Kevin nash, zijn put!

Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

16-02-2004 21:40

Hoi karpervissers,

Ik heb gelezen dat kevin ze eigen water heeft in frankrijk.
Het is mooi en ondiep water en zeer voedselrijk van zo'n 22 hectare groot.

Het zit borde vol met grote vis en er zwemmen 100x 40 ponders en 50 ponders en enkele 60 ponders.
Is dit allemaal waar?
Ik heb ook te horen gekregen dat het vissen zijn die gejat zijn van grote kanalen en rivieren!
Wat denken jullie, of wat weten jullie?
Kan iemand de waarheid boven tafel halen hoe het nu echt zit want ik snap er onder tussen helemaal niks meer van waar al die grote vis opeens vandaan komt. :-? .

En als het zo mooi water is waarom houd hij het niet voor zichzelf, je kan er namelijk hele complete stekken huren met tent en rod pot voor jezelf.
Of wilt hij gewoon geld verdienen?

mvg,

Robert.
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

16-02-2004 22:58

Robert hier is al een felle discusie over gevoerd.......

Kijk hier maar even http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=11653

Mvg Michel :wink: :wink: :wink:
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-02-2004 00:05

Waar is dit water :o :o :o :o

:D :D Grapje,

maar het zou goed zijn dat de vissen weer terug zouden kunnen naar hun eigen leefomgeving.

Durf zelfs te stellen dat een hoop veertigers nu 30igers zijn en over 2 jaar 20igers!!

Of er moeten een aantal poten heengaan en het volsmijten met KN monster persuits haha toepasselijk.

Getver, zulke wateren zijn niet te telereren!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-02-2004 06:38

heb je er weer zo één hoor, waar haal je al die feiten vandaan Jordy??
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-02-2004 08:03

Lexus,

http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/INT ... RECORD.pdf

Denk je werkelijk dat een openbaar water van 22 hectare een dergelijk monsterbestand kan opleveren? Hoe verschrikkelijk voedselrijk moet het water dan wel niet zijn? Het valt me overigens op dat je in dit soort discussies vaak losse opmerkingen plaatst maar niet inhoudelijk reageert. Hopelijk ben je daartoe nu wel eens bereid.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-02-2004 12:35

lAC DE PARISOT BIJVOORBEELD MENSEN, ook hiervaan gaan de geruchten dat de mooie vissen hiervandaan overgezet zijn in nash zn put :evil: :evil: :evil:


Kijk ook even bij de topic over lac de parisot inmiddels ook op gereageerd
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

17-02-2004 14:01

Beste Mensen,

Toch begrijp ik iets niet, als het waar is wat hier allemaal boven staat hé (volgens mij zijn het tot nu toe geruchten) en dan los van het feit of het goed of fout is. Als Mijnheer K. Nash dit doet dan gooit hij toch zijn eigen glazen in? Als de vis uit een ander water zou komen of als we ook maar enigzins een vermoeden zouden hebben dat het uit een ander water komt. Dan betekent dat toch dat een groot deel karper vissend nederland geen Nash produkten meer koopt. De omzet van de nash artikelen is voor hem vele malen belangrijker dan de omzet van zo´n betaal putje, of niet?

Tenzij hij iets weet wat wij nog niet weten. Zoals bijv. een verbod op visserij op openbaar water. (even een ballontje op laten hoor) Dan zou een partikulier watertje de enige oplossing nog zijn om uberhaupt te vissen in Frankrijk.

Misschien leuk om even over na te denken. Kan me niet voorstellen dat Mijnheer K. Nash zijn omzet op de nederlandse markt in gevaar brengt door een betaal putje helemaal vol te gooien met gestolen vis.

Als je er anders overdenkt hoor ik het ook graag natuurlijk.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-02-2004 14:16

Rene,

100% bewijs is er nog niet, wel voor 99% heeeeeeel sterke vermoedens. Al kan het natuurlijk nooit dat er zo'n verschikkelijke bult vis op zo'n plasje groot is geworden. Ik verwacht, jammer genoeg, dat het het overgrote deel van de Nederlandse karpervissers geen reet kan schelen. Het gebeurt immers in Frankrijk en niet hier? Engelsen maakt het al helemaal niets uit, die zijn niet anders gewend en zullen graag die honderden Euro's ervoor neertellen. Commercieel gezien is het dus een slimme zet en zal mijnheer er zeker niet slechter van worden.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-02-2004 14:37

Rene,

Zolang het gros van de "karpervissers"alleen maar grote vissen wil vangen en er nog dik voor wil betalen, blijven deze forellentrutputten geld opleveren.

De bonafide B watereigenaren kunnen hier nooit meer tegen concureren. Hoe sneu ook voor hen.

Het zijn dan sterke benen die besluiten om hier niet aan mee te doen.

MVG

Klaas


"Met zijn handen diep in zijn zakken, de schouders een beetje opgehaald, liep hij langs de KSN stand. "Ken mij het verekken." Dacht hij. "Laat ze maar lullen." Buiten aangekomen, ging zijn hoofd weer in de vertrouwde positie: tot aan zijn schouders in het zand.

Zalig zijn de onwetenden... :roll:
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

17-02-2004 15:10

Ja er zit natuurlijk een kern van waarheid in. Maar Mark je geeft het zelf al aan de engelse intresseert het niet, want die zijn niet anders gewend. Nederlandse vissers daar en tegen... dat is toch wel andere koek. Als het zo zou zijn hé (want er nog niets zeker) dan betekent het toch dat Meneer Nash in Nederland een groot markt aandeel verliest op het verkoop van zijn produkten. (ik bedoel aas, safety clips enz.) Bijzonder is dat ik aan de waterkant nooit mensen tegen kom die VOOR het slepen van vissen zijn. Of B-wateren goed vinden. Kom ze wel tegen die twijfelen maar zeker niet naar een water gaan als ze weten dat er gestolen vis op zit. Hoe zeker is nu eigenlijk dat er gestolen vissen op B-wateren zitten. (Met name in Frankrijk dan) En dan met name is dat op alle betaal wateren zo?

Als Mijnheer K. Nash ECHT gestolen vis op zijn water heb. Dan zal ik daar zeker aan denken als ik het volgende zakje haken koop en ik neem aan jullie ook. Zolang de aantijgingen allemaal zonder bewijs en alleen maar gebasseert blijven op vermoedens (sterk of niet sterk) dan zal ik ook nog steeds de viper kiezen i.p.v. een easy dome van fox bijv.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger

P.s. laat ik wel even voorop stellen dat dergelijke ontwikkeling per definitie niet goed zijn voor onze sport. Aangezien ik deze wel wil blijven be-oefenen. Kan en wil ik dit ook niet goed keuren. Ik probeer alleen de zaak van een ander perspectief te belichten. Mijn inziens wordt er te gauw een wijzende vinger uit gestoken en een zwart schaap aan gewezen. Echter blijkt ook in veel gevallen dit niet terecht.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

17-02-2004 15:55

wie A zegt moet ook B zeggen...

dus gaan we nu ook met zijn allen geen Nash bollen/flavours e.d. meer kopen, geloven jullie dat nou echt? :o

Ik keur het zeer af wat meneer NESJ aan het flikken is dat wel... :cry: :cry: :cry: maar is het bewezen? :-?

ray
erwin snaaijer

17-02-2004 15:59

moet je eens kijken als je de meeste de kans geef om het zelfde te doen als hij ,ik weet zeker dat de gene met de grotste mond het zelf ook zouden doen als ze de kans kregen om een watertje te hebbe met dikke vis erop dat zal je toch wel blijven houden
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

17-02-2004 16:16

Ik denk toch echt wel dat iedereen nash spullen blijft kopen, er is toch niks mis mee met die spullen!
Alleen met hem, ik vind het niet kunnen allemaal vis jatten van anderen wateren, er zou een straf op voor moeten komen(die is er toch nog niet of wel?)

Maar wie kan het eigenlijk bewijzen dat hij die vis heeft gestolen?
Het is bekend gemaakt toen die vissen er al rond zwommen, of het nu een maand is of hun hele leven, ze zaten er al!
Ik denk dat de waarheid nu nog moeilijk boven water te halen is.

mvg,

Robert.
Gebruikersavatar
Richard Hoogstraten
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-01-2004 16:30
Locatie: Wapserveen
Contacteer:

17-02-2004 16:51

Ik wil niets goed praten maar misschien heeft hij wel vissen opgekocht van een vidange die ergens plaats heeft gevonden...
Heeft hij ze in elk geval niet gestolen. Maar blijf een niet wenselijke ontwikkeling in onze visserij.

Mvg Richard
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-02-2004 17:13

Het is ZEKER dat er (grote)vissen uit openbaar water zijn gehaald en in het Nash-water zijn gezet.
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-02-2004 17:51

Mensen mensen,

Meneer nash heeft zn centen toch allang al binnen :-?
Wat kan het hem nou schelen of er 100 karpervissertjes uit nederland (want zo ziet hij ons) wel of neit zijn spullen kopen of naar zn putje stront komen?
Laten we het wel over 1 ding eens zijn er zullen niet veel mensen kunnen zeggen dat nash kut spullen verkoopt of wel dan (een fabrieksfout o.i.d kan er altijd zijn)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-02-2004 18:12

Bart-Jaap Koorn schreef:Laten we het wel over 1 ding eens zijn er zullen niet veel mensen kunnen zeggen dat nash kut spullen verkoopt of wel dan


Zeker nog nooit een tent van Nash gehad........................... :o
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-02-2004 19:56

Tja mensen, blijf je hoofd maar in het zandsteken. Mijnheer Nash weet als geen ander het een en ander over visstandbeheer.
Zolang deze mensen met dollar tekens in hun ogen lopen is het slecht met hun kersen eten.
Een deel van de tenten van Nash zijn in het verleden onderzocht door de werkgroep materialen van de KSN, ze waren maar van een kwaliteit namelijk zeer slecht.

Peter
eric alkema
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00

17-02-2004 20:29

Sluit ik me bij aan Dennis . :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-02-2004 20:45

Ik heb idd nog nooit een tent van nash gehad ander spul wel en dat bevalt nog steeds
eric alkema
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00

17-02-2004 20:49

boilies ook?
Heb je wel eens een nash boilie met een werp stick gegooid leuk effect he.
Jammer genoeg niet doeltreffend.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-02-2004 20:51

Sorry ik draai mn boilies zelf :lol: :wink:
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-02-2004 20:53

Lexus waarom defineer je mij als ''weer zo een'' ????

Kan mijn niet herinneren dat ik jou tot een dergelijke categorie hebt benoemd, dus verwacht ik van jou wederzijds respect.

En trouwens een zooitje 40igers en 50igers in een putje is vragen om problemen. Er is geen vis in de wereld die nu hem of haar gewicht op dit peil kan houden.

En ik had van jou mogen verwachten dat je dit wel met mij eens zou zijn. Helaas is dit niet zo, en hou jij er naar alle waarschijnlijkheid een andere mening op na.

Helaas??? :cry:

Ik beb geen voorstander van dit soort wateren, niemand niet denk ik. Of dit water heeft een oppervalkte van 100 of meer hectaren.

succes en sorry als ik iets verkeer gezegd heb naar jouw mening!!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-02-2004 22:13

Ja sorry Jordy, ik heb me tegen jou een beetje verkeerd uitgedrukt. Ik word hier alleen een beetje moe van, iedereen weet dat er iets niet in de haak zit, waarom deze discussie? Aan het eind van het verhaal hebben dezelfde personen weer dezelfde woordenwisselling en in principe zitten de aard van de meningen weel aardig op één lijn, alleen de één drukt het iets anders uit of zegt het anders als de andere.. so be it

Iedere visser die een klein beetje respect heeft voor zijn geliefde karper, weet dat er iets niet helemaal volgens de regels is gegaan. Discussie is zinloos... alleen die meeloop berichten en uitlatingen die nergens op gebaseerd zijn, die krijg je ervan voor de rest helemaal niks
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

17-02-2004 22:23

Well spoken Lex!
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.