Makkelijk viswater

Plaats reactie
Douwe Nijhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-08-2016 11:09

20-08-2016 13:06

Wie weet goed en makkelijk viswater waar je makkelijk een karper of brasem/zeelt kan vangen. Ben niet zo een ervaren visser dus ik zocht mooi en makkelijk bevisbaar water in de gemeente hof van Twente het liefst in de buurt van Delden. Ik heb het nog niet geprobeerd bij het Grasbroek heeft iemand een mening of wat tips over dit water? Water waar ik met de feederhengel heen kan hoor ik ook heel graag.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

20-08-2016 14:58

ik ben van Noord Brabant dus ik weet geen makkelijke putjes bij jou in de buurt, maar je woont langs het Twentekanaal, en dan zou ik het wel weten! :)

paar dagen voeren en dan wat ochtend en avondsessies maken!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

20-08-2016 14:59

of loop gewoon de plaatselijke hengelsportzaak in, en stel je vraag daar, die weten dat wel. kan je ook meteen de juiste vergunning kopen.
Douwe Nijhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-08-2016 11:09

20-08-2016 17:53

Dankjewel nog tips om in een kanaal te vissen zoals bijvoorbeeld het twente kanaal? Heb nog geen ervaring met kanaalvissen. En ben dan ook benieuwd hoe jullie er zouden vissen? Nog tips om er met de feeder effectief te kunnen vissen of met de karperhengel. (Als je toch uit de gemeente hof van Twente komt en je weet nog een paar mooie stekken of je weet nog iets over het Twente kanaal of over een ander water dan hoor ik het graag! Ben ook niet de ervaren visser :wink: . Maar goed iemand anders nog tips of een aanrader betreft hengel voer boilies aas of andere spullen die erg handig kunnen zijn of nog een goede hengel set voor op de rodpod. Heb nu een karper hengel en een goede feederhengel. Dus...

Met vriendelijke groet Douwe Nijhof
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

20-08-2016 20:33

Aangezien je nog niet zo'n ervaren visser bent zou ik mij in eerste instantie toeleggen op een bepaalde visserij. Je kunt het best met de feederhengel gaan vissen. De kans dat je wat vangt is groter dan dat je statisch op karper gaat vissen.

Ik zou gewoon eens een poging wagen op het Twentekanaal. Je hebt niet veel nodig, kant en klaar feedervoertje, mais uit blik, wormen of mestpiertjes en maden. Belangrijk is wel dat je het aas pas toevoegt aan je voer als je je korf vult, want wat je eenmaal toegevoegd hebt aan je voer kun je er nl. niet weer uithalen.

Goed peilen is belangrijk. Inwerpen en dan het aantal seconden tellen tot dat de korf de bodem bereikt heeft. Als je nu op verschillende plekken werpt krijg je een aardige indruk van de diepte. Als je eenmaal een stek gevonden hebt de lijn achter de clip doen, zodat je telkens op dezelfde stek werpt.

Voor aanvang zou ik eerst met een flinke gaaskorf een stuk of 4/5 keer voer een aas op de stek werpen. Vervolgens starten met een kleinere voerkorf. Afhankelijk van hoeveel beet je krijgt kun je besluiten om meer of minder voer te brengen.

Succes.
Douwe Nijhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-08-2016 11:09

21-08-2016 10:27

Dankjewel voor de tips. Hoeveel grams lood korf heb je nodig?
En hoe gaat dat met de scheepvaart? Gaat dat goed of is het het beste als je je korf gewoon onder eigen kant legt?
Dit wil dus niet met de method feeder omdat het daar dus te diep voor is!?
Heb je grote of kleine korf nodig?

Met Vriendelijke Groet Douwe Nijhof
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

04-09-2016 11:30

Stap in de auto of op de fiets. Doe een rondje viswaters en waarschijnlijk zie je, zeker in het weekend, wel een aantal vissers zitten. Gewoon een praatje mee aanknopen. Daar leer je denk ik het meeste van. Kan je gelijk kijken wat hun voor materialen en onderlijnen etc. gebruiken.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-09-2016 10:14

Zoek je nu een makkelijk water voor brasem of voor karper? Dat zijn twee heel verschillende dingen. Brasem vang je vrij makkelijk met de feeder op het kanaal en daarvoor zou ik je graag naar een of ander witvisforum doorverwijzen.
Karper is een ander verhaal, als beginner zou ik je daarvoor niet het kanaal aanraden. Het grasbroek is trouwens ook zeker niet makkelijk, als beginner misschien wel moeilijker dan het kanaal. Ik ben niet echt bekend met de vijvers in Delden/Goor, daar zou ik eens gaan kijken, zit er vast wel een bij met flink wat karper. In Hengelo en Almelo zijn ook genoeg vijvertjes waar je als beginner wel je visje kan vangen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

09-09-2016 15:57

Ga lekker naar het konings kleigat of gezondheidspark (ziekenhuis Hengelo).
Leuke watereren die vanuit delden goed zijn te bereiken per fiets, en je kunt er enkele karpers per dag vangen.
Plaats reactie