Maasplassen Nederlands Limburg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jacky Berben
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-01-2013 11:30
Locatie: Dilsen Stokkem

20-01-2017 19:15

Voor het eerst in mijn leven ga ik het eens proberen op de waters bij mijn Nederlandse vrienden...
De nodige vispassen zijn aangekocht (HSV De Snoek (stevensweert) / HSV Ons Genoegen (Bunde) met natuurlijk optie nachtvissen en 3 de hengel.
Graag wil ik mij toespitsen op 2 viswaters
De plas koeweide /de Grote Hegge te Thorn lijkt mij een pracht viswater...enkel de info die ik terugvind op de viswaterlijst is maar karig :( :(
Alle info is welkom!!!
Mijn keuze als 2de viswater is nog niet gemaakt, misschien kunnen jullie mij daarbij helpen !!

Jacky
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

27-02-2017 12:51

Jacky, ben je al wat verder geraakt in je zoektocht naar informatie? Ik ben er ook wel benieuwd naar. Als je die naar beneden rijd richting Ohe en Laak ligt er rechts een grote plas, weet jij of en waar evt je dan mag vissen?
Gebruikersavatar
Jacky Berben
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-01-2013 11:30
Locatie: Dilsen Stokkem

27-02-2017 14:14

Hey Mike,

Ben nog geen stap verder geraakt :-? .
Ze zijn hier echt karig met informatie,
Het zou leuk zijn als ik al een watertje wist waar je vangkansen groot zijn :wink:
Waar je je auto kort bij je kan parkeren e.d.
De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2016-2017-2018 geeft weinig info....


betreft jouw vraag,
Via visplanner ,mits ingave van je vispasnr's kan je kijken op welk water en waar je mag vissen!

Jacky
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-02-2017 14:30

Beste jacky.

Members geven inderdaad niet zomaar hun wateren prijs, de visstand, en allerlei andere voorgekauwde materie, verder kun je kwa regelgeving het beste de hsv bellen of de federatie. In de Maas en maasplassen zit het met de vis stand prima, maar je zal heus niet de vissen in je schoot geworpen krijgen.

De eerste hit op google, van een duikforum af. Bomvol informatie!http://www.dutchdiveacademy.com/145-duiklocaties/nederland/limburg/159-duikstek-de-grote-hegge-thorn.html

In het kort gezegd, elke plas aan de rivier bevat karper, maar wanneer ze er zitten, waar ze zitten, en of ze op de Maas zelf zitten weten alleen locals, locals die hier mischien na 10 jaar zwoegen achter gekomen zijn, local die hier enorm veel tijd in hebben zitten. Kijk naar rudy lemmens en je weet dat er genoeg karper zwemt op de Maas. Maar je moet zelf even uitvogelen hoe, waar, wanneer, en met wat.

Mbt je auto kan Google maps je heel goed helpen, via de street view weet je exact hoe en wat.

Riviervissen is taai, en ik wens je zeer veel succes met de vangsten toe.

Groetjes Rik
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

27-02-2017 16:19

Rick,
Ik snap je volkomen, maar ik ben niet opzoek naar kadootjes van anderen maar alleen naar info mbt wel of niet mogen vissen, incl nachtvissen. Ik heb eerder geprobeerd bij instanties te vragen, maar kom er geen wijs uit, net als dat boekje wat je bij de vispas krijgt. Ik snap er geen klote van. En heb geen zin om straks alles af te staan aan de instanties als ik ergens zit waar ik niet zou mogen zitten.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-02-2017 16:26

Visplanner.nl
Account aanmaken, vispasnr invoeren en je kunt precies zien waar je wat wel of niet mag.
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

27-02-2017 20:18

Ok, thnx Bert
Gebruikersavatar
Jacky Berben
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-01-2013 11:30
Locatie: Dilsen Stokkem

06-03-2017 13:54

Beste Karpervissers,

de wegen langs de maasplassen, kanalen zijn vaak voorzien van verbodsborden voor auto's, moto en bromfietsen , met daaronder een bord met de vermelding "UITZONDERLIJK BESTEMMINGSVERKEER"!

Behoor ik met mijn vispas tot die groep mensen, of stop de weg ook hier voor mij ? :-?

groeten,

Jacky
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

06-03-2017 20:01

dit jaar mag er niet meer op koeweide/grote hegge worden nachtgevist volgens de planner ..en dat was al zowat de enige put waar het mocht... alleen op de maas zelf mag nog snachts worden gevist (

de meeste toegangswegen naar de maas staan al jaren vol met slagbomen, er zijn maar enkele plekken waar je nog een beetje fatsoenlijk bij het water kan komen...

uitgezonderd bestemmingsverkeer is al een uitzondering laat maar zeggen...meestal staat er gewoon een slagboom, of paar grote keien op de weg , of op sommige plaatsen een bord met ''prive weg''

ook is het op veel plaatsen verboden tussen zonsondergang en opkomst..dit zijn meestal die gebieden waar paarden/runderen lopen

maar de beste stekken op dit stuk maas bereik je met een boot, of door paar 100 meter tot 2 kilometer te lopen :lol: ....

ik vaar meestal met een boot ergens naartoe, en daar zit ik dan 2-3-4 nachten...soms ook op stekken waar je vanaf de kant niet eens bij kan komen

en nee..dat soort stekken zal ik of andere die er vissen je echt niet geven...omdat er vaak heel veel moeite ( en aas) aan vooraf gegaan is..

Haven Maasbracht kun je zo vanaf die lange dijk (bunkerhaven) vanuit de wagen 2 kanten op vissen, op de maas zelf, en in de haven (3 hengels en nachtvissen toegestaan) ...hier is het wel altijd superdruk.. van hieruit kun je ook makkelijk bij de maas komen en tegenover de ingang van de koeweide gaan zitten...maas/haveningang Wessem is ook handig vissen dichtbij de auto...alleen dat zijn natuurlijk niet de beste stekken :lol:

bij sluis Osen kun je ook redelijk goed met de auto bijkomen..stuw in Linne ook

als je niet weet waar te beginnen zou ik de ingangen van de maasplassen proberen...op een willekeurige kop/ingang/doorgang even kijken hoe je erbij moet komen.... paar dagen voeren en vissen... hier trekt altijd wel vis langs in een bepaalde tijd van het jaar


over het vissen zelf: dikke nylon van minimaal 0.50 ivm maaskeien langs de kant vrijwel overal (zelf vis ik 0.60-0.70) zelfde met de onderlijn...geen 15lbs ofzo, maar 30-40lbs schuurvast (dressuur is niet echt een probleem op de maas) ik gebruik altijd de quicksilver 35lbs....en als de vis er zit kun je er zo 10 kilo boilies ingooien per dag.. partikels zou ik niet te veel gebruiken hier...tijgernoten zijn geen probleem
Gebruikersavatar
Jacky Berben
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-01-2013 11:30
Locatie: Dilsen Stokkem

07-03-2017 06:46

Hey Dennis,

Bedankt voor de info .... :D
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

21-07-2017 09:07

Jacky Berben schreef:Beste Karpervissers,

de wegen langs de maasplassen, kanalen zijn vaak voorzien van verbodsborden voor auto's, moto en bromfietsen , met daaronder een bord met de vermelding "UITZONDERLIJK BESTEMMINGSVERKEER"!

Behoor ik met mijn vispas tot die groep mensen, of stop de weg ook hier voor mij ? :-?

groeten,

Jacky


Je hebt een vispas en een bestemming. Dus op zich heb je een punt. Maar zo zal het helaas wel niet werken waarschijnlijk. Zal van de handhaver afhangen denk ik. Ik Frankrijk kom ik steeds de ronde verbodsbordjes tegen met sauf riverants, die negeer ik op een gegeven moment ook maar anders kom je nergens bij.
Let op slagboom !
Plaats reactie