Nash schuwt blijkbaar 'het grote geld' ook niet!!!

Plaats reactie
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-01-2004 16:59

Foutje van mij Bas, kijk eens naar de berichten van John hier op KWO. Je krijgt dan een aardige kijk op zijn opvattingen.

Peter
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

22-01-2004 17:16

En de karperwereld had er weer een gigantische eikel bij...

Ik dacht dat het Def P was die ooit in een reclamespot iets zei in de aard van: "Parels voor de zwijnen... of zijn het nu zwijnen voor de parels?"
Vervang zwijnen in dit geval gerust door karpers.
Zouden er nog gaan volgen?

Trouwens iemand intresse voor een Viper? Nee zeker...
Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

22-01-2004 17:18

Zo'n blauwe of rode sport auto, bedoel je? :lol: :lol: :lol:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

22-01-2004 18:50

"Ojeetje" en "Wat erg!" dacht ik toen ik dit nieuws las.

Wat is dit toch een bruukse ontgoocheling voor velen onder ons.
Onze allergrootste held(??) in het karperwereldje doet iets waar wij principieel tegen (zouden moeten) zijn!

Ik ben er echt kapot van... met veel pijn in m'n hart ga ik straks mijn Nash-aanbiddings-altaartje® ontruimen.


---------------
Te koop, (wegens aanschaf van een Fox-minitempeltje):
een echte Nash aanbiddingsaltaartje® met alles erop en eraan. zgan. & zgoh & teab & zo
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

22-01-2004 18:55

Een tijd terug gingen er toch ook al geruchten dat Kevin Maddocs gepakt was met karpers in zijn bezit? Weer een "held" om zeep, ALS het waar is.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-01-2004 19:48

Dat van Maddocks bleek een gerucht. Wat er ook mis is met Maddocks, iemand die hier nog iets over publiceren wil moet stevig in zijn schoenen staan. Anders mag hij zich voor de rechter verantwoorden. Tot nu toe waagde niemand zich daaraan.

Overigens gaat het hier om een betaalwater van of in relatie met het bedrijf Nash tackle. Let wel, er zijn meer bedrijven in deze branche met zo een relatie!!!

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

22-01-2004 20:32

yep,pescalis van sensas,maar daar zal je geen gestolen vis in vinden.wel hele mooie.en dat vind ik weer de positieve kant van een btw
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

22-01-2004 22:58

[quote="arnold buurman"]yep,pescalis van sensas,maar daar zal je geen gestolen vis in vinden.wel hele mooie.en dat vind ik weer de positieve kant van een btw[/quote]

-------------------------------------------------------------------------------------

Klopt helemaal Arnold!
Ik vind die gestolen karpers altijd vet lelijk. :roll:

Koen
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

23-01-2004 00:26

waar gaan we straks heen ??? juist carp 2004 !!! wie is de organisator ??? familie Pain,, zijn broertje heeft ook een betaalwater gerund. gaan we daarom maar niet naar carp 2004 ?? btw mijn avater word niet veranderd, want heeft niets met nash te maken, althans voor mij dan

toedeloe en de groetjes
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-01-2004 00:37

Peter,
Dit is jou mening betreffende cultuur zoals je begrijpt deel ik deze dus niet, ik bekijk dit vanuit een andere visie gerelateerd aan de huidige situatie.

Zoals je mischien weet cultuur veranderd en is onderhevig aan tijdsperioden.

MVG,
Peter
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

23-01-2004 04:32

Ik ben benieuwd hoeveel mensen, er strax in maart voor mr Cash en co, een foldertje paken, en die dat gaan bewerken met een aansteker....... :o

Dennis film je het wel?

Triest triest, dat er nog steeds mensen zijn, die op zo'n water hun vissen willen vangen.....

terug van weg geweest maar er is nog steeds nix veranderd....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-01-2004 09:51

Als we praten over de “Engelse ziekte” in de karpervisserij, dan zullen er toch duidelijke cultuurontwikkelingen moeten zijn en daarmee cultuurverschillen. Overigens vind ik al referenties naar de “Engelse ziekte” binnen de karpervisserij in de Nederlandse visbladen van de jaren 70. Zo nieuw is het dus niet. Uit de Engelse literatuur is ook wel te achterhalen dat de huidige karpercultuur duidelijker vorm kreeg in de jaren 50 met onder meer Richard Walker. Dat mannen als Rini Groothuis deze cultuur naar Nederland brachten en daarmee de “Engelse ziekte” overbrachten is ook wel hard te maken. Daar gingen die tegensputterende reacties in de jaren 70 al over. Dat dit uiteindelijk weinig succes heeft gehad is heden ten dagen ook vast te stellen. Een echte 100 % Nederlandse karpercultuur heeft zich nog steeds niet echt ontwikkeld en de Engelse manier van karpervissen is hier wel volledig ingevoerd.

Toch is het wel duidelijk dat Nederlandse karpervissers zich iets meer zorgen maken om zaken waar de Engelse karpervissers vaker hun schouders over ophalen. Betaalwateren in Frankrijk is daar één van. Zelfs vooraanstaande Engelse kapervissers die beweren voorstanders te zijn van de English Carp Heritage hebben niet dezelfde bedenkingen bij betaalwater als wij en vind je terug op bepaalde betaalwater sites. Daarmee keur ik niets goed, maar wil alleen aangeven dat die verschillen er wel degelijk zijn. Het maakt het er niet makkelijker op.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-01-2004 10:29

Kees,

bedankt voor de iets mee diepgang, dit id dus exact wat ik al probeerde aan te geven op een minder uitgebreide wijze in mijn stelling.

groet,
peter
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

23-01-2004 14:23

Mijn eerste reactie is: BOYCOTTEN die handel !

Ga je erover nadenken: Weer een held ten onder?: Dan wordt het mij steeds duidelijker dat er maar weinig echte helden zijn. Paar voorbeelden:

Arnout Terlouw ( l'abbaye)
Marco Kraal ( villedon)
Ronny de Grootte ( l'abbaye)
Leon hoogendijk ( Du der, raduta )
Danny Fairbrass ( zie artikel: Betaalwateren in de karper15)

Ze mogen dan wel heeeeeeeeel goed kunnen karpervissen. Maar mijn lof kunnen ze niet krijgen ( nee inderdaad het zal ze wel niets kunnen schelen)

Feit is dat onze karperwereld al veel verder om zeep geholpen is dan sommige zien. Ik heb zelden een hobby zo uitgebuit zien worden door de grote mannen.

Maakt die Kevin Nash nu echt een verschil...?( Ik vraag me trouwens af of die boilies van hem zowieso wel gezond zijn met die gore leurstoffen en conserveermiddelen, dat krijg je zelf toch ook niet door je strot)

Jullie mening...graag

MVG Thijs
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

23-01-2004 14:25

trouwens die folder affikken vind ik wel een leuk idee, rochel in het gezicht gaat me weer net iets te ver :lol:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-01-2004 14:32

Dag Kees,

45 jaar geleden viste ik op karper met een 4 delige bamboestok. Zelf al op een echte karperputjes Dinxperlo in de achterhoek, Den Haag de Duinen.
Zelf oogjes er op gemaakt en een reeltje. Viste toen ook al met een glijloodje op karper en een glasstok. Had toen zelf nog niet het later beroemde wakertje Zilverpapier, een half gebroken stokje deden we toen tussen de ogen. Of al die handel uit Engeland kwam is goed mogelijk, heeft dit alles iets met cultuur te maken voor mij niet.
Wat Rini Groothuis deed was ontwikkelingen op het gebied van karperen van uit Engeland naar Nederland halen. Wat heeft dit met cultuur te maken. Een Nederlandse karpercultuur heeft nooit bestaan, en zal er ook nooit komen, net zo min als in België. Kan daar ook genoeg karpervissers die het niet eens zijn met het beleid van het ‘VBK’ zal hier niet anders zijn. Dat ( wij) niet doorslaan ( mijn mening) zoals grote groepen in Engeland zeggen meer over de aard van het volk dan over hun cultuur. Wie begon er ook alweer een oorlog in Irak en daar niets te zoeken zat. De door jou genoemde zogenaamde vooraanstaande Engelse karpervissers ( ook Nash ) kan het bijna niet uit mijn strot krijgen,( niemand is vooraanstaand voor mij) bepalen niet de cultuur.
Laten we naar gewoon te doen dat valt al niet mee, en proberen wat Aart Lokhorst doet excessen signaleren en bestrijden.

Vriendelijke groeten, Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-01-2004 14:41

Leon hoogendijk ( Du der, raduta )

Mensen die mij kennen, weten dat ik niet echt (omdraaien mag ook) fan was.

Kan je mededelen, dat hij nu tot inkeer is gekomen. hij heeft zelfs getracht een aantal zaken te publiceren. Je kan je voorstellen dat er iemand niet blij was.

(even heeeeel voorzichtig uitgedrukt)

Respect begint (terug) te komen.

MVG

Klaas

Ik ken een kleine 100 of 150 helden... zie colofon De Karper incl. de mensen aan de zijlijn, zij die zitting hebben in bijv. de (regio) CBB bijv.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-01-2004 14:49

Klaas, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Groetjes, Peter
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-01-2004 14:52

Thijs,

Zoals Klaas in zijn voorbeeld aangeeft kun je het niet zo zwart-wit stellen. Hoogendijk komt er dus achter hoe het werkelijk zit. Carp Connections zou best enkele wateren in het pakket kunnen hebben met vissen van dubieuze herkomst, maar Villedon bevat, voor zover ik weet, geen karpers van openbaar water. De door jou genoemde mannen dus over één kam scheren met dit voorbeeld van Nash vind ik wat te ver gaan.

Groeten,

Mark
Frans Kooijmans
Berichten: 36
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00

23-01-2004 15:02

Hallo

Als ik al die verhalen zo lees over helden in de karperwereld dan heb ik zo mijn twijfels. Tuurlijk zijn er bepaalde karpervissers die het voor ons mogelijk hebben gemaakt om onze hobby op 'deze' manier te kunnen uitoefenen. Alleen het jammere is dat als deze personen de roem krijgen ze al snel ordinaire zakkenvullers worden. Iedereen wil graag geld verdienen en het liefst ook zo snel mogelijk. Maar om dit te doen over de rug van de karpers gaat mij toch echt te ver. Het enige wat er tegen te doen is, is het gewoon te boycotten. Als er geen vraag meer is dan gaat het vanzelf over. Een taak voor de karpervissers onder ons is: Probeer de mensen die erheen gaan toch op andere gedachten te krijgen. Door ze so ie so uit te leggen waarom er zoveel karpers in die betaalwateren zwemmen en hoe al die grote karpers erin zijn gekomen. Als mensen dit weten lijkt het me sterk dat ze er nog heen willen. Zo wel dan zijn ze het etiket karpervisser (hoe wij dat kennen) niet waardig.

groet Frans

Ps even over Nash: die had ik so ie so al niet zo hoog staan. Dat is meer een held op sokken. En dat bewijst hij nu maar weer eens.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-01-2004 15:27

Zover ik weet bevatten Lac du Villedon en Pescalis geen gestolen vissen... en wat valt me daar op? Er zit genoeg kleine vis!!! Als je daar al op gaat letten kom je al een heel eind (meestal).
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-01-2004 15:40

Hoi Peter,

Kwestie van definities voor mijn gevoel. Cultuur staat slechts voor ontwikkeling. Vooraanstaand is een synoniem voor bekend. Kennelijk hecht jij een andere betekenis aan woorden dan ik. Als ik nu HELDEN in de karperwereld lees, zakt overigens mijn broek ook af.

Beide erkennen we een verschil tussen de Engelse en Nederlandse volksaard en een mogelijk daaruit voortvloeiend verschil in ontwikkeling en benadering. Als dat waar is, beweren we gewoon hetzelfde. 8) Gewoon doen is overigens een typische Nederlandse eigenschap.

Groeten, Kees
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-01-2004 15:51

Mijn helden zijn die karpers die verplaatst worden en dan nog blijven ook!!!! En Nash? Tjah... die mag van mij in een boom klimmen op van daar uit zijn eigen gestolen buikbeesten te gan bekijken en hoeft (mag) er niet meer uitkomen!!! :x :x

Maar niet alle BTW's zijn fout!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

23-01-2004 15:53

ik vind dit maar een beetje overtrokken

Natuurlijk was het een mooi natuur water:)
maar jullie allemaal zouden als je een bekend vismerk was, deze kans echt niet onbenut laten.

en hopelijk verzorgt nash het water en de vissen goed;)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-01-2004 16:51

Lorenzo,

Als je er op binnen loopt, lijkt me logisch dat je goed voor je waar zorgt.

En binnen lopen doet het.

Een bekend meer met een R.

90 vissers aanwezig a eur 500 per week= eur 45.000 voor een weekie.

OK stel 20 vissers gemiddeld voor 40 weken is 4 ton per jaar.

Kosten? een mensenleven is minder dan eur 20.

Dacht je dat zo 1 opgaf?

Stel nu 1 van ons heeft bewijzen... vul het verhaal zelf verder in en kleur de plaatjes .. (freek)


Maar wie zich wil laten belazeren, moet dat vooral doen.

MVG

Klaas