T oppertje lelystad

Plaats reactie
Willem de jonge
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-06-2017 11:48

30-07-2017 11:15

Hallo,

Binnenkort ga ik naar camping 't oppertje in lelystad natuurlijk moet daar ook gevist worden dus vroeg ik mij af of iemand een goede stek weet in de buurt
Alvast bedankt
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

30-07-2017 17:43

t'oppertje ligt aan de plas het bovenwater.
121 hectare wier en je zal dus snel met grof geschut aan de slag moeten om een beetje fatsoenlijk te vissen.

Er zitten dan wel weer een aantal mooie oude spiegels op maar ze vangen........nou ja.....even snel je lijnen nat maken op de plas daar en een visje pakken gaat hem niet worden.

Hou er rekening mee dat er enkel vanaf de woningen kant gevist mag worden op het bovenwater.(mischien vanaf de camping maar staat iig niet in het boekje)

Verder de lage vaart, makkelijk viswater en altijd wel een visje te vangen over het algemeen.

hemelsbreed een km van de camping zit industrieterein noordersluis(zit aan de lage vaart vast) ook altijd wel een goede plek.

nog een alternatief is het zuigerplasbos, ook goed te bevissen en te vangen(altijd richting de eilandjes vissen) maar wel erg druk met vissers

De plaatstelijke parkwatertjes doen het ook altijd wel eigenlijk........

en als de nood het hoogst is.......aan de zijkant van de camping zit toms creek......kan je altijd nog even steurensleuren.
Willem de jonge
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-06-2017 11:48

01-08-2017 22:14

Bedankt Camiel!
Heb je nog tips voor de lage vaart of een ander water want ik ben nog steeds op jacht naar mijn eerste vis en heb geen zin om dat nog langer uit te stellen. Werkt voorvoeren goed? Of gewoon de vissen opzoeken. En wordt er in die plassen veel gevist ben nog beginnend met het karpervissen dus alle tips zijn welkom
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-08-2017 09:57

OP jacht naar je eerste vis............

Neem dan de lage vaart maar, dan moet het haast wel goed komen.
Voor voeren kan alleen heb ik op de vaart niet echt het idee dat je ze vasthoudt op de stek.
Of je zal een paar dagen serieus moeten gaan storten.

De lage vaart heeft op veel plekken aan 1 kant een kunstmatige oever en de andere kant een natuurlijke oever.
richting de natuurlijke oever vissen maar hou wel een meter of 2 a 3 afstand van de overkant, onder water staat bijna overal nog de oude, stuk geknepen beschoeiing.

over het algemeen doen de ochtend uurtjes het beter dan de avond uurtjes.

Simpel rigje met wat bollen er omheen is vaak voldoende.

Succes
Willem de jonge
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-06-2017 11:48

03-08-2017 18:49

Oké, dan ga ik dat proberen super bedankt!
Plaats reactie