Lac d'annecy

semetier bjorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-02-2008 16:15

17-02-2008 16:19

hallo,

dees zomer ga ik op vakantie naar het dorpje "la clusaz"
dichtbij het meer van ennecy.

heb m'n ouders kunnen overtuigen om daar 3dagen te mogen vissen,

iemand tips?

en hoeveel is het daar voor een dagpremie?

grtz
seppe jacobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-07-2013 19:39

27-07-2013 20:00

ik kom net terug van mijn vakantie op lac Annecy en ik had veel meer gevangen dan verwacht :lol:
voor karper moet je er niet gaan vissen... forel is ook gene vette :-?
ik zat in Talloires (aan het kleine deel van het meer) en ben eerste avond gaan vissen op karper, tot ik een school snoeken (wist niet dat ze in scholen leefden?? :o ) zag en ikke direct mijn rapala x rap in het schooltje gooien, direct snoekje van 60 cm... zag dat de lokale bevolking veel op kleine baarsjes viste en deze al op ate vanaf ongeveer 6 cm (?!) allemaal levend in een plasticke zak tot ze dood gingen van de hitte :x een kwam vrage waarom ik in godsnaam een baars van 45 cm teruggooide, hij was bijna histerisch :D ik heb gigantisch veel baars gevange met een haakje 12 en een mini twister me wa loodbolletjes aangeknepen, al de lokale vissers kwame vrage of ik ze aan hun wou geve ipv ze terug te zette :roll: heb gezegt dat ik ze voor geen geld aan hun geef, allemaal teleurgesteld toen ik er weer een grote bove trok... de grootste dat ik heb gezien van iemand die er woonde was 15 cm... ze viste me een lijntje met 7 kleine 'vliegen' (eigelijk gewoon een haak me een rood of groen fijn touwtje rond gebonden) heb er 1 een snoek van 90 cm zien boven halen, voor de rest allemaal minivisjes
misschien is het handig om eerst met de snorkel en duikbril 5 meter van de kant scholen vis te zoeken, water is toch mega helder... voor de rest: een visvergunning voor een dag kost 15 euro en voor een week 30, en de kleur van de twister zelf uitprobere, bij mij ging doorschijnend groen me glitters het beste...