Weet iemand goeie stek omgeving Hazerswoude Rijndijk

Plaats reactie
Michael piket
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-04-2017 19:06

10-04-2017 19:13

[b]wil met een maatje gaan vissen we willen een nieuw water proberen in de buurt van Hazerswoude-Rijndijk.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-04-2017 11:26

Stel jezelf eerst eens netjes voor in de voorstelhoek, allicht krijg je hierdoor wat reacties op je vraag.

Mvg Rik
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

13-04-2017 12:01

Ten eerste sluit ik me bij Rik aan, even voorstellen zodat we weten wie je bent helpt in het krijgen van reacties.

Ik kom uit de omgeving van Hazerswoude en durf te beweren dat er bijna geen enkele polder is daar waar geen karper zwemt. Door de aard van polders (veel water waar je niet kunt komen) is het vaak een puzzeltje wanneer waar karper te vangen is.

Let op; drie typen polders (vast meer maar even vanuit mijn visie): klei, veen, brak. Veen zijn polders met een prutbodem, zoeken naar bagger op de kant is vaak al een goed aanknopingspunt voor een goede stek. Klei zijn polders met een hardere bodem, hoewel er door achterstallig onderhoud weleens een laag prut kan liggen. Vaak goede witvisbestanden en tov Veen minder helder en minder plantgroei. Brakke polders zijn de diepgelegen delen waar door allerlei wellen en kwellen en door de diepte het water niet zuiver zoet is. Vaak polders met zeer goede witvisstand omdat onze rovers het niet zo op brak, troebel water hebben.

Hier moet je met google maps of een goede omgevingskaart een hel eind mee komen.

Meeste water zit in vergunning van de GHV, ook veel looprecht bij boeren (wel even checken en voorstellen voordat je een weiland inloopt!!)

Veel rondrijden, kijken, proberen en uitzoeken.

Water voldoende in de buurt daar hoeft het niet aan te liggen.

vr gr Andries
Plaats reactie