stemmingsrondje

Plaats reactie
Remco Kok
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2018 16:22

04-03-2018 15:34

Hallo allemaal,
Ik ga in de zomer met mijn vader 2 dagen vissen, zonder nacht dan, maar gewoon ergens overnachten.
Ik heb 2 plekken gevonden, wat zouden jullie zeggen:
- Visput Andijk
- Viswater 'De Eend'
Als iemand nog een andere suggestie heeft?? Alles is welkom. Ik ben beginnend karpervisser, en wil graag veel vis vangen. Het liefst wel groter dan 10 pond. :lol: :lol:
Groetjes van Remco
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

04-03-2018 21:05

Als je alleen overdag wilt vissen kun je toch ook gewoon een water in jouw buurt pakken en de ochtend of de avond gaan vissen? Je mag volgens mij tot twee uur na zonsondergang vissen.

Als beginnend karpervisser zou ik niet al te hoge verwachtingen hebben en blij zijn met elke vis die je vangt. Elke stad of dorp heeft wel een vijver met een leuk bestand aan karper, waar je zonder al te veel moeite wel een visje kunt vangen.
Remco Kok
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2018 16:22

05-03-2018 07:07

Ja klopt, alleen ik ga het combineren met een paar dagen weg met mijn vader.... vandaar dus
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

05-03-2018 14:22

Hoi Remco,

Heel vroeger – in de jaren 90 – heb ik weleens in de visput van Andijk gevist. Ik ging er met mijn maat soms naar toe om nieuwe aasjes en systemen uit te proberen. Omdat dit een echte karperput was waar je meestal genoeg actie kon verwachten, kozen we voor dit 'makkelijke' water in plaats van een plaatselijk cultuurwater, waar we vaak blankten.
In die tijd vingen we daar vaak een leuk aantal karpertjes de man op zo'n dag, maar die waren toen meestal niet veel groter dan 10 pond. Hoe het er tegenwoordig is gesteld weet ik niet uit eigen ervaring, maar op de website valt te lezen dat er nog steeds voldoende karper aanwezig is. Of er ook nog steeds veel te vangen valt, zal van de aanpak van de visser zelf afhangen. Meestal is het zo op dit soort wateren dat je anders moet vissen dan de andere vissers om meer te kunnen vangen. Zo heb ik eens iemand met een pennetje met maïs bij een rietkraag meer zien vangen dan alle statische vissers bij elkaar.
Er zijn wel een aantal regels waar je je aan moet houden en er dient een dagvergunning gekocht te worden. Wij kwamen altijd met schemer aan en hadden dan de keus om de beste stekken op te zoeken (de rietkraag op de punt!). De controleur kwam dan in de loop van de ochtend langs en we kochten dan onze dagvergunning bij hem.
Het is dus geen water waar je direct beren moet verwachten – hoewel er tegenwoordig best wel een aantal grotere karpers zullen rondzwemmen – maar voor een dagje ongecompliceerd hengelen is het best een leuk water.

http://www.visputandijk.nl/

Suc6!
Plaats reactie