lac de Val Joly

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Gabriel
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: Vaassen
Contacteer:

13-01-2004 21:22

hoi, wij willen deze zomer naar het lac de val joly, in het noorden van Frankrijk.Op de site van de camping staat dat er vis in dat meer zit, maar ik mis de naam: carpe...nu is mijn vraag, jullie voelen 'm al aankomen:
wie weet of er karper in dat meer zit.....uiteraard zijn alle aanvullende tips welkom
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

14-01-2004 14:13

Beste Jan,
Er zit wel degelijk grote karper in Lac de Val Joly.
Ik weet, dat er een 55 ponder is gevangen. Wij waren er in 1995.
Het is een lac van 450 ha groot. Het bestaat uit 2, met elkaar verbonden,meren.
In 1995 mocht je er niet nachtvissen. Er ligt een camping naast het kleine meer. ( hier is ook de 55 ponder gevangen )
Er zit ook veel en grote snoek.

Groeten Wiek
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

14-01-2004 19:29

Hallo Jan

Nachtvissen is inderdaad niet toegestaan, je kan natuurlijk altijd de camping pakken. Een beetje jammer is dat er maar een paar plekken zijn aangewezen voor het vissen, ik meen 3. Dit zijn geen stroken water, maar gewoon kleine visplekjes. Karper zit er absoluut.

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Jan Gabriel
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: Vaassen
Contacteer:

14-01-2004 19:48

Om te beginnen: bedankt voor de reactie's.
Het is de bedoeling dat we met een paar gezinnen naar dat meer gaan.
Het staat nog niet helemaal vast, maar we denken er dus al wel heel serieus over.
Maar in die gezinnen zitten toch....afhankelijk van hoeveel kids er meegaan zo'n beetje 6 a 7 vissers....en dan vergeet ik voor het gemak maar even mijn eigen zoons.
Die vissen af en toe.De jongste het liefste met een hengel van pa...zodat hij zo weer weg kan lopen.
Wel zo gemakkelijk natuurlijk, maar hoe groot zijn die visplekken?
Groot genoeg voorhet door mij omschreven zootje ongeregeld?
Alvast bedankt, groeten: Jan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

15-01-2004 18:59

Hallo Jan

Behoorlijk lang geleden heb ik ter plaatse een foto gemaakt van een bord, met daarop een plattegrond van het water, inclusief de visplaatsen. Ik heb die foto al tijden niet gezien, maar ik ga even alles uit de kast halen om m te vinden. Ik beloof niks! Er is 1 visplaats die ik "live" heb gezien, aan de campingkant. Die was niet bijster groot, de handel die meegaan met jou, kunnen daar sowieso niet allemaal tegelijk karpervissen.

m.v.g. ChrisN
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

16-01-2004 14:14

Jan, bij het water naast de camping is inderdaad niet veel plaats.
Op het grote meer, is genoeg plaats. Denk eraan, dat je, vanaf de camping, zo'n 3 km moet rijden voor je bij die plaatsen komt. Het is een grote grasstrook van +/- 75 meter, waar je kan vissen.
het is net wat Chris zegt, aan de campingzijde is weinig plaats. het is wel de beste stek.

Wiek
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-03-2008 16:54

Ik weet dat dit topic slechts vier jaar oud is, toch haal ik hem graag even omhoog met wat nieuwe vragen gezien ik van plan ben om begin juni een week naar dit water af te reizen.

Zijn er vissers van dit board die de laatste 3/4 jaar op dit water actief zijn geweest en die wat kwijtwillen over de visserij aldaar? Is het enkel dagvissen (geen probleem maar handig om te weten), welke camping wordt er bedoeld hierboven (is dat deze? http://www.valjoly.com)?

Mochten mensen informatie willen delen maar niet via het board dan zie ik het graag tegemoet in de PM!
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

19-03-2008 15:49

Frank Avezaat schreef:Ik weet dat dit topic slechts vier jaar oud is, toch haal ik hem graag even omhoog met wat nieuwe vragen gezien ik van plan ben om begin juni een week naar dit water af te reizen.

Zijn er vissers van dit board die de laatste 3/4 jaar op dit water actief zijn geweest en die wat kwijtwillen over de visserij aldaar? Is het enkel dagvissen (geen probleem maar handig om te weten), welke camping wordt er bedoeld hierboven (is dat deze? http://www.valjoly.com)?

Mochten mensen informatie willen delen maar niet via het board dan zie ik het graag tegemoet in de PM!


Ja hier wil ik ook wel wat meer over weten...

Ik heb alleen ergens gelezen dat er wss (net als in vele stuwmeren) het vaak blanken is en je de vis op moet zoeken. Ook dat hier zich een zeer oud (en zeer dik!!) bestand bevind, en deze in verhouding met het oppervlak, zeer dungezaaid zijn (vandaar het opzoeken van de vis, en anders lekker lang en veel blanken).

Weet iemand of dit nog steeds zo is, en of er niet toevallig vis is afgevist of uitgezet ofdat het uberhaupt wel klopte?

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
patrick panis
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00
Locatie: Strijen

21-03-2008 15:27

Hoi,

Ik ben hier afgelopen jaar in mei geweest. We stonden op camping Val Joly en je mag inderdaad alleen dagvissen. Een boot is ten strengste verboden, ook al dobberen er zo'n 180 rond op het water. Dit is echter eigendom van de locale surfvereniging en als die een vreemde boot op het water zien dan bellen ze de politie. Was dus bij ons ook het geval. Nu waren ze mild voor ons omdat we toeristen waren en die zien ze daar niet veel (goh..vreemd...)
Waar we wel achter zijn gekomen in die korte periode dat we op het water zaten is dat er 1 heel aantrekkelijke plek is die je eigenlijk alleen kunt bereiken per boot. Dit is het achterste gedeelte van het meer, bij de stuwdam(bij het aparte reservaat, brasempoel!). Dit is het ondiepste stuk, rond 1 meter 50. De rest van het meer ligt tussen 4 en 6 meter.
We hebben we karper zien springen (1x) op een ander deel van het meer maar voor de rest was het helemaal 10 keer niks. Als je hier wilt gaan vissen neem dan als je gaat niet te veel rotzooi mee, voldoende voer en, heel belangrijk, een goede voerboot. Als je op het achterste gedeelte kan vissen bij de boskant en je neemt genoeg voer mee en een goede voerboot, dan is het naar mijn mening goed mogelijk om vis te vangen.
En nog iets om te weten. In het weekend stroom het hele meer vol franse snoek en witvissers. Eén keer een enkele karpervisser gezien.
Omgeving is wel heel erg mooi.

Als je meer info wilt hoor ik het wel.

Gr Patrick
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

25-03-2008 13:07

In welk departement ligt dit water ??
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

26-03-2008 20:58

Jean-Pierre Ketelslegers schreef:In welk departement ligt dit water ??


In het rechtsbovenste hoekje van departement 59 net over de grens (echt net hij ligt er bijna op :P).

Greetz tha dutch
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Plaats reactie