cassien

karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

08-02-2005 10:15

ik loop met de gedachten om in cassien eens van de mooi natuur te gaan genieten en ook nog een visje te gaan vangen .
nu lees ik op karperwereld erg veel over dit onderwerp.
hoofdzakelijk zijn dit reacties van mensen die proberen je er weg te praten. Als er al een antwoord komt is het vaak van , dat word aanschuiven met die drukte, nieuw eiland ontstaan door het vele voer , criminele bende enz enz.ook is na 3 reakties het onderwerp veranderd en gaat het al snel over heel andere dingen.
nu ben ik met enkele onbeantwoorde vragen blijven zitten.
heeft er al eens iemand met criminaliteid te maken gehad (graag een antwoord van iemand die het zelf heeft meegemaakt,en niet van iemand die wat gehoord heeft). en wat kan je doen om het te voorkomen.
waar koop je de vergunning?en hoe rijd je daar naar toe.
ik heb 1 accu van 105 amp, kan ik daar 7 dagen mee vooruit zodiac 265cm plus minnkota maximizer 55lb
Ik heb gehoord dat je er plastic boten kan huren ? Klopt dit en wat kost het? is er een manier om een boot te reserveren en zo ja waar kan dat?
zijn er mensen die met vismeel boilies vissen of is dit door de kreeftjes onmogelijk.
is er ergens een plaats waar je de auto veilig kan achter laten.
graag reaktie van mensen die serieus willen helpen en er daadwerkelijk gevist hebben zodat ze uit ervaring kunnen spreken.
in ruil voor de informatie kan je van mij informatie krijgen over bijvoorbeeld de kleine wielen ,groene ster ,of andere friese wateren
bijvoorbaat dank voor uw serieuze reaktie
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-02-2005 17:03

Karel,

Om te voorkomen dat je auto opengebroken wordt moet je in ieder geval zorgen dat ALLES eruit is. Geen radio erin laten zitten, geen losse spullen laten liggen e.d. Zet al je kastjes open zodat men er gewoon in kan kijken van buitenaf. Hopelijk laten ze auto dan met rust. Een garantie biedt het niet. Als het mogelijk is, moet je je auto parkeren op een afgesloten terein. Bij Pierre kon dat in ieder geval. Je betaalde er wel wat voor maar hij stond er in ieder geval een stuk veiliger.

Dit geld overigens niet alleen van Cassien(Pierre wel natuurlijk) maar eigenlijk voor elk water in Frankrijk en misschien ook wel in Nederland. Voorkomen is immers beter dan genezen.

Wat betreft je vraag met je accu. Nee, dat ga je niet redden waarschijnlijk. Het is allemaal afhankelijk van hoeveel je meeneemt in je boot, hoevaak je gaat verkassen en hoe ver je bij je auto vandaan zit.
Ik zou tenminste 2 accu's meenemen. Een accu kan immers ook kapot gaan(vorig jaar zelf meegemaakt). Ik zou dus ook een reserveaccu meenemen voor je dieptemeter(ook al eens meegemaakt). Je weet immers nooit.

Ook dit geld eigenlijk voor ieder Frans water.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

09-02-2005 08:35

Als ik naar frankrijk ga, heb ik meestal 5 accu's bij me. Liever 2 teveel dan 1 te weinig... Oh ja, ik heb ook een lader bij me. Er is altijd wel een camping in de buurt waar je zo'n ding op kunt laden.

Martin
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

09-02-2005 09:21

Karel,

Gisteren had ik al 1x gereageerd, maar dat bericht is verdwenen, net als het bericht van Yves (???). Dus nog maar 1x. Het meenemen van meerdere accu’s is natuurlijk een goed advies, maar het hangt wel af van wat voor motor je hebt en hoe je die gebruikt. Zelf vis ik sinds 1 jaar ook met de 55lbs maximizer en een vergelijkbare boot (2.70 Quicksilver). Die motor is echt top! Oktober vorig jaar heb ik o.a. 6 dagen op Charmes gevist en dat ging moeiteloos. Ik had zelfs nog over. Je hebt natuurlijk niet voor niks een maximizer gekocht en die is erg zuinig in het gebruik. Ik vaar echter geen vol gas als het niet nodig is en roei ook weleens een lijntje uit. Zoals je weet kun je op deze motor de stand van de accu aflezen. Ik zorg gewoon dat ik voor de laatste dag minimaal 1 rondje over heb. Het meenemen van een 2e boot die je achter je Zodiac knoopt scheelt ook. Ik stel als doel dat ik in 1x over moet kunnen. Ben ik meteen zeer mobiel en dat is op groot water zeker geen nadeel.

Mvg,
Maarten
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

13-02-2005 17:05

Weet iemand trouwens hoe het GSM bereik daar is.
Familie heeft een huisje in st Tropez. Ik ben van plan daar in de nazomer/ herfst 2 weekjes op visite te gaan.
Natuurlijk laat ik me dan 'even' afzetten bij Cassien om enkel nachtjes mee te pakken.
Als ik wat vang, of als er wat aan de hand is, wil ik natuurlijk wel de 'hulptroepen' kunnen bellen.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

13-02-2005 18:03

let op; Nachtvissen mag pas na de tweede zaterdag in september.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

14-02-2005 19:06

Jeroen,

Een paar minuten nadat ik mijn bericht plaatste, zag ik het staan op de Cassien site.
Wel balen, dit was net de periode dat ik wilde gaan.
Ga dan maar wat dagjes vissen en wat voorverkennen voor het najaar.

In ieder geval bedankt voor de waarschuwing.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

23-02-2005 09:41

Ik heb gehoord dat in bepaalde gedeeltes van cassien bijna nooit iemand is bestolen,simpelweg omdat men daar nooit vanaf de weg bij je kan komen.
Wie weet of de noord zuid of west arm bereikbaar is vanaf de weg,of allen vanuit de boot.
Is er iemand die een duidelijke plattegrond van cassien naar mij kan mailen.(het liefst een waar ook de wegen op staan)
marktpl_marktmeester@hotmail.com
alvast bedankt
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

03-03-2005 11:45

op de plattegrond van cassien loopt aan de westkant een rode weg met de naam gr49.
Wie weet of dit een weg is die begaanbaar is voor auto"s ,en of dit een doorgaande of een doodlopende weg is.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

03-03-2005 22:00

GR staat voor Grande Randonnée. Oftewel een zeer lange wandelroute voor de echte wandelfreaks. Deze weg is goed begaanbaar per auto maar dat is niet toegestaan. Bovendien zijn de stekken vanaf die weg slecht te bereiken.

Groet, Bart
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

07-03-2005 23:55

Is er toevallig ook nog iemand op de hoogte van de kosten van een vergunning? Inclusief nachtvissen.
Robin Okken
Berichten: 97
Lid geworden op: 24-02-2005 15:31
Locatie: Hoogeveen

09-03-2005 21:48

heey ik heb zelf al op Casien gevist maar het is wel moelik water de beste plek wat ik heb gekrege van mij vader zijn collgea dat is bij de brug ik heb er een paar
nachten gezete want me ouders stonden op een cemping daar in de buurt ik heb een paar runs gehat en heb een schup karper gevangen van 22pond en heel wat dwergmeervaltjess :D maar als ik jou was ging ik bij de brug zitten aan de noort kant volgens mij maar ik zal het wel weer eve op zoeken en dan stuur ik nog wel een mailtje ;) maar nog veel geluk daar en vang maat wat dikke vissen groetjes robin
Hou je visplek schoon en netjes!
Carpteamhoogeveen
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-03-2005 21:56

[quote="Robin Okken"]heey ik heb zelf al op Casien gevist maar het is wel moelik water de beste plek wat ik heb gekrege van mij vader zijn collgea dat is bij de brug ik heb er een paar
nachten gezete want me ouders stonden op een cemping daar in de buurt ik heb een paar runs gehat en heb een schup karper gevangen van 22pond en heel wat dwergmeervaltjess :D maar als ik jou was ging ik bij de brug zitten aan de noort kant volgens mij maar ik zal het wel weer eve op zoeken en dan stuur ik nog wel een mailtje ;) maar nog veel geluk daar en vang maat wat dikke vissen groetjes robin[/quote

Kinderen,
Ga toch eens een beetje opletten op school :o
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

09-03-2005 22:07

Dennis van den Bogaert schreef:
Robin Okken schreef:heey ik heb zelf al op Casien gevist maar het is wel moelik water de beste plek wat ik heb gekrege van mij vader zijn collgea dat is bij de brug ik heb er een paar
nachten gezete want me ouders stonden op een cemping daar in de buurt ik heb een paar runs gehat en heb een schup karper gevangen van 22pond en heel wat dwergmeervaltjess :D maar als ik jou was ging ik bij de brug zitten aan de noort kant volgens mij maar ik zal het wel weer eve op zoeken en dan stuur ik nog wel een mailtje ;) maar nog veel geluk daar en vang maat wat dikke vissen groetjes robin[/quote

Kinderen,
Ga toch eens een beetje opletten op school :o


Zijn die kinderen wel op school geweest,of hebben ze ontzettend veel gespijbelt??
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

09-03-2005 23:17

elco kuipers schreef:Is er toevallig ook nog iemand op de hoogte van de kosten van een vergunning? Inclusief nachtvissen.
Gebruikersavatar
Tim Horsthuis
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Rossum ov
Contacteer:

09-03-2005 23:57

Aaron,


gespijbelT is met een D!!
misschien moet jij nog even weer de schholbanken in!


mvg,
Tim
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

10-03-2005 08:14

jammer jammer Dennis van den Bogaert .
Nu zijn er mensen die proberen te helpen door wat informatie te geven, en wat doe jij????
De mensen een beetje afkraken omdat ze schrijf fouten maken.
Deze meneer doet te minste zijn best om een bijdrage te leveren aan de vragen over cassien,en daarvoor is deze rubriek toch bedoeld.
Niet iedereen is overal even goed in,en laat iemand daarom in zijn waarde.
Als je de eerst vragen hebt gelezen dan had je dit zien staan : ook is na 3 reakties het onderwerp veranderd en gaat het al snel over heel andere dingen.
En daar ben jij nu mee bezig.
Daarom wil ik nogmaals vragen, serieuze reakties over cassien zijn van harte welkom.
Mensen die anderen proberen uit te lachen of je van cassien weg proberen te houden door het onderwerp te veranderen , liever niet reageren.
bij voorbaat dank.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-03-2005 10:34

Karel,

Sorry voor de Off-topic reaktie,maar kon het gewoon niet laten !!
Ik heb wel vaker dat ik dingen schrijf die een HOOP mensen denken,maar niet durven te zeggen/schrijven.......

Dennis
PS Veel plezier in Cassien.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

10-03-2005 10:38

misschien is ie wel lesdiktisch :o
jeroenvan den bor
Berichten: 9
Lid geworden op: 10-03-2005 13:47
Locatie: amersfoort
Contacteer:

10-03-2005 14:14

karel ik heb ook een poging gedaan om het een en ander te weten te komen over cassien maar dit is erg moeilijk ik had een aantal vragen en voor dat ik het wist werd er gesproken over lage waterstanden maar mocht ik nog het een en ander van je vragen kunnen beantwoorden dan laat ik je dat nog wel weten groeten jeroen
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

10-03-2005 17:22

elco kuipers schreef:
elco kuipers schreef:Is er toevallig ook nog iemand op de hoogte van de kosten van een vergunning? Inclusief nachtvissen.
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

10-03-2005 19:42

Tussen de 50 en 60 euro geloof ik. Zoiets was ik in 2003 kwijt.
Johan Claerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2004 08:39
Contacteer:

10-03-2005 21:29

Hallo Karel,

Ik heb in totaal 6 keer Cassiën bezocht maar heb geen vis boven de 20kg mogen vangen. "Indien dit het enige doel is niet verder lezen"

Voor andere informatie lees je de uitleg hieronder: Let wel, zijn mijn ervaringen en niet de algemene, ik spreek dus enkel voor mezelf en hetgeen ik meegemaakt heb.

Vooreerst heb ik enkel de zuidarm bevist en 1 keer de brugstek(net ernaast eigenlijk)

Ik heb bij elke trip vis gehad wat blijkbaar volgens insiders niet slecht is. Let wel, laatste trip is nu toch al 4 jaar terug. Ik weet dat er uitzettingen zijn geweest waardoor het aantal te vangen vissen fel vermeerderd is.

Al de vissen die ik gevangen heb komen uit geen dieper water dan 2m.

Ik heb heel veel de kanten uitgevist en dan automatisch de ondiepere stekken.

Wat betreft voeren heb ik nooit overdreven, integendeel, als ik keek wat anderen voerden en uiteindelijk niks vingen was mijn manier van vissen succesvoller.

Beste aas, ik heb het meeste gevangen met boilies, welke smaken??? gewoon door de mix. En waar ik nog het meeste succes mee had waren ready mades, merk doet hier nu even niet toe maar laat me zeggen, waren waarschijnlijk de goedkoopste op de markt en gaven soms betere resultaten dan self mades. Zegt dit iets over mijn eigen boilies, ik hoop het niet en denk het ook niet want mijn boilies brachten elders altijd goed vis op.

Wat betreft de veiligheid, zoals je hierboven leest is het wel raadzaam om uw wagen bewaakt te parkeren. Toendertijd zette ik mij wagen steeds bij Gerard, nooit geen frank(lees gulden of nu euro) moeten betalen.

Hoe komt dit dat ik niet moest betalen.....gewoon de manier van omgaan met die mensen.Ik weet wel dat ik er nu een paar voor het hoofd stoot maar ginder toekomen en de "grote meneer" uithangen is niet meteen bevorderlijk.

Drink echter rustig een koffietje bij hun, geef ze ook een drankje en op die manier kweek je meteen vertrouwen bij hun. In zovere zelfs dat ik steeds om water mocht gaan, mijn batterijen gratis mocht laden en bij vertrek ik nog geld zou toegestopt zijn geweest voor achterlaten van overtollige eieren.

De manier van omgaan bij deze mensen sluit of opend bepaalde deuren.

Je moet inderdaad geen wagen laten staan, en dan zeker niet aan de brug want voor je het weet is hij radicaal leeggeplunderd, letterlijk kaal geplukt!!!!! en dit zelfs na één nacht.

Ik hoop dat je met bovenstaande al wat meer weet.

Vriendelijke groeten

Johan Claerman

FF off topic: ik geef Dennis (van den Bogaert) eigenlijk wel een beetje gelijk aangaande de schrijfwijze van sommige, ik zal waarschijnlijk ook wel een paar foutjes geschreven hebben maar de manier waarop sommige hier schrijven loopt echt wel de spuigaten uit.

Is geen punt maar ik vind het nog altijd een vorm van beleefdheid.Ik zal wel als ouderwets beschouwd worden, het zij zo maar ik hoop alleen dat dit nu weeral geen reden is om de topic over een andere boeg te gooien.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

10-03-2005 23:58

Kees van der Voorden schreef:Tussen de 50 en 60 euro geloof ik. Zoiets was ik in 2003 kwijt.


Zijn er mensen die cassien dit jaar hebben bevist? Zijn de prijzen van een vergunning nog steeds hetzelfde?

Ik hoop op een reactie