Vissen op Droompark Buitenhuizen

Plaats reactie
joeri ten v

10-08-2017 23:26

Bij deze schrijf ik wat informatie over het vissen op vakantiepark buitenhuizen, omdat ik hier zelf niets over vond op internet en graag anderen hiermee wil helpen.

We hebben huisje nummer 143 geboekt omdat deze voor een ruime kom ligt aan de vijver. Daarna ben ik gaan zoeken naar info over het vissen op het park maar ik kwam niks tegen, dus ik ben uiteindelijk zelf alles gaan uitzoeken, eerst via google maps gekeken hoe het water in het park eruit zag. In principe is het park verdeeld in een camping en chalet park, aan de camping ligt een natuurmeer en hieruit lopen verschillende slootjes/vijvers die tussen de vakantiehuisjes lopen.

Bij aankomst het water voor het huisje eerst eens goed geobserveerd, beetje de diepte bekeken langs de kant en ik had er wel vertrouwen in. (zelf wist ik wel dat ik hier niet zwaarder dan 6/7 kilo ging vangen maarja). 2 hengeltjes opgetuigd, vastloodsysteem (50gr), de ene met een tijgernoot boilie en nepmaisje richting de kleine fontein in het midden en de andere met een knoflook bol rechts van me onder een vlonder. Op de hele avond geen beet gekregen en heb besloten om de hengels in te halen en morgen wel weer verder te zien...

De dag erna, dinsdag, ben ik naar het natuurmeer gegaan naast de camping. Ik was niet de enigste, er zat nog een man met de pen te vissen en ben een gesprek met hem aangegaan. Hij wist veel over het water omdat hij al een paar jaartjes op de camping zit en al een aantal leuke vissen heeft gevangen met de pen. Ze bijten hier alleen op brood en mais zegt hij, op bollen heb ik nog niks gevangen, verder is het nog geen metertje diep en vis ik net op de bodem. Het grappigste vond ik nog dat hij zei dat hij alleen maar karper had gevangen, nou ja, af en toe een voorn er bij maar daarmee heb je het ook gehad. Dit komt omdat het eigenlijk een zwemwater is en ze alleen maar karpertjes hebben uitgezet. Zijn grootste vangst van hem was een schub van 85 cm, ze zijn allemaal heel slank door het ondiepe water zei hij.

Voordat ik naar mijn stek wou lopen had hij nog een leuk visje gevangen, een schubje van ongeveer 35 á 40 cm lang op een maís korreltje.
Gelukkig had ik pen materiaal bij me, ik moest alleen nog even langs de camping winkel voor een blikje maïs, daarna een hengel opgetuigd met de pen en de andere met een vastloodsysteem en een fel oranje pop-upje omdat het water toch wel vrij troebel was.
Ik heb deze een paar meter uit de kant gegooid met een slap lijntje en de pen hengel ongeveer 3 meter voor me, 2 maïs korrels op de haak en een handje maís erbij.
Na ongeveer een kwartiertje begon de pen al te dansen en ging al snel onder, een leuk schubje van een cm of 20, en een 10 minuten erna weer een van het zelfde formaat. Daarna was het stil en besloot ik een paar meter te verkassen voor een struikje, waar ik van te voren al wat korrels maïs had gevoert, er zat er al een te wachten en het was na een paar minuten al raak, dit keer iets groter, een lange schub van 64 cm. De pop up heeft helaas niks opgeleverd, daarna ben ik terug gereden naar het huisje.

De volgende dag wou ik toch nog voor het huisje proberen, hetzelfde als op het meer, 1 met de pen en 1 op de bodem. Hier was het ook raak (met de pen) 2 stuks van ook zo'n 30 cm. Het was al snel avond en ik besloot na het eten om de pen hengel eruit te laten en 1 hengeltje met een slap lijntje weer voor de vlonder te leggen, dit keer met een fluo oranje dumbeltje. Na ongeveer anderhalf uur was het raak, een leuke fluiter met een schubje van een kilotje of 4.

Hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen met de visserij op dit park.
Kortom: het is een park met een leuk (klein) bestand met vrijwel alleen maar karpertjes, met een lichte (pen)hengel is het erg leuk om hierop te vissen, er zit geen dressuur op en de vissen kennen het voer nog niet, dus je kunt vanalles gebruiken. gebruik klein maar wel opvallend aas want het water is vrij troebel, veel voeren heeft geen nut. Het is niet diep, op de plaats waar ik zat misschien maximaal 1,5 meter, op het natuurmeer nog geen meter.

Veel succes mocht je hier gaan vissen!
Plaats reactie