lac de villeneuve de-la-raho

patrick hoevens
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-03-2004 16:48
Locatie: dronten

21-03-2004 16:57

heeft iemand informatie over dit meer bij perpignan en weet iemand daar een camping aan het meer
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-03-2004 18:16

Patrick,


Camping aan het water.
Paar stukken nachtvissen
Veel vis.
Nog meer wind
Zachte bekken
Verboden uit te varen
Nog meer wind
Nachtviszone nabij de camping
Scheve bomen, maar da's van de wind. Die niet altijd waait, maar wel verdacht vaak.

Er moet ergens een site zijn van de plaatselijke vis / karperclub.

MVG

Klaas
patrick hoevens
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-03-2004 16:48
Locatie: dronten

21-03-2004 18:34

Klaas bedankt voor je snelle reactie

weet je ook de naam van de camping
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

21-03-2004 18:43

Hé Petje,

Ga naar Google. Typ gewoon Lac de Villeneuve de la Raho en kijk wat er gebeurt. Ik had direct massa's berichten. Volgens mij enorm veel info.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-03-2004 19:59

Patrick,
Ben er reeds 2x geweest, en vind het een zeer leuk water.
Er visten toen ik er was veel Engelsen en Fransen.
Wat Klaas zegt klopt inderdaad... wat een wind niet meer normaal.
Laatste x dat ik er was zijn we huiswaarts moeten keren met de helft van de visspullen omdat de rest gestolen was... dus wees alert. Mocht je vragen hebben e.d. stel ze dan gerust via een PB of via een meeltje. Foto;s kan ik je ook mailen als je wilt.

Met vriendelijke groet,
Arjan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-03-2004 22:55

Patrick,

Nee, maar hij staat wel in de campinggidsen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

25-03-2004 22:02

Ik ben daar in 1994 voor het eerst geweest, en sinds dien vis ik er ieder jaar wel een paar dagen. Ik heb erg wisselende resultaten geboekt. In het begin waren de vissen erg klein, maar ze zijn wel gegroeid, ondanks het enorme bestand. Verwacht echter geen 40-ponders. Mijn zwaarste was 29 pond. Het afgelopen jaar heb ik er veel gevist, en 64 vissen gevangen, maar geen 30plussers dus. Je moet je visserij erg aanpassen aan de zachte bekken, en aan de tramontane. Dit is een wind vergelijkbaar met de mistral(alleen harder) en deze is meestal windkracht 5 tot 8, maar kan zelfs wel eens 10 worden. In juni heb ik een keer 11 meegemaakt, maar dat was iets noordelijker, en daar is hij nog krachtiger!
Aan de camping is een nachtviszone, maar daar wordt heel veel gevist. precies aan de andere kant is ook een nachtviszone, hier wordt bijna nooit gevist.
Een meer in de buurt waar wel grote vissen in zwemmen is lav de vinca. Dit ligt landinwaarts, en is een stuwmeer, erg langgerekt en erg mooi.

Succes
Simon
Ron van den Bergh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: Untereisenbach

08-04-2004 08:37

Wind, heel veel wind.

De wind noemen ze daar de wind van de drie bergen.
Die duurt meestal 3, 6 of 9 dagen.


Weinig grote vissen. Ik denkd dat de zwaarste nu wel tegen de 40 pond aan zit. Gemiddeld 8 a 9 KG en als ze het doen zo veel dat je niet meer aan rusten toekomt. Ik heb daar met mijn maat tot 20 vissen per dag gevangen en dan de verspeeld nog niet meegeteld.

Tips voor deze zachte bekken: Zorg dat je de vis haakt in zijn onderlip en gebruik kleine (maat 6 of 8) weerhaakloze haken. Ook geen bend hooks.
Het gemiddelde was eerst 3 van de 10 aanbeten vangen en daarna 8 van de 10.

En het zou kunnen zijn dat je dit jaar al niet meer s'nachts mag vissen.
Dit is namelijk gekoppeld aan de camping, en als het goed is bestaat die nu niet meer. Dit is namelijk een gemeente camping en die wilden dit gaan sluiten.


Ron
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

08-04-2004 17:50

Ik heb de camping al geboekt hoor, ik zit er begin juli weer!
cees baumgarte
Berichten: 13
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

24-05-2004 19:41

ik ben er twee jaar achtereen in de maand juni een paar weken op de camping geweest
er komen hele groepen engelsen die boeken met een gids en huren dasar een bestaande tent. die maken er een grote klere zooi van die hebben 100 kg boilies en 20 bakken bier bij zich.

wees echter ook op uw hoede voor de ratten want daar sterft het van zowel op de rechterpunt als op de linkerpunt bij de stenen.
zorg dat je je boilies in een emmer stopt want ze komen gerust s/.nachts in uw tent.
vis met zachte hengels anders zal uw deel zijn dat u van de 5 vissen er hooguit 1 binnenhaalt
braid is alzo uit den boze. want alle lippen scheuren uit
de karpers zien er dan ook niet uit want het zijn allemaal casi modo's als je begrijpt wat ik bedoel.
er zit totaal geen natuurlijk voedsel in dit meer voor de karpers dus ze moeten wvan al die tonnen boilies hebben welke er het hele jaar in gedumpt worden.

ik heb er fransen zien vissen met van die werpkannonnen die hadden beet bij het leven maar na een dril van 10 - 15 minuten alsnog weer gelost (bek uitgescheurd dus) die snapten er helemaal niets van

tight lines

doe er je voordeel mee
cees baumgarte
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

25-05-2004 13:16

Cees,
Ik kan je verhaal deels beamen... zachte bekken e.d. klopt inderdaad heb het nog nergens zo erg mee gemaakt als daar. Van de Engelsen klopt ook... alleen die er waren toen wij er ook waren (ben er 2x geweest) die hadden toch echt geen bakken bier bij, dit waren in ons geval serieuze gezellige Engelse vissers die veel voor hun visserij over hadden. Maar dat van die quasi modo vissen vind ik niet echt waar... want van de vissen die wij er vingen had er geen een (dat ik me zo kan herrineren) een gescheurde bek, ik geloof best dat er een aantal zitten met uitgescheurde lippen en misschien hebben wij het geluk gehad nog hele vissen te vangen maar dan hadden wij ze toch ook moeten vangen. Wij deden i.v.m. de zachte bekken bij een run dan ook de slip los zetten, en dan de vis ook niet binnen pompen maar met een vrij losse slip heel rustig achteruit lopen (het heuveltje op richting camping) normaal gezien komt de vis dan rustig mee en kan je bij het terug lopen lijn winnen. Dit zijn we gaan doen omdat we al meteen de 1e 2 runs loste en nadat we het zo deden ging het een stuk beter.

Groetjes,
Arjan
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

25-05-2004 22:09

Juist, zo dril ik ze daar ook meestal!
groet,
Simon
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

24-07-2004 12:00

Ik ben inmiddels weer geweest, en er is het een en ander veranderd. Zo mag je niet meer met een boot het water op, het voeren moet nu vanaf de kant gedaan worden, want ook voerbootjes zijn taboe! overnachten mag alleen in paraplutenten zonder vast grondzeil. Dit alles wordt bepaald door de plaatselijke karperclub.
In de nacht kun je ze overal vangen, maar overdag ben je nu wel beperkt met de stekkeuze.

Het overnachten is niet echt een probleem, ik heb 4 nachten alleen onder een pluutje gelegen, het enige waar ik me druk om heb gemaakt was dat ik een keer wakker werd toen er een rat over m`n hoofd liep! tering, wat is dat erg!

groetje,
Simon
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2004 20:38

Wie er alles over wil weten (ook de nachtviszones etc) kan dit lezen op:
http://www.alliancepeche.net/modules.ph ... le&sid=860

Trouwens Simon, de Prefect (wat we hier de commissaris der Koningin noemen in een provincie) bepaalt welke regels er gelden en niemand anders. Visrechthebbenden kunnen alleen aanvragen indienen omtrent nachtvissen etc. bij de préfecture (wat we in ons land het provinciehuis noemen) en moeten daarna maar afwachten wat de prefect zal bepalen.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

25-07-2004 13:40

Aart,
Dat van de prefect is mij bekend, dat staat ook op de borden langs het water. Een paar locals beweerden echter dat het de plaatselijke karperclub was die de laatste regels (beperkingen) hebben ingevoerd, maar misschien hebben die het voorstel alleen ingediend.
Mooie site trouwens... In jouw boekje ontdekte ik weinig gegevens over Villeneuve, ik heb het reglement van dep.66 daarom meegenomen, en was van plan dat op de najaarsmeeting je te geven. Over Villeneuve is het nu wel duidelijk, maar er staan ook nog wat andere wateren in. Interesse?
groetje,
Simon
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-07-2004 15:03

Simon, bedankt voor het aanbod, maar geen interesse daar voor 2005 wel weer wijzigingen zullen komen.
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

27-05-2011 18:42

wil deze zomervakantie voor 1a2 weken verhuizen na dit water
zijn er veel verhalen over of er gestolen word op dit water
dit ivm dat ik met mijn ouders ga dus alleen ga vissen en nachtjes ga ik niet alleen doen op een water waar gestolen word
het materiaal is mij nogal veel waard :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

27-05-2011 19:05

Aan de campingzijde kun je gerust gaan vissen hoor. Aan de overkant zou ik het niet doen, daar is wel eens het een en ander geroofd...
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

27-05-2011 19:30

oke bedankt voor uw snelle reactie
ik heb vorig jaar toen ik al beetje aan het oriënteren was gelezen dat de nachtiviszone aan de camping zijde erg vol zit?!
en hou niet zo van het over elkaars lijnen gooien etc.
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

29-05-2011 12:22

Bij ons is toen aan de campingzijde een deel van de spullen gestolen! DIt was echter wel in 2003, dus al een hele tijd geleden.
Ben zelf overigens ook wel benieuwd naar de huidige regels en hoe het er nu voor staat.

Mvg,
Arjan van der Palen
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

29-05-2011 13:26

Regels zijn nagenoeg het zelfde gebleven. Zwemt idd nu wel een enkele 20kg vis, en zo af en toe pak je gerust eens een dertiger.

Verder blijft het een zeer druk water, de nachtviszone's zitten overvol en je bereikt meer met dagvissen. Wat de Fransen zelf ook doen. Het is zeker een water van aanschuiven...

Tja voerbootje zou je enorm voordeel kunnen geven, maar de Fransen hebben dat ook door... Maar goed, id die wind dat is er nog steeds... dus houdt daar rekening mee als je een klein voerbootje het water opstuurt! Vissen is nog steeds simpel daar...

Water staat wel redelijk hoog, (vorig jaar) ga er vanuit dat dit nu nog steeds het geval is.)

Beste manier, is gewoon ver buiten de nachtviszone's te gaan zitten, voer elke dag aan met een kilo of 5 boilies. (voer minimaal 2 stekken aan) en dan gewoon je stekken bevissen om de dag bijvoorbeeld. Te duur om elke dag 5/10/15kg boilies erin te kieperen... Vis gewoon op de dag zelf gooi er een handje voer in, en je vangt 1 of 2 karpers op een dag... jij ook tevreden toch? Doe je bovenstaande manier, is het mogelijk om het half uur een run te krijgen...

Succez
Alex
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

29-05-2011 14:07

Voerboten zijn verboden, en gewone boten ook! Uitzwemmen mag trouwens ook niet...
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

29-05-2011 14:30

oke bedankt voor de info
ik denk dat ik gewoon ga en dan maar ff voor 2 10tjes ff 2 piepers koop zit ik er ook met een wat fijner gevoel :lol: :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
martijn dijkstra01
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-05-2011 11:50
Locatie: Zuid Frankrijk

12-01-2012 22:10

Ik ga in maart weer naar Villeneuve, maar zag dat de camping dat nog niet geopend is. Van mijn vorige trip weet ik dat de controleurs erg streng waren. Ze lieten je al vertrekken om de kleur van je tent of open vuur. Dan lijkt wild plassen enzo me al helemaal geen goed idee. Iemand ervaringen zonder gebruik van de camping?

Alvast bedankt,

Martijn.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-01-2012 08:33

Hoezo? Mag je er niet meer nachtvissen dan... Even op de site van aappma kijken.

Je kan je auto parkeren op de grote parkeerplaats naast de camping, moet je wel een stukkie lopen met je spullen. Anders moet je naar de andere kant van het meer, daar zit ook een nachtviszone.
Maar dan zit je bovenop grote keien enzo lastig vissen.

Groet
Alex