik maar 1 foto terugvinden..Digitale foto,Zal eens kijken of ik de gewone foto's mooi kan in scannen.
@Peter van de Sande
Als de foto een beetje knap zijn PB ikje wel voor het Email adres.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

16-05-2005 23:32

Als je foto's van het meer hebt Remco, zou je ze mij dan ook willen toesturen?

Mijn e-mail adres is: joachim_stelma@hotmail.com

Bij voorbaat dank,
Joachim
Niels Roelofs
Berichten: 86
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00

08-06-2005 13:18

hallo allemaal, ik heb er 2 jaar geleden goed gevangen alleen dit waren de wat kleinere vissen er is er toen ook 1 gevangen van 45pond, je kan op de camping van la pin parasol een foto zien van de vis die gevangen is in het meer.(moet je ff vragen aan de receptie) het is een stenen bodem met afgezaagde bomen die onder water staan dus lastig te bevisse. als je de trap vanaf de camping naar benede gaat sta je gelijk voor het meer en daar kan je ook gelijk nachtvissen. je kan een vakantie vergunning aan de receptie komen voor 2 weken. Er zit witvis zat alleen k zou aanraden met de feeder er te gaan vissen omdat er ook vaak karpertjes tussen door worden gevangen.
Het is een super gezellig camping!
vangse voor de mensen die er gaan vissen.
MVG Niels
Plaats reactie