Karpervissen in Breda

Plaats reactie
Mitch van Dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-05-2018 16:16

12-05-2018 16:27

Hoi allemaal,

ik ben na lange tijd niet gevist te hebben weer begonnen met vissen. Vroeger veel gevist op karper als jongere, redelijk onervaren. Wil het nu weer op gaan pakken met een vriend die zelf met pieren vist (niet percé op karper).

Ik woon tegenwoordig in Breda en ben benieuwd of jullie me een paar goeie steks kunnen vertellen :). Lees wat over het Markdal (alleen na zonsopkomst en voor zonsondergang). De singels (overal wel vrij stijle waterkant? en wat onrustig). Ik zal niet heel veel alleen gaan vissen dus steks op rivieren daar heb ik het meeste aan omdat die vriend liever op rivieren vist. Hoe zijn de Waterakkers ten (zuid-)westen van Teteringen?

Alle tips zijn welkom, hoeft niet percé een stek te zijn.
Heb de vergunning van Baroniesche Hengelaars. Nachtvergunning koop ik zodra de Vispas echt binnen is.

Bedankt!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-05-2018 17:34

Ben niet een super karper kenner hoor, maar weet wel paar leuke stekjes waar je veel ruimte hebt.

Als je langs het terein van de oude suikerfabriek noordwaarts gaat, heb je vanaf ongeveer hoogte emerput tot kilometers ver weg een mooi stuk. Je kan ook verder door en dan dat kanaal richting oosterhout. Ik ga het dit jaar daar ook proberen.

Polder is toch wel het Markdal het mooist vind ik. Dan ga je via ulvenhout, parkeer je auto bij de begraafplaats, en dan paar honderd meter lopen en je zit fantastisch. Ff de visplanner checken waar je precies mag zitten. Dat is dan wel klein polderwater.

Langs de singels heb je ook wel hier en daar stukken waar je goed kan zitten. Maar betwijfel of dat is wat je zoekt. Handigst om even met de fiets een rondje singels te doen. Kan je zelf zien of het wat is.

In de hoge vucht heb je ook veel sloten die de moeite waard zijn. Ben daar zelf echter niet zo bekend.

Moet lukken een goede stek vinden, succes en vangze!

:wink:
Zit hier wel vis?
Mitch van Dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-05-2018 16:16

13-05-2018 01:46

Josef Stalscu schreef:Als je langs het terein van de oude suikerfabriek noordwaarts gaat, heb je vanaf ongeveer hoogte emerput tot kilometers ver weg een mooi stuk. Je kan ook verder door en dan dat kanaal richting oosterhout. Ik ga het dit jaar daar ook proberen.


Heeft dit stuk niet ontzettend veel vaarwater?

Weet je toevallig ook hoe de bodem over het algemeen is?
johnathan blocks
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-02-2018 19:14

13-05-2018 16:54

als ge wilt kan ik u wel meenemen naar een paar leuke plekken aan het kanaal rondom Breda? heb er vorig jaar aantal keren gevist en gevangen. advies is wel minimaal 1 nacht op de stek te blijven en voeren. (niet teveel). vriend van me had een 16kg en 10kg en ik tegen de 20 2stuks.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

14-05-2018 16:40

Mitch van Dijk schreef:
Heeft dit stuk niet ontzettend veel vaarwater?

Weet je toevallig ook hoe de bodem over het algemeen is?


Uhmmm... er komen wel bootjes voorbij, en dat wordt alleen maar meer. Hoe dichter bij het centrum, hoe drukker het wordt. In de zomer is het een chaos af en toe. Het is wachten op de eerste ongelukken... Maar dat stuk vanaf de Emer heb je daar niet zo heel veel last van. (Denk ik)

Diepte durf ik echt niet te zeggen. Ik schat zelf tussen de 0.5 bij de kant en 5 meter maximaal. Over het algemeen is het een harde zandbodem met naar de kant toe veel beplanting en zachte modder.

Maar tsja.... eigenlijk weet ik er maar weinig van nu je het zo vraagt haha. Vis er zelf ook pas een paar jaar, want ik ging bijna altijd naar het Markdal. Of gewoon in de singels.



Top voorstel Johnathan!
Zit hier wel vis?
johnathan blocks
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-02-2018 19:14

14-05-2018 22:57

Josef u bent ook welkom om een keer sessie mee te gaan vissen. Zal binnenkort eens gaan denk ik 1-2 nachten. Interesse?

Ga binnenkort ook met wat mensen naar het Kempische kanaal (Bocholt Herentals)...iemand interesse?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-05-2018 03:39

Ik ben niet zo een nachtvisser (meer). Maar wie weet in begin avond, dat ik een keer een paar uurtjes kom zitten.
Zit hier wel vis?
Mitch van Dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-05-2018 16:16

15-05-2018 15:31

Zou leuk zijn Jonathan als we dat kunnen realiseren, dan heb ik meteen een paar stekjes om uit te gaan proberen de komende tijd.
Plaats reactie