Lac du Der

Plaats reactie
Jan-Jaap de Zutter
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-04-2004 17:38

08-01-2005 19:25

Hallo,

Ik wil komend voorjaar een sessie plannen op het Lac du Der.
Wie kan mij helpen aan recente informatie omtrent de regelgeving, nachtvissen, wel of niet stekken reserveren , vangsten etc.

BVD, JJ
Vrouwen maken meer kapot dan vissen goed kan maken.
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

08-01-2005 23:42

Hoi Jan Jaap,

Ik heb jou gemaild.

Groeten,

Janus
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

12-01-2005 19:46

Du Der hmmzz.. !! ik ben er zelf nog nooit geweest !

heb wel zojuist een dvd gekeken genoemnd "French Carping 2 "
met o.a. Kevin Maddocks.

ze gaan vissen op Du Der (in 1992) en vangen maar liefst meer als 1000 lbs aan karper ! met zn drieen, echt onvoorstelbaar ! ik heb nog nooit iemand zoveel karper zien vangen ! en dan 95% boven de 30+ pond ! (lbs) ze bleven maar vangen, achter elkaar heel de dag door !

maarja dat was 1992 en ik denk dat de situatie nu wel iets anders is :)
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

13-01-2005 17:11

Wat een geweldig kut film was dat he?
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

13-01-2005 17:16

Tja,fenomenaal hebben ze in mijn ogen niet gevangen ,Maddocks en zijn bende.Ik was er in de zelfde periode met een collega en we hadden er 133 runs in 6 dagen met een totaal gewicht van 1200 kg.Wij hebben al deze vissen toen alleen overdag gevangen .Van ons was de zwaarste toen 19.7kg en echt veel 30gers hadden we niet.Waarom Maddocks dan wel zoveel 15 + hadden is niet moeilijk.Een vis die wij hadden op 15.7 kg woog van maddocks in dezelfde periode 40lbs(gezien op die video).Zelfs nu lopen er nog heel veel vissers rond die gewoon tot 2 kg durven missen met het gewicht al dan niet bewust.Wegen met onthaakmat en gans de sante boetiek komt regelmatig voor, soms geloof ik mijn eigen ogen niet.Herwin,ik ben ook niet echt fier op die vangsten hoor maar het was nu eenmaal zo,ik ben er wel nooit meer teruggeweest.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

13-01-2005 19:05

Ik heb die film ook gekeken vandeweek.. Hoe ze met die vissen omgingen, niet normaal. Die Dikke Fransman (die viezerik met z'n snor en 'lange' haren) Liet een karper zelfs van zo'n anderhalve meter naar beneden pleuren, in 20cm water.. En dat is vast niet de enige vis geweest... Hoe ziek kun je overigens ook zijn om dat dan nog op je video te gaan zetten ook!? Kreeg er echt een pekkig gevoel bij, dat kan ik je wel vertellen.

Ook dat er dan rechtsonder zo'n metertje meeloopt.. Heeft niets meer met vissen te maken. Het enige wat ze ook lieten zien was een shot van (bijna) elke vis... Maargoed, je daar nu nog druk over maken is niet zo slim denk ik.

@Martin: ze vingen zeker meer dan 1000lbs, want de teller bleef uiteindelijk ergens op de 3700lbs steken.. Ongelooflijk, en als ik Geert zo hoor, is het ook nog eens dikke bullshit. Ik vond de vissen al verdacht 'klein' voor hun genoemde gewicht. Niet bij alle vissen overigens.. Maarja, gezien de omstandigheden daar zal bij elke vis wel een hoop modder en water zijn meegewogen in de onthakingsmat/weegzak.. Tjah.. Zo worden je visjes wel iets zwaarder :).
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

14-01-2005 01:29

ze gingen idd niet echt goed om met de vissen ! ik schrok er ook van dat die dikke fransman die karper liet vallen om er vervolgens lachend achter aan te rennen in het ondiepe water ! en Maddocks maar lachen !

ik heb de dvd niet afgekeken ! ik zal wel dat ze verschrikkelijk veel vissen vingen ! maarja dat was in 1992
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

14-01-2005 11:31

Om nog even terug te komen op de topicstarter. Een maat van mij gaat dit voorjaar, in Mei, één of twee weekjes naar Du Der. Hij heeft me er het een en ander over verteld, waarvan het belangrijkste toch wel was dat het er érg druk is en dat zij al een flinke tijd geleden hun stekken hebben gereserveerd. Ik denk dus, als je op een beetje een leuke stek wilt zitten daar dit voorjaar, je nu al een 'beetje' te laat bent, helaas...

Hij kan natuurlijk overdreven hebben, maar gezien de bekendheid van Du Der zal hij wel gelijk hebben!
Vincent Davies
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-10-2004 15:21
Locatie: zuid holland

14-01-2005 14:28

Hallo allemaal.

over de film gesproken ik vond het ook niet normaal.
Maar zo erg was het niet???

Maar ik durf te zeggen bijna alle Nederlandse Carp vissers hebben deze film gezien.

Als jullie een hekel aan Dhr maddox hebben waarom kijken jullie naar de films??van hem

Mv ik snap geene fuck van Gr

Steve
Mickey Mousers are OK
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

14-01-2005 15:06

Vincent Davies schreef:Hallo allemaal.

over de film gesproken ik vond het ook niet normaal.
Maar zo erg was het niet???

Maar ik durf te zeggen bijna alle Nederlandse Carp vissers hebben deze film gezien.

Als jullie een hekel aan Dhr maddox hebben waarom kijken jullie naar de films??van hem

Mv ik snap geene fuck van Gr

Steve


Ik heb geen hekel aan de heer. Ik ken hem eigenlijk alleen maar van naam. Ik had laatst ergens iets gelezen, waarin deze film werd genoemd. En toen bij puur toeval zag ik die film..

En niet zo erg? Een vis van zo'n hoogte laten donderen? Nou, goed voorbeeld stel je daarmee.
Vincent Davies
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-10-2004 15:21
Locatie: zuid holland

14-01-2005 15:07

over de vis heb je gelijk die mensen moeten beter weten.

mvg Steve
Mickey Mousers are OK
michiel schildmeijer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19-02-2004 12:20
Locatie: nieuwkoop(karpermekka)

15-01-2005 12:11

hoi.

Je wilde wat weten over het vissen op lac du der in het voorjaar.Ik ga het niet hebben over die video want de enige video die heb gezien de afgelopen tijd was die van jenny jameson.Ik heb er zelf een keer gevist dus ik weet niet zo veel,dus als ik weet op welke stek je gaat vissen en in welke tijd kan ik het vragen aan een paar vismaten die daar al vaak zijn geweest en misschien kan ik dan de info doorgeven die je graag wil hebben

gr

chiel schildmeijer
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

15-01-2005 17:51

Laten we wel niet vergeten dat het verleden geen heden is en deze resultaten echt niet meer in deze vorm voorkomen. Het is al moeilijk genoeg om een vis te pakken te krijgen. Zeker als we uitgaan van een eerste bezoek aan het water en als daar een vaste stek huur aan vast hangt.
Daarnaast heeft de vidange van 2003 het gevolg gehad dat er veel vis gestorven is en er hiervoor weer veel jonge sterke vis is bijgezet / overgebleven

Guido
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

15-01-2005 20:44

guido polleke schreef:Laten we wel niet vergeten dat het verleden geen heden is en deze resultaten echt niet meer in deze vorm voorkomen. Het is al moeilijk genoeg om een vis te pakken te krijgen. Zeker als we uitgaan van een eerste bezoek aan het water en als daar een vaste stek huur aan vast hangt.
Daarnaast heeft de vidange van 2003 het gevolg gehad dat er veel vis gestorven is en er hiervoor weer veel jonge sterke vis is bijgezet / overgebleven

Guido


Hiermee bedoel je toch die zeer lage waterstand in de zomer van 2003? Dat jaar zat ik op een camping te genieten van andere dingen dan karpervissen. Toen we in gesprek kwamen met twee meiden die ook op die camping zaten, bleek haar vriend diezelfde week dus op Du Der te vertoeven.. Door de zeer lage waterstand vingen ze als beesten, elke nacht een flink aantal vissen op de kant waarbij zowat elke nacht wel een veertigponder werd gevangen. Aan het eind van de vakantie kwam die jongen dus zijn vriendin ophalen van de camping, en hij had de foto's bij.. Jongesjonges, wat had ik diezelfde week graag in zijn schoenen gestaan, als je begrijpt wat ik bedoel ;).

Maarja, voor hem was het absoluut op de juiste plek op de juiste tijd (door het drastisch lager worden van het waterpeil, moesten alle vissen in principe wel langs zijn stek komen, begreep ik uit zijn uitleg, dusja).
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

15-01-2005 21:19

Ja ja, martijn, zeker waar, alleen dat was nog net op het goede moment. Daarna heeft de vis het pas moeilijk gekregen en zijn de problemen begonnen.

In principe echter stelt Dhr Zutter een vraag waar in geen enkel antwoordt antwoordt op wordt gegeven helaas

Nu wordt de suggestie gewekt dat het er een kwestie van uitpakken, voeren, inzetten, de pieper zijn werk laten doen en om het uur binnen takelen is! Alles klopt in dit rijtje, alleen het om het uur binnen takelen hoort er niet in thuis

Dit is verre van negatief gezet, maar laten we wel de realiteit niet uit het oog verliezen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-01-2005 21:49

Die vidange kán een oorzaak of mede oorzaak zijn geweest van de vissterfte maar er kan ook een andere oorzaak (of oorzaken) zijn geweest...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-02-2005 10:43

Du Der is toch een openbaar water?
Ik lees in dit topic dat je een plek moet reserveren??
hoe zit dat precies?
en kan iemand mij wat info geven over het vissen op Du Der?? en wie heeft evt wat foto's van het meer?

mijn mail adres staat wel in het profiel

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

15-02-2005 11:43

Heb je de laatste 4 jaar onder een steen geleefd?

;-)

Martin
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-02-2005 14:01

Martin Doelman schreef:Heb je de laatste 4 jaar onder een steen geleefd?

;-)

Martin


normaal reageren is moeilijk.. ik weet het hoor Martin.

maar nee.. ik ben me pas vorig jaar pas gaan interesseren in vissen in frankrijk..
Dirk Huyskes
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-12-2003 21:46
Locatie: Soest

15-02-2005 14:27

Du Der is een openbaar water idd je zal als je wil nachtvissen daar een plekkie voor moeten boeken. Voor de rest niet..

Groet Dirk
Gebruikersavatar
Eric Romijn
Berichten: 166
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00

05-03-2005 11:27

Mede karpervissers,

Jullie vonden die film van du der erg hoe ze met de vissen om gingen.
Vindt ik van sommige momenten ook zo.

Maar de film van 3 laar Lac de la Foret d'Orient van de nederlanders is nog iets erger( en dat was in de zelfde tijd).

Dat het gebeurd is erg, maar tot op heden gebeuren die dingen nog steeds.
De vis te lang op het droge, geen onthaakmat enz.

Ik hoop als we met zijn allen de film gezien hebben, kunnen zeggen zo moeten we niet met onze hobby bezig zijn.
Behandel elke karper met respect, zowel een van 7 pond als een jumbo.

Groetjes,

Eric
Plaats reactie